aA
Daugkartinis Lietuvos žiedinių lenktynių čempionas Ramūnas Čapkauskas ketvirtadienio vakarą pristatė savo naują lenktynių bolidą: ką tik iš gamyklos išriedėjusį ir dar dažais kvepiantį „Cupra Leon TCR“. Naujasis automobilis bus naudojamas visoms likusioms šio sezono varžyboms tiek Baltijos šalių ilgų nuotolių lenktynių, tiek Lietuvos bei Baltijos žiedinių lenktynių čempionatuose pergalėms skinti.
Ramūno Čapkausko "Cupra Leon TCR" pristatymas
© Egidijus Babelis

Atsibodo konstruoti, norisi lenktyniauti

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, „DHL Racing“ komanda kartu su R. Čapkausku priešakyje šiemet startavo dar tik dvejose varžybose, tačiau vėlų ketvirtadienio vakarą Kauno „Seat“ centre pristatė jau trečią lenktyninį automobilį šį sezoną „Cupra TCR“, kurį lenktynininkui įsigyti padėjo „Autojuta“.

Nusipirkti naują gamyklinį lenktyninį automobilį R. Čapkauską privertė itin nesėkmingai susiklosčiusios pirmosios lenktynės. Baltijos šalių ilgų nuotolių lenktynių metu komandos narys tik prasidėjus paskutinei lenktynių valandai patyrė avariją: praradęs kontrolę jis dideliu greičiu rėžėsi į betoninius trasos atitvarus ir apvirto. „BMW M3 GTR“ E46 kėbulu buvo pažeistas itin stipriai.

Suremontuoti automobilio per savaitę iki „Autoplius Fast Lap“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato pirmojo etapo nebuvo galimybės. „DHL Racing“ komandą išgelbėjo Rytis Garbaravičus, Ramūnui paskolinęs savo „BMW M3“ automobilį naujesniu E92 kėbulu. Tačiau skolintu automobiliu ilgai nevažiuosi. Ir nors R. Čapkausko „BMW M3 GTR“ svarbiausi mechaniniai mazgai buvo sveiki, kėbulas liko pažeistas nepataisomai.

„Atsibodo konstruoti automobilius, atsibodo galvoti ar baigsi lenktynes ar ne. Norisi važiuoti, lenktyniauti. Dėl to ieškojome greito ir patikimo automobilio“, – paaiškino R. Čapkauskas, kodėl pasirinko gamyklinį lenktyninį automobilį.

Populiariausias gamyklinis automobilis

Naujasis „DHL Racing“ bolidas, ant „Seat Leon“ bazės pagamintas „Cupra TRC“ – vienas iš sparčiausiai populiarėjančios žiedinių lenktynių serijos bolidų. Nors TCR klasė atsirado vos prieš porą metų, ji jau spėjo užkariauti pasaulį: nacionalinės šios klasės lenktynės vyksta daugiau nei 20-yje pasaulio šalių, vyksta čempionatai regionuose, šiemet TCR automobilių lenktynės tapo pasaulio kėbulinių automobilių žiedinių lenktynių čempionatu. Jos pakeitė merdėjančią WTCC seriją, kurioje dalyvavo vos 4 gamyklinės komandos. TCR bolidais pirmajame sezone lenktyniauja tuzinas gamintojų.

TCR sėkmės paslaptis – lygios jėgos vairuotojams. Gamintojai visada stengiasi sukurti kaip įmanoma greitesnius automobilius, tačiau lenktynių organizatoriai po kiekvienų varžybų išanalizavę telemetrijos rodomus duomenis išleidžia biuletenį, kuriame būna surašyti papildomi reikalavimai kiekvienam automobiliui kitoms varžyboms: greitesni, išsišokantys automobiliai į kitas varžybas turi važiuoti su papildomu svoriu ir padidintu prošvaisos aukščiu, pasirodę prasčiau gali atvažiuoti sverdami mažiau. Taip sulyginamas automobilių konkurencingumas, automobiliai nepabėga vienas nuo kito nei posūkiuose nei tiesiosiose, dėl pozicijų savo patirtimi ir įgūdžiais kovoja tik vairuotojai, dėl ko TCR automobilių lenktynės būna itin aršios ir įdomios žiūrovams.

Toliau kovos tik dėl pergalių

„Šie automobiliai užkariauja ne tik pasaulį, jų daugėja ir Lietuvoje bei Baltijos šalyse. Ir jie jau mūsų trasose įrodė savo greitį. Tai velniškai greiti automobiliai, kuriuos sunku pasivyti net ir su galingu BMW“, – kalbėjo Ramūnas, prisimindamas pirmąsias sezono lenktynes Rygoje, Bikerniekų trasoje.

