Rugsėjo 18-ąją Kauno Rotušės aikštėje startavo ir rugsėjo 20-ą dieną Vilniaus S. Daukanto aikštėje finišavo tradicinis tarptautinis jau dvidešimt trečiasis ralis „Aplink Lietuvą 2015“ Lietuvos Respublikos Prezidentės taurei laimėti. Norime pasidalinti N40 autoklubo vyrų varžybų metu patirtais žmogiškais įspūdžiais.
Ralio "Aplink Lietuvą 2015" akimirka
© Algimanto Brazaičio nuotr.

Net 1140 kilometrų maršrutą per šalies miestus ir miestelius, kaimus ir gyvenvietes pasiryžo įveikti 68 ekipažai. Be Lietuvos lenktynininkų ralyje dalyvavo Vokietijos, Didžiosios Britanijos ir Šveicarijos sportininkai.

Bet mes norime papasakoti ne apie tuos, kurie važiavo pirmieji ir laimėjo taures, o apie tuos, kuriems toks maršrutas ir greičio ruožai buvo tikras technikos ir ekipažų išbandymas... Kalbame apie vyresnės kartos jaunystės automobilius „Žiguliukus“ ir „Moskvičiukus“.

Šiais automobiliais, rungėsi patyrę autosporto ir ralio trasų meistrai bei veteranai, tokie kaip Rimgaudas Statnickas su Rimantu Pukėnu, Stanislovas Aukštkalnis su Levonu Vitkumi ir daug kitų buvusių didesnių ar mažesnių automobilizmo legendų. Šalia garbių veteranų ralio rikiuotėje šiemet pirmą kartą dalyvavome ir mes, N40 vyrų autoklubo ekipažas Tomas Beganskas ir Jaroslavas Oberlianas.

Važiavome su VAZ 2101 bolidu, kuris buvo pagamintas gerokai ankščiau negu gimė šiuo metu dauguma šiuo metu aktyviai auto sporte besireiškiančių žmonių - 1974 metais. Paklausite, kodėl ne „Subaru“, BMW ar koks kitas galingas automobilis? Atsakysiu paprastai, tai – vaikystės svajonė.

Kadaise svajojau sportiniu automobiliu dalyvauti lenktynėse, o mano vaikystėje be „Žigulių“, „Moskvičių“ ir prabangiųjų „Volgų“ kitokių nebuvo. Tad pasitaikius pirmai progai, įsigijau „Žiguliuką“, tuputį patobulinome... ir štai mes Kaune, Rotušės aikštėje, prie starto linijos...

Sportiniai automobiliai, kuriuose nėra nei galingų variklių, nei turbinų, nei vairo stiprintuvų, kaip lygiaverčiai ralio dalyviai rungėsi Kačerginėje, „Nemuno žiedo“ trasoje, kur išbandėme jėgas slalomo, žiedinėse ir ralio-kroso rungtyse. Tiesa, po šių rungčių įtampos neatlaikė ir iš rikiuotės pasitraukė R. Statnicko ir R. Pukėno ekipažas.

Iš Kačerginės visi pasukome į Alytų, kur laukė greituminio slalomo rungtys Raudonkalnio gatvėje ir Dainų slėnyje.

Pasakysiu atvirai, važiuojant į Alytų akių nenuleidau nuo tepalo, bei temperatūros daviklių, nes po variklio kapitalinio remonto, „Žiguliukas“ buvo pralėkęs viso labo 600 kilometrų. Žinojau, kad jei perkais variklis, mano visos svajonės žlugs.

Visi patyrę vairuotojai žino, kad jei nori, kad „Žigulio“ variklis „suktųsi“, būtinai reikia padaryti nors 1000 kilometrų „apkatkę“. Patekau į keblią situaciją, norėjosi ir lenktyniauti, ir automobilio buvo gaila... Tad skubėjome lėtai.

Marijampolė, Kazlų Rūda, Jurbarkas, Tauragė, Vilkyčiai, Gargždai, Melnragė ir galiausiai – Klaipėda. Tai buvo pirmosios lenktynių dienos trasa ir ji jokių pokštų mums neiškrėtė. Variklis ir kiti agregatai dirbo puikiai, o mes įgavome daugiau drąsos, bei pasitikėjimo. Dar nuotaiką pakėlė ir mūsų krepšininkų pergalė, nes dar spėjome, atvažiavę į viešbutį, pamatyti trečią ir ketvirtą kėlinius. Tad pavargę, bet laimingi, užmigome.

Šeštadienio maratoną pradėjome netoli Plungės esančioje „Žemaitijos“ trasoje. Iš jos per Telšius į Luokę, Mažeikius, Akmenę ir Naująją Akmenę.

Pervažiuojant iš greičio ruožo į greičio ruožą teko judėti bendro naudojimo keliais, kur galioja kelių eismo taisyklės. Bet... norint laiku atvažiuoti ir negauti baudos sekundžių, kartais teko lėkti ir 120-130 kilometrų per valandą greičiu, šis prisipažinimas žinoma yra rizikingas, juk tai elementarus kelių eismo taisyklių pažeidimas.

Bet mes juk sportininkai ir pagauti azarto vykdėme varžybų organizatorių nurodymus, nors tai tikrai nėra gerai, ir girtis čia nėra kuo, bet tai tiesa.

Po trumpos poilsio pertraukos Žagarėje, kurios metu vieni užkandžiavo, kiti remontavosi, nulėkėm į Joniškio žemės ūkio mokyklos autodromą, iš kurio per Meškuičius, Šiaulius, Raudondvarį, Kupiškį, Anykščius į Ukmergę.

Ukmergės „Versmės“ trasoje mūsų laukė staigmena. Sutikome draugus iš „Subaru“ klubo. Pasirodo, jie tą dieną šioje trasoje treniravosi. Ir po to, kai jie lyg juokaudami, pasakė: „mes paruošėm jums trasą...“, man pasidarė truputį nejauku. Pamaniau, po jų „paruošimo“ ir po ralio dalyvių važiavimų kokio stovio turi būti trasa. Bet nieko, mano „kovinis“ bolidas trasą įveikė be didelio vargo.

Tada pasukome Vilniaus link, kurį pasiekėme jau vėlai vakare.

Sekmadienio, trečiosios varžybų dienos rytą, dar laukė slalomo rungtis, kur ir paaiškėjo ralio „Aplink Lietuvą 2015“ nugalėtojai.

Tokio formato ralyje dalyvavau pirmą kartą. Renginys puikiai suplanuotas ir suorganizuotas. Didžiausią malonumą suteikė tai, kad per tris dienas teko išbandyti slalomo, greituminio slalomo, žvyro, kroso ir ralio-kroso trasas įvairiuose Lietuvos miestuose, ir, kas svarbiausia, senukas „Žiguliukas“ nenuvylė, kantriai atlaikė visus išbandymus.

Čia mes, didelių vaikų klubo atstovai, pasisėmėme nemažai patirties bendraujant su veteranais, bei kitais dalyviais. Jei pasitaikys galimybė, tikrai žadame dalyvauti ir ateinančiais metais, prisijungti kviečiame visus vyrus, ir ne tik tuos, kurie kažkadaise svajojo apie automobilių sportą, bet tam neturėjo galimybių. Patikėkit, niekada ne vėlu pradėti gyventi.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro ralyje lietuviai startuos po bendra vėliava (2)

Lietuviai verčia naują puslapį Dakaro ralio istorijoje – mažiausiai du skirtingų kategorijų...

Dakaro trasos kontūrus pamatęs Juknevičius: labiausiai neramina trukmė (1)

Pirmąjį aiškesnį 2019-ųjų Dakaro ralio trasos vaizdą ir lenktynių grafiką paskelbę...

Į Palangą sugužėjo šimtai žmonių: prasideda „Aurum 1006 km lenktynės“ (22)

19 kartą vykstančios lenktynės laikosi vienos tradicijos: smalsuoliams leidžia susipažinti su...

„Aurum 1006 km lenktynių“ teisėjų korpusą papildė naujas autoritetas (1)

Šiandien Palangoje prasidedančios tarptautinės, didžiausios Baltijos šalyse „ Aurum 1006 km...

Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą (4)

Lenktynininkai Lietuvoje retai yra vienos srities specialistai. Netrūksta žmonių, važiuojančių...

Top naujienos

Analizė parodė žiaurią realybę: tai, kas vyksta Lietuvos ligoninėse, netelpa į jokius rėmus (386)

Apie darbo vietų ir gydymosi paslaugų išsaugojimą regionuose garsiai kalbantys politikai dėl...

Netikėtas inspektorių reidas prekybos centre: svorį ant pakuotės atitiko ne visos prekės (87)

Vasarą galima pavadinti tikru ledų karštinės sezonu. Tačiau ar tikrai nusipirkus tam tikro...

Prezidentė Dalia Grybauskaitė: turėjau išmokti savo ateitį kurti pati (119)

Skvarbus žvilgsnis. Koncentracija. Tikslios mintys. Puikiai valdomos emocijos. Taip užsienio...

Putinas pripažino siūlęs Trumpui sandėrį dėl Ukrainos gali sukelti audrą Europoje (393)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas , pasak naujienų agentūros „Bloomberg“ šaltinių,...

Kelionė iš poliklinikos į ligoninę: nesuprantu, kaip galima švaistytis privačiais paciento duomenimis (5)

Ar galime ramia širdimi patikėti savo asmens duomenis gydymo įstaigoms? Tokį klausimą kelia...

Ukrainiečiai automobilius graibsto net iš metalo supirkėjų (83)

„Parduoti galima viską, kas dar kruta“, - juokiasi Kauno automobilių turgaus vadovas...

71-erių milijonieriaus Stasio Brundzos žmona kreipėsi į teismą dėl skyrybų (125)

Verslininkas, automobilių kolekcionierius, buvęs garsus lenktynininkas bei politikas Stasys Brundza...

Išrinkite, kuris Lietuvos paplūdimys yra pats geriausias

Naujienų portale DELFI vyksta unikalus projektas: „ 100 žingsnių per Lietuvą “, kurio metu...

Dažnos ligos simptomus pastebi, bet nekreipia dėmesio: specialistės įvardijo pasekmes ir būdą išvengti vis dažniau kamuoja ir jaunus (6)

Viena dažniausių ligų – arterinė hipertenzija , sako vaistininkė Jurgita Laskauskaitė ....

Ilgai lauktas specialistės verdiktas: ar galima agurkus ir pomidorus valgyti kartu? (12)

Besidžiaugiant savuose šiltnamiuose užsiaugintomis šviežiomis daržovėmis vis netyla diskusijos...