aA
Automobilių sporto pasaulyje yra priimta, kad jei nori šioje srityje pasiekti svaiginančių aukštumų, sėsti prie kokios nors motorizuotos technikos vairo būtina tuo pat metu, kai iškrenta pieniniai dantys.
Aurelijus Simaška
© Asmeninio albumo nuotr.

Tada reikia keletą metų sukti ratus kartingo trasose, vėliau drožti padangas slalomuose, po to uostyti benzino kvapą mėgėjiškuose raliuose ir – jei vis dar pakaks užsispyrimo – stoti į profesionalaus ralio startą. Aurelijus Simaška beveik viską padarė atvirkščiai. Diplomuotas medikas, smegenų patologijos specialistas, prie ralio varžyboms parengto automobilio vairo sėdo sulaukęs 32. T. y. tada, kai „normalūs“ lenktynininkai tampa veteranais ar apskritai kabina šalmą ant vinies.

Šiandien Aurelijui, automobilių sporto pasaulyje dažniausiai pravardžiuojamam „Simu“, 56-eri. Per gerą dešimtmetį trukusią karjerą jis sugebėjo tris kartus tapti Lietuvos ralio čempionu, triumfuoti žiedinėse lenktynėse ir pirmasis užkopti ant aukščiausio Europos automobilių kroso čempionato garbės pakylos laiptelio. Pastaruosius 12 metų A. Simaška buvo greta profesionalaus sporto, tačiau dėl trofėjų nebesivaržė.

„Tai velniškai brangu. Visada buvau įpratęs važiuoti už savus pinigus, tačiau tiek, kiek jų reikia dabar norint būti konkurentu ralio lyderių penketukui, aš neturiu. Pagaliau amžius – ne be tas. Poreikis nutrūktgalviškai lėkti sumažėjęs, tačiau vis dar labai malonu jausti, kad 100 proc. kontroliuoju ralio mašiną judant iš esmės tokiu pat tempu, kaip greitieji dabartinės ralio kartos vaikinai, – su vos juntama nostalgijos priegaide pasakoja A. Simaška. – Savo galimybes šiais metais pasitikrinau „Samsonas Motorsport Rally Utena“ lenktynėse startavęs su „sprinteriais“. Panašu, kad nieko nepamiršau, o toje vietoje, kuria reikia vairuoti, „lašiniai“ neužaugo“.

Aurelijus Simaška
Aurelijus Simaška
© Asmeninio albumo nuotr.

Taip nutikti ir negalėjo dėl paprastos priežasties. 2006-aisiais Aurelijus su keletu kitų į „atsargą“ pasitraukusių ralio profesionalų įkūrė bendrovę „Euroracing“, siūliusią patirti beveik visas tikrose lenktynėse patiriamas emocijas: su „koviniu“ – 300 AG turinčiu – „Mitsubishi EVO IX“ pasivažinėti tais pačiais keliais, kuriuose vyksta ralio čempionato kovos. Analogiška „asfaltinė“ programa siūloma išnaudojant „Nemuno žiedo“ trasą Kačerginėje. „Euroracing“ komanda taip pat organizuoja paralelines lenktynes identiškais BMW automobiliais, siūlo išmokyti tai, ką privalo mokėti ralio pilotas ar šturmanas. Kaip taisyklė tokie dalykai ne tik padeda „nuleisti garą“ trasoje, tačiau padeda suvokti, kaip sudėtinga tiksliai valdyti iš tiesų greitai važiuojančią mašiną. Todėl pratybos prižiūrint profesionaliam instruktoriui yra vieni geriausių „raminančiųjų“ savus vairavimo sugebėjimus vertinantiems pernelyg optimistiškai.

Beje, apie šie dalykus užsimezgusi diskusija tarp A. Simaškos ir N40 vyrų autoklubo lyderio Algirdo Kazlausko baigėsi tuo, kad „Simas“ pasiprašė priimamas į klubą: vertybės, kuriomis vadovaujamasi, ir tikslai, kurių siekiama, iš esmės sutampa.

„Euroracing“ žmonės ir – ypač Aurelijus – turi sukaupę didžiulę patirtį tiek profesionaliame automobilių sporte, tiek kurdami programas, skatinančias atsakingą ir saugų vairavimą. N40 klubas amžiaus prasme dar tik pradeda išaugti „trumpas kelnes“, todėl taškosi entuziazmu ir noru nuveikti gerų darbų. Šių dalykų sinergija turėtų duoti neprastų rezultatų“, – vylėsi A. Kazlauskas.

Netrukus startuosiančio „300 Lakes Rally“ testiniame greičio ruože Aurelijus vėl ruošiasi padirbėti ralio taksi. Pilotas prisipažįsta, kad saugumo sumetimais keleivius veža akseleratorių spausdamas maždaug 80 proc. 

