Kurtinantis galingų variklių gausmas, svylančios gumos kvapas ir dūmuose paskendę automobiliai. Tokį reginį galėjo pamatyti Šiauliuose vykusio pirmojo „Street“ lygos etapo „Drift Wars“ žiūrovai, susirinkę į Bačiūnų kartodromą. Tiesa, vienas pilotas – šiaulietis „drifteris“ Mantas Neverdauskas – garsiau nei kiti šonaslydžio dalyviai ar smalsuoliai girdėjo motorų gaudesį ir kvėpavo svylančios gumos dūmais. Mat vaikinas su savo BMW 325i bolidu į kovų areną išriedėjo be galinių ir šoninių langų. Žiūrovai spėliojo, gal toks manevras – neįprastos lenktynių taktikos dalis.
Mantas Neverdauskas
© etaplius.lt nuotr.

„Dabar „saulučių“ bet kur nebepiešiu“

M. Neverdauskas automobilių sporte – ne naujokas. Nuo penkerių metų pradėjęs sukti ratus kartingo trasoje, po 10 metų, pabodus ne tokioms galingoms transporto priemonėms, ėmė lenktyniauti žiedinėse lenktynėse. Šių lenktynių trasa Mantui ir dabar atstoja antruosius namus.

Bet šonaslydis, kaip sako pašnekovas, jam dar gana nauja ir mažai pažįstama sritis. O ir pirmieji bandymai laužant automobilį prekybos centro aikštelėje tapti „drifteriu“ baigėsi akistata su teisėsaugos sargais. „Už neleistiną vairavimą gavau rimtą nuobaudą, tad dabar „saulučių“ bet kur nebepiešiu“, – juokiasi lenktynininkas.

Šiemet pirmąkart „Drift Wars“ kovose į atlapus kibęs rimtiems varžovams ir į geriausių aštuntuką patekęs sportininkas prisimena – „drifterio“ karjerą kažkada pradėjo žiemą, kada lengviausia priversti automobilį ne važiuoti tiesiai, bet slysti šonu.

„Pabandžiau, labai patiko, tad ėmiau domėtis šia sporto šaka. Įsigijau galingesnį automobilį, kuris gali ir ant asfalto sukti ratus ne ką prasčiau kaip ant ledo“, – šypteli Mantas.

Langams neužteko pinigų

Šoninio slydimo entuziasto paklausus, kodėl daugelio žiūrovų diskusijas įžiebęs jo automobilis, trasoje pasirodęs be šoninių ir galinių langų, atrodė kitaip nei kitų lenktynininkų, Mantas ironiškai šypteli.

„Jei būtų užtekę pinigų, langų nebūtų trūkę. Dabar atsitiko taip, kad dėl finansų stygiaus į trasą teko važiuoti su bolidu be langų“, – sako M. Neverdauskas ir neigia visus žiūrovų „ekspertų“ pasamprotavimus, esą taip sportininkas pasielgė norėdamas išgauti geresnį šoninį slydimą.

Šeimos automobiliams – ne vieta

Šiaulių Bačiūnų kartodromą baltuose dūmuose be gailesčio skandinęs Mantas atvirauja – paruošti automobilį tokioms varžyboms nėra itin sunkus darbas. „Tai galima padaryti vos per savaitę. Svarbu turėti pinigų ir automobilį, kurio ratus suka bent 200 AG motoras“, – teigia pašnekovas. Ir iš karto skuba komentuoti, kad pagrindinis kriterijus, leidžiantis dalyvauti šoninio slydimo siautulyje – galiniais ratais varomas bolidas.

Šeimyninis automobilis, įprastai varomas priekiniais ratais, šiam reikalui nelabai tinkamas. Matyt, tai puikiai supranta ir žiūrovai, stebėję šoninio slydimo entuziastų pasirodymus ir patys garantuotai ne kartą piešę „saulutes“ ant asfalto. Jie visus kelius aplink trasą užkišo kone vien tik BMW markės automobiliais. Todėl teisūs buvo „Street“ lygos organizatoriai, sakę, kad Šiauliuose gyvena vieni geriausių šios sporto šakos entuziastų. Ir pažadėjo – panašias varžybas rudenį mieste surengti dar kartą.

Kiek kainuoja paruošti bolidą varžyboms?

Mantas pasakoja, kad jis, norėdamas dalyvauti varžybose, savo bolidui atliko kelis pakeitimus.

„Ruošiant automobilį šonaslydžiui, pirmiausia reikia užvirinti reduktorių, kad suktųsi abu ratai. Tada pravartu pasirūpinti, kad ratai turėtų kuo mažesnį sukibimą, būtina sukietinti ir pakabą. Priešingu atveju automobilis trasoje gali tiesiog apsisukti. Ne ką mažiau svarbus bolido svoris, tad pravartu atsikratyti visų nereikalingų komponentų. Bet viską sudėjus, galima teigti, kad labai didelių investicijų, aišku, pradedančiųjų lygmenyje, ši sporto šaka tikrai nereikalauja“, – sako M. Neverdauskas, tikinantis, kad jam savo automobilį paruošti varžyboms pavyko vos už 300 eurų.

