aA
Netrukus prasidėsiantis „Press rally“ ypatingas tuo, kad į jo lenktynių trasas dalyviai išvažiuoja naudodami pačią įvairiausią techniką: čia galima pamatyti ir kelis šimtus arklio galių turinčius bolidus, ir vos keliasdešimt arklio galių išvystančius automobilius. Visgi yra vienas veiksnys, sulyginantis visų galimybes – gedimai, kurie gali kainuoti net ir pergalę. Todėl namų darbai prieš tokius išbandymus – ypatingai svarbūs, rašoma pranešime žiniasklaidai..
Press rally akimirkos
Press rally akimirkos
© Vytautas Pilkauskas

Paklausti apie nuotykius „Press rally“ trasose, ką papasakoti turi visi ilgamečiai ralio dalyviai. Per 25-erius ralio metus pasitaikė ne tik linksmų istorijų, bet ir ganėtinai rimtų gedimų, kai vien tik paties ekipažo jėgų sutaisyti automobilį nebeužteko. Į pagalbą tokiais atvejais puola „Press rally“ dalyvius iš keblių situacijų gelbstintys „Falck Lietuva“ vyrai, apsirūpinę ne tik būtiniausiais įrankiais, bet galintys sugedėlius parvežti iki ralio bazės.

Nulaužė pavarų svirtį

Galybę juokingų istorijų iš „Press rally“ papasakoti galintis Renaldas Gabartas prisimena savo antrąjį ralį, kai jį įveikti žurnalistas pasiryžo su „Opel Vectra“ automobiliu.

„Kaip priklauso rimtiems automobilių sporto meistrams, ištraukėme visus ABS bloko saugiklius, bet nesusitvarkėme su emocijomis“, – ironizavo pasakodamas pašnekovas.

Tokia kombinacija nieko gero neatnešė. Vietoje dabartinės „Siemens arenos“ buvusiame autodrome jau pirmame posūkyje R. Gabartas nurovė automobilio pavarų svirtį, mat skubėjo kuo greičiau perjungti pavarą. O tai lėmė, kad pasiekęs statų posūkį, nuslydo iki šaligatvio bortelio ir sulankstė „Opel“ kairės pusės šakę.

Žurnalistas prisiminė, kad „Opel“ salonas buvo netoli, tad per valandą šakę pavyko pakeisti. Tiesa, ji kainavo apie 400 litų, kas, prisimena R. Gabartas, buvo pusė jo tuometės algos.

Press rally akimirkos
Press rally akimirkos
© Organizatorių nuotr.

Teko pasigaminti „granatą“

Vienas iš kurioziškiausių nuotykių ištiko žurnalistą iš Ukrainos, į Lietuvą prieš keliolika metų atvykusį lenktyniauti su naujutėliu „Mini Cooper“ modeliu. Aleksejaus Močanovo ir Evaldo Čirbos ekipažas netoli Radviliškio buvusioje trasoje varžėsi taip įnirtingai, kad dienos pabaigoje „išsinėrė“ automobilio pusašis.

Ekipažas turėjo visą naktį tam, kad spėtų suremontuoti automobilį. „Mini“ buvo nutemptas į Panevėžį, kur auksarankis meistras, apžiūrėjęs tuomet Lietuvoje retai sutinkamo modelio „granatą“, ėmė lyginti ją su gulinčiomis lentynose.

Pamatęs, kad „Mazda 121“ modelio „granata“, ją šiek tiek papjausčius ir pavirinus, puikiai tiks „Mini“, meistras ėmėsi darbo: išpjovęs, suvirinęs ir uždažęs virinimo vietas, „granatą“ sumontavo į automobilį. Ruso ir lietuvio duetas sėkmingai užbaigė ralį, o A. Močanovas, sugrįžęs į atstovybę Maskvoje, iš kurios skolinosi „Mini“, perspėjo ženklo atstovus, kad viena iš „granatų“ pakeista.

Pasakojama, kad meistrai kaip reikiant sutriko, mat Lietuvoje sukurpta „granata“ beveik nesiskyrė nuo gaminamos gamykloje. Tad į „Mini“ buvo sugrąžinta originali detalė, o lietuviška – padėta salone į ekspoziciją.

Press rally akimirkos
Press rally akimirkos
© Vytautas Pilkauskas

„Sudegino“ stabdžius

Egidijus Babelis prisimena „Press rally“, kai lenktyniauti teko su „Toyota Yaris T-Sport“. Tąkart nedideliu automobiliu žurnalistas išvažiavo į ralio etapą Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje. Kaip sako pats, važiuoti buvo smagu, tačiau po kelių intensyvių stabdymų nuo 150 km/val. iki 50 km/val., automobilio stabdžiai „pasibaigė“.