„Tiesą sakant, žmogui, kuris ralį yra matęs tik per televizorių, dažniausiai ir tokio tempo būna truputį per daug. Nors visada važiuosiu tik tokiu greičiu, kuriame galiu kontroliuoti viską, aš niekada nesimuliuoju ir stengiuosi parodyti svarbiausius sportinio vairavimo elementus. Kartais tai keleiviams pasidaro „neįdomu“ po pirmo posūkio – jie prašo sumažinti tempą, kai kurie meldžia sustoti ir išleisti. Beje, moterys dažnai atrodo mažiau baugščios nei vyrai. Tai gana sunku paaiškinti. Spėju, kad galbūt vyrai truputį geriau suvokia kas yra kas“, – svarstė A. Simaška. 

Beje, „300 Lakes Rally“ testinis greičio ruožas drieksis netoli Turmanto miestelio siaurais keliukais su keletu itin greitų („Mitsubishi EVO IX“ vietomis turėtų įsibėgėti iki beveik 200 km/val.) atkarpų. Išvertus į žmonių kalbą tai reiškia, kad emocijų pasikrausite pusmečiui į priekį.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vanagas nustebo: Dakaro organizatoriai „pradangino“ komandą iš dalyvių sąrašo (78)

Nors Dakaro dalyviai jau atidavė savo techniką kelionei į Saudo Arabiją , penktadienį...

Karolis Raišys važiuos su Prancūzijos ralio svajonių komanda

Lenktynininkas Karolis Raišys ir latvis šturmanas Ilja Zakmanas kitų metų vasario mėnesį...

Andrius Vasiliauskas antrus metus iš eilės dalyvaus „Oman International Drift“ pirmenybėse

2019 metų autosporto sezoną svetimoje šalyje pradėjęs Andrius Vasiliauskas , panašu, toliau...

Benediktas Vanagas papasakojo, kas vyksta atliekant Dakaro bolidų techninę patikrą (3)

Dakaro ralio dalyviams iš Europos pastaroji savaitė – itin svarbi. Komandos gruodžio 3 dieną...

Atiduodamas Dakaro techniką Antanas Juknevičius prisipažino: reikės su reakcija dar padirbėti

Sunkiausioms pasaulio varžyboms persikėlus į Saudo Arabiją, Europos Dakaro dalyviams pasikeitė...

Top naujienos

Siauruko tragedija: direktorius skolas atidavinėja iš savo lėšų, žmonės Kalėdas pasitiks be algų (176)

Kalėdoms daugybę kelionių ir ekskursijų suplanavę Aukštaitijos siaurojo geležinkelio...

Kišenė, kuri gali būti atverta skurstantiems, tačiau savivaldybės ją akylai saugo (43)

Skurdo riziką Lietuvoje patiria kas penktas gyventojas. Su skurdo rizika susiduria beveik pusė...

Mėnuo be pergalių Eurolygoje: ar įvyks lūžis autsaideriu tapusio „Žalgirio“ žaidime?

„Mūsų komanda per metus padarė didžiulį progresą. Pernai su „Žalgiriu“ taip pat žaidėme...

Keisis verslo liudijimų tvarka: pokyčiai paveiks tūkstančius Lietuvoje (218)

Nuo kitų metų keičiasi verslo liudijimų tvarka: pagal juos nebebus galima teikti kai kurių...

Andrius Užkalnis

Kaip ištverti gyvenimą. 12 dalis. Kaip taisyklingai svajoti (1)

Aš esu Andrius Užkalnis , ir čia, DELFI Plius , rašau jums apie tai, kaip elgtis, kad gyvenimas...

Jautri gydytojos išpažintis: turėjau pažadinti jį iš komos ir pažiūrėti, kokio dydžio insultą jam padariau (288)

Gydytoja Lina Griauslytė prieš kurį laiką kalbėjusi Seime surengtoje konferencijoje papasakojo...

Žolininkė atskleidė, kaip sustiprinti arbatos poveikį: reikia ne gerti, o gurkšnoti

Šeštadienį ALFAS LIVE laidoje kvepės arbata. Ją – kvapnią ir nepaprastai gražią (!) – virs...

Seime – siūlymas visiškai neapmokestinti vienintelio žmogaus nekilnojamojo turto (19)

Nekilnojamąjį turtą , kai jis yra pirmas ir vienintelis gyventojo ar jo šeimos turtas, siūloma...

Apsilaižysite pirštus: kitokie makaronai su krevetėmis

Sveiko maisto gamybos studijos „Good Food Studio“ įkūrėja Aistė Švetkauskė siūlo...

15 patarimų, kaip greitai ir saugiai numesti svorio: jais vadovautis galima nedelsiant (24)

„Atsikratyk 2,5 kg per savaitę!“ Šį šūkį galima pamatyti visur. Žinoma, įmanoma per...