aA
Patvirtinus, kad Lietuvoje tikrai išvysime pasaulio ralio čempionato etapą, apie pirmuosius pasirengimo darbus ir bendradarbiavimą su kaimynais iš Lenkijos kalbamės su Lietuvos automobilių federacijos (LASF) teisėjų komiteto pirmininku Šarūnu Liesiu.
Ralis
© Pirmąją ralio „Saaremaa“ dieną G. Notkus pakilo į 13-ą vietą

- Gal galite pirmiausia papasakoti, kaip Lietuva gavo teisę rengti pasaulio ralio čempionato etapą?

- Galimybė lietuviams išvysti pasaulio ralio čempionato etapą atsirado dėka LASF prezidento Gintaro Furmanavičiaus, kuris artimai bendrauja su Lenkijos automobilių sporto prezidentu Andrzeju Witkowskui. Lenkija yra didelė šalis, turi daug sportininkų, daug ralio etapų, tačiau neturi to, ką turime mes – žvyrų kelių.

Lenkijoje, Mikolaikuose, rengtas paskutinis Europos ralio čempionato etapas, kuris vyko kartu su mūsų išvažiuojamu etapu, parodė, kad ten vietomis keliai būna nepravažiuojami, todėl lenkai, matydami mūsų puikius žvyro kelius, bendradarbiauja su dideliu malonumu. Pirmas mūsų bendras projektas buvo „Kauno ruduo“. Nebijau pavartoti išsireiškimo, kad jie buvo „žiauriai“ patenkinti ir jiems viskas labai patiko. Tačiau neaišku, kaip bus dėl ateinančių metų, nes lenkai planuoja atsisakyti žvyrų etapų, kadangi dauguma lenkų specializuojasi asfalto trasose, o mes nelabai mėgstame asfalto kelius, o labiau važiuojam žvyrinėmis trasomis.

- Buvo skelbiama, kad atstovai iš Lenkijos buvo atvykę į Druskininkus, kuriuose žvalgėsi po galimas trasas. Kokie lenkų atsiliepimai?

- Atsiliepimai išties labai geri. Jiems patiko visi mūsų keliai ir greičio ruožai, kurie galėtų būti pasaulio ralio čempionato dalimi. Kolegoms iš Lenkijos paruošėme schemą, kurioje parodyta, ką mes siūlome. Už kelių savaičių į Lietuvą taip pat turėtų atvykti jų atstovas, kuris koordinuoja pasaulio ralio čempionato etapo rengimą. Jis mums padės parengti saugos planą. Visgi, tai specifinis dokumentas, kuriam dabar yra keliami aukštesni reikalavimai negu Lietuvoje rengiamiems ralio etapams.

Lapkričio pradžioje 8-9 dienoms į Lietuvą atvyks darbo grupė iš Lenkijos, su kuria tvirtinsim kelio knygą, serviso zoną, kitas detales ir kitką.

Dirbti turime sparčiai, nes iki vasario mėnesio reikia paruošti visus dokumentus ir nusiųsti tarptautinei automobilių federacijai (FIA). Šiuo metu ypač džiugu, kad randame bendrą kalbą su lenkais, o tai, manau, duos puikių darbo vaisių.

- Minėjote, kad lenkai labiau mėgsta asfalto trasas, o lietuviai – žvyro. Galbūt ir pasaulio ralio čempionatas bus rengiamas tokiu principu, kad Lenkijoje sportininkai daugiau važiuos asfaltu, o Lietuvoje žvyru?

- Sunku pasakyti. Lenkai taip pat ieško žvyrų kelių ties Seinais. Atstumai nuo Mikolaikų iki sienos yra pakankamai dideli, todėl yra žvalgomasi į kelius kuo arčiau sienos. Pirminiame variante buvo numatyta važiuoti iki Kauno, o tada iki Latvijos. Visgi tuomet labai išsiplėstų atstumai, todėl lenkai savo pusėje ralį nori rengti arčiau Seinų. Dabar ten intensyviai dirbama ieškant tinkamų kelių. Kol kas manoma, kad ralis vyks Lenkija-Lietuva-Lenkija principu. Lenkai turi puikų centrą Mikolaikuose, specialų ruožą žiūrovams ir puikią infrastruktūrą. Mums bus puiki galimybė pamatyti ne tik aukščiausio lygio ralio renginį, bet organizacinį darbą bei prie jo prisidėti.

- Kaip vyksta darbų pasiskirstymas tarp Lietuvos ir Lenkijos ruošiantis pasaulio ralio čempionato etapui?

Žinoma, lenkai yra pagrindiniai renginio organizatoriai. Jie yra rengę ir pasaulio ralio čempionatą 2009 metais ir Europos čempionato etapus. Mes iš savo pusės turime atlikti viską kaip įmanoma geriau ir kokybiškiau.

- Ar tai ne per didelis iššūkis Lietuvai?

- Manau, kad tai didelis iššūkis mums. Tačiau, jei norime pakilti į aukštesnį lygį turime stengtis, dirbti ir tobulėti. Mums labai daug padės Lenkijos atstovai, todėl bus padaryta aukščiausiu lygiu ir atitiks visus FIA standartus.

- O kas organizuos pasaulio ralio čempionato etapą Lietuvoje?

- Pasaulio ralio čempionato etapas nebus jungiamas prie jokio kito Lietuvos etapo, o jį organizuos LASF. Tai renginys, kuris peržengia pavienių organizatorių norus ir ambicijas. Federacijai padėti ir prie renginio rengimo turės prisidėti visa Lietuvos automobilių sporto bendruomenė: nuo teisėjų iki organizatorių. Tai renginys, kuris pirmą kartą vyks Lietuvoje ir nuo to, kaip pasirodysime, priklausys ar pasaulio ralio čempionatas čia vyks ir ateityje.

Apie LASF

LASF (Lietuvos automobilių sporto federacija), įkurta 1990 metais Kaune, vienija automobilių sportą propaguojančius ar remiančius asmenis. Šiuo metu veikia 11 komitetų, kuriuose sprendžiami atskirų automobilių sporto šakų klausimai. LASF tikslas yra ne tik populiarinti saugų automobilių sportą, bet ir puoselėti bei kelti bendrą vairavimo kultūrą Lietuvoje: nuo mažiausių iki vyriausių vairuotojų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Oficialu: „Fast Lap“ pakeis automobilių sporto renginių naujokai „Ring Challenge“ (2)

Po paskutinio šių metų etapo Estijoje „Autoplius.lt Fast Lap “ organizatoriai pareiškė, kad...

Vanagas į ralį išvažiuoja kone tuščiomis – susitarė su gamykline komanda (40)

Benediktas Vanagas , „ General Financing team Pitlane “ komandos lyderis, yra ne kartą...

Trečdalis Dakaro dalyvių smėlynuose bus naujokai – ar daug šansų jie turi? (3)

Sunkiausiomis pasaulio automobilių sporto varžybomis vadinamo Dakaro ralio organizatoriai...

Darius Vaičiulis užkopė į viršūnę Antarktidoje, dabar svarbiausia – nusileisti žemyn ir spėti į Dakarą (6)

Darius Vaičiulis , Antano Juknevičiaus, komandos „ Craft Bearings “ lyderio, šturmanas gali...

DELFI Dakaras: Balys Bardauskas prisipažino, ko imtųsi, jei Dakaro ralyje startuotų ne motociklu (3)

Iki Dakaro ralio pradžios liko mažiau nei mėnuo, o DELFI studijoje šiam raliui dedikuotas...

Top naujienos

Įkalintas vilnietis prabilo apie protu sunkiai suvokiamą patirtį: buvau verčiamas miegoti su pareigūnėmis (67)

Ar gali būti, kad kalėjimų sistemos pareigūnai, siekdami sukompromituoti įkalinimo įstaigose...

Rusijos dujotiekį „Nord Stream 2“ peikianti Lietuva pati atveria duris jo rėmėjams (11)

Svarbius energetikos projektus Lietuvoje vykdanti Suomijos „ Fortum “, netiesiogiai prisideda prie...

Pokyčiai pasaulyje grasina suvalgyti kone visus norvegų sukauptus pinigus Gerovės fonde (12)

Jei pasaulis imtųsi entuziastingiau kovoti su iškastiniu kuru, Norvegijai tai kainuotų daugiau nei...

Ekspertai: kai kurie mokesčių pakeitimai verčia gūžčioti pečiais, bet statistikoje aplenksime estus (162)

Valstybės biudžetą priėmusi valdžia žada, kad 2019–ieji bus dosnūs visiems dirbantiesiems,...

Kalėdų žvaigždės: gražios, bet nuodingos

Nors dauguma puošniausiųjų karpažolių, dar vadinamų puansetijomis ar Kalėdų žvaigžėmis,...

DELFI 2018-ieji: išrinkite įspūdingiausias metų vestuves balsavimas (1)

Šie metai tapo įsimintini toli gražu ne vienai žinomai porai Lietuvoje. Galima suskaičiuoti...

Sulaikytas buvęs prosovietinės organizacijos „Jedinstvo“ lyderis Ivanovas papildyta (606)

Vilniuje antradienį sulaikytas Rusijos pilietis Valerijus Ivanovas, BNS patvirtino Generalinės...

5 populiariausi mitai apie skiepus: profesorius Usonis papasakojo, kaip yra iš tikrųjų (4)

Vakcinos laikomos vienu didžiausių šių dienų medicinos laimėjimų – jos padėjo nuo žemės...

Sabonis buvo rezultatyviausias, bet „Cavaliers“ vienu lietimu nutraukė „Pacers“ pergalių seriją

Domanto Sabonio rezultatyvumo neužteko – Indianos „Pacers“ (20-11) komanda netikėtai suklupo...

Orai bus nenuobodūs (10)

Didžioji sniego banga iš Lietuvos jau pasitraukė. Trečiadienio dieną orai išliks debesuoti,...