„Likusius dienos greičio ruožus važiavome trindami metalą į metalą kaskart, kai reikėjo stabdyti, ir dėl to prarasdami labai daug sekundžių“, – pasakojo žurnalistas.

Laimingu atsitiktinumu tapo netikėta pažintis, prisiminta važiuojant pakeliui į Klaipėdą. E. Babelio šturmanu „Press rally“ jau ne vienerius metus tampa Kauno autoklubo vadovas Aleksandras Dainys, organizuojantis ir „Mini ralio“ varžybas Kaune. Pastarosios buvo kaip tik savaitę prieš „Press rally“.

„Į tas varžybas dalyvauti buvo atvažiavęs klaipėdietis, su savimi nepasiėmęs nei šturmano, nei šalmo. Aleksandras nenorėjo iš toli važiavusiam vaikinui sakyti „ne“, tad iš klubo narių ne tik suorganizavo jam šalmą, bet ir rado šturmaną. Prisiminę šią istoriją, suradome to vaikino kontaktus, paskambinome jam, papasakojome, kokia situacija, o šis pažadėjo padėti“, – prisiminė E. Babelis.

Paaiškėjo, kad klaipėdietis pats remontuoja automobilius, todėl „Press rally“ dalyvių jis laukė jau pasiruošęs darbams: per pusvalandį pakeitė ir „Yaris“ stabdžių diskus, ir stabdžių trinkeles. Negana to, susimokėti ekipažui reikėjo tik už detales.

„Koks istorijos moralas? Nebijokite daryti žmonėms gera ir būtinai išsisaugokite tų, kuriems pagelbėjote, kontaktus“, – juokėsi žurnalistas.

Press rally akimirkos
Press rally akimirkos
© Vytautas Pilkauskas

Į ką atkreipti dėmesį?

Vytas Bilinskas, lenktynininkas ir atsarginių automobilių dalių gamintojo „Ferdinand Bilstein“ komandos „Press rally“ pilotas, neslepia, kad netikėtumų pasitaikyti gali visiems, net ir tiems, kurių automobiliai yra ruošti vien tik sportui. Tuo atveju, jeigu į automobilių sportą norisi leistis kasdieniniu automobiliu, jis pataria didesnį dėmesį atkreipti į važiuoklės, stabdžių ir padangų būklę.

„Ne visos trasos būna lygios, važiuoklei tenka didesnė apkrova, todėl rekomenduočiau prieš kiekvienas lenktynes pasitikrinti jos komponentus. Pasitikrinus po dalyvavimo taip pat blogiau nebus, bet svarbiausia pasitikrinti prieš“, – akcentavo jis.

Dėmesio sulaukti turėtų ir automobilio stabdžių trinkelės. Jei kalbant apie naujesnius automobilius, jos greičiausiai dar nebus nusidėvėjusios, senesniems jas reikėtų tikrinti dažnai, kadangi, aiškino sportininkas, važiuojant slalomo trasose, atstumai nebūna ilgi, o stabdyti tenka griežtai ir stipriai.

„Problema ta, kad stabdžiai perkaista, o jų ataušinti vairuotojas neturi kaip, mat stabdžiai geriausiai aušinami tiesiog važiuojant. Todėl norint, kad stabdžių sistema veiktų efektyviai, reikia, kad jų komponentai būtų idealios būklės“, – pabrėžė žinovas.

Ranka numoti negalima į padangų būklę, kadangi šios, ypač dalyvaujant autosporte, greitai dyla. Ydinga praktika, anot patyrusio lenktynininko, yra ir prastesnių padangų naudojimas treniruotėse, o geresnių – varžybose, mat keičiantis padangų būklei keičiasi ir automobilio valdymo savybės. Pavyzdžiui, treniruotėse naudojant nusidėvėjusias padangas, automobilį bus ganėtinai lengva apsukti naudojant rankinį stabdį, o varžybose, važiuojant naujomis padangomis, to padaryti gali ir nepavykti, nes neužteks rankinio stabdžio efektyvumo.

Nepamiršta ekspertas ir automobilių eksploatacinių skysčių. Anot jo, stabdžių skystį vertėtų keisti kas sezoną tam, kad jo savybės visuomet būtų optimalios. Pasiryžusiems sportuoti su senesniais automobiliais, V. Bilinskas siūlo akylai apžiūrėti stabdžių sistemos žarneles ir vamzdelius, kuriems neretai pakenkia korozija.

„Jeigu toks surūdijęs vamzdelis ar žarnelė trūks tada, kai sportininkas stabdys maksimaliu pajėgumu, rezultatai gali būti labai liūdni“, – perspėjo jis.

