aA
Kirtęs šių metų „Press ralio“ finišą, televizijos laidos „Autopilotas“ vedėjas Ramūnas Fetingis atsiduso lengviau: „Pagaliau!“ Ne vieną kartą pasilikęs per plauką nuo pergalės, 2017-ųjų „Press ralio“ nugalėtojas tikina iš karto pajutęs, kad šie metai – jo, nors kova dėl pirmųjų vietų buvo itin artima.
"Press ralis 2017"
© V.Pilkausko nuotr.

Kaip rašoma organizatorių pranešime, galingiausių „Press ralio“ automobilių įskaitoje (turinčių variklius didesniu nei 2,0 l darbiniu tūriu) šiemet į priekį iššokęs Ramūnas aplenkė ir visus kolegas, kurie varžėsi kitose klasėse, tad gali būti karūnuojamas neoficialios absoliučios įskaitos nugalėtoju. Visas ralio trasas jis kartu su Agne Vičkačkaite-Lauciuviene ir „Opel Astra OPC“ įveikė per 35 min. 23,1 sek.

Nedaug nuo jo ekipažo atsiliko Antano Akučkos ir Akvilės Akuškaitės pora („Toyota GT86“), kuriai ralio trasoms įveikti prireikė 35 min. 39,2 sek. Trečioje vietoje šįkart liko Renaldas Gabartas su šturmanu Vincu Gerdžiūnu („SEAT Leon Cupra“). Jie trasose užtruko 35 min. 51,6 sek.

R. Fetingis pasakoja, kad drauge su A. Vičkačkaite–Lauciuviene važiuoja žurnalistų ralyje bent jau penkerius metus. Drauge važiuoti, juokiasi jis pasakodamas, nusprendė tada, kai Ramūnui pergalė iš po nosies buvo nunešta po to, kai dėl tuomet jam kelio knygą skaičiusios žmonos Lauros kaltės nuvažiavo ne ten.

Buvo ir dar vieni metai, kai, sako pašnekovas, jis jautęs, kad ralį gali laimėti, tačiau Panevėžyje, sename oro uoste nubraižytoje trasoje, prakirto automobilio ratą.

„Po pirmosios trasos pajutau, kad šitas ralis mano – noriu ir galiu važiuoti. Visos trasos buvo greitos, tačiau vairuotojiškos, daug kur reikėjo rizikuoti, daug kur reikėjo drąsos. Tai buvo mūsų ralis“, – po pergalės kalbėjo R. Fetingis.

Kad gali laimėti, kalba žurnalistas, jis supratęs važiuodamas Šiaulių darbo rinkos mokymo centro etapo trasoje.

„Supratau, kad reikia nedaryti klaidų, važiuoti savo ritmu, – tikina Ramūnas. – Pagaliau! Nes man labai nesisekė ankstesniais metais.“


Itin atkakli kova vyko I įskaitoje, kur varžosi iki 1,6 l variklius turintys automobiliai. Paskutiniame greičio ruože Egidijus Babelis ir Tomas Markelevičius dėl antrosios vietos kovojo iš paskutiniųjų, o vienoje vietoje, prieš kurią daugelis ekipažų pristabdydavo, jie akceleratoriaus neatleido ir privertė automobilius visais keturiais ratais pakilti į orą.

Komandinėje įskaitoje pirmąją vietą pelnė „Nissan Pressformance“ komanda. Antroje vietoje liko „Opel Racing Team“, trečioje – „Dream Toyota Team“, ketvirtoje – „Kia the Power to Surprise“.

Ir stabdžiai, ir duslintuvas

Ne taip aštriai, tačiau ne ką mažiau azartiškai varžėsi Istorinių automobilių ralio, virtusio Žurnalistų ralio dalimi, automobilininkai. Pirmąją vietą čia pelnė Vidmantas Kažukauskas ir Rasa Kažukauskaitė, vairavę „Mercedes–Benz 240“. Antroje vietoje liko Artūro ir Vėjūno Toleikių ekipažas su „Volvo 242 L“, trečioje – Vaidas ir Vidmantas Jurkos.

Visgi bene daugiausiai nuotykių istorinių automobilių ralyje patyrė Vytauto ir Tomo Mašanauskų ekipažas su „Jaguar MK2“.

