aA
2011-aisiais Lietuvoje bene didžiausios įtampos kupini įvykiai rutuliojosi tradicinėse, jau 12-tą kartą pamečiui Palangoje vykusiose maratoninėse automobilių lenktynėse. Ir pergalę čia pelnė tie, į kuriuos niekas daug vilčių nedėjo, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
1000 km lenktynių istoriją prisimenant: 2011 metai
1000 km lenktynių istoriją prisimenant: 2011 metai
© Organizatoriai

Kai Vytauto gatvėje tradiciniame renginį pradedančiame lenktynininkų parade aistruoliai apspito įmantriai išdažytą Martyno Samuičio ir Arūno Gransko 1000 km batalijoms parengtą „Honda Civic Type-R“, ko gero nedaugelis, jei išvis radosi tokių, pagalvojo, jog stovi šalia būsimųjų nugalėtojų bolido.

Greta tokių monstrų kaip „Spyker C8 Laviolette GT2“, „Ferrari F430 Challenge“, „Dodge Viper“ ar dominavusių BMW šis japonų gamintojų kūrinys atrodė kuklokai.

Ar valios masyviu raumenynu nepasižymintis keturratis atlaikyti maratoninių lenktynių naštą? Juolab, kad jį vairuoti pasišovė tik du, tiesa, nemenką patirtį sukaupę vyrai. Tačiau į lenktynių pabaigą vis labiau pasireikšiantis nuovargis galėjo ir jų neaplenkti?

Tačiau atlaikė ir meiliai vadinama „Hondikė“, ir lenktynininkai, o lietaus merkiamo kurorto padangę skrodė margaspalviai fejerverkai, skirti dvyliktųjų, paeiliui čia surengtų „Omnitel 1000 km lenktynių“ nugalėtojų „Neiluva-Martin sport“ ekipos garbei.

M. Samuitis su A. Gransku pirmieji kirto finišo liniją, greičiausiai, per 9 val. 38 min. 35,594 sek., nuvažiavę visą 1000 km distanciją sudarančius 334 ratus.

Tai buvo pirmoji po ilgų trejų laukimo metų lietuvių iškovota pergalė, kurią sirgaliai sutiko itin džiaugsmingai.

Du nugalėtojų pakylos laipteliai

Nuo laimėtojų atsilikusi 2 ratais, antroji 1000 km lenktynių finišo liniją kirto kita lietuviška - „Rimo“ komanda - Rimantas Blažulionis, Saulius Vitkauskas ir tada dar tik kylanti automobilių sporto žvaigždė Vaidas Navickas, kurie vairavo dyzelinę BMW 330.

Tik trečiąja vieta 2011-aisiais buvo priversti tenkintis iki lenktynių pagrindiniais favoritais laikyti „Snoras Spyker Squadron“ ekipos lenktynininkai Jonas Gelžinis, Peteris Dumbreckas ir Tomas Coronellas, vairavę „Spyker C8 Laviolette GT2“ automobilį.
Jie laimėjo kvalifikacines varžybas, pasiekė naują trasos rekordą (P. Dumbreckas, 1 min. 18,674 sek.). Britas per pagrindines lenktynes įveikė ir greičiausiąjį ratą (1min. 19,153sek.), tačiau daugiau pasiekti jau neįstengė.

Azarto lietus nevėsino

Jei prieš tai dvejus metus sportininkus vargino didžiuliai karščiai, tai 2011 metais nuo lenktynių vidurio Palangą merkė lietus.

Tačiau ne jis vėsino azartą, o už ryžtą šlapioje trasoje siekiant pergalės ne vienai komandai nedvejojant galima būtų skirti prizą.

Tačiau bene labiausiai jo nusipelnė favorite laikyta „Snoras Spyker Squadron“. 127 rate jos atstovai pasiekė didžiausią greitį, o artėjant lenktynėms į pabaigą važiavo turėdami tik dvi pavaras.

