aA
2002 m. 1000 kilometrų lenktynės pirmąsyk turėjo naują vardą – „Horn Grand Prix“.
"Aurum 1006 km powered by Hankook" lenktynės
"Aurum 1006 km powered by Hankook" lenktynės
© DELFI / Lukas Bartkus

„Tai nereiškė, kad lenktynes laistė alus, tačiau augantis verslininkų susidomėjimas didžiausiu automobilių sporto renginiu Baltijos šalyse liudijo ir nemenką mūsų, lenktynių organizatorių, pastangų įvertinimą“, – trečiąjį maratoninių lenktynių istorijos puslapį mena jų pagrindinis organizatorius, VšĮ „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis, besiruošiantis jubiliejinei, 20-ajai automobilių sporto fiestai, didžiausiąjį šalies kurortą drebinsiančiai kitų metų liepos liepos 17-20 d.

Lietuvos verslininkai pamatė puikią reklamos terpę automobilių versle, tad jų buvo vos ne visose komandose. Tačiau bene daugiausia dėmesio susilaukė lietuviškojo maratono debiutantai, susibūrę į „Le Mano klubo“ komandą – Linas Karlavičius, Arūnas Bartusevičius ir Ričardas Kasparavičius, lenktynėms pasirinkę „Volkswagen Golf“ ir metę iššūkį jei ne pagrindiniams favoritams dėl titulo, tai bent jau B2000+ klasės varžovams.

Iš kur toks pretenzingas komandos pavadinimas? Verslininkai neslėpė, jog ilgų nuotolių lenktynėmis jie susidomėjo pamatę garsiąsias Le Mano 24 valandų lenktynes, kurios ir įkvėpė juos pačius išbandyti savo jėgas trasoje.

2002-aisiais Le Mano logotipas ne tik puikavosi ant šios ekipos automobilio, bet ir skambėjo žiūrovų lūpose. Mat jie vis dažniau šias lenktynes buvo linkę vadinti lietuvišku „Le Manu“.

Margos dalyvių gretos

Automobilių sporto temomis rašantys žurnalistai būrėsi ne tik lenktynių spaudos centre, bet ir komandų garažuose.

„Autoverslo automobilių“, „Gardėsio“ ir AJAGS komandų sudėtyse buvo skaitytojams, televizijos žiūrovams ir radijo klausytojams gerai pažįstami Vitoldas Milius, Valdas Juozas Vilūnas, Renaldas Gabartas ir Valdas Valiukevičius, kuriuos po metų kitų palaikė dar daugiau kolegų, panūdusių patirti su kuo valgoma maratoninių lenktynių druska ir kaip jos atrodo ne iš tribūnų, o pro sportinio automobilio langą.

ASK „Slikas“ komandoje važiavo ir tuomet pirmuosius žingsnius į didžiąją politiką žengęs, vėliau tapęs Seimo nariu Andrius Šedžius.

Europos kroso čempionas Aurelijus Simaška buvo įrašytas net dviejų komandų – „Lautra Motorsport“ bei „Lietuvos Porsche klubo“ paraiškose, o „Lietuvos BMW klubo“ ekipoje važiavo ir Lietuvos ralio bei žiedinių lenktynių čempionas Dovilas Čiutelė, iki šiol nepraleidžiantis nė vienų varžybų Palangoje.

Didelė automobilių įvairovė

Margos buvo ne tik lenktynininkų gretos, bet ir sportinių automobilių parkas. Komandoms išsirikiavus tradiciniam lenktynių atidarymui Palangoje, Vytauto gatvėje, greta vienoje eilėje labai jaukiai jautėsi „Porche 939 Cup“ ir „Lada“ dešimtukas, „Subaru Impreza Turbo“ ir „Renault Clio“, „Alfa Romeo“ ir „Audi RS4“, „Volkswagen Golf“ ir „Toyota Land Cruiser“.

Beje, šis bekelės monstras 2002-aisiais nusipelnė išskirtinio žiūrovų dėmesio, kurie nesunkiai atpažino, jog tai tas pats keturratis, su kuriuo Romualdas Beresnevičius šturmavo Paryžiaus – Dakaro dykumų maratoną. Tąsyk su „Toyota Land Cruiser“ Aurelijus Petraitis, Kęstutis Stadalnikas ir Edmundas Vaitiekūnas, susibūrę į ASK „Autopramogų“ komandą, buvo kupini ryžto leistis į kiek trumpesnį, 1000 km maratoną.

Tai buvo pirmas ir kol kas vienintelis kartas, kai visureigis dalyvavo 1000 km lenktynėse.

Traukos lenktynių debiutas

Dar vienas ryškesnių 2002 m „Horn Grand Prix“ 1000 km lenktynių istorijos puslapių – itin intensyvioje varžybų programoje vietos radusios ir traukos lenktynės.

Dinamiškos, azartiškos, didžiuliais greičiais pasižyminčios varžybos iškart sulaukė žiūrovų dėmesio, o ir Palangoje jos atsirado neatsitiktinai. 1000 km maratoną organizuojantis „Promosportas“, kartu su įsikūrusia „Automodus“ bendrove, 2001 m. surengė pirmąjį oficialų Lietuvos traukos lenktynių čempionatą, kurio varžybos vyko Vilniuje, Ukmergės gatvėje.

D. Jonušis puikiai mena, kiek pastangų tada kainavo uždaryti intensyvaus eismo Ukmergės gatvę, kaip patiems, susiradus elektros skydinę, teko išjunginėti elektrą, kaip ieškota tinkamos, patentuotos traukos varžybų technikos, kaip patys dalyviai „turbinosi“ savo automobilius ir kaip pastangos pranoko lūkesčius.

Pirmoji sėkmė Vilniuje paskatino surengti traukos lenktynes ir Palangoje, šioms varžyboms buvo įsigyta pirmoji Lietuvoje profesionali laiko matavimo technika.

Trečioji „Porsche“ pergalė

Keturias dienas Palangoje trukusį automobilių sporto festivalį laimėjo „Lietuvos Porche klubo“ ekipažas, važiavęs „Porche 939 Cup“ automobiliu, kuris pirmas kirto 1000 km „Horn Grand prix“ lenktynių finišo liniją.

Po pergalingų 334 ratų komandos nariai ir gerbėjai sveikino nelengvą pergalę nukalusius Vladą Laurinavičių, Eugenijų Tumalevičių, Aurelijų Simašką ir jaunąjį maskvietį Nikitą Kondrachiną, kuris kartu su A. Simaška rengėsi startams Europos kroso čempionate.

Tai buvo trečioji iš eilės „Porsche“ automobilį vairavusių sportininkų pergalė, tačiau kad nugalės būtent šis ekipažas, įpusėjus lenktynėms nedaug kas drįso prognozuoti.

Veržliai lenktynes pradėjo geriausią rezultatą kvalifikacijoje pasiekusi „Los Patrankų“ ekipa, kurios sportininkai Vygantas Simuntis, Kęstutis Narkevičius ir Česlovas Višniauskas į lenktynes įsiliejo iš anksčiau „Promosporto“ rengtų labai populiarių BMW taurės varžybų.

Ratas po rato ji didino persvarą nuo „Lietuvos Porsche klubo“ ir „Lautra Motorsport“ komandų. Tačiau ir favoritai neišvengė problemų, kai jų „Audi“, išslydęs iš trasos, pralėkė pievą ir atsitrenkė į reklaminį skydą. Buvo apgadintas variklio dangtis ir durelės.

„Tai buvo vienas efektingiausių TV operatorių sugautų kadrų, kurį dar ilgai naudojome reklamuodami lenktynes“, – prisimena D. Jonušis.

Tačiau ši nesėkmė neatvėsino lyderių azarto, o galutinai palaidoti viltis tuomet 3 ratų persvarą dar turėjusi „Los Patrankų“ komanda buvo priversta po 170 ratų, kai sugedo jų automobilio turbina.
Antri 2002 metais finišavo „Renault Lautra Motorsport“ lenktynininkai su „Renault Clio RS“, o treti – „Juta-Statoil Lubricants“ atstovai, važiavę su dyzeliniu „Volkswagen Golf“.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasiruošimas Dakarui tęsiasi jau beveik trejus metus, sudėtingame ralyje iškovota 10 vieta

Pirmomis Gruodžio dienomis, Dubajuje ir jo apskrityje vyko paskutinis Pasaulio Baja Taurės etapas,...

Arūnas Gelažininkas pranešė apie savo planus Dakarui: manęs nepasiruošusio neišvysite

Iki Dakaro ralio liekus vos mėnesiui, du kartus šio ralio OBM nugalėtojas Arūnas Gelažninkas...

Lietuvis – „Rotax Max Challenge“ Pasaulio taurės vicečempionas

Visą savaitę Portugalijoje, Portimao kartodrome, vyko „ Rotax Max Challenge Grand Finals“...

Tomo Jančio komanda nemato priežasčių, kodėl negalėtų kovoti dėl Top 10

Lapkričio 21 dieną, pirmadienį, Vilniaus centre esančiame „ Courtyard by Marriott “...

Dakaro maršrutais lenktyniavęs Valeišos ir Varžos duetas grįžo su prizininkų trofėjais

Saudo Arabijoje įvyko priešpaskutinis Pasaulio Baja taurės etapas. Šioje varžybų serijoje...

Top naujienos

Vytenis Miškinis

Žaibiškas nužudymas už grotų: pareigūnai net neturėjo progos sureaguoti (1)

Rugpjūtį Marijampolės pataisos namuose įvykdyta žmogžudystė, kai susidūrė du iki gyvos galvos...

Parengė Jurga Grigienė

Atsidūrę šalia šios moters, susirgdavo visi: išspręsti painią medicininę mįslę pavyko ne iš karto

Glorijos Ramirez, kurią vadino toksiška dama, mirtis yra vienas paslaptingiausių ir...

parengė Mindaugas Milinis

Putinas žūtbūt nori išgyventi branduolinę žiemą: maskvietis 3 paras bastėsi po bunkerius, o galų gale jį suėmė FSB – štai ką jis pamatė (6)

Rusijos diktatoriaus Vladimiro Putino įsakymu kuriamas didžiulis požeminių bunkerių tinklas,...

Bausmės Rusijai pradeda veikti: Kremlius svaidėsi grasinimais, dabar sako, kad jokių problemų

Europa dar labiau priartėjo prie atsiskyrimo nuo Rusijos energetikos. Nuo pirmadienio draudžiama...

Nenužudoma Kroatija laimėjo baudinių seriją ir eliminavo Braziliją iš čempionato (16)

Katare vykstančiame 2022-ųjų pasaulio futbolo čempionate penktadienio vakarą startavo...

Leidykla „Obuolys“

Mirties bausmė Dekanidzei: buvo baimintasi, kad įpykę nusikaltėliai šturmuos Lukiškes arba susprogdins Ignalinos AE (1)

Pragaro vartai pačioje Vilniaus širdyje. Kalėjimas, kurio nebeliko. Bet jis buvo ištisus 115...

Vlada Dapkos: ištryniau pasimatymo programėles, nes noriu suteikti šansą neišvaizdiems vyrams

Turiu jums blogų žinių. Nors pasimatymo programėlės (Tinder, Bumble, Facebook dating – nors...

Ekspertas išvardina 8 žuvies rūšis, kurių geriau nevalgyti: tai žuvys-žudikės, kenkiančios žmogaus sveikatai (2)

„Didėjant jūrų taršai kyla problemų ne tik aplinkai, bet ir žmogaus sveikatai, – teigia...

Besiruošiančius parskristi įspėja: lėktuvų bilietai brangsta, jų gali ir pritrūkti

Prieš šventes į Lietuvą nusprendę grįžti tautiečiai turėtų suskubti, nes lėktuvų bilietai...

Karas Ukrainoje. Šaltinis Ukrainoje leidiniui FT: greitai mūsų smūgiai pasieks ir Sibirą

Prezidentas Volodymyras Zelenskis tikisi, kad Europos Sąjunga priims sprendimus, kaip neleisti...