Pirmiausia, pasakoja Vytautas, užkaito stabdžiai ir išbėgo iš guolio tepalas, tad nemažą dalį atstumo jam teko nuvažiuoti beveik be stabdžių. Tuomet senutis „Jaguar“ „pametė“ duslintuvo vamzdį.

„Pasikėlėm automobilį, pririšom išmetimo vamzdį su tempimo virve, tačiau ši išsilydė nuo karščio ir vėl krito ant žemės vamzdis. Jau pagalvojau, kad man ralis baigėsi, bet iš paskos važiavo remonto komanda, pažadėjo sutvarkyti – ir sutvarkė. Net teisėjai luktelėjo trasoje“, – aplinkinių geranoriškumu neatsistebi V. Mašanauskas.

Neatsisuko fortūna ir antrąją ralio dieną, mat įveikęs pirmuosius kilometrus „Jaguar MK2“ vairuotojas nebeužvedė automobilio ir suprato, kad generatorius nustojo veikti.

„Gerai, kad aš atsargus ir bagažinėje vežiojuosi nedidelį akumuliatorių, jis padėjo atvažiuoti iki ralio štabo „Atostogų parko“ poilsiavietėje“, – sako V. Mašanauskas.

Grįžti iš ralio jis nusprendė sava eiga: įsikrovęs abu turimus akumuliatorius sakė manąs, kad nuvažiuoti iki Kazlų Rūdos turėtų pavykti. Ir nepaisant visų nesklandumų, panašių ralių pašnekovas atsisakyti nežada.

„Tokie susitikimai yra gyvenimo druska, nauja patirtis ir pažintys“, – sako jis.

Įskaita turistams

Nusprendusiems važiuoti ramesniu tempu teko turistinė Žurnalistų ralio įskaita. Čia pirmąją vietą nuskynė Paulius Sviklas ir Mindaugas Dūda, antroje vietoje liko svečias iš Indijos, žurnalo „Auto Today“ vyriausiasis redaktorius Yogendra Pratapas, važiavęs kartu su žurnalistu Vitoldu Miliumi. Trečioje vietoje liko Jachenis Kazanovičius ir Jurijus Jankovskis iš Baltarusijos.

„Tokia įskaita – keli dalykai viename. Ir gražios vietos, ir užduotys, kurios leidžia atsirasti azartui. Be to, man buvo smagu, kad galėjau pademonstruoti šią Lietuvos dalį svečiams iš tolimosios Indijos“, – kalba V. Milius.

Anot jo, įdomu ir tai, kad į ralį grįžusioje turistinėje įskaitoje atsirado vairuotojams skirtų užduočių. Pavyzdžiui, teko automobiliu įveikti slalomo trasą, tačiau vairuoti šturmanui rankoje laikant vandens stiklinę ir vandens iš jos išpilti kuo mažiau.

„Ši klasė pirmiausia skirta žmonėms, kurie nenori ar negali važiuoti lenktyniniu režimu. Jeigu sportinėje klasėje šiek tiek „pasidrožia“ automobiliai, istoriniame ralyje negali dalyvauti, nes neturi tokio automobilio, tai šioje klasėje gali važiuoti net ir su pačiu paprasčiausiu automobiliu bei pasiėmęs visą šeimyną“, – aiškina pašnekovas.

„Press ralio 2017“ klasių nugalėtojų „Top 3“:

I klasė (iki 1,6 l)
1. Andrius Kilda ir Laura Kildienė („Honda CRX“)
2. Egidijus Babelis ir Aleksandras Dainys („Toyota Yaris“)
3. Tomas Markelevičius ir Tadas Martinaitis („Mitsubishi Colt“)

II klasė (iki 2,0 l)
1. Antanas Akučka ir Dovilė Akučkaitė („Scion FR-S“)
2. Dainius Leonavičius ir Adomas Šablevičius („Toyota GT86“)
3. Agnė Zacharevičienė ir Deividas Jocius („KIA Rio“)

III klasė (virš 2,0 l)
1. Ramūnas Fetingis ir Agnė Vičkačkaitė-Lauciuvienė („Opel Astra OPC“)
2. Renaldas Gabartas ir Vincas Gerdžiūnas („SEAT Leon Cupra“)
3. Paulius Valiukevičius ir Marijus Kėbla (BMW 330i)

IV klasė (dyzeliniai automobiliai)

1. Arūnas Volungevičius ir Darius Saulevičius („Škoda Fabia“)
2. Ilona Steponėnė ir Gabija Paukštytė (BMW 330d)
3. Artūras Pakėnas ir Eidvilė Pakėnaitė („Hyundai i30“)

Komandinė įskaita

1. „Nissan Pressformance“
2. „Dream Toyota Team“
3. „Opel Racing Team“

VIP įskaita

1. Evaldas Tylas ir Karolis Tuinyla
2. Vytis Pauliukonis ir Audronis Gulbinas
3. Kęstutis Taškūnas ir Andrejus Savčenko

Turistinė įskaita

1. Paulius Sviklas ir Mindaugas Dūda
2. Yogendra Pratapas ir Vitoldas Milius
3. Jachenis Kazanovičius ir Jurijus Jankovskis

Istorinių automobilių ralio „Lietuva 2017“ „Top 3“

1. Vidmantas Kažukauskas ir Rasa Kažukauskienė („Mercedes-Benz 240“)
2. Artūras Toleikis ir Vėjūnas Toleikis („Volvo 242 L“)
3. Vaidas Jurka ir Vidmantas Jurka („Porsche 944“)

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Arūnas Gelažninkas 2020-ųjų Dakare startuos nauju motociklu, tačiau tai ne vienintelė komandos naujovė (4)

Darkaro raliui besiruošiantys lenktynininkai atskleidžia vis daugiau detalių apie dalyvavimą...

Sėkmingai ralio sezoną pabaigęs „RR Team“ duetas prabilo apie planus startuoti tik užsienyje

Praėjusį šeštadienį Druskininkuose finišavo „Rally Classic“ varžybos, kurios tapo...

Patarė, ko Dakaro ralio gerbėjai turėtų nedaryti Saudo Arabijoje (2)

Pasauliui tampant vis kosmopolitiškesniam, naftos klodais turtinga Saudo Arabija garsėja...

„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ nugalėtojus sužavėjo bekelės rungtis – panoro nuosavų visureigių (1)

Norint nugalėti konkurse „ Geriausias Lietuvos vairuotojas “, nepakanka gerai jausti automobilį...

„Jeep Compass“ – „parketinis“ visureigis? Po bekelės varžybų taip neatrodo

Lietuvoje jau antri metai vyksta bekelės lenktynių („rally-raid“) čempionatas ir šių...

Top naujienos

Andrius Navickas – apie tai, kaip konservatoriai rengiasi perimti valdžią į savo rankas (2)

Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys demokratai ( TS – LKD ) šiuo metu išgyvena naują...

Prakalbo apie žemės kainų burbulo sprogimą: padėtis panaši, kaip buvo su butais prieš 10 metų

Ūkininkai prakalbo apie tai, kad keletą metų iš eilės mažėjant ūkių pelningumui pradėjo...

JAV ir Kinijos santykiai nusirito iki neregėtų žemumų (2)

Praėjusi savaitė turėjo būti ta, per kurią JAV ir Kinijos derybos grįžo į vėžes, o abi...

Palygino Grybauskaitės ir Nausėdos prezidentavimo pradžią: skirtumai akivaizdūs (308)

Vienas kėlė įtampą, kitas ją malšina – taip Gitano Nausėdos ir Dalios Grybauskaitės...

Balsavimas dėl Seimo vadovo Pranckiečio atstatydinimo žlugo (851)

Seimas antradienio vakarą per neeilinį posėdį balsavo dėl galimybės Viktorui Pranckiečiui...

Rekordinė šiluma tęsis: temperatūra sieks 20 laipsnių, tačiau pravartu nepamiršti ir skėčio (11)

Šiandien orai Lietuvoje vėl keičiasi. Sausasis anticiklonas traukiasi į rytus, o iš...

Vilniuje „Mercedes“ susidūrė su greitosios pagalbos automobiliu, medikės išvežtos į ligoninę nukentėjo ir greitosios vairuotojas (20)

Antradienio vakarą, apie 22 val., Vilniuje, Ukmergės g., ties parduotuve „Topo Centras“,...

Dramatiškai išplėštos lygiosios su Švedija garantavo ispanams vietą Europos čempionate

2020 metų Europos futbