aA
Dvi savaitės beliko iki rugsėjo 6-osios, kai Kaune, Rotušės aikštėje, startuos tradicinis ralis „Aplink Lietuvą 2018“. Jį rengia 1926 metais įkurtas Lietuvos automobilių klubas (LAK), o lenktynių dalyviai varžosi dėl garbingiausio trofėjaus – Prezidentės taurės.
Ralis "Aplink Lietuvą"
Ralis "Aplink Lietuvą"
© Algimantas Brazaitis

Kas šiemet džiaugsis prezidentės Dalios Grybauskaitės taure, paaiškės rugsėjo 8-ąją, kai per tris dienas įveikę 1090 kilometrų ralio dalyviai finišuos Vilniuje, S. Daukanto aikštėje, skelbiama ralio organizatorių pranešime žiniasklaidai.

Įpusėjo ir dalyvių registracija. Kol kas sutvarkyti visus jos formalumus suskubo 81ekipažas.

„Nors dalyvių sąrašas dar ne galutinis, tačiau jau dabar galima įžvelgti, jog bene visose ralio „Aplink Lietuvą 2018“ įskaitose, kurių bus net penkiolika, virs atkakli kova, – prognozuoja ralį rengiančio LAK prezidentas Rolandas Dovidaitis. – Tarp pasiryžusių per tris dienas įveikti daugiau nei tūkstančio kilometrų maršrutą – ir patyrę šio ralio veteranai, jo trasomis važiavę po dešimt ir daugiau kartų, ir ambicingi naujokai.“

Neatsitiktinai daugelio varžovų žvilgsniai krypsta į „AG Racing“ ekipos Vyčio Pauliukonio ir Audronio Gulbino ekipažą, laimėjusį paskutiniuosius tris ralius „Aplink Lietuvą“ ir savo kolekcijoje saugančio net tris Prezidentės taures.

„Norėti nedraudžiama“, – taip lakoniškai komandos šturmanas A. Gulbinas atsako į klausimą ar jie su V. Pauliukoniu pasirengę kautis dėl ketvirtojo trofėjaus.

Pasak jo, po dviejų savaičių vyksiantis ralis traukia ne vien įspūdingu, geidžiamu daugelio sportininkų kolekcijoje trofėjumi.

„Kasmet keičiasi trasos, jos parenkamos įdomios, vienos patrauklesnės greitiems, kitos – lėtesniems sportininkams, lenktynių maršrutai driekiasi vaizdingiausiais visų regionų keliais, visur mus sutinka kaip ilgai lauktus svečius, kuriems belieka atsidėkoti tik pademonstruojant visą savo meistriškumą“, – ralio privalumus vardija A. Gulbinas, kuriam su V. Pauliukoniu šis ralis bus jau keturioliktasis paeiliui.

„Ir tik trečioji pergalė“, – primena A. Gulbinas.

Ralio sudėtingumą irgi vaizdžiai iliustruoja faktas, jog ir pripažinti lyderiai pergale mėgavosi tik po vienuoliktojo bandymo.

„Tai lenktynės, reikalaujančios nepriekaištingai parengti automobilį, turėti puikią lydinčią komandą, neprašauti renkantis strategiją ir taktiką, turėti nemažai ambicijų, užsispyrimo ir patirties, kuri ateina ne iš karto“, – tvirtina šturmanas.

Netrūksta ilgamečių dalyvių

Dar vienas nuolatinis ir vienas labiausiai patyrusių šių ralių dalyvių – Rimgaudas Statnickas, kuris kartu su Rimantu Pukėnu į daugiau nei 1000 km trasą leisis VAZ 21061 automobiliu.

Šį raudoną „žiguliuką“ gerai įsidėmėjo ir žiūrovai. Mat visą galinių jo durų lango stiklą užima pirmųjų dviejų ralių „Aplink Lietuvą“, vykusių 1931 ir 1932 m., laimėtojo Prano Hiksos portretas.

Kaip ir anksčiau, ralyje rengiasi dalyvauti daug šeimyninių ekipažų. Vilniaus sportinio vairavimo centro Donato ir Giedrės Suchockių ekipažas tramdys „Toyota MR2“, Milvydo ir Kęstučio Malinauskų bei Ramūno ir Povilo Kručkauskų duetai – „Subaru Impreza“, o Pakruojo ASK atstovai Laimonas ir Julius Mališevičiai pasirinko kur kas mažesnį, tačiau greitą ir manevringą „Mitsubishi Colt“.

Šeimyniniai ekipažai dar labiau dominuoja žmonių su negalia įskaitoje, kuri šiose lenktynėse yra nuo 1996 metų, kai lygiai po 65-erių pertraukos buvo atgaivinti ir raliai „Aplink Lietuvą“.

Žiūrovų žvilgsnius neabejotinai labiausia kaustys istoriniai automobiliai. Juos vairuojantys ekipažai ne visoje ralio distancijoje varžysis atskiroje įskaitoje. Šių, daugeliui automobilių gerbėjų didžiulę nostalgiją keliančių keturračių bus net penkiolika, o visus juos išrikiuotus lenktynių atidarymo parade įdėmiau apžiūrėti bus galima nuo pat ankstyvo rugsėjo 6-oios ryto.

