aA
Automobilių sporto pasaulyje yra priimta, kad jei nori šioje srityje pasiekti svaiginančių aukštumų, sėsti prie kokios nors motorizuotos technikos vairo būtina tuo pat metu, kai iškrenta pieniniai dantys.
Aurelijus Simaška
Aurelijus Simaška
© Asmeninio albumo nuotr.

Tada reikia keletą metų sukti ratus kartingo trasose, vėliau drožti padangas slalomuose, po to uostyti benzino kvapą mėgėjiškuose raliuose ir – jei vis dar pakaks užsispyrimo – stoti į profesionalaus ralio startą. Aurelijus Simaška beveik viską padarė atvirkščiai. Diplomuotas medikas, smegenų patologijos specialistas, prie ralio varžyboms parengto automobilio vairo sėdo sulaukęs 32. T. y. tada, kai „normalūs“ lenktynininkai tampa veteranais ar apskritai kabina šalmą ant vinies.

Šiandien Aurelijui, automobilių sporto pasaulyje dažniausiai pravardžiuojamam „Simu“, 56-eri. Per gerą dešimtmetį trukusią karjerą jis sugebėjo tris kartus tapti Lietuvos ralio čempionu, triumfuoti žiedinėse lenktynėse ir pirmasis užkopti ant aukščiausio Europos automobilių kroso čempionato garbės pakylos laiptelio. Pastaruosius 12 metų A. Simaška buvo greta profesionalaus sporto, tačiau dėl trofėjų nebesivaržė.

„Tai velniškai brangu. Visada buvau įpratęs važiuoti už savus pinigus, tačiau tiek, kiek jų reikia dabar norint būti konkurentu ralio lyderių penketukui, aš neturiu. Pagaliau amžius – ne be tas. Poreikis nutrūktgalviškai lėkti sumažėjęs, tačiau vis dar labai malonu jausti, kad 100 proc. kontroliuoju ralio mašiną judant iš esmės tokiu pat tempu, kaip greitieji dabartinės ralio kartos vaikinai, – su vos juntama nostalgijos priegaide pasakoja A. Simaška. – Savo galimybes šiais metais pasitikrinau „Samsonas Motorsport Rally Utena“ lenktynėse startavęs su „sprinteriais“. Panašu, kad nieko nepamiršau, o toje vietoje, kuria reikia vairuoti, „lašiniai“ neužaugo“.

Aurelijus Simaška
Aurelijus Simaška
© Asmeninio albumo nuotr.

Taip nutikti ir negalėjo dėl paprastos priežasties. 2006-aisiais Aurelijus su keletu kitų į „atsargą“ pasitraukusių ralio profesionalų įkūrė bendrovę „Euroracing“, siūliusią patirti beveik visas tikrose lenktynėse patiriamas emocijas: su „koviniu“ – 300 AG turinčiu – „Mitsubishi EVO IX“ pasivažinėti tais pačiais keliais, kuriuose vyksta ralio čempionato kovos. Analogiška „asfaltinė“ programa siūloma išnaudojant „Nemuno žiedo“ trasą Kačerginėje. „Euroracing“ komanda taip pat organizuoja paralelines lenktynes identiškais BMW automobiliais, siūlo išmokyti tai, ką privalo mokėti ralio pilotas ar šturmanas. Kaip taisyklė tokie dalykai ne tik padeda „nuleisti garą“ trasoje, tačiau padeda suvokti, kaip sudėtinga tiksliai valdyti iš tiesų greitai važiuojančią mašiną. Todėl pratybos prižiūrint profesionaliam instruktoriui yra vieni geriausių „raminančiųjų“ savus vairavimo sugebėjimus vertinantiems pernelyg optimistiškai.

Beje, apie šie dalykus užsimezgusi diskusija tarp A. Simaškos ir N40 vyrų autoklubo lyderio Algirdo Kazlausko baigėsi tuo, kad „Simas“ pasiprašė priimamas į klubą: vertybės, kuriomis vadovaujamasi, ir tikslai, kurių siekiama, iš esmės sutampa.

„Euroracing“ žmonės ir – ypač Aurelijus – turi sukaupę didžiulę patirtį tiek profesionaliame automobilių sporte, tiek kurdami programas, skatinančias atsakingą ir saugų vairavimą. N40 klubas amžiaus prasme dar tik pradeda išaugti „trumpas kelnes“, todėl taškosi entuziazmu ir noru nuveikti gerų darbų. Šių dalykų sinergija turėtų duoti neprastų rezultatų“, – vylėsi A. Kazlauskas.

Netrukus startuosiančio „300 Lakes Rally“ testiniame greičio ruože Aurelijus vėl ruošiasi padirbėti ralio taksi. Pilotas prisipažįsta, kad saugumo sumetimais keleivius veža akseleratorių spausdamas maždaug 80 proc. 

