aA
Šeštadienį Kačerginės „Nemuno žiede“ vyks paskutinis šių metų „Autoplius.lt Fast Lap“ etapas. Jose dalyvaujantys lenktynininkai ankstyvą penktadienio rytą vienintelę Lietuvoje lenktynių trasą remontavo patys, rašoma organizatorių pranešime.
Prieš „Fast Lap“ šeštadienio lenktynes dalyviai trasą remontavo patys
© Organizatorių archyvas

Avarija – prieš tris mėnesius

Gegužės 13 dieną į atitvarus šioje vietoje atsitrenkė lenktynininkė Indrė Senkutė. Visiškai lenktyninis incidentas baigėsi laimingai, tik apgadintais saugos atitvarais. Tradiciškai, už lenktynių metu apgadintus atitvarus trasos šeimininkams kompensuoja organizatoriai. „Fast Lap“ yra apmokėję ne vieną sąskaitą už varžybų metu apgadintus atitvarus. Tai normali praktika.

Bet po Indrės incidento „Nemuno žiedas“ sąskaitos neišrašė, nes atitvarai šioje vietoje buvo numatyti keisti. Logiškas pasiūlymas, bet atitvarų iki šio šeštadienio etapo jiems pakeisti nepavyko, todėl prieš finalinį „Fast Lap“ etapą saugumo ekspertai nusprendė šioje vietoje mažinti lenktynininkų greitį dirbtine stabdymo zona.

Dirbtinės stabdymo zonos

Tokios stabdymo zonos lenktynininkams labai nepatinka. Yra du aspektai kodėl – visų pirma kiekvienam norisi važiuoti maksimaliai greitai, trasoje jaustis laisvai, „susirinkti“ visą įmanomą adrenaliną. Visų antra, tarkime, „Time Attack“ dalyviai savo trasos įveikimo laikais lyginasi ne tik tarpusavyje, bet matuoja ir savo asmeninį progresą.

„Niekas nenori lenktyniauti dirbtinai pakeistoje trasoje. Tačiau vietoje tradicinio paburbuliavimo feisbuke įvyko kažkas gražaus – jie ėmėsi iniciatyvos problemą spręsti iš esmės“, – pasakoja „Fast Lap“ organizatorius Giedrius Čenkus.

Savanoriai į pagalbą

Diskusija greitai virto pareigų pasidalinimu ir per mažiau nei 48 valandas įvyko realūs darbai. Vieni lenktynininkai parūpino padangų, kiti – transportą iki lenktynių trasos. O penktadienį, kelios valandos iki trasos darbo pradžios, būrys savanorių susirinko padirbėti.

„Čia mano rinkimų kompanija, noriu būti „Nemuno žiedo“ direktoriumi“, – juokėsi iniciatyvos sumanytojas Vytas Bilinskas, nė nenutuokdamas, kad „Nemuno žiedo“ direktorius yra skiriamas, o ne renkamas aplinkiniams gyventojams balsuojant rinkimuose.

Padangų saugumo zonoms parūpino Tomas Jatkevičius, o transportą joms atsidurti „Nemuno žiede“ – Andrius Ramanauskas.

Po kelių valandų dvejose pavojingose vietose buvo išrikiuotos tarpusavyje surištos padangos. Pavojingiausioje vietoje – trimis eilėmis.

„Mes daug kalbame šalyje apie pilietiškumą, bendruomeniškumą ir visuomenę. Dalis mūsų lenktynininkų bendruomenės parodė, kad ta bendruomenė kuriama pradedant savimi. Didžiuojamės penktadienį nuo septynių ryto dirbančiais, dėkojame visiems prisidėjusiems savo brangiu laiku“, – sako G. Čenkus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vaidoto Žalos komandoje nesėkmė – sudaužė ralio automobilį (14)

Vaidotas Žala , „ Agrorodeo “ komandos lyderis, pasibaigus Lietuvos ralio čempionato sezonui...

DELFI išbandė: ką jaučia šturmanai Dakaro ralio trasoje? (8)

Ateinančių metų Dakaro raliui besiruošiantis „ General Financing team Pitlane “ komandos...

Tauragėje paaiškėjo greičiausi Lietuvos bekelės varžybų ekipažai

Tauragėje vyko paskutinis Lietuvos bekelės lenktynių („rally-raid“) čempionato etapas....

15-mečiui kartingo lenktynininkui iš Lietuvos – galimybė perlipti į „Formulė 4“ bolidą (1)

Vilnietis Gustas Grinbergas pateko tarp talentingiausių viso pasaulio lenktynininkų ir sieks...

Dvyliktokui iš Tauragės pavyko – tapo Europos ralio kroso čempionu (2)

Tauragiškis Rokas Baciuška – Europos ralio kroso čempionas. Šį savaitgalį Vokietijos...

Top naujienos

Ramanausko-Vanago brolis Albinas: kai mane paleido, iškart supratau, kodėl (365)

Ilgi metai miškuose, tamsiuose, šaltuose ir ankštuose bunkeriuose, sveiku protu nesuvokiami...

Pagrindinių mokesčių trūkumas siunčia rimtą signalą apie Lietuvos ekonomiką (212)

Finansų ministerija skelbia, kad per devynis šių metų mėnesius valstybės ir savivaldybių...

Sabonį pažeminti bandęs O‘Nealas apsikvailino tiesioginiame eteryje (20)

Į kuriozišką situaciją tiesioginiame JAV nacionalinio transliuotojo TNT eteryje pateko vienas...

Vilniečiai neprisišaukia pagalbos: daugiabutyje įsiveisė širšės, bet ne jos yra didžiausia problema

Vilniečiai susidūrė su neįprasta problema – daugiabučio ventiliacijos angose apsigyveno...

Seimo „valstiečiai“ apsisprendė – tirs, kas vyksta žemės ūkyje (1)

36 Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos nariai siūlo inicijuoti...

Šimonytė skelbia savo rinkimų programą: apeliuoja į valstybe nusivylusius žmones (299)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) pirminiuose prezidento...

Naujausi reitingai: tarp didžiausių konkurentų – ryškus poslinkis (191)

Su valdančiaisiais karo sąlygomis gyvenantys konservatoriai reitingų lentelėje didina atotrūkį...

Venckienės sūnus: mama Lietuvą apskundė Jungtinėms Tautoms (130)

Neringa Venckienė pateikė skundą dėl Lietuvos veiksmų Jungtinių Tautų Žmogaus teisių...

Kaip atrodo „Tesla“ variklis ir pavarų sistema, kai elektromobilis nuvažiuoja 1,5 mln. kilometrų (9)

Įprasta, kad žvalgydamiesi naudoto automobilio, ridai kreipiame itin didelį dėmesį. Tačiau „...

Tikroji Lietuvos širdis: pasidairykite, kaip atrodo unikali vieta, kur įžengti draudžiama (18)

Labanoro regioninio parko ekologė ir Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos gamtosaugos...