Birželio 25-27 dienomis vyksiantis ralisŽemaitija 2015“ įtrauktas ne tik Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) įskaitą. Patys pirmieji šių lenktynių trasas išmėgins Lietuvos ralio sprinto čempionato dalyviai. Preliminariame sąraše yra 17 tokių ekipažų.
Rali sprintas tai tikras auto sportas
© R. Gabarto, N40 vyrų autoklubas nuotr.

Vitalijus Plastininas, kuris „Mitsubishi Lancer“ automobiliu startuos pats pirmas ralio sprinto čempionato 3-iajame etape, pripažįsta, kad jam norisi vienodų „žaidimo taisyklių“ su tais, kurie kovoja ir šalies ralio čempionato įskaitoje. 

„Mes jaučiamės lyg kokie antrarūšiai, visas dėmesys tokiose varžybose tenka kovojantiems galingiausiose ralio čempionato klasėse, o „sprinteriams“ lieka tik dėmesio trupiniai. Manau, kad taip neturėtų būti. Juk jeigu ne tie maždaug 25 ekipažai, kurie startuos sprinto įskaitoje, pačios ralio lenktynės gerokai nublanktų. Gal tai neaktualu didiesiems automobilių sporto renginiams – neseniai vykusiam Utenos raliui ar „300 ežerų“ raliui, bet jau ateinantį savaitgalį visiančiame Žemaitijos ralyje ar rudenį Druskininkuose, sprinto dalyviai tikrai pakelia renginio kartelę. Tada ir žiūrovų būna daugiau, juk stebėti mažiau nei 40 ekipažų kovas ralio trasose atvažiuotų tik patys ištikimiausi entuziastai. Mes, turiu omenyje ralio sprinto įskaitos dalyvius, norėtume jaustis pilnateisiais renginio dalyviais. Todėl neseniai Mažeikių ASK, „Rally 4 fun“ ir „Varo Racing“ komandos parašėme laišką šalies automobilių sporto federacijai, prašydami sau bent kiek daugiau dėmesio“, – pasakoja Mažeikių ASAK vadovas.

Kiti Ralio sprinto čempionato dalyviai atkreipia dėmesį ir į tai, kad į jų rengiamas lenktynes norėdami pasitreniruoti atvažiuoja nemažai „tikro“ ralio profesionalų. Tačiau kai šie vyrai, vairuojantys gerokai galingesnę techniką, užsiregistruoja ir į Ralio sprinto įskaitą, tikrieji „sprinteriai“ dažnai lieka greta apdovanojimų pakylos – konkuruoti su pvz. LARČ pirmosios įskaitos bolidais tas pats, kas mėginti baseine pasivyti plaukiką, naudojantį pelekus... Dėl šios priežasties Ralio sprinto čempionais kartais tampa ekipažai, leidžiantys sau startuoti netgi ne visuose pirmenybių etapuose. Būtų kur kas sąžiningiau, jei profesionalai šioje lygoje dalyvautų tik svečių teisėmis. Bendruose LARČ ir Ralio sprinto čempionato etapuose taip pat derėtų greičiausių „sprinterių“ apdovanojimo ceremoniją surengti drauge su profesionalais.

Ralis „Žemaitija 2015“ bus trečiasis šių metų Ralio sprinto čempionato etapas. Vienintelės lenktynės Lietuvoje, kai sprinto dalyviai nekonkuruoja su profesionalais, vyks liepos pabaigoje. Netoli Mažeikių jas organizuos būtent V. Plastinino vadovaujamas ASK. Dar vienas Ralio sprinto pirmenybių etapas metų pradžioje vyksta Latvijoje Alūksnėje.

„Galime šiek tiek pavydžiai žiūrėti į kaimynus latvius. Ten ralio sprinto čempionate – net 8 etapai. Ketverios lenktynės vyksta drauge su Latvijos ralio čempionatu, keturi renginiai – visai atskiri. Mes tokį turime tik vieną. Tiesa, Latvijoje startinis mokestis sprinto lenktynių dalyviams didesnis – ten už galimybę dalyvauti varžybose reikia mokėti 250 eurų, pas mus mokestis 100 eurų mažesnis.

Kaimynų trasose galima pamatyti apie 35 sprinto lenktynėse dalyvaujančius ekipažus, ir tas skaičius po truputį auga. Augimas yra ir Lietuvoje, bet mažokas“, – pasakoja varžybų dalyvis ir organizatorius. 

