aA
Daugkartinis Lietuvos žiedinių lenktynių čempionas Ramūnas Čapkauskas ketvirtadienio vakarą pristatė savo naują lenktynių bolidą: ką tik iš gamyklos išriedėjusį ir dar dažais kvepiantį „Cupra Leon TCR“. Naujasis automobilis bus naudojamas visoms likusioms šio sezono varžyboms tiek Baltijos šalių ilgų nuotolių lenktynių, tiek Lietuvos bei Baltijos žiedinių lenktynių čempionatuose pergalėms skinti.
Ramūno Čapkausko "Cupra Leon TCR" pristatymas
© Egidijus Babelis

Atsibodo konstruoti, norisi lenktyniauti

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, „DHL Racing“ komanda kartu su R. Čapkausku priešakyje šiemet startavo dar tik dvejose varžybose, tačiau vėlų ketvirtadienio vakarą Kauno „Seat“ centre pristatė jau trečią lenktyninį automobilį šį sezoną „Cupra TCR“, kurį lenktynininkui įsigyti padėjo „Autojuta“.

Nusipirkti naują gamyklinį lenktyninį automobilį R. Čapkauską privertė itin nesėkmingai susiklosčiusios pirmosios lenktynės. Baltijos šalių ilgų nuotolių lenktynių metu komandos narys tik prasidėjus paskutinei lenktynių valandai patyrė avariją: praradęs kontrolę jis dideliu greičiu rėžėsi į betoninius trasos atitvarus ir apvirto. „BMW M3 GTR“ E46 kėbulu buvo pažeistas itin stipriai.

Suremontuoti automobilio per savaitę iki „Autoplius Fast Lap“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato pirmojo etapo nebuvo galimybės. „DHL Racing“ komandą išgelbėjo Rytis Garbaravičus, Ramūnui paskolinęs savo „BMW M3“ automobilį naujesniu E92 kėbulu. Tačiau skolintu automobiliu ilgai nevažiuosi. Ir nors R. Čapkausko „BMW M3 GTR“ svarbiausi mechaniniai mazgai buvo sveiki, kėbulas liko pažeistas nepataisomai.

„Atsibodo konstruoti automobilius, atsibodo galvoti ar baigsi lenktynes ar ne. Norisi važiuoti, lenktyniauti. Dėl to ieškojome greito ir patikimo automobilio“, – paaiškino R. Čapkauskas, kodėl pasirinko gamyklinį lenktyninį automobilį.

Populiariausias gamyklinis automobilis

Naujasis „DHL Racing“ bolidas, ant „Seat Leon“ bazės pagamintas „Cupra TRC“ – vienas iš sparčiausiai populiarėjančios žiedinių lenktynių serijos bolidų. Nors TCR klasė atsirado vos prieš porą metų, ji jau spėjo užkariauti pasaulį: nacionalinės šios klasės lenktynės vyksta daugiau nei 20-yje pasaulio šalių, vyksta čempionatai regionuose, šiemet TCR automobilių lenktynės tapo pasaulio kėbulinių automobilių žiedinių lenktynių čempionatu. Jos pakeitė merdėjančią WTCC seriją, kurioje dalyvavo vos 4 gamyklinės komandos. TCR bolidais pirmajame sezone lenktyniauja tuzinas gamintojų.

TCR sėkmės paslaptis – lygios jėgos vairuotojams. Gamintojai visada stengiasi sukurti kaip įmanoma greitesnius automobilius, tačiau lenktynių organizatoriai po kiekvienų varžybų išanalizavę telemetrijos rodomus duomenis išleidžia biuletenį, kuriame būna surašyti papildomi reikalavimai kiekvienam automobiliui kitoms varžyboms: greitesni, išsišokantys automobiliai į kitas varžybas turi važiuoti su papildomu svoriu ir padidintu prošvaisos aukščiu, pasirodę prasčiau gali atvažiuoti sverdami mažiau. Taip sulyginamas automobilių konkurencingumas, automobiliai nepabėga vienas nuo kito nei posūkiuose nei tiesiosiose, dėl pozicijų savo patirtimi ir įgūdžiais kovoja tik vairuotojai, dėl ko TCR automobilių lenktynės būna itin aršios ir įdomios žiūrovams.

Toliau kovos tik dėl pergalių

„Šie automobiliai užkariauja ne tik pasaulį, jų daugėja ir Lietuvoje bei Baltijos šalyse. Ir jie jau mūsų trasose įrodė savo greitį. Tai velniškai greiti automobiliai, kuriuos sunku pasivyti net ir su galingu BMW“, – kalbėjo Ramūnas, prisimindamas pirmąsias sezono lenktynes Rygoje, Bikerniekų trasoje.

