Ralio automobiliu bus daugelio ralio meistrų pamėgtas “Subaru”.

Šiemet lenktynių geografija beveik nesikeičia. Žiemos ralio trasos jau 14-tą kartą vinguriuos vaizdingais Visagino, Zarasų bei Ignalinos keliais, kuriais drieksis visi 12 “Sampo Winter rally’2007” greičio ruožų, kurių bendras ilgis – 95,3 kilometro, o iš viso lenktynininkams varžybų dieną – vasario 10-ąją - teks įveikti 212,75 kilometro.

Žiūrovų patogumui visus greičio ruožus, išskyrus du, tarp jų ir neįskaitinį paskutinįjį - Aukštaitijos, sportininkai važiuos po du kartus.

Varžybos prasidės šeštadienį, vasario 10-ąją, 9.30 val. aikštėje, esančioje šalia “Aukštaitijos” viešbučio (Veteranų g. 7, Visaginas) iškilmingu jų atidarymu, o jau 16.05 val. čia pat sveikinsime pirmuosius finišavusius lenktynininkus.

Ralio bendrosios įskaitos nugalėtojams atiteks pagrindinis šių lenktynių trofėjus – Visagino miesto mero taurė, o ekipažai, užėmę pirmą-trečiąją vietas atskirose grupėse bei pirmąją-šeštąją vietas bendroje įskaitoje bus apdovanoti taurėmis ir diplomais.

Ignalinos ir Zarasų merai įsteigė savo taures, kurios atiteks atitinkamai pirmąjį-antrąjį bei dešimtąjį-vienuoliktąjį greičio ruožus greičiausiai įveikusiems ekipažams. Viešbučio “Aukštaitija” įsteigtą taurę išsiveš lenktynininkai, greičiausiai įveikę paskutinįjį, dvyliktąjį neįskaitinį greičio ruožą.

Įspūdingas ralio meistrų paradas

Pirmąjį čempionato akordą visada gaubia ypatinga aura. Tik po šių lenktynių bus galima prognozuoti, kuo šio sporto gerbėjus praturtins šiemetinis čempionatas, kokių naujų veidų, naujų, dar galingesnių automobilių pamatysime ralio trasose.

Lietuviškuoju “Sampo Winter Rally’2007” susidomėjo ir vieni pirmųjų dalyvauti jame paraišką atsiuntė ukrainiečiai Valerijus Gorbanas ir Jevgenijus Leonovas, vairuojantys “Mitsubishi Evo VIII”. Tokį pat automobilį valdys ir Janio Vorobjovo bei Gunčio Ervaldžio ekipažas iš Latvijos. Dar naujesnės, devintosios modifikacijos “Mitsubishi Lancer” vairuos estai Priitas Saluri ir Indrekas Leppas.

Beje, Estijos ralio meistrų stovykloje matysime ir žymaus pasaulio ralio lenktynininko Markko Martino suburtos “MM-Motorsport” komandos lenktynininkus Rainerį Ausą ir Ago Ahu, vairuojančius galingus “Subaru Impreza WRX STI Spec-C” automobilius, specialiai raliui parengtus garsioje “Prodrive” kompanijoje, kurios atstovai šiomis dienomis lankėsi Lietuvoje.

Tokį pat automobilį vairuos ir dar vienas svečių iš Estijos – Egono Kauro ir Simo Koskineno – ekipažas.

Ne paskutiniais smuikais šioje garbingoje kompanijoje ketina griežti ir lietuviai. Visagino apylinkėse pernykščiai bendrosios įskaitos nugalėtojai Rokas Lipeikis su Renatu Vaitkevičiumi pradės titulų gynybą su “Mitsubishi Lancer EVO VIII”.

Naujesnės, devintosios modifikacijos šį japonišką automobilį į ralio trasas išvairuoja “Ukmergės ASK-Lautra Motorsport” Evaldo Čirbos ir Audriaus Pivoro ekipažas. Naujas automobilis bene geriausiai liudija 2004 metų šalies ralio absoliučių čempionų ketinimus prasidėsiančiame čempionate kautis tik dėl aukščiausiųjų titulų.

