Mažai kas abejoja, kad Lietuvos automobilių sporto padėtis šiandien reikalauja svarbių permainų. Šios sporto šakos ateities viziją formuojanti Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) yra įpareigota savo narių – sportininkų, komandų vadovų bei sporto rėmėjų – populiarinti šią sporto šaką ir užtikrinti tobulėjimą visose srityse.
Romas Austinskas
© Organizatorių nuotr.

Užduotys – aiškios

Kandidatas į LASF prezidentus Romas Austinskas teigia, kad kelis pastaruosius metus vyraujanti stagnacija federacijoje gerų rezultatų atnešti negali.

„Esu tikras, kad nei viena organizacija negali sėkmingai gyvuoti neturėdama aiškių tikslų ir priemonių tiems tikslams pasiekti. Prieš rinkimus aktyviai bendravome su LASF nariais ir išgirdome pačių įvairiausių nuomonių kur link federacija turi vesti žmonių mėgiamą sportą. Įsiklausę į jų nuomones, su komanda paruošėme planą, kuriuo vadovausimės, jei tik užsitarnausime LASF narių pasitikėjimą rinkimuose“, – pasakoja R. Austinskas.

Pasak jo, šis dešimties punktų planas yra tik maža dalis numatytų darbų, kurie laukia naujų LASF vadovų. Tačiau tai geras taškas atsispirti. Taip pat, tai įsipareigojimas bendruomenei.

„Ir tai nėra mūsų rinkiminė programa. Kad ir kaip baigtųsi rinkimai, šias problemas kažkas turės spręsti. Jos yra esminis barjeras, kurį reikia peržengti norint automobilių sportą sugrąžinti lenktynininkams ir užtikrinti progresą“, – teigia R. Austinskas.

Svarbiausi uždaviniai

1. Skatinanti, padedanti, auginanti organizacija

LASF turi tapti pagalbą suteikiančia, padedančia tobulėti, vystančia patrauklius produktus organizacija. Atskiros sporto šakos turi sulaukti didesnio dėmesio, federacija turi padėti vystyti naujas ir primirštas šakas, tokias kaip kalnų lenktynės, ralis-krosas, pasaulyje populiarėjantis „Time Attack“ formatas ir t.t. Tai pasiekti galima tik keliant aiškius uždavinius ir, įsiklausius į visos bendruomenės nuomones, pakeitus reglamentą bei įstatus.

2.Narystės Lietuvos automobilių sporto federacijoje sistema

Reikia peržiūrėti narystės modelį, licencijų ir metinius mokesčius. Būtina girdėti visų sportininkų balsus. Vadovaujantis užsienio šalių patirtimi, reikia formuoti lenktynininkų komitetą, kuris dalyvautų priimant svarbiausius sprendimus.

3. LASF administracija

Etatiniai federacijos darbuotojai turi būti kvalifikuoti, dinamiški, išsilavinę, motyvuoti ir užsidegę darbu žmonės. Generalinio sekretoriaus pozicijai užimti turi būti skelbiamas viešas konkursas. Teisininko etato reikalingumas turi būti apsvarstytas, galimai keičiamas perkamomis teisininkų paslaugomis tik esant poreikiui.

4. Komitetų darbas

Atskirų šakų komitetuose turi dirbti aktyvūs, savo sritis išmanantys žmonės. Komitetų nariai ir vadovai turi sudaryti darbo modelį, kuriame kiekvienas narys žinotų savo darbą ir atsakomybes. Siekiant suvienodinti sąlygas lenktyniauti visame regione, į komitetus reikia įtraukti kaimyninių šalių federacijų specialistus.

5. Palaikyti iniciatyvas

Tai – esminis punktas, siekiant ateityje turėti savo darbą išmanančių ir užsidegusių specialistų būrį. Visomis priemonėmis reikia įtraukti jaunimą darbui, burti savanorių komandas, ieškoti naujų lyderių gebančių aplink save išlaikyti entuziazmu degančius ir prisidėti darbais norinčius žmones.

6. Mėgėjiškos lenktynės

Norintiems organizuoti lenktynes reikia pašalinti visus biurokratinius barjerus, padėti jiems augti ir užtikrinti saugumą trasose. Būtina skatinti, vadinamus, „B lygos“ ralio renginius, žiedines lenktynes pradedantiems, įvairius slalomus ir kitas lenktynes, tampančias tramplinu į aukščiausią lygą.

7. Strateginių projektų palaikymas

Reikia tęsti WRC projektą Lietuvoje aktyviai bendraujant su FIA, WRC ir Lenkijos federacija. Tačiau būtina mokytis iš savo klaidų ir keisti organizavimo kokybę. Latvijos patirtis rodo, kad prie didžiausios svarbos renginių puikiai gali dirbti iš pačių geriausių organizatorių sudaryta rinktinė. Taip pat, federacija privalo padėti „Nemuno žiedo“ trasai, kad vienintelė Lietuvoje žiedinių lenktynių trasa galėtų laisvai kvėpuoti, turėti šansus pritraukti lėšų ir konkuruoti atrištomis rankomis.

8. Ralio problemų sprendimas

Vadovaujantis Estijos patirtimi, sukurti aiškią starto pozicijų suteikimo tvarką siekiant užtikrinti sveiką konkurenciją ir skaidrumą. Taip pat, reikalinga atnaujinti techninius reikalavimus aktyviai diskutuojant su ralio bendruomene. Ir sudaryti aiškų techninio reglamento tęstinumo planą keleriems metams į priekį.

9. Žiedinių lenktynių ateitis

Priimti „Fast Lap“ organizatorius į LASF. Leisti jiems toliau kurti kokybišką renginį, padėti užtikrinant saugų varžybų organizavimą ir saugą. Taip pat, rengti varžybas drauge su kaimyninėmis šalimis ir ieškoti galimybės organizuoti vienodų automobilių lenktynes (monoklasės), skatinti naujus organizatorius vystyti kokybiškas lenktynes Lietuvoje.

10. Automobilių sporto trenerių institutas

Pradėti formuoti sporto trenerių organizaciją, kuri kurtų metodinę medžiagą, diskutuotų, analizuotų ir tobulintų sportinio vairavimo mokymą. Tai ypatingai svarbu formuojant jauną lenktynininką, kurio raidos etape negalima praleisti svarbių žingsnių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patikimas automobilis – būtinas atributas Dakaro žiūrovui (4)

Kitą savaitę Dakaro ralio dalyvių iš Europos technika bus pakrauta į krovininį keltą, kuris...

Vaidotas Žala apie Dakarą: dabar miegosiu ramiau (5)

Šis savaitgalis visiems Dakaro ralio dalyviams bus pats darbymetis. Komandos jau krauna daiktus ir...

Startavo „Agrorodeo“ Dakaro komandos turas per Lietuvą

Penktadienį prasidėjo „ Agrorodeo “ Dakaro komandos turas per Lietuvą. Vaidoto Žalos ir...

Dakaro analizė: kas laukia 2018-ųjų maratone

Pasiruošimas Dakaro raliui „ General Financing team Pitlane “ štabe pasiekė finišo tiesiąją....

Antanas Juknevičius užsiminė apie didžiausią Dakaro ralio intrigą (2)

Didžiausią patirtį Dakaro raliuose turintis Antanas Juknevičius su šturmanu Dariumi Vaičiuliu...

Top naujienos

Naujojo prezidento beieškant: ryškėja paprastų žmonių ir elito pasirinkimas (210)

Lietuvos gyventojai prezidento poste šiuo metu norėtų matyti tris vyrus – premjerą Saulių...

Mokesčių inspekcija pradėjo kapstyti praeitį – dėl NT perkratys tūkstančius (16)

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) išsiuntė tūkstančius priminimų pateikti nekilnojamojo...

Advokatų tarybos pirmininkas: šiame kontekste auka gali būti ir Š. Bartas (16)

Prieš Šarūno Barto apkaltinimą seksualiniu priekabiavimu nublanko visi kiti triukšmeliai Seime ir...

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (99)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Reketininkams pasipriešinęs kaunietis papasakojo, kaip sulaukė keršto ir bėgo iš Lietuvos namuose vyras turėjo pinigų kambarį (173)

Kai dauguma išvykusių iš Lietuvos pradeda pasakoti savo istorijas, dažniausiai sako, kad...

Kino kūrėjas seną autobusiuką pavertė mobiliais namais

Dauguma žmonių net neatsisuktų į aptriušusį baltą krovininį autobusiuką, tačiau kino...

Orai: į šalį užsuks žiema (4)

Pirmomis savaitės dienomis rudeniškus orus keis žiemiški: sparčiai atšals, o lietų keis...

Romanu su Clintonu išgarsėjusi Monica Lewinsky virto aršia kovotoja prieš patyčias: pamatykite, kaip ji atrodo dabar (7)

Monica Lewinsky visame pasaulyje išgarsėjo būdama 22-jų, kuomet, būdama Baltųjų rūmų...

Efektyvus Sabonio žaidimas padėjo „Pacers“ sutriuškinti „Heat“

Trečiąją pergalę iš eilės NBA pirmenybėse iškovojo Indianos „Pacers“ (9-8)...

Moters rankų rentgeno nuotrauka suglumino gydytojus

Viena korėjietė be galo nustebino gydytojus, kai šie, padarę jos rankų rentgeno nuotrauk ą,...