Kai iki finišo teskyrė 60 ratų, liko tik viena, trečioji pavara. Tačiau visko matę sportininkai, gerbdami susirinkusius žiūrovus, nesudėjo ginklų, o kovėsi iki pat paskutiniųjų metrų.

„Kartais ir trečiasis nugalėtojų pakylos laiptelis būna toks pat aukštas ir brangus, kaip ir pirmasis. Ypač – kai įdėta tiek jėgų ir ryžto“, - po lenktynių kalbėjo T. Coronellas.

Prizo už ryžtą kovoje dėl pergalės ne mažiau nusipelnė ir „Artas Racing“ komanda.

Kaip kitaip, jei ne skrydžiu iš 41-osios į ketvirtąją poziciją pavadinsi daugiau nei įspūdingą šuolį, kurį jos atstovai Darius Baltramiejūnas, Artūras Mrazauskas, Dainius Kablys ir Valdas Valiukevičius atliko su šioje trasoje tais metais debiutavusiu „Lexus IS F GT?“

„Fast Lap“ favoritų pergalė

Didžiausiu Baltijos šalyse automobilių sporto festivaliu tituluojamą šventę Palangoje ir 2011 m papildė įvairios akcijos ir atrakcijos, drag‘o varžybos, estrados ir pramogų pasaulio žvaigždžių sprintas ir kitos, o „Samsung Fast Lap“ dalyviai jėgas aiškinosi net dvi dienas.

Žiūrovus masino ir šių lenktynių populiarumą nemenka dalimi įtakojantys itin greiti automobiliai. Ne veltui minia ilgai laikė apspitusi kruopščiai sukonstruotą „Xtra Racing“ ekipos „Audi Xtra“, kurio ratus suko net 620 AG pajėgumo variklis, įgalinantis 100 km/val. greitį pasiekti jau po 3,2 sek.

Lenktynininkai pateisino viltis, o finalą laimėjo vienu pagrindinių favoritų laikytas Paulius Insoda, pergalę šventęs ir išvakarėse galingiausių A3000+ klasėje. Jis su jau minėtu „Audi Xtra“ vieną trasos ratą įveikė per 1 min. 23,833 sek.

Antrąją vietą užėmė Jonas Poškus su „Mitsubishi Lancer Evo VI“ ratą apsukęs per 1 min. 24,435 sek. ir pranokęs trečiuoju prizininku tapusį Vytą Bilinską, vairavusį irgi tokį pat automobilį, kaip ir antrasis prizininkas.

Išsikovojo vietą po saule

Palangoje nepastebimai prabėgo keturios, kupinos įvykių ne tik trasoje, lenktynių savaitgalio dienos, padovanojusios ir saldų pergalės džiaugsmą, ir nusivylimo kartėlį.

„Pirmoji vieta – tik viena, o dėl jos kaunasi pusšimtis komandų. Todėl 49-ios iškart priverstos atidėti viltis kitiems metams. Tačiau bemaž visos jos pažadėjo ir vėl atvykti čia siekti revanšo, o tai bene geriausias mūsų darbo įvertinimas“, - kalbėjo pagrindinis lenktynių organizatorius, „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis.

2011 m Palangoje nugriaudėjo dvyliktosios maratoninės automobilių lenktynės. Jau tada savo ilgaamžiškumu jos pranoko daugelį sporto varžybų, rengtų šalyje.

Kur jų gyvybingumo paslaptys? Jas bene tiksliausiai tada nurodė Lietuvos Respublikos Seimo narys Česlovas Juršėnas, vadovavęs 1000 km lenktynių organizaciniam komitetui.

