aA
Dažnas lenktynių šturmaną apibūdina kaip rimtą ir susikaupusį žmogų. Ir ne veltui – profesionaliu šturmanu jau šešerius metus esantis Aleksandras Dainys patvirtina, kad tai didelio dėmesingumo ir susitelkimo reikalaujanti profesija, kur ekstremaliausiomis situacijomis svetimuose keliuose susivaldyti gali tik tinkamai pasiruošę „šaltų nervų“ asmenys.
D. Hollando ir A. Dainio ekipažas "Saaremaa" ralyje
© Simas Paulauskas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, praėjusį savaitgalį dalyvaudamas jubiliejiniame – penkiasdešimtajame – „Saaremaa“ ralyje A. Dainys kartu su Didžiosios Britanijos lenktynininku Drew Hollandu atstovavo bendrai „Kauno Autoklubo/DHR Racing“ komandai ir savo klasėje iš 26 startavusių ekipažų užėmė 5-ąją vietą. Interviu šturmanas atskleidžia, kodėl pasirinko šią profesiją ir kas jam padeda pasiekti tokių aukštų rezultatų.

– Kaip vertinate savo komandos pasirodymą „Saaremaa“ ralyje?

Komandos pasirodymą vertiname labai gerai, tai trečiasis mūsų su Drew ralis. Iš viso varžybose startavo net 174 ekipažai, iš jų net 85 nepasiekė finišo, mes važiavome 1973 m. „Ford Escort“ automobiliu ir rezultatu esame labai patenkinti – iki šiol tai pačios sėkmingiausios mūsų komandos varžybos.

– Kokios yra pačios įsimintiniausios Jūsų varžybos?

Man tai yra 2013 m. Vokietijoje vykusios „Rally Lausitz“. Kiekvienų užsienyje vykstančių lenktynių metu vairuotojui tenka suvaldyti nepažįstamus greičio ruožus, o šturmanui greitai pažinti svetimus kelius ir naują infrastruktūrą, tačiau svarbiausia dalyvaujant tokiose varžybose – tinkamai ir garbingai atstovauti Lietuvai. Tai ant abiejų ekipažo narių pečių krintantis iššūkis ir įsimintiniausios tampa tos varžybos, kuriose pavyksta pasiekti aukštus sportinius rezultatus bei stiprią teigiamą emociją.

– Anksčiau buvote lenktynininkas, kas pastūmėjo varžybose dalyvauti šturmano kėdėje?

Šturmanu tapau 2011 m. pasiūlius Dovilui Čiutelei. Tuo metu sėkmingai dalyvavau įvairiose varžybose kaip vairuotojas ir buvau komandos, dalyvaujančios 1000 km lenktynėse, vadovas. Gavęs pasiūlymą ilgai dvejojau, bet galiausiai sutikau ir nuo to laiko „užsikabinau“.

– Papasakokite, iš ko susideda kiekvienos varžybos?

Varžybų savaitgalį svarbu susidėlioti griežtą darbotvarkę. Pirmiausia, ekipažui užsiregistravus administracinėje komisijoje, sutikrinami visi dokumentai bei paraiškos, šturmanai gauna varžybų dokumentus ir kelio knygą – ralio „chrestomatiją“. Vėliau, kol ekipažo mechanikai pristato automobilį techninei komisijai ir laukia leidimo startuoti, sportininkai, vadovaudamiesi kelio knyga ir kelių eismo taisyklėmis, sukuria ralio stenogramą – greičio ruožų legendą. Tai dažniausiai trunka visą dieną. Galiausiai sulaukiama ralio starto ir, jei pasiseka, apdovanojimų ceremonijos.

D. Hollando ir A. Dainio ekipažas "Saaremaa" ralyje važiavo senuku "Ford Escort"
D. Hollando ir A. Dainio ekipažas "Saaremaa" ralyje važiavo senuku "Ford Escort"
© Simas Paulauskas

– Ar teko patirti situacijų, kai Jūsų gyvybė arba sveikata buvo pavojuje?

Dalyvaudamas automobilių sporto varžybose visuomet esi „ant ribos“. Iki šiol kvėpuoti lengvinančio aparato neprireikė, bet kiekvienose varžybose būna situacijų, kai rankose stipriau suspaudžiu stenogramą ir sulaikęs kvėpavimą laukiu smūgio. Tiesa, šiuolaikiniai lenktynininkų sportinės aprangos ir apsaugų standartai padeda varžybų metu jaustis saugiau.

– Kokie prietaisai per varžybas palengvina šturmano darbą?

Be abejonės, kiekvienam šturmanui savo automobilyje pravartu pasirūpinti vaizdo registratoriumi. Jie ginčytinomis situacijomis dažnai tampa lemiamu veiksniu, leidžiančiu nustatyti tikrąjį laimėtoją, ir įvykus varžyboms padeda komandai išanalizuoti ekipažo darbą. „Saaremaa“ ralio metu vaizdo registratoriumi „Mio MiVue 618“ užfiksavome net 30 GB medžiagos, kuri pravers ruošiantis kitoms varžyboms.

