aA
Dvi savaitės beliko iki rugsėjo 6-osios, kai Kaune, Rotušės aikštėje, startuos tradicinis ralis „Aplink Lietuvą 2018“. Jį rengia 1926 metais įkurtas Lietuvos automobilių klubas (LAK), o lenktynių dalyviai varžosi dėl garbingiausio trofėjaus – Prezidentės taurės.
Ralis "Aplink Lietuvą"
© Algimantas Brazaitis

Kas šiemet džiaugsis prezidentės Dalios Grybauskaitės taure, paaiškės rugsėjo 8-ąją, kai per tris dienas įveikę 1090 kilometrų ralio dalyviai finišuos Vilniuje, S. Daukanto aikštėje, skelbiama ralio organizatorių pranešime žiniasklaidai.

Įpusėjo ir dalyvių registracija. Kol kas sutvarkyti visus jos formalumus suskubo 81ekipažas.

„Nors dalyvių sąrašas dar ne galutinis, tačiau jau dabar galima įžvelgti, jog bene visose ralio „Aplink Lietuvą 2018“ įskaitose, kurių bus net penkiolika, virs atkakli kova, – prognozuoja ralį rengiančio LAK prezidentas Rolandas Dovidaitis. – Tarp pasiryžusių per tris dienas įveikti daugiau nei tūkstančio kilometrų maršrutą – ir patyrę šio ralio veteranai, jo trasomis važiavę po dešimt ir daugiau kartų, ir ambicingi naujokai.“

Neatsitiktinai daugelio varžovų žvilgsniai krypsta į „AG Racing“ ekipos Vyčio Pauliukonio ir Audronio Gulbino ekipažą, laimėjusį paskutiniuosius tris ralius „Aplink Lietuvą“ ir savo kolekcijoje saugančio net tris Prezidentės taures.

„Norėti nedraudžiama“, – taip lakoniškai komandos šturmanas A. Gulbinas atsako į klausimą ar jie su V. Pauliukoniu pasirengę kautis dėl ketvirtojo trofėjaus.

Pasak jo, po dviejų savaičių vyksiantis ralis traukia ne vien įspūdingu, geidžiamu daugelio sportininkų kolekcijoje trofėjumi.

„Kasmet keičiasi trasos, jos parenkamos įdomios, vienos patrauklesnės greitiems, kitos – lėtesniems sportininkams, lenktynių maršrutai driekiasi vaizdingiausiais visų regionų keliais, visur mus sutinka kaip ilgai lauktus svečius, kuriems belieka atsidėkoti tik pademonstruojant visą savo meistriškumą“, – ralio privalumus vardija A. Gulbinas, kuriam su V. Pauliukoniu šis ralis bus jau keturioliktasis paeiliui.

„Ir tik trečioji pergalė“, – primena A. Gulbinas.

Ralio sudėtingumą irgi vaizdžiai iliustruoja faktas, jog ir pripažinti lyderiai pergale mėgavosi tik po vienuoliktojo bandymo.

„Tai lenktynės, reikalaujančios nepriekaištingai parengti automobilį, turėti puikią lydinčią komandą, neprašauti renkantis strategiją ir taktiką, turėti nemažai ambicijų, užsispyrimo ir patirties, kuri ateina ne iš karto“, – tvirtina šturmanas.

Netrūksta ilgamečių dalyvių

Dar vienas nuolatinis ir vienas labiausiai patyrusių šių ralių dalyvių – Rimgaudas Statnickas, kuris kartu su Rimantu Pukėnu į daugiau nei 1000 km trasą leisis VAZ 21061 automobiliu.

Šį raudoną „žiguliuką“ gerai įsidėmėjo ir žiūrovai. Mat visą galinių jo durų lango stiklą užima pirmųjų dviejų ralių „Aplink Lietuvą“, vykusių 1931 ir 1932 m., laimėtojo Prano Hiksos portretas.

Kaip ir anksčiau, ralyje rengiasi dalyvauti daug šeimyninių ekipažų. Vilniaus sportinio vairavimo centro Donato ir Giedrės Suchockių ekipažas tramdys „Toyota MR2“, Milvydo ir Kęstučio Malinauskų bei Ramūno ir Povilo Kručkauskų duetai – „Subaru Impreza“, o Pakruojo ASK atstovai Laimonas ir Julius Mališevičiai pasirinko kur kas mažesnį, tačiau greitą ir manevringą „Mitsubishi Colt“.