Be kita ko, V. Bilinskas patarė pasitikrinti ir gumines pavarų įvores, vadinamuosius „sailenblokus“, kurie važinėjant gatvėmis tokių apkrovų, kaip automobilių sporte, negauna. Iš pirmo žvilgsnio skaudžių padarinių, jei tokia įvorė suplyštu, nebūtų, tačiau ilgalaikės pasekmės neabejotinos, tikina specialistas.

„Pakaboje atsiranda laisvumas, nuolatos kinta ratų suvedimas ir viskas keičiasi į neigiamą pusę. Pavyzdžiui, dienos pradžioje suplyšus tokiai įvorei, iki dienos pabaigos dėl dingusio suvedimo gali visiškai nusidėvėti padangos“, – sakė pašnekovas.

Birželio 26-27-ąją Alantos, Molėtų, Utenos ir Anykščių kraštuose vyksiančio „Press rally“ dalyviams V. Bilinskas patarė nepamiršti pasiimti manometro, kad būtų galima patikrinti padangų slėgį ir jį koreguoti, pompą padangoms, raktą ratams užveržti, tempimo lyną su įsukamu kabliu ir gerą nuotaiką, kadangi, anot eksperto, kas beatsitiktų, šis elementas ralyje yra pats svarbiausias.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pirmoji lenktyninė „Breslau rally“ diena: sportininkams kortas maišė smėlis ir karštis

Lenkijoje pirmadienį pagreitį įgavo vienas didžiausių rally-raid renginių Europoje, kur tarp 250...

Vaidotas Žala pardavė sportinį Dakaro visureigį

„ Teltonika Racing“ komanda pardavė sportinį visureigį, su kurio Vaidotas Žala tris kartus...

Trijų motobagių iš Lietuvos komanda startavo „Breslau rally“ Lenkijoje

Sekmadienį , vakarinėje Lenkijos dalyje esančiame Zaganės miesto centre, startavo vienos...

LASF kreipėsi į visuomenę

Reaguodami į sukeltą ažiotažą aplink Lietuvos Automobilių Sporto Federaciją (toliau- LASF ) ir...

Lenktynininkas Vytautas Švedas neištvėrė: atsisako LASF licencijos, ralyje atstovaus Ukrainai (1)

Neramumai Lietuvos automobilių sporto federacijoje ( LASF ) tęsiasi. Praėjusią savaitę...

Top naujienos

Kodėl Kaliningrado tranzito klausimą Rusija stumia į aklavietę: ryškėja tikrieji Kremliaus tikslai (2)

Dėl „Kaliningrado blokados“ Lietuva sulauks atsako! Jei reikės – prasikirsime tranzitui kelią...

G-7 naujieji draudimai Rusijos ekonomikos nesupurtys: pataria kirsti per kitą vietą (1)

Didžiosioms G-7 valstybėms narėms oficialiai nusprendus uždrausti aukso importą iš Rusijos,...

Karas Ukrainoje. Po dar kelių kruvinų Rusijos atakų – grėsmingas Zelenskio pareiškimas (1)

Rusijos atakos, pareikalaujančios ir žmonių gyvybių, Ukrainoje nesiliauja – vėl apšaudyti...

Dėl smarkios liūties Vilniuje vietomis užtvindytos kai kurios gatvės

Dėl smarkios liūties trečiadienio rytą Vilniuje vietomis užtvindytos gatvės, vairuotojams...

Ką daryti, jei buvo atšauktas skrydis ir kokia kompensacija jums priklauso?

Atostogas ir keliones paprastai planuojame iš anksto ir laukiame jų su nekantrumu. Tačiau...

Ištikimai tradicijų besilaikanti Elžbieta II pademonstravo naują įvaizdį: plaukų stilistė atskleidė karalienės įgeidžius (1)

Karališkieji asmenys, be jokios abejonės, ištikimai laikosi tradicijų. Karalienės Elžbietos II...

Po alinančios kaitros laukia dar stipresnės liūtys ir kruša: galingos stichijos įsismarkaus

Atmosferos slėgiui nukritus, anticiklonas po truputį praranda savo jėgas. Jau vakar dieną ir...

Grybų kainos supirktuvėse muša rekordus ir nežada sustoti: žaliose samanose neieškokite, išduoda kitą miško lobių vietą

Miško gėrybių supirkėjai atidžiai seka orų prognozes – jeigu karščiai užsitęs ir nebus...

Verslas PliusGiulia Morpurgo, Libby Cherry

Rusija įžengė į istorinio defolto teritoriją, sankcijos drumsčia tolesnius planus

Rusija pirmą kartą per šimtmetį neįvykdė savo įsipareigojimų išorinių vyriausybinių...

Delfi PliusŽinių radijas

„Bayraktarą“ viena ranka duoda, kita ranka perka rusų vogtus grūdus: ko siekia Turkija

Pirmosiomis Rusijos pradėto karo Ukrainoje dienomis Turkija rusų kariniams laivams užvėrė...