Visi profesionaliai lenktynėms parengti automobiliai turi pakankamai sudėtingą saugos lankų konstrukciją ir daugiataškio tvirtinimo saugos lankus. Šie dalykai užtikrina, kad erdvė, kurioje sportininkai dirba savo darbą, išliks nepažeista net ir iš šalies dramatiškai atrodančio incidento metu, kai besivartaliojančio bolido kėbulo išorė visiškai sumaitojama. Tačiau tokie „saugikliai“ turi vieną minusą – greitai išlipti iš apgadinto automobilio salono nėra paprasta. Ypač, jei nuo smūgio vairuotojas ir šturmanas praranda sąmonę ar būna ištikti šoko.

„Tokiais atvejais tinkama žiūrovų reakcija ir pagalba yra labai svarbi. Kiek tik įmanoma greičiau reikėtų atlikti keletą dalykų. Pirmiausia – nusiųsti pagalbos signalą į varžybų centrą. Tam tereikia atidaryti sportinio automobilio dureles ir susirasti kur sumontuota mobiliojo ryšio – vadinamojo „GPS tracking“ – sistema. Dažniausiai ji fiksuojama virš šturmano prie saugos lankų ir turi du mygtukus: žalią „OK“ ir raudoną „SOS“. Pastarasis svarbus tais atvejais, kai sportininkams akivaizdžiai reikia profesionalios medikų ar kitų specialiųjų tarnybų pagalbos. Paspaudus „SOS“ mygtuką lenktynių koordinaciniame centre gaunama ne tik žinia apie incidentą, bet ir tiksli informacija kuriame trasos taške jis atsitiko. Tai kur kas geriau, nei bandymai telefonu paaiškinti kam kas kur nutiko“, – akcentuoja E. Vašteris.

Tais atvejais, kai po avarijos „kovinis“ automobilis lieka ant važiuojamosios kelio dalies ar kitais būdais (pavyzdžiui, trasą užvertė nulaužtu medžiu) komplikuoja galimybes šią vietą maksimaliu greičiu įveikti kitiems ekipažams, reikėtų pasitikti atvažiuojančius sportininkus apie tai įspėti. Tam galima naudoti lenktyniniuose automobiliuose esančius, ant A4 formato lapų atspausdintus ženklus „SOS“, „+“, ar kitais visuotinai suprantamais gestais signalizuoti apie būtinybę sumažinti greitį ir būti itin atidiems.

„Svarbu, kad šokdami padėti nuketėjusiems sportininkams, žmonės patys būtų itin atsargūs – toje pat vietoje kitas – nieko apie incidentą nežinantis – lenktyninis automobilis gali atsidurti po keliolikos sekundžių. Reiktų pasitikti atvažiuojančius pabėgėjus mažiausiai 50 metrų nuo incidento vietos, kad liktų erdvės ir laiko prisistabdymui“, – patarė vienas „Žemaitijos ralio“ organizatorių.

Norint padėti lenktynių nelaimėliams, reikėtų žinoti, kad srovės išjungėjas (tai svarbu saugantis nuo galimo gaisro) yra automobilio išorėje, prie variklio dangčio ir priekinio stiklo, vairuotojo pusėje. Jis žymimas trikampyje raudonu „žaibo“ ženklu.

Jei automobilį reikia gesinti – dairykitės raudonos „E“ raidės baltame skritulyje. Pastarąją sistemą aktyvuoti patraukiant su gesintuvų jungikliais sujungtais trosus.

„Dabar visi lenktynių organizatoriai stengiasi, kad greičio ruožuose maždaug kas 500 metrų budėtų specialiai instruktuoti, kaip reikia elgtis avarijų metu, saugos darbuotojas. Jei tik įmanoma „saviveiklos“ reiktų išvengti. Ypač kalbant apie sužeistų sportininkų vadavimą iš aplamdyto automobilio“, – sakė E. Vašteris.

Dar vienas dalykas –tiems atvejams, kai po avarijos stringa saugos diržų sagtys, greta piloto ir šturmano ant saugos lankų lipnia juosta būna pritvirtinti specialūs peiliukai.