Šeimyniniai ekipažai dar labiau dominuoja žmonių su negalia įskaitoje, kuri šiose lenktynėse yra nuo 1996 metų, kai lygiai po 65-erių pertraukos buvo atgaivinti ir raliai „Aplink Lietuvą“.

Žiūrovų žvilgsnius neabejotinai labiausia kaustys istoriniai automobiliai. Juos vairuojantys ekipažai ne visoje ralio distancijoje varžysis atskiroje įskaitoje. Šių, daugeliui automobilių gerbėjų didžiulę nostalgiją keliančių keturračių bus net penkiolika, o visus juos išrikiuotus lenktynių atidarymo parade įdėmiau apžiūrėti bus galima nuo pat ankstyvo rugsėjo 6-oios ryto.

Netrūks retų automobilių

Savo kolekcijų pažibas pristato geriausi ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos ir Lenkijos istorinių automobilių kolekcininkai.

Janas Osterko iš Lenkijos atvairuos 1922 m gamybos „Fiat 510S“, latvis Alfredas Zamotskis – metais jaunesnį „Oldsmobile“, Ullaras Suvemaa iš Estijos – 1931 m. laidos „Nash“, lenktynių šeimininkai Sigitas Zajarskas – „Mercedes Benz 230“, Sigita Žičkutė – „Buick sport roadster“, Algis Pašukevičius – garsųjį 1926 m gamybos „Ford T“.

Tad ralio „Aplink Lietuvą“ istorinių automobilių įskaitoje kaip niekad gausu retų ir vertingų eksponatų, į kuriuos tikrai verta bent pavarvinti seilę.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žala papasakojo, ką vežasi į Dakarą: neėmė atsarginio variklio, bet įsidėjo lašinių (18)

Lapkričio 22-23 dienomis Prancūzijos uostamiestis Havras taps Dakaro ralio sostine. Čia 2019 m....

Dakaro reporteriai „iGo2Dakar“ sugrįžimą į ralį planavo metus: tai – kaip liga

2018-ųjų Dakaro ralyje keliavusi ir naujienas šio sporto gerbėjams Lietuvoje pranešdavusi komanda...

Lenktynininkai atsisveikino su Dakaro bolidais – techniką plukdys į Pietų Ameriką (3)

Nors žmonės prie televizijos ekranų, dienraščių ir internetinių portalų suklūsta sausio...

Pasaulio ralio kroso čempionato organizatorius: šio sporto ateitis – elektriniai bolidai

Turbūt visi automobilių sporto gerbėjai pritartų vieningai, kad Lietuvoje kiekvienais metais...

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Top naujienos

Tarptautiniame kontrabandos tinkle įsipainiojo lietuviai: genialus planas apeiti Rusijos sankcijas (5)

Šeštame aukšte esančiame bute Sankt Peterburgo Lenino prospekte Nastia Loškina ant virtuvės...

Gyventojai prezidentei už darbą surašė pažymius: kokia Grybauskaitė liks atmintyje? (13)

Per beveik dešimt metų prezidentės Dalios Grybauskaitės populiarumo kreivė nukrito daugiau negu...

Lustų rinka smigo žemyn: 400 mlrd. dolerių vertės pramonės klestėjimas eina į pabaigą (1)

Nuostoliai lustų gamintojų rinkoje praėjusią savaitę tęsiasi, ypač po to, kai JAV...

Dvejus metus nelaiminčios rinktinės vedlys posto palikti neskuba: ne laikas apie tai kalbėti specialiai DELFI iš Belgrado (9)

Pirmas Tautų lygos turnyras lietuviams prisvilo: C divizione 4 grupėje Lietuvos futbolo rinktinė...

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1572)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (37)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Orai: laikysis lengvas šaltukas

Lapkritis persirita į paskutinį dešimtadienį ir, panašu, artėja prie jam būdingų orų.

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (507)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus (28)

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (33)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...