Su Mantu juokiamės, kad sportininkui tai pavyko padaryti tik todėl, kad į trasą išvažiavo be langų. Mat norint dalyvauti itin aukšto lygio varžybose, automobilio paruošimas gali atsieiti ir 100 tūkst. eurų, o gal net dar daugiau.

Šiauliečio taupumas: trasoje „perdirbamos“ antrinės žaliavos

Tiesa, šiaulietis lenktynininkas atskleidė ir kitą savo taupumo paslaptį. Kas maždaug dešimtą ratą visiškai sudylančias ar pašėlusiai ant asfalto besisukančias ir sprogstančias padangas tenka itin dažnai keisti. Todėl kas kelias minutes pakeisti visą padangų komplektą – būtų itin brangu.

„Bet aš naujų padangų ir nemontavau. Visos mano sudegintos padangos – surinktos iš sąvartynų. Žmonės jas išmeta, nes dalyvauti eisme tokios padangos jau netinkamos. Bet šokti į šoninio slydimo trasą su tokiu automobilio apavu – pats tas“, – juokiasi Mantas.

Vaikinas pasakoja, kad naujais ir galingais automobiliais važiuojantys jo kolegos tokia šiukšlynų „prabanga“ nesimėgavo – ant minėtų automobilių, po kurių kapotu „spardosi“ keli šimtai arklių, turi būti dedamos naujos, ne vieną šimtą eurų kainuojančios padangos.

Piloto kėdėje visi įspūdžiai paaštrėja keliskart

Tokios padangos bei galingas variklis, pašnekovo teigimu, ir sukuria reginį, labiausiai patinkantį žiūrovams – kurtinantis variklio griausmas, padangų cypimas ir dūmuose paskęstantis automobilis. M. Neverdauskas atvirauja, kad, sėdint piloto kėdėje, visi šie įspūdžiai paaštrėja dar keliskart.

„Bent jau mano automobilyje varžybų metu buvo pilna dūmų, daug garso ir dar daugiau emocijų“, – šypteli lenktynininkas. Jo teigimu, nemažą adrenalino dozę sukuria ir tai, kad trasoje automobilis slysti ima pasiekus maždaug 70 km/val. greitį. Net ir labai staigiuose posūkiuose pilotas fizikos dėsnius laužo lėkdamas ne mažesniu kaip 50 km/val. greičiu.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patikimas automobilis – būtinas atributas Dakaro žiūrovui (4)

Kitą savaitę Dakaro ralio dalyvių iš Europos technika bus pakrauta į krovininį keltą, kuris...

Vaidotas Žala apie Dakarą: dabar miegosiu ramiau (5)

Šis savaitgalis visiems Dakaro ralio dalyviams bus pats darbymetis. Komandos jau krauna daiktus ir...

Startavo „Agrorodeo“ Dakaro komandos turas per Lietuvą

Penktadienį prasidėjo „ Agrorodeo “ Dakaro komandos turas per Lietuvą. Vaidoto Žalos ir...

Dakaro analizė: kas laukia 2018-ųjų maratone

Pasiruošimas Dakaro raliui „ General Financing team Pitlane “ štabe pasiekė finišo tiesiąją....

Antanas Juknevičius užsiminė apie didžiausią Dakaro ralio intrigą (2)

Didžiausią patirtį Dakaro raliuose turintis Antanas Juknevičius su šturmanu Dariumi Vaičiuliu...

Top naujienos

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (98)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (45)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Pamatykite, kaip atrodo prabangiausi Vilniaus viešbučių apartamentai moka 2800 eurų už naktį (73)

Prabangių viešbučių galima surasti įvairiuose miestuose, vis dėlto itin prabangių apartamentų,...

Atlygis iš valstybės pinigų? Pūkas savo advokato žmoną įdarbino padėjėja Seime (28)

Kas leidžiama Jupiteriui, neleidžiama jaučiui. Šią Senekos sentenciją uoliai stengiasi įrodyti...

Rimvydas Valatka. Seimo durnynas (receptas Lietuvai) (587)

Aną rudenį, kai rinkėjų armija masiškai keršijo savo mamoms specialiai nusišaldydama ausis ir...

Jasikevičius: žaidėme prastai, dėl to pergalė tik saldesnė (12)

Sekmadienį antrąkart šiame „Betsafe-LKL“ sezone susitiko pirmenybių favoritai Kauno...

Atviras Krivicko interviu: apie naują verslą, žmonos knygą ir ilgametės santuokos paslaptis (295)

Iš televizijos pasitraukęs Kristupas Krivickas , regis, tapo tik dar įdomesnis žmonėms. Kaip...

Savo aprangos stilių Druskininkuose parodė visi: nuo valytojos iki direktoriaus (8)

Nors įprastai DELFI Stilius skaitytojų pamėgto ciklo „ Penktadienio aprangos kodas “ vyksta į...

Medicinos pažanga: praryta piliulė praneš gydytojui būtiną informaciją (3)

JAV įstatymus reglamentuojančios institucijos leido gydytojams skirti pirmąjį intuityviosios...

Brolių Gataveckų Kalėdos: nuo spalvingų patirčių iki 11 metų trukusio stebuklo (2)

Broliai Algirdas ir Remigijus Gataveckai vaikystėje nerašydavo laiškų Kalėdų Seneliui, tačiau...