TCR automobilių techniniai duomenys įspūdžio nedaro: priekiniais ratais varomi hečbekai turi 2 litrų darbo tūrio benzininius variklius su turbokompresoriumi, pasiekiančius 350 AG, itin greitai veikiančios pavarų dėžės, žvėrišką jėgą turintys stabdžiai ir puikus brangiausiai apmokamų lenktynių inžinierių išgautas automobilio balansas šiais bolidais trasose leidžia lėkti itin greitai.

Ramūnas savąjį „Cupra TCR“ gavo tik šią savaitę, ir dar nespėjo jo išbandyti trasoje, tačiau bene didžiausią patirtį turintis lenktynininkas Lietuvoje savo visiškai nebijantis su dar nebandytu automobiliu iš karto važiuoti į lenktynes: gamyklinis automobilis turėtų būti netgi lengviau valdomas nei garaže surinktas monstras.

Iš karto po pristatymo kovinis „Seat“ buvo pakrautas ant tralo ir išjudėjo į Rygą, kur vyks antrasis Baltijos šalių žiedinių lenktynių ir ilgų nuotolių lenktynių čempionato etapas. Pastarosiose 4 valandų lenktynėse kartu su Ramūnu TCR bolidą valdys Audrius Stasiulevičius ir Kasparas Vaškelis.

Pora savaičių po šių varžybų tas pats automobilis dalyvaus ir Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate. Kaip sako Ramūnas, su šiuo automobiliu jis važiuos visur, ir tikisi, kad šio bolido greitis nesumenkins šansų siekti pačių aukščiausių tikslų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasižiūrėjo į Lietuvos drifterius atidžiau: gyvename pačiais geriausiais laikais

Lietuvos drifto čempionato sezonas artėja į pabaigą. Rugpjūčio 24 d. laukia „Smagresta Drift...

Laukia 28-asis ralio maratonas „Aplink Lietuvą“

Tik mėnuo beliko iki rugsėjo 13-osios, kai Kaune, Rotušės aikštėje, prasidės tradicinis ralis...

Trečiasis „Ring Challenge“ etapas sumaišė „žiedininkų“ čempionato rezultatus

Šeštadienį, rugpjūčio 10 dieną Kačerginės „Nemuno žiede“ vyko trečiosios „ Ring...

Plytinės kartodrome atgimė legendinės kartingo lenktynės „GO-1“

Sekmadienį Vilniuje, Plytinės kartodrome , trumpam atgimė pirmasis Lietuvoje mėgėjų kartingo...

Rokiškyje „Agrorodeo“ duetas varžovus paliko toli už nugarų (1)

Šeštadienio vakarą Rokiškio apylinkėse baigėsi dvi dienas trukusi ralio fiesta „ Samsonas...

Top naujienos

Lietuvis pavėžėjas pasidalijo įsimintiniausiomis kelionėmis: nuo išgėrusių mamyčių, merginų pasiūlymų iki studentų be drabužių (44)

„Kiekviena kelionė yra individuali ir savotiškai smagi: būna, žmonės nori pasidalinti savo...

Beprotiškiausias Pirmojo Pasaulinio karo frontas: tai, ką kariai iškentė, neturi precedento (9)

Nors purvinas ir siaubingas apkasų karas Vakarų fronte tapo bene populiariausiu Pirmojo pasaulinio...

Gidė Gruzijoje: tik atvykusiems į šalį rusams daug kas paaiškėja turistų srautas iš Lietuvos auga (337)

Šią vasarą, po dar vieno Rusijos-Gruzijos santykių paaštrėjimo buvo prognozuojama, kad Gruzijos...

Rinktinės lyderiai norėjo kitokios pergalės prieš Rusiją: turėjome laimėti 30 taškų specialiai Krepšinis.lt iš Espo (53)

Domantas Sabonis ir Marius Grigonis dviese surinko 59 naudingumo balus – tik dešimčia mažiau...

Savaitę užbaigsime gražiais, vasariškais orais (1)

Sekmadienio dieną debesų padangėje sukiosis nemažai, tačiau saulės spindulių taip pat netrūks....

Klaidos iš ritmo neišmušė: Sabonio ir Grigonio duetas nutildė Rusijos rinktinę (509)

Šeštadienio vakarą Espo „Metro“ arenoje, Suomijoje, vykusiose kontrolinėse rungtynėse savo...

Nesisklaidantis klaidų spiečius verčia Adomaitį griebtis pokyčių treniruotėse specialiai Krepšinis.lt iš Espo (15)

Ar laimi, ar pralaimi, Lietuvos rinktinė nekeičia savo blogo įpročio. Po pergalės prieš Rusiją...

„Karklėje“ šėlstančius festivaliautojus labiausiai nustebino kainos: galėtume čia ir gyventi (28)

Į „Karklės“ festivalį atvykę festivaliautojai įvertino ne tik muziką, tačiau ir kainas,...

Tokių žmonių Lietuvoje – vos keturi: vyras savo darbu dalina laimę kitiems (6)

Pakalbinti Virginijų Baltrušaitį pasiūlė žurnalistas Edmundas Jakilaitis. Jis prasitarė...