Netrūks retų automobilių

Savo kolekcijų pažibas pristato geriausi ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos ir Lenkijos istorinių automobilių kolekcininkai.

Janas Osterko iš Lenkijos atvairuos 1922 m gamybos „Fiat 510S“, latvis Alfredas Zamotskis – metais jaunesnį „Oldsmobile“, Ullaras Suvemaa iš Estijos – 1931 m. laidos „Nash“, lenktynių šeimininkai Sigitas Zajarskas – „Mercedes Benz 230“, Sigita Žičkutė – „Buick sport roadster“, Algis Pašukevičius – garsųjį 1926 m gamybos „Ford T“.

Tad ralio „Aplink Lietuvą“ istorinių automobilių įskaitoje kaip niekad gausu retų ir vertingų eksponatų, į kuriuos tikrai verta bent pavarvinti seilę.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Praėjęs savaitgalis Lietuvos automobilių sporto meistrams – pergalingas

Pirmąjį rugpjūčio savaitgalį Lietuvos automobilių sporto atstovai varžėsi Baja, žiedo, ralio...

Per plauką nuo pergalės: Jonas Karklys Vokietijos žiedinėse lenktynėse iškovojo antrąją vietą

Šeštadienį Vokietijos žiedinių lenktynių „ ADAC TCR Germany“ pirmenybėse vyko ketvirtasis...

Benedikto Vanago ir Kuldaru Sikko ekipažas tapo „Hungarian Baja“ nugalėtojais

Sekmadienį ant pirmojo Europos bajų taurės etapo „Hungarian Baja“ podiumo laiptelio...

D.Butvilas apie Rokiškio ralio greičio ruožų ilgį ir varžovus: atsipalaiduoti negalėsime

Jau kitą savaitgalį, rugpjūčio 12–14 dienomis Rokiškyje ir jo apylinkėse įvyks ketvirtasis...

Daugiau nei pilkas „Volvo“ ar eilinis BMW: papasakojo apie netikėtus „drago“ automobilius

Pamatę ryškų, ištaigingų formų superautomobilį su garsiai riaumojančiu išmetimu, atsisuka net...

Top naujienos

Smarvės neapsikentęs vilnietis sulaukė valstybės antausio: kur tos baudos, kai jų labiausiai reikia (1)

Tuo metu, kai Lietuva deklaruoja dedanti didžiules pastangas kovai su lauko tualetais ir Aplinkos...

Dujų krizė neaplenks Lietuvos pramonės milžinų: kritiniu atveju vienai grėstų ir gamybos stabdymas (1)

Dujų krizė Europoje pirmiausia paveiks Lietuvos pramonę, ypač didžiuosius gamintojus ir gamtinių...

Karas Ukrainoje. Iš Rusijos – nauja įžūli klastotė

Kovos su dezinformacija centras pranešė , kad okupantai paskleidė dar vieną melagingą naujieną...

Lietuvoje statys 3 naujus karinius miestelius: projektų pradžia – jau šį rudenį

Šių metų rugpjūčio pradžioje Krašto apsaugos ministerija paskelbė, kad Lietuvoje yra...

Delfi PliusŽinių radijas

Kodėl Vakarai bijo Putino pralaimėjimo?

Tinklalaidėje kalbama apie tai, kada baigsis šis karas? Ar pavyks ukrainiečiams kontrpuolimas?...

Nuo motociklų triukšmo pavargusiems vilniečiams gerų žinių nėra: kol kiti miestai dalina baudas, Vilniaus savivaldybė nemato problemos

Nors kalbant apie motociklininkus dažnai akcentuojama, jog kasmet kyla nemažai problemų, dėl to,...

Būstas kaip investicija: specialistai mato ne tik privalumus įspėja apie galimas rizikas

Lietuviai vis dar galvoja, kad investicija į nekilnojamąjį turtą (NT) šiandien yra geriausias...

Prieš skrydį princas Williamas su žmona Kate mėgaujasi išskirtiniais patiekalais: tik jiems skirtas oro uosto meniu – neįtikėtinas

Kembridžo kunigaikštį ir kunigaikštienę slaptoje Hitrou 5-ojo terminalo vietoje aptarnauja...

JAV Kosmoso pajėgos pripažino: į Žemę tėškęsis tarpžvaigždinis objektas nuskendo prie Naujosios Gvinėjos krantų mokslininkai ruošiasi jį ištraukti milžinišku magnetu

Mokslininkai teigia atradę, kad į Žemę nukrito pirmasis tarpžvaigždinis meteoritas . Iki šiol...

Verslas PliusJana Randow, Alessandra Migliaccio

Didžiulė takoskyra Italijoje – išbandymas ambicingoms Europos pastangoms atgaivinti ekonomiką

Norint suprasti Europos Sąjungos ekonomikos augimo atgaivinimo iššūkį pasitelkiant didžiausią...