Šį ralį organizuojančio Lietuvos automobilių klubo prezidentas Rolandas Dovidaitis sako, jog buvo kalbėta ne su vienu vos prieš kelias dienas finišavusio „300 ežerų ralio“ dalyvių ekipažu ir tikimasis, kad greičiausi pastarųjų metų Lietuvos ralio meistrai stos į kovą dėl bene garbingiausio šalies automobilių sporto trofėjaus.

Trasoje – ir 1931 metų automobilis

Pirmos lenktynės „Aplink Lietuvą“ vyko 1931 metais. Simboliška, kad organizatoriai į varžybų starto bei finišo iškilmes atveš būtent 1931 metais pagamintą „Dodge“. Beje, analogišku automobiliu Pranas Hiksa laimėjo ralį „Aplink Lietuvą“ 1932 metais. Senutėlis automobilis bus ne tik starto ar finišo puošmena – jis įveiks slalomo prie „Žalgirio“ arenos distanciją.

Kaip patobulėjo technika per tuos 80 metų, bus galima palyginti, kai trasoje pasirodys 2014 metų „Toyota GT86“. Šį automobilį ralyje vairuos dabartinis susisiekimo viceministras ir daugkartinis šalies ralio čempionas Saulius Girdauskas.

Tradiciškai ralyje „Aplink Lietuvą“ dalyvauja ir neįgalieji, tad jų vairuojama technika lygiomis teisėmis varžysis su įvairaus amžiaus automobiliais. Tarp dalyvių bus nemažai veteranų. Pavyzdžiui, Eugenijus Tumalevičius šį ralį įveiks „Ferrari“ automobiliu, o jo šturmanu bus specialiai iš JAV, Čikagos atskrisiantis anuometinės Sovietų Sąjungos ralio rinktinės narys Aleksandras Chaimskis.

Ne vieną svarią pergalę žiedinėse lenktynėse iškovojęs Rimgaudas Statnickas „Aplink Lietuvą“ važiuos VAZ 2106 automobiliu, du svečių iš Šveicarijos ekipažai distanciją pasiryžę įveikti „Opel GT“ automobiliais.

25 specialios užduotys

„Turbūt šiek tiek nuskriaudėme tik Žemaitiją, šiame regione vyks kiek mažiau varžybų. Tačiau stengėmės taip sudėlioti ralio maršrutą, kad sportininkai gautų „paragauti“ tikrų ralio dulkių ir pamatytų kuo daugiau Lietuvos“, - organizatorių tikslus atskleidžia R. Dovidaitis.

„Mūsų laikais 1000 kilometrų nieko nestebindavo. Dabar raliai visur „susitraukė“, kilometražas sumažėjo, tačiau man išties smagu, kad Lietuvos automobilių klubas stengiasi šias garsias varžybas „atvežti“ į kuo įvairesnius Lietuvos rajonus. Manau, kad trasa patiks ir dalyviams, o miestų ir miestelių žiūrovai turės unikalią galimybę pamatyti tikrai daug įvairios sportinės technikos ir daug greitų lenktynininkų“, - ralio išvakarėse kalbėjo dar viena automobilių sporto garsenybė, Lietuvos automobilių klubo garbės prezidentas Stasys Brundza.

Po starto prie „Žalgirio“ arenos ekipažai išvažiuos į KačerginėsNemuno žiedą“, kur varžysis ne tik asfalto trasoje: jau ruošiama kroso ir ralio kroso trasa, kur ekipažų lauks pirmieji rimti išbandymai.

Penktadienį ekipažų lauks specialios užduotys Birštone, Alytuje, Veisiejuose ir Marijampolėje.

Šeštadienis ekipažams prasidės slalomu Šiauliuose prie prekybos centro „Tilžė“, po to sportininkai varžysis Šiaulių kartodrome, išmėgins jėgas hipodrome greta Radviliškio, pasieks Panevėžį, Kupiškį, Rokiškį, Zarasus, stabtelės Visagine, o jau vakarop pro Uteną atvažiuos į „Versmės“ kroso trasą greta Ukmergės. Vėlai naktį ekipažai dar sykį stos į slalomo trasą – Vilniuje, prie „Litexpo“, baiga antroji lenktynių diena.

Ta pati slalomo trasa, tik jau šviesoje, bus įveikta ir sekmadienio rytą: būtent po šios rungties paaiškės visi rezultatai. Kol kas planuojama, kad ralio įskaitoje bus 11 skirtingų klasių.

Visų jų nugalėtojai ir prizininkai bus pagerbti S. Daukanto aikštėje sekmadienį 14 valandą.

Ralį lydės saugaus eismo karavanas

Kad lenktynininkai yra vieni geriausių Lietuvos vairuotojų, turbūt net neverta diskutuoti. Tikslus vairavimas, juvelyriška automobilio kontrolė, atsakingumas kelyje – visa tai lemia ir gerus sportinius rezultatus. Todėl laukdami nemenko žiūrovų susidomėjimo ralio „Aplink Lietuvą“ organizatoriai šiemet į Kauną ir Šiaulius atsiveža ir saugaus eismo karavaną. Kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjo Nemuno Abukausko teigimu, situacija mūsų keliuose ir toliau kelia daug nerimo.

Pavyzdžiui, Vokietijoje per 100 eismo įvykių žūva 3 žmonės, Lietuvoje – 10.

„Manome, kad matydami tikslų sportininkų vairavimą, žmonės nori į juos lygiuotis. O Saugaus eismo karavanas suteikia galimybę išbandyti save – ir teorines žinias, ir vairavimo įgūdžius. Galbūt tie dalyviai, kurie šiemet tik stebės ralį „Aplink Lietuvą“ ir dalyvaus saugaus eismo karavano renginiuose, kitąmet jau bus dalyvi būryje. O svarbiausia – saugiau vairuos patys ir rodys gerą pavyzdį kitiems“, - sakė N. Abukauskas.

Įdomias saugaus eismo karavano užduotis padės įgyvendinti ir prizais apdovanos jaunųjų kelininkų klubas „Kelelis“ ir bendrovė „Ecodriving LT“. Dalyvauti visuose saugaus eismo renginiuose bus galima nemokamai, be jokios išankstinės registracijos.

„Ecodriving LT“ vadovas Vitoldas Milius pajuokavo, kad dažnai klaikiai ir agresyviai vairuojančius žmones kiti eismo dalyviai vadina „ralistais.“

„Patikėkite, pažįstu daug šalies lenktynininkų. Ir galiu pasakyti, kad jie bendro naudojimo keliuose tikrai gali būti pavyzdžiu mums visiems. Tiems, kas nori išbandyti save ir savo automobilį, siūlau dalyvauti varžybose, o ne ieškoti nelaimės bendrame eismo sraute. Ateikite į saugaus vairavimo renginius ir pamatysite, kad emocijų ir adrenalino pakanka nebūtinai lekiant milžinišku greičiu.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)