„Tiesą sakant, žmogui, kuris ralį yra matęs tik per televizorių, dažniausiai ir tokio tempo būna truputį per daug. Nors visada važiuosiu tik tokiu greičiu, kuriame galiu kontroliuoti viską, aš niekada nesimuliuoju ir stengiuosi parodyti svarbiausius sportinio vairavimo elementus. Kartais tai keleiviams pasidaro „neįdomu“ po pirmo posūkio – jie prašo sumažinti tempą, kai kurie meldžia sustoti ir išleisti. Beje, moterys dažnai atrodo mažiau baugščios nei vyrai. Tai gana sunku paaiškinti. Spėju, kad galbūt vyrai truputį geriau suvokia kas yra kas“, – svarstė A. Simaška. 

Beje, „300 Lakes Rally“ testinis greičio ruožas drieksis netoli Turmanto miestelio siaurais keliukais su keletu itin greitų („Mitsubishi EVO IX“ vietomis turėtų įsibėgėti iki beveik 200 km/val.) atkarpų. Išvertus į žmonių kalbą tai reiškia, kad emocijų pasikrausite pusmečiui į priekį.

N40 vyrų autoklubas
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Rekordinis dalyvių skaičius pirmajame „Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark Energy“ etape (4)

Šiandien Vilniuje, Plytinės kartodrome, startavo „ Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark...

Neįtikėtinas darbų sąrašas: iki „Press ralio“ reikia spėti ne tik sukonstruoti automobilį, bet ir susituokti

Panevėžietis žurnalistas Tomas Markelevičius pažįstamas kone visai Lietuvai. Daugelis ne kartą...

Šeštadienį – kartingo „Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark Energy“ pirmasis etapas

Jau šį šeštadienį Vilniuje, Plytinės kartodrome, startuoja „ Rotax Max Lithuania Challenge...

Slapti Dano Azikejev ginklai kovoje dėl čempiono titulo: naujos trajektorijos ir automobilio patobulinimai

Greičiausias kirgizas Lietuvoje Danas Azikejev nesikuklina: šiemet jis nori tapti Lietuvos...

Vaidoto Žalos reabilitacijos planas po Dakaro: startuos Pasaulio taurės „Andalucia Rally“

Nors šiemet Dakaro ralio metu fortūna nuo „ Agrorodeo “ komandos nusisuko, vos į Lietuvą...

Top naujienos

Šiauliuose iš gyvenimo pasitraukė jauna gydytoja: artimieji žada kreiptis į prokuratūrą papildyta ligoninės komentaru (188)

Sekmadienį socialiniuose tinkluose pasklido žinutės apie iš gyvenimo pasitraukusią jauną...

Prieš vaikų testavimą surengto mitingo iniciatorei skirta bauda, bet rėmėjai nesnaudė (37)

Prie Kauno savivaldybės vykęs mitingas, kuriame susirinkę moksleivių tėvai piktinosi...

Nepageidaujamos reakcijos į skiepus nuo koronaviruso Lietuvoje: dėl vienos vakcinos nebuvo jokių nusiskundimų (182)

Nuo koronaviruso Lietuvos gyventojai skiepijami jau ketvirtą mėnesį. Augant skiepijimo apimtims...

Skelbiama, kad po kelių parų atsirado Navalną po apnuodijimo tyręs medikas (1)

Omsko srityje atsirado kelias paras ieškotas regiono sveikatos apsaugos ministras Aleksandras...

Laisvės partijos iniciatyva nustebino konservatorius: teks taisyti, niekas autorės nuomonės jau neklaus (659)

Seime skinasi kelią Laisvės partijos narkotikų įstatymas, kuriuo siekiama už nedidelį kiekį...

Kauno rajonas nuo COVID-19 skiepys visus norinčius (22)

Kauno rajono savivaldybė gegužės 14-15 dienomis, penktadienį ir šeštadienį, kviečia visus...

Blinkevičiūtė: man konservatorių laikysena atrodo neskaniai (94)

Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) pirmininke išrinkta europarlamentarė Vilija...

Savininko deklaravimo kodai perpildė kantrybės taurę: sukūrė peticiją ir reikalauja tvarką atšaukti (58)

Neapsikentę gegužės pradžioje atsiradusio savininko deklaravimo kodo (SDK), be kurio neįmanoma...

Marse užfiksuotas iki šiol neregėtas aktyvumas: planetos paviršiuje susiformavo neįprasti dariniai (4)

Nauji stebėjimai rodo, kad Marsas gali būti vulkaniškai aktyvus ir dabar, kas didina galimybę,...