Kai 2013 metais po ilgokos pertraukos Lietuvos automobilių sporto federacija nusprendė sugrąžinti ralio sprinto čempionatą (dar kiek anksčiau šios varžybos buvo vadinamos ir standartinių gamyklinių automobilių ralio lenktynėmis, ir B lygos varžybomis, ir pan.), buvo sutarta, kad sprinto dalyviai važiuos patys pirmi. Kiek kukliau paruoštoms mašinoms (kurios irgi atitinka griežtus saugumo reikalavimus) ralio lyderių „išmalti“ keliai tuose raliuose, kur trasa įveikiama du ar daugiau kartų, gali būti neįveikiamas iššūkis. Tačiau greičio, azarto ir noro nugalėti ralio sprinto varžybų dalyviams tikrai nestinga. Tuos laikus, kai vien „kvadrinių“ mašinų būdavo dvi ar trys dešimtys, šios sporto šakos entuziastai jau primiršo. Tad ralio sprinto įskaitoje startuojantys lenktynininkai tikrai padeda sukurti greičio ir adrenalino šventės nuotaiką. 

Birželio 26 – 27 dienomis vyksiančiame ralyje „Žemaitija 2015“, ralio sprinto varžybų dalyviai turės iš viso įveikti 6 greičio ruožus. Jų bendras ilgis – 80,8 km, o bendra varžybų trasa – 224 km. Skirtingai nuo ralio įskaitos dalyvių, kurių penktadienio, birželio 26 dienos, vakarą laukia trys greičio ruožas ir vienas iš jų tamsiu paros metu, sprinto dalyviai pradės savo kovą šeštadienį. Pirmojo ralio sprinto įskaitos greičio ruožo startas – 11.20 val. Paskutinę 17 km atkarpą dalyviai įveiks nuo 16.40 val. ir tada Kelmės mieste jau galės laukti apdovanojimų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Juknevičius: šiame sporte būtina išsiskirti

Jau beveik 20 metų Antano Juknevičiaus gyvenimas sukasi aplink automobilių sportą ir Dakaro...

„Agrorodeo“ komanda į Dakarą pasiims penkias tonas mantos

2018 metų Dakaro raliui besiruošianti „ Agrorodeo “ komanda baigė komplektuoti automobilį „...

Ralyje Portugalijoje – sėkmingas Pipiro ir Paliukėno pasirodymas

Praėjusį savaitgalį, lapkričio 17-19 dienomis, Portugalijoje įvyko nacionalinis ralio etapas...

„Moterų ralis“ jau ruošiasi startui: kviečia formuoti komandas (1)

Kiekvieną pavasarį vykstantis nuotaikingas sporto renginys „ Moterų ralis “ kviečia aktyvias...

Dakaro ralio techninė komisija – be netikėtumų (2)

Po beveik dvi paras trukusios kelionės per Europą, „ General Financing team Pitlane ” komandos...

Top naujienos

„Siaubo pilį“ pastatęs vienas žiauriausių žudikų padarė labai didelę ir apmaudžią klaidą įžengę į pastatą žmonės dingdavo be pėdsakų (26)

H. H. Holmesas buvo vienas iš pirmųjų Jungtinių Valstijų serijinių žudikų. Savo specialios...

Apie metro, „Hyperloop“ galime tik pasvajoti, bet laukia šis tas įdomaus (29)

Nors Lietuvoje apie itin greitą susisiekimo priemonę „Hyperloop“ ar metro kol kas galime tik...

Naktinės BMW gaudynės Vilniuje: surakintam vairuotojui teko pagulėti ant žemės

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus kelių policijos surengto reido metu nubausti...

Putino Rusija. Naujas Rusijos planas Ukrainoje - tik dūmų uždanga virš tikrųjų tikslų (82)

Rugsėjo pradžioje spaudos konferencijos metu Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė ,...

Planuojantiems namo renovaciją – nauji reikalavimai (70)

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo keletas Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti...

Rūbinėje Adomaitis pasiekė savo: ėmėme žaisti žymiai protingiau specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos (26)

Įsivažiavo sunkiai, laimėjo lengvai. Lietuvos krepšinio rinktinė naująsias pasaulio čempionato...

Įvardijo jautriausias Gedimino kalno vietas: taip palikti per žiemą negalima (137)

Lankytojams užvertas Gedimino kalnas virto viena didele statybų aikštele. Ant jo zuja darbininkai...

Atsistatydino Luhansko separatistų lyderis Igoris Plotnickis (196)

Prorusiškų Ukrainos separatistų paskelbtos vadinamosios Luhansko liaudies respublikos (LNR)...

Santūrus Sabonis: sunku vertinti žaidimą, kai varžovai neturi keitimų specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos

Nors Kosovo krepšininkai antroje rungtynių dalyje nebesipriešino Lietuvos rinktinei, daryti...

Gydytoja paaiškino, kodėl net ir norėdama negali pacientui skirti tai, ko jis vertas (166)

Gydytojai norėtų nuolatos atsinaujinti savo žinias ir kelti kvalifikaciją, tačiau iš savo...