– Kodėl „Saaremaa“ raliui pasirinkote „Mio MiVue 618“ vaizdo registratorių?

Varžybose dalyvavome su dešiniavairiu automobiliu, kuriame greitis rodomas myliomis per valandą. Šis vaizdo registratorius padėjo nustatyti aktualų greitį kilometrais per valandą ir taip varžybose galėjome paprasčiau orientuotis. Be to, speciali vaizdo apdorojimo programa po varžybų leido išsamiai išanalizuoti sportinio automobilio greitį, važiavimo kryptį, veikiančias jėgas bei konkrečias GPS koordinates.

Šių metų lenktynių sezonas A. Dainio ekipažui jau baigtas. Komanda ima ruoštis 2018 m. sausio mėnesį vyksiančioms žiemos ralio varžyboms.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Iš virtualių lenktynių į tikrą trasą išvažiavęs Domantas Ladauskas: apie tai nedrįsdavau svajoti

Jau trečius metus lenktynininko Tauro Tunylos išvystytas „Dream2Drive“ projektas suteikia viltį...

Penktosiose elektromobilių lenktynėse laukiama naujų rekordų (2)

2015-ųjų gegužės 8-ąją startavusios pirmosios Lietuvoje, o kartu ir Baltijos šalyse,...

Ko bijo bendrą komandą sukūrusios Indrė Senkutė-Gedgaudienė ir Ernesta Globytė

Nors Lietuvos lenktynių trasose lenktyniaujančias moteris galima suskaičiuoti ant vienos rankos...

Jubiliejinėse 1006 km lenktynėse tokią pat sukaktį minės ir lenktynių komentatorius

Liepos 17-20 dienomis Palangoje vyks jubiliejinės, 20-osios „ Aurum 1006 km lenktynės “....

Lenktynių sezono įdomybės – „Auto Bazar“ parodoje

Lenktynių sezonas pamažu įsibėgėja – automobilių ir motociklų sporto renginiai jau kiekvieną...

Top naujienos

Antanas Saulaitis – apie lietuvius, šventes ir nuodėmes: pasižiūri į žmones ir negali žinoti, ar čia laidotuvės, ar Velykos (157)

„Vienoje šeimoje buvo keturios mergytės, jos kiekvieną dieną sutaupė po vieną saldainį per...

Darbas su nepilnamečiais vieno pavojingiausių Vilniaus mikrorajono gatvėse: nedraudžiame muštis, gerti ar rūkyti (87)

Naujininkai, vienas prieštaringiausiai vertinamų sostinės mikrorajonų, pamažu atgimsta....

Ukrainos prezidento rinkimai: jauno komiko ir nesėkmingo reformatoriaus akistata balsavimas prasidėjo (223)

Ukrainiečiai sekmadienį balsuos prezidento rinkimuose, per kuriuos jie konflikto draskomos savo...

Orai: pirmąją Velykų dieną gamtą gaivins lietus (27)

Po ilgokai užsitęsusio sausringo laikotarpio, pirmąją Velykų dieną pagaliau žemę drėkins lietus.

Tauragės r. sunkiai sužalotas ukrainietis beveik po trijų valandų mirė ligoninėje (96)

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį itin skaudi nelaimė įvyko Tauragės r., Taurų kaime. 23.55...

Šri Lankos bažnyčiose ir viešbučiuose nugriaudėjo šeši sprogimai (51)

Trijose bažnyčiose ir trijuose viešbučiuose Šri Lankos sostinėje Kolombe ir jo apylinkėse...

Skaudi tiesa apie princesės Dianos gimdymus: teko derinti su sporto tvarkaraščiais ir taikstytis su Charleso nusivylimu (16)

Visas pasaulis su nekantrumu laukia pirmojo Meghan Markle ir princo Harry‘io vaiko gimimo. Šis...

Požymiai, rodantys, kad organizmas užtvindytas toksinų (10)

Toksinai mūsų tyko visur, kur tik įmanoma: ore, kuriuo kvėpuojame, vandenyje, kurį geriame, ir...

Išskirtinis bokštas Kaune: 10 kilometrų knygų ir lyg ant delno atsiverianti miesto panorama (1)

Mažajame ąžuolyne, ant Parodos kalno, yra ypatinga vieta, nuo kurios atsiveria užburianti Kauno...

Dviejų vaikų mama susimąstė: ar senosios kartos pedagogai atitinka šiuolaikinius kriterijus? (47)

Visiškai sutinku su straipsnio autoriumi. Turiu du vaikus – dešimtoką ir aštuntokę. Mokslo...