Latvijoje šeštadienio vakarą baigėsi antras 2017 metų Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Iš viso ralyje „Talsi 2017“ varžėsi per pusšimtį ekipažų iš aštuonių valstybių. Lietuvių lenktynininkams ralis buvo permainingas – iškart už „R5“ klasės bolidų važiavęs Deividas Jocius patyrė avariją, tuo tarpu jo vietą užėmusius brolius Žalas į rikiuotės galą nustūmė teisėjų sprendimas.
Vaidotas ir Žygimantas Augustas Žalos teisėjų buvo nustumti rikiuote žemyn
© Komandos archyvas

Penktadienio vakarą, kai buvo įveikti 3 greičio ruožai, sėkmingiausiai iš Lietuvos sportininkų važiavo D. Jociaus ir Donato Zvicevičiaus ekipažas: jis buvo trečias bendrojoje įskaitoje, o dėl „Talsi 2017“ ralio lyderio pozicijų intensyviai kovojo ruso Nikolajaus Griazino ir suomio jaunojo ralio talento Kalle Rovanperos ekipažai (abu važiavo „Škoda Fabia R5“).

Tačiau jau antrosios dienos pradžioje rikiuotę gerokai sumaišė itin klastingas posūkis 5-ame ralio greičio ruože, kuriame iš kovos pasitraukė net 7 ekipažai (tarp jų – D. Jocius), o Vytautas Švedas prarado beveik 10 minučių.

Į pirmą vietą Lietuvos čempionato įskaitoje po šio greičio ruožo pakilo broliai Vaidotas ir Žygimantas Augustas Žalos. „Mitsubishi Lancer EVO VII“ automobiliu važiavę sportininkai po šio greičio ruožo šoktelėjo ir į trečią bendrosios įskaitos vietą, kurios nebeužleido iki pat lenktynių finišo. Jiems įkandin intensyviai sekė latvio R. Simarcio ir lenko F.Nivette ekipažai, tačiau jiems taip ir nepavyko pavyti brolių Žalų. Tarp lietuvių toliau rikiavosi Giedrius Notkus ir Benediktas Vanagas.

Tarp „Škoda Fabia R5“ vairavusių lyderių taip pat užvirė neįtikėtinai atkakli kova. Prieš paskutinį miesto greičio ruožą, kurio ilgis tesiekė 2,44 kilometro, skirtumas tarp ekipažų buvo viso labo 0.5 sekundės suomio naudai. Tačiau finaliniame greičio ruože jaunasis K. Rovanpera neatlaikė įtampos ir starte padarė klaidą, perleisdamas pergalę rusui N. Griazinui.

Praėjus valandai po finišo rezultatų rikiuotę dar kartą sumaišė teisėjų sprendimas skirti 20 minučių baudas net trims lietuvių ekipažams, tarp jų – V.Žalai ir G.Notkui, už kuro papildymą neleistinoje vietoje, nustumdamas lenktynininkus į rikiuotės galą. Po teisėjų sprendimo, finalinėje rikiuotėje aukščiausiai tarp lietuvių buvo klasifikuojamas B. Vanago ekipažas, užėmęs 7-ą vietą bendroje įskaitoje.

Po ralio V.Žala neslėpė nusivylimo susidariusia situacija. „Latviai apsiskaičiavo dėliodami maršrutinę kortelę, todėl važiuodami su bioetanoliu ir standartiniu kuro baku netilpome į normą. Parašėme prašymą papildomam kuro užpylimui, varžybų vadovas nurodė, kurioje zonoje piltis. O po ralio nuteisė tarsi būtume krūmuose užsipylę“, – pasakojo V. Žala.

Dėl kuro naudojimo „Rally Talsi“ intrigų kilo ir 2015 metais, kuomet latviai iš bendrosios įskaitos pašalino V. Švedo ekipažą, nes pastarasis kaip ir dauguma lietuvių naudojo ne sportinį kurą, o bioetanolį.

Lietuvos čempionatas birželio viduryje bus pratęstas Kelmės apylinkėse, čia vyks trečias nacionalinio čempionato etapas – ralis „Žemaitija 2017“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patikimas automobilis – būtinas atributas Dakaro žiūrovui (4)

Kitą savaitę Dakaro ralio dalyvių iš Europos technika bus pakrauta į krovininį keltą, kuris...

Vaidotas Žala apie Dakarą: dabar miegosiu ramiau (5)

Šis savaitgalis visiems Dakaro ralio dalyviams bus pats darbymetis. Komandos jau krauna daiktus ir...

Startavo „Agrorodeo“ Dakaro komandos turas per Lietuvą

Penktadienį prasidėjo „ Agrorodeo “ Dakaro komandos turas per Lietuvą. Vaidoto Žalos ir...

Dakaro analizė: kas laukia 2018-ųjų maratone

Pasiruošimas Dakaro raliui „ General Financing team Pitlane “ štabe pasiekė finišo tiesiąją....

Antanas Juknevičius užsiminė apie didžiausią Dakaro ralio intrigą (2)

Didžiausią patirtį Dakaro raliuose turintis Antanas Juknevičius su šturmanu Dariumi Vaičiuliu...

Top naujienos

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (87)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Reketininkams pasipriešinęs kaunietis papasakojo, kaip sulaukė keršto ir bėgo iš Lietuvos namuose vyras turėjo pinigų kambarį (123)

Kai dauguma išvykusių iš Lietuvos pradeda pasakoti savo istorijas, dažniausiai sako, kad...

Orai: į šalį užsuks žiema (1)

Pirmomis savaitės dienomis rudeniškus orus keis žiemiški: sparčiai atšals, o lietų keis...

Diatlovo perėjos incidentas: kraują stingdanti mįslinga istorija (88)

1959 metų sausį 23 metų Igoris Diatlovas aštuonių jaunų Sovietų Sąjungos žygeivių grupę...

Sutrypto „Žalgirio“ treneris pratrūko žaibais: reikėtų išvaikyti pusę komandos (12)

Labai abejotina, ar fiasko rudenį patyrusio Vilniaus „Žalgirio“ kapitono tiltelį ateinantį...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (173)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Blogiausiai dirbančiu ministru gyventojai išrinko Verygą (212)

Negebėjimas susitvarkyti su Gedimino kalno irimu – tikrai ne vienintelė priežastis, kodėl...

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (133)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Pripažino: dėl Gedimino kalno buvo gaištamas laikas (114)

21-as mėnuo – maždaug tiek laiko praėjo nuo tada, kai Gedimino kalnas akis badančiomis...

Mažeikiuose perėjoje mirtinai sužalota moteris, įtariamo vairuotojo ieško policija (25)

Sekmadienio vakarą Mažeikiuose, Žemaitijos gatvėje, perėjoje, rasta automobilio mirtinai...