Į tokį pat automobilį persėdo ir Audrius Gimžauskas su Kęstučiu Girštautu, Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku bei Darius Janušas su Aušra Brazdžioniene. Jie bandys ne tik N4 grupėje konkuruoti su jau gerai tokį automobilį įvaldžiusiais Vytautu Švedu bei Žilvinu Sakalausku.

Sniego ir ledo trasomis važiuos ir pernykščiai analogiško ralio nugalėtojai – naujai suburtai “Auto Moto Projektų” komandai atstovaujantys Saulius Girdauskas su Pauliumi Urbonu. S.Girdauskas, įvairiais metais laimėjęs net šešis iš trylikos Visagino apylinkėse jau įvykusių žiemos ralių, laikomas nekarūnuotu žiemos trasų karaliumi. Tad vien tik šio greito ir azartiško sportininko dalyvavimas visuomet kelia papildomą intrigą bei sutraukia būrius jo talento gerbėjų.

Ralyje pastebimai daugėja ir įvairios modifikacijos šio ralio automobiliu oficialiai tituluojamų “Subaru”. Naujausią, vienintelį tokį visose Baltijos šalyse, garsioje “Prodrive” kompanijoje ką tik parengtą “Subaru Impreza WRX STI Spec C” į žiemos ralio trasas išvairuos Benediktas Vanagas su Ramūnu Šaučikovu.

Tokios pat modifikacijos automobilį ledo takeliais tramdys Arūno Strumskio ir Napolio Vitonio bei Dominyko ir Valdo Butvilų ekipažai.

Ištikimi “Subaru” liko Gediminas Maškauskas su Tautvaldu Juchnevičiumi, Vytautas Baranauskas su Edvinu Pagirsku, Martynas Samuitis su Arnu Paliukėnu bei Antanas Šimelis su Gediminu Saudargu, pasirinkę “Subaru Impreza WRX STI”.

Prie starto linijos Visagine vasario 10-ąją išsirikiuos net 66 ekipažai. Penki iš jų varžysis vadinamų “nulinukų” įskaitoje ir visi vairuos ralio automobilius - įvairių modifikacijų “Subaru”.

“Pirmą kartą Lietuvos ralių istorijoje net 45 ekipažai varžysis automobiliais, turinčiais visų keturių ratų pavarą. Iš jų 20 “Subaru” ir 24 “Mitsubishi” markės”, - spaudos konferencijoje pasidžiaugė ralio direktorius Ramūnas Kliunka.

Organizatorius džiugina orai

Atšalę orai ir iškritęs sniegas pradžiugino automobilių sporto gerbėjus bei pačius sportininkus. Anksčiau visuomenei žinomas Visagino vardu šis ralis vykdavo paskutinį sausio savaitgalį. Tačiau šiemet LASF vadovybė, tarsi iš anksto nujausdama orų pokštus, ralio datą nukėlė į vasario 10 dieną.

“Tikimės, kad ralis bus kaip niekad įspūdingas. Naujieji ralio organizatoriai “Vanagas Racing” daug dėmesio skiria ne tik sportinei ar žiūrovų saugumo, bet ir pramoginei renginio daliai. Ralyje bus pristatomi naujausi Lietuvos sportininkų ekipažai ir automobiliai, jame ketina dalyvauti nemažai garsių sportininkų iš užsienio šalių”, - patenkintas organizatorių pastangomis ketvirtadienį įvykusioje ralio spaudos konferencijoje kalbėjo LASF prezidentas Romas Austinskas.

Lenktyninką bei šio ralio organizatorių B.Vanagą bene labiausiai džiugina būtini žiemos ralio atributai – sniegas ir ledas. Jo nuomone, tik esant ledo ar sniego dangai sportininkai pasiekia didžiausius vidutinius greičius ir tik tokioje trasoje įgalinami tausoti brangiai kainuojančią lenktyninę techniką.

Dėl žiemos ralio specifikos ledo ar sniego danga besidriekiantys greičio ruožai įveikiami siauromis, specialiai dygliuotomis padangomis (dyglio ilgis siekia beveik 1 cm), o žiemos ralis yra greičiausias iš visų vykstančių Lietuvoje. Vidutinis greitis ant ledo miško keliukais siekia 140 km/h, o maksimalus - iki 200 km/h.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją