aA
Rugsėjo 18-ąją Kauno Rotušės aikštėje startavo ir rugsėjo 20-ą dieną Vilniaus S. Daukanto aikštėje finišavo tradicinis tarptautinis jau dvidešimt trečiasis ralis „Aplink Lietuvą 2015“ Lietuvos Respublikos Prezidentės taurei laimėti. Norime pasidalinti N40 autoklubo vyrų varžybų metu patirtais žmogiškais įspūdžiais.
Ralio "Aplink Lietuvą 2015" akimirka
© Algimanto Brazaičio nuotr.

Net 1140 kilometrų maršrutą per šalies miestus ir miestelius, kaimus ir gyvenvietes pasiryžo įveikti 68 ekipažai. Be Lietuvos lenktynininkų ralyje dalyvavo Vokietijos, Didžiosios Britanijos ir Šveicarijos sportininkai.

Bet mes norime papasakoti ne apie tuos, kurie važiavo pirmieji ir laimėjo taures, o apie tuos, kuriems toks maršrutas ir greičio ruožai buvo tikras technikos ir ekipažų išbandymas... Kalbame apie vyresnės kartos jaunystės automobilius „Žiguliukus“ ir „Moskvičiukus“.

Šiais automobiliais, rungėsi patyrę autosporto ir ralio trasų meistrai bei veteranai, tokie kaip Rimgaudas Statnickas su Rimantu Pukėnu, Stanislovas Aukštkalnis su Levonu Vitkumi ir daug kitų buvusių didesnių ar mažesnių automobilizmo legendų. Šalia garbių veteranų ralio rikiuotėje šiemet pirmą kartą dalyvavome ir mes, N40 vyrų autoklubo ekipažas Tomas Beganskas ir Jaroslavas Oberlianas.

Važiavome su VAZ 2101 bolidu, kuris buvo pagamintas gerokai ankščiau negu gimė šiuo metu dauguma šiuo metu aktyviai auto sporte besireiškiančių žmonių - 1974 metais. Paklausite, kodėl ne „Subaru“, BMW ar koks kitas galingas automobilis? Atsakysiu paprastai, tai – vaikystės svajonė.

Kadaise svajojau sportiniu automobiliu dalyvauti lenktynėse, o mano vaikystėje be „Žigulių“, „Moskvičių“ ir prabangiųjų „Volgų“ kitokių nebuvo. Tad pasitaikius pirmai progai, įsigijau „Žiguliuką“, tuputį patobulinome... ir štai mes Kaune, Rotušės aikštėje, prie starto linijos...

Sportiniai automobiliai, kuriuose nėra nei galingų variklių, nei turbinų, nei vairo stiprintuvų, kaip lygiaverčiai ralio dalyviai rungėsi Kačerginėje, „Nemuno žiedo“ trasoje, kur išbandėme jėgas slalomo, žiedinėse ir ralio-kroso rungtyse. Tiesa, po šių rungčių įtampos neatlaikė ir iš rikiuotės pasitraukė R. Statnicko ir R. Pukėno ekipažas.

Iš Kačerginės visi pasukome į Alytų, kur laukė greituminio slalomo rungtys Raudonkalnio gatvėje ir Dainų slėnyje.

Pasakysiu atvirai, važiuojant į Alytų akių nenuleidau nuo tepalo, bei temperatūros daviklių, nes po variklio kapitalinio remonto, „Žiguliukas“ buvo pralėkęs viso labo 600 kilometrų. Žinojau, kad jei perkais variklis, mano visos svajonės žlugs.

Visi patyrę vairuotojai žino, kad jei nori, kad „Žigulio“ variklis „suktųsi“, būtinai reikia padaryti nors 1000 kilometrų „apkatkę“. Patekau į keblią situaciją, norėjosi ir lenktyniauti, ir automobilio buvo gaila... Tad skubėjome lėtai.

Marijampolė, Kazlų Rūda, Jurbarkas, Tauragė, Vilkyčiai, Gargždai, Melnragė ir galiausiai – Klaipėda. Tai buvo pirmosios lenktynių dienos trasa ir ji jokių pokštų mums neiškrėtė. Variklis ir kiti agregatai dirbo puikiai, o mes įgavome daugiau drąsos, bei pasitikėjimo. Dar nuotaiką pakėlė ir mūsų krepšininkų pergalė, nes dar spėjome, atvažiavę į viešbutį, pamatyti trečią ir ketvirtą kėlinius. Tad pavargę, bet laimingi, užmigome.

Šeštadienio maratoną pradėjome netoli Plungės esančioje „Žemaitijos“ trasoje. Iš jos per Telšius į Luokę, Mažeikius, Akmenę ir Naująją Akmenę.

Pervažiuojant iš greičio ruožo į greičio ruožą teko judėti bendro naudojimo keliais, kur galioja kelių eismo taisyklės. Bet... norint laiku atvažiuoti ir negauti baudos sekundžių, kartais teko lėkti ir 120-130 kilometrų per valandą greičiu, šis prisipažinimas žinoma yra rizikingas, juk tai elementarus kelių eismo taisyklių pažeidimas.

Bet mes juk sportininkai ir pagauti azarto vykdėme varžybų organizatorių nurodymus, nors tai tikrai nėra gerai, ir girtis čia nėra kuo, bet tai tiesa.

Po trumpos poilsio pertraukos Žagarėje, kurios metu vieni užkandžiavo, kiti remontavosi, nulėkėm į Joniškio žemės ūkio mokyklos autodromą, iš kurio per Meškuičius, Šiaulius, Raudondvarį, Kupiškį, Anykščius į Ukmergę.

Ukmergės „Versmės“ trasoje mūsų laukė staigmena. Sutikome draugus iš „Subaru“ klubo. Pasirodo, jie tą dieną šioje trasoje treniravosi. Ir po to, kai jie lyg juokaudami, pasakė: „mes paruošėm jums trasą...“, man pasidarė truputį nejauku. Pamaniau, po jų „paruošimo“ ir po ralio dalyvių važiavimų kokio stovio turi būti trasa. Bet nieko, mano „kovinis“ bolidas trasą įveikė be didelio vargo.

Tada pasukome Vilniaus link, kurį pasiekėme jau vėlai vakare.

Sekmadienio, trečiosios varžybų dienos rytą, dar laukė slalomo rungtis, kur ir paaiškėjo ralio „Aplink Lietuvą 2015“ nugalėtojai.

Tokio formato ralyje dalyvavau pirmą kartą. Renginys puikiai suplanuotas ir suorganizuotas. Didžiausią malonumą suteikė tai, kad per tris dienas teko išbandyti slalomo, greituminio slalomo, žvyro, kroso ir ralio-kroso trasas įvairiuose Lietuvos miestuose, ir, kas svarbiausia, senukas „Žiguliukas“ nenuvylė, kantriai atlaikė visus išbandymus.

Čia mes, didelių vaikų klubo atstovai, pasisėmėme nemažai patirties bendraujant su veteranais, bei kitais dalyviais. Jei pasitaikys galimybė, tikrai žadame dalyvauti ir ateinančiais metais, prisijungti kviečiame visus vyrus, ir ne tik tuos, kurie kažkadaise svajojo apie automobilių sportą, bet tam neturėjo galimybių. Patikėkit, niekada ne vėlu pradėti gyventi.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Apdovanoti geriausi šių metų drifto sezono pilotai

Kaune buvo apdovanoti geriausi šonaslydžio 2019–ųjų sportininkai bei asmenys prisidėję prie...

„Aurum 1006 km“ lenktynių festivalis – ant trečiojo dešimtmečio slenksčio

Jau paaiškėjo didžiausiu automobilių sporto renginiu Baltijos šalyse vadinamo Aurum 1006 km...

Arūnas Gelažninkas apie Dakarą Saudo Arabijoje: pirmiausia sieksiu pagerinti savo rezultatą (1)

Debiutu Dakare nustebinęs ir 24-ąją vietą iškovojęs motociklininkas Arūnas Gelažninkas jau...

Iškart po Pasaulio ralio kroso čempionato finalo lietuviai pradėjo ruoštis antrajam sezonui

Lapkričio 10 dieną baigėsi šeštą kartą surengtas Pasaulio ralio kroso čempionatas, kuriame...

Moldavijoje per plauką nuo podiumo likę gargždiškiai puoselėja ambicijas atsigriebti kitąmet

Gargždų automobilių sporto klubo „Kross Reidas“ ekipa tapo ta Lietuvos komanda, kuri po ilgos...

Top naujienos

Diana Nausėdienė: kodėl mes išskiriame moteris – pakalbėkime, ką patiria vyrai (24)

Pirmoji šalies ponia Diana Nausėdienė sakė, kad svarbiausia užduotis jai dabar yra...

Lietuviai nori visai kitokio automobilių mokesčio: ministras sako, kad tokį svarstė (7)

Apmokestinti pirmą kartą šalyje registruojamus automobilius – toks įstatymo projektas pastaruoju...

Švelnūs orai truks nebeilgai (5)

Slenka ko gero paskutinės švelnios vėlyvo rudens dienos. Antroje savaitės pusėje tikimasi, kad...

Buvęs prokuroras sudėliojo svarbiausius akcentus Kauno žudynių byloje: Venckienė ir Venckus buvo pasirūpinę alibi (625)

Prieš dešimtmetį Lietuvą sukrėtusią Kauno žudynių bylą sekė Drąsiaus Kedžio ir Andriaus...

Šnipų mainų paslaptys: kodėl su lietuviais iškeistas norvegas domino JAV ir Rusijos žvalgybas (90)

„Kalėdos Maskvoje“, – tokia nuotrauka iš Raudonosios aikštės 2017 gruodžio 5-ąją...

Didesnės kainos gali sustabdyti cigarečių pakaitalų populiarėjimą DELFI specialiai iš Londono (24)

Vyriausybei siekiant padidinti akcizų tarifą kaitinamojo tabako produktams, specialistai sako, kad...

Vaikino pasiūlymas pasibaigus pasimatymui tapo nepavykusio vakaro vinimi: merginos, būkite protingos (69)

Vaikinas mane užkalbino mano tuometinėje darbovietėje-drabužių parduotuvėje. Maniau pakalbėsim...

ES rytinis sparnas pasiduoda sąstingiui

Europos Sąjungos rytinės narės pasiduoda lėtėjančiai pasaulio ekonomikai.

Kai medžiotojas nušovė du vilkus – vilkė atėjo atsisveikinti su žuvusiais jaunikliais (457)

Dvidešimt metų medžiojantis Kazimieras Urmanavičius prasitarė, jog tądien, kai ruošėsi...

Skelbiama, kad „Žalgiris“ pasiruošęs išsiskirti su Perezu, jam jau numatyta pamaina (12)

Kauno „Žalgiris“ netrukus gali atsisveikinti su meksikiečiu Alexu Perezu, skelbia 24sek...