aA
Priešpaskutinis šiųmetinio Lietuvos ralio čempionato etapas – „DHL Rally Elektrėnai“ – apnuogino seną automobilių sporto bėdą: greičio ruožus aplipusią, sunkiai sukalbamą ir sunkiai suvaldomą publiką. Ne paslaptis, kad dalis jos pertraukas tarp kovinių mašinų važiavimų skiria „kovai su alkoholiu“. T. y. įsigudrina ištuštinti tokius kiekius alaus skardinių ar stipresnio poveikio „patiekalų“, kad vien pridavus tuščią tarą, greičiausiai pavyktų įsigyti važiuojančią mašiną. Vėliau vykstantys dalykai dažnai nedaug skiriasi nuo TV laidose „Farai“ ar „TV pagalba“ rodomų „realybės dramų“.
Akmenys Elektrėnų ralio trasoje
© Stopkadras

Kol kas sunku tiksliai pasakyti dėl kokių priežasčių – promilių pertekliaus ar įgimto smegenų nepakankamumo – Elektrėnų apylinkėse vykusiame ralyje tik laimingo sutapimo buvo išvengta tikros tragedijos. Lenktynių lyderis Janis Vorobjovas 8-ojo greičio ruože, lekiant beveik 100 km/val. greičiu „aklo“ posūkio viduryje pamatė važiavimo trajektorijoje padėtus didžiulius akmenis. Per stebuklą išvengęs smūgio, kitame posūkyje LRČ bendroje įskaitoje pirmaujančio latvio laukė analogiškas „kliūčių ruožas“ su papildoma skersai kelio numesto „rąsto rungtimi“.

Kadangi nei „DHL Rally Elektrėnai“ teisėjams talkinę „nuliniai“ ekipažai, nei kiti rikiuotės priekyje važiavę pilotai nieko panašaus tame ruože nematė, iš pradžių kilo abejonių, ką J. Vorobjovas turėjo galvoje, kai po šio GR finišo prakalbo apie nesutvarkytą trasą. Tačiau peržiūrėjus automobilio viduje sumontuotos vaizdo kameros įrašus, tapo visiškai akivaizdu – kažkas tyčia norėjo sukelti avariją.

Šokiruotas tokios žinios LASF prezidentas Romas Austinskas sunkiai rinko žodžius, bandydamas paaiškinti incidentą, tačiau buvo linkęs atmesti spėliones, kad taip stabdyti varžovą galėtų Lietuvos ralio meistrai.

„Dabar automobilių sporte paprasčiausiai nėra tokio mentaliteto žmonių. Kaip bebūtų gaila, greičiausiai tai žiūrovų darbas. Sunku įsivaizduoti, kas dedasi tokių veikėjų galvose, bet akivaizdu, kad taip pasielgti gali tik visiškai degradavęs asmuo“, – sakė R. Austinskas.

Šią situaciją komentuodamas „DHL Rally Elektrėnai“ organizatorius Ramūnas Čapkauskas taip pat prisipažino, kad pamačius J. Vorobjovo nufilmuotus vaizdus buvo išpylęs šaltas prakaitas: vienam geriausių ralio meistrų visoje Rytinėje Baltijos pakrantėje iš tiesų buvo kilęs mirtinas pavojus.

„Vis dėlto problema yra kur kas gilesnė, nei kažkokių idiotų bandymas „sukurti nuotykį“. Garantuoti saugą ralyje pamažu tampa neįmanoma misija, nes vienam organizatoriui nusamdyti reikiamą kiekį apsaugos vyrų, kurie iš tiesų suvaldytų situaciją prie greičio ruožų (ypač tose zonose, kuriose susirenka didesnės minios žiūrovų) – nepakeliama finansinė našta.

Šiuo metu realiai įmanoma samdyti tik vieną saugos įmonę, kuri specializuojasi darbui panašaus pobūdžio renginiuose. Deja, joje tikrai kompetentingų vyrų yra gal 40, tačiau net ir tokio kompaktiško formato varžyboms, kokios buvo „DHL Rally Elektrėnai 2017“, reikia bent tris kartus daugiau žmonių. Todėl neišvengiamai į pagalbą tenka kviesti žmonių, nežinančių kaip ar tiesiog nepajėgiančių suvaldyti situacijos, susidūrus su įkaušusiais, agresyviai nusiteikusiais žiūrovais.

Norint surinkti visą apsaugos komandą, galinčią tokias problemas išspręsti, reikia bent dvigubai didesnio biudžeto. Nesu šioje srityje naujokas, todėl kol kas galiu tiesiog konstatuoti, kad vieno čempionato etapo organizatoriui to padaryti beveik neįmanoma“, – atvirauja R. Čapkauskas.

Klausiamas, kokie galima sprendimai, R. Čapkauskas prisipažįsta nežinąs universalaus recepto. Jo manymu galbūt padėtis pasikeistų susivienijus visiems autosporto klubams, rengiantiems atskirus Lietuvos ralio čempionato etapus. Galbūt LASF pavyktų susitarti aukštesniu lygiu ir sulaukti pagalbos iš jėgos struktūrų (beje, prieš keliolika metų užtikrinti tvarką lenktynėse padėdavo kariškiai; vėliau nutarta, kad tai tėra „privatus verslas“, o pratyboms prilygstanti veikla – be ginklo suvaldyti minią – kvepia interesų konfliktu ir yra nepateisinama).

„Kol kas galiu pasakyti tik tiek, kad šis incidentas nebuvo nukreiptas prieš mus, kaip organizatorius: lenktynių metu apgadinami žvyrkeliai iš tiesų labai operatyviai sutvarkomi ir dėl to iš vietinių gyventojų priekaištų nesulaukiam. Tačiau faktas, kad jei nepavyks rasti efektyvaus trasų saugos sprendimo, kitais metais aš nesutiksiu prisiimti atsakomybės dėl to, kas gali nutikti ralio metu“, – konstatavo R. Čapkauskas.

LASF vadovas taip stebėjosi apsaugos darbu, nes tame vaizdo įraše matosi, kad tvarkdario postas buvo visiškai netoli – gal už 50 metrų. T. y. abiem atvejais – jei apsaugininkas nieko nematė arba jei nesugebėjo niekaip sureaguoti, toks darbas neatlaiko jokios kritikos.

Po „DHL Rally Elektrėnai“ praėjus keletui dienų tirti šį chuliganų išsišokimą (tiksliau Baudžiamojo kodekso 22 straipsnyje aprašomą „Pasikėsinimą padaryti nusikalstamą veiką) ėmėsi ir teisėsaugos pareigūnai. Lenktynių organizatoriai jau perdavė jiems visus vaizdo įrašus, kuriuos padarė kiti sportininkai ir patikino, kad juose pakankamai gerai matosi incidento vietoje buvę žiūrovai. LASF prezidentas R. Austinskas asmeniškai pažadėjo už vertingą informaciją, galinčią padėti pareigūnams išnarstyti nusikaltimą, skirti 500 eurų premiją.

LASF
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie ralio bolido vairo sėdęs pareigūnas tikina – įgūdžiai praverčia ir darbe

Ralio entuziastų pasaulyje Marius Žiukelis ir Steponas Kriaučiūnas nėra naujokai, tačiau...

Sebastienas Loebas pakeitė WRC komandą – lenktyniaus nebe su prancūzais

Sebastienas Loebas , žymus „Peugeot- Citroen “ (PSA) grupės veidas, praėjusiame Dakaro ralyje...

Lietuvio karjeros šuolis pasaulio „super enduro“ čempionate: iš mechaniko į lenktynininkus

Lietuvos motociklų sporto istorijoje nauja ryški atžyma – lietuviai pirmą kartą startavo...

Dakaro operatorius papasakojo, ką išgyvena smėlynuose, ir kodėl kartą medžiagą siuntė iš viešojo tualeto

Kiekvienų metų sausio mėnesį Lietuvos naujienų portaluose ir TV reportažuose geriausias vietas...

Karolis Raišys Monte Karlo raliui turi naują ginklą – MG B pakeitė galingesniui automobiliu (1)

Sausio pabaigoje prasidėsiančiame prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje „Flameris...

Top naujienos

Stebi Rusijos samdinių veiksmus: „Vagner“ nuo kitų skiriasi kardinaliai (155)

Spalio mėn. pradžioje Ukrainos saugumo tarnyba (SBU) paskelbė naują sąrašą Rusijos ir kitų...

JAV šokiravo demaskuotas „Google“ duomenų rinkimo tinklas: jie žino per daug (4)

Antradienį, įpusėjus Kongreso posėdžiui „ Google “ klausimais, Atstovų rūmų narys Tedas...

Naujausiuose prezidentiniuose reitinguose – nemaloni staigmena vienam iš lyderių (544)

Kelis mėnesius vis augęs konservatorių kandidatės į prezidentus Ingridos Šimonytės reitingas...

Sinoptikai perspėja iš anksto: siaus pūga (11)

Artimiausias kelias dienas Lietuvą nuklos sniegas, o temperatūra laikysis ties keliais laipsniais...

Užkalnis: kvepiu geru gyvenimu ir oro uostais (37)

Ermenegildo Zegna Uomo. Būna kvepalai, kurie taip tampriai susiję su kokia nors vieta arba sistema,...

Kalėdų stalas. Tikros šventės receptas – kepta žuvis po daržovių apklotu

Nuo seno laikomasi papročio, kad ant Kūčių stalo turi nugulti 12 patiekalų. Artėjant šventėms,...

Egzotines keliones mėgstanti mokytoja Veronika atvira: gyventi tik iš atlyginimo būtų sunku (1258)

Jau daugiau nei dvi savaites Švietimo ir mokslo ministerijoje ( ŠMM ) budinti mokytoja Veronika...

„Amerikietiškas“ Putino oligarchas po JAV sprendimo kraujuoja milijardais (214)

Netrukus po to, kai Michaelas Cohenas pasišalino nuo Donaldo Trumpo patvirtinto nekilnojamojo turto...

Klaipėda jau aplenkė Vilnių ir šiuo metu turi dar ambicingesnį planą (35)

Besitęsiančia plėtra ir ekonomikos augimu susirūpinusi Klaipėda ir toliau deda pastangas, kad...

Edita Mildažytė papasakojo, kodėl ja buvo susidomėjęs saugumas (25)

Inernete jau galima pamatyti prieš 22 metu kurtą laidą „Xklanas“ (aut. Ligita Juknevičiūtė...