TCR automobilių techniniai duomenys įspūdžio nedaro: priekiniais ratais varomi hečbekai turi 2 litrų darbo tūrio benzininius variklius su turbokompresoriumi, pasiekiančius 350 AG, itin greitai veikiančios pavarų dėžės, žvėrišką jėgą turintys stabdžiai ir puikus brangiausiai apmokamų lenktynių inžinierių išgautas automobilio balansas šiais bolidais trasose leidžia lėkti itin greitai.

Ramūnas savąjį „Cupra TCR“ gavo tik šią savaitę, ir dar nespėjo jo išbandyti trasoje, tačiau bene didžiausią patirtį turintis lenktynininkas Lietuvoje savo visiškai nebijantis su dar nebandytu automobiliu iš karto važiuoti į lenktynes: gamyklinis automobilis turėtų būti netgi lengviau valdomas nei garaže surinktas monstras.

Iš karto po pristatymo kovinis „Seat“ buvo pakrautas ant tralo ir išjudėjo į Rygą, kur vyks antrasis Baltijos šalių žiedinių lenktynių ir ilgų nuotolių lenktynių čempionato etapas. Pastarosiose 4 valandų lenktynėse kartu su Ramūnu TCR bolidą valdys Audrius Stasiulevičius ir Kasparas Vaškelis.

Pora savaičių po šių varžybų tas pats automobilis dalyvaus ir Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate. Kaip sako Ramūnas, su šiuo automobiliu jis važiuos visur, ir tikisi, kad šio bolido greitis nesumenkins šansų siekti pačių aukščiausių tikslų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ar lietuviai palaidojo viltis pasiekti rekordą Dakare?

Ar lietuviai palaidojo viltis pasiekti rekordą Dakare?

Devintame Dakaro greičio ruože lietuvių viltys nesudužo – išsaugotos rekordinės pozicijos atnaujinta 00.57 val. (491)

Tokios dienos, koks buvo devintasis Dakaro ralio etapas, nesitikėjo, matyt, niekas. Jeigu...

Ar pavyks lietuviams išsaugoti rekordines vietas Dakare

Naujausios žinios iš Dakaro ralio: kokie iššūkiai laukia lietuvių, artėjant didžiajam ralio...

Ko Dakare lengvai nesužinosi: kam surenka kelio knygas ir kas buvo Vanago varikliui (8)

Laisvos akimirkos Dakare išnaudojamos remontui, poilsiui ir bendravimui su gerbėjais. Tokią...

Aštunta diena Dakare sėkminga ne visiems lietuviams – dėl geriausio rezultato laukia kova papildyta 02.54 val. (340)

Aštuntoji Dakaro ralio diena buvo permaininga kaip niekada. Organizatoriai žadėjo nelengvą dieną,...

Top naujienos

Žinia apie itin žiaurų išpuolį Vokietijoje išprovokavo dramatiškus pasisakymus: tokia buvo ir KGB strategija (27)

Prieš daugiau nei savaitę Vokietijos miesto Brėmeno centre buvo sumuštas Bundestago narys,...

Po partizanų kalbos suskaudo ir Kremliui: išpylė melo dozę, o kas už ją atsakys? (565)

Karo nusikaltėliai, civilių skerdikai, nacių bendrininkai. Taip Lietuvos partizanus pastaraisiais...

Britanijai siunčia griežtą žinią dėl „Brexit“ papildyta (14)

Europos Sąjungos vyriausiasis „Brexit“ derybininkas Michelis Barnier ketvirtadienį...

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (53)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Pasidalijo išgyvenimo patirtimi: uždirbu 466 eurus, kas mėnesį sutaupau 400 (271)

Turbūt daug kam perskaičius rašinio pavadinimą kilo klausimas „kas čia per nesąmonė?“,...

Nuo kelių metų vaikus mokyti slidinėti: gydytojo verdiktas daugelį aistruolių nuleis ant žemės (1)

Šiandien jau nieko nestebina slidinėjimo kurortuose šeimos su mažais vaikais. Kartais tėvai...

Paskutinė diena Dakare: ko šiandien gali tikėtis lietuviai starto laikai (1)

Belieka viena diena ir šių metų Dakaro ralį bus galima „nurašyti“ istorijai. Jau šįvakar...

Monika Linkytė ruošia estetikos bombą – nustebins įspūdinga suknele (7)

Intensyviai koncertų turui didžiuosiuose Lietuvos miestuose besiruošianti dainininkė Monika...

Po nesuvokiamo Gražulio pasiūlymo Birutė pratrūko: paviešino naujausią susirašinėjimą (241)

„Atgailauja, vadinasi... Badauja, su maldaknygėmis poilsiauja, Dievo palaimos, atleidimo tikisi......

Užkandžiai: būtini turintiems antsvorio, tik yra kelios svarbios taisyklės

Rodos, neseniai pusryčiauta ar pietauta, tačiau vos tik yra galimybė, ranka ir vėl tiesiasi maisto...