„Maratoninės automobilių varžytuvės Palangoje per palyginti labai trumpą jų istoriją būriui Lietuvos ir užsienio šalių sportininkų bei šio sporto aistruolių tapo savotiška Lietuvos vizitine kortele. Kartu su lenktynėmis užsieniečiams artimesnė tampa ir pati Lietuva, jos žmonės. Todėl pagrįstai galima teigti, kad 1000 km lenktynės tapo reikalingu ir naudingu ne tik sportininkams renginiu“, – taip apie šias lenktynes kalbėjo Č. Juršėnas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

„Dynami:t Energy“ komandos testai su „Porsche“ prasidėjo smūgiu į sieną

„ Dynami:t Energy “ lenktynių komanda šiemet savo automobilių parką papildė „ Porsche 911...

Paskelbė, kada startuoja Lietuvos ralio čempionatas

Lietuvos automobilių sporto federacija pagaliau paskelbė kada ir kur startuos šiųmetinės...

Priminė lietuviškų elektromobilių lenktynių istoriją: kol niekas nestojo įkrauti baterijų, prireikė penkerių metų (1)

Birželio 12-ąją Vilniuje, prie miesto savivaldybės, bus duotas startas jau šeštą kartą...

Virtualiame ralyje – Gryazino pergalė rekordiškai maža persvara

Rokui Steponavičiui tik per plauką nepavyko pelnyti antros iš eilės pergalės virtualiame ralyje,...

Paskelbta Lietuvos kartingo čempionato pradžia: tikimasi dalyvių gausos

Lietuvos kartingo federacija paskelbė pataisytą šalies kartingo čempionato kalendorių. Nepaisant...

Top naujienos

Du profesoriai vieningai sutaria: Lietuva nepatyrė blogiausio scenarijaus, tačiau atsipalaidavimas dar gali kainuoti (183)

Po ilgo laiko Lietuvoje vėl galime išvysti seniai matytus vaizdus – kavines, kuriose piko metu...

Užribyje palikti tūkstančiai prekybininkų: per dešimtmetį tokią neteisybę mato pirmąkart (159)

Šiuo metu dėl nuomos kompensavimo verslininkai gali kreiptis tik nuomodami patalpas pagal sutartį....

Pesimistinės mokslininkų prognozės – kova su koronavirusu gali tęstis ir antrą vasaros pusę (45)

Vytauto Didžiojo universiteto ( VDU ) mokslininkai įspėja: dabartinėmis sušvelninto karantino...

Nematyti pokyčiai Vilniaus senamiestyje: teks išmokti elgtis visiškai kitaip (3)

Automobilių vairuotojai šią vasarą Vilniuje turės išmokti judėti kitaip. Vilniaus miesto...

Gyvai / Delfi rytas. Tyrimas apie lietuvių prikauptas maisto atsargas ir dietistės patarimai renkantis ledus

Ar jauni žmonės svajoja turėti savo verslą ir ar suvokia, kokia tai atsakomybė? Kaip išsiugdyti...

„Dragu“ susigundžiusiam plaukimo asui – nemalonumai ir atgaila (192)

Geriausias praėjusių metų Lietuvos sportininkas Danas Rapšys įpratęs lenkti savo konkurentus...

Vyriausybė planuoja daug karantino sąlygų sušvelninimų: kas keisis nuo birželio 1-osios (60)

Ministrų kabinetas trečiadienį ketina dar pratęsti visuotinį karantiną, tuo pačiu sušvelninti...

Švedijos įvaizdį sudrebinęs Kipro sprendimas (62)

Švedijos užsienio reikalų ministrė Ann Linde mėgina gelbėti savo valstybės reputaciją...

Saugių skrydžių vizija: virusus naikinantys robotai, temperatūros matavimas per kamerą (11)

„Honeywell International Inc.“ mąsto apie tai, ko reikės norint įkalbėti žmones vėl...

Viktorija Siegel apie sprendimą dukrai nesuteikti Danieliaus Bunkaus pavardės: taip pasielgta dėl kelių priežasčių (317)

Kurį laiką Kanuose gyvenusi pora – sužadėtiniai Viktorija Siegel ir Danielius Bunkus –...

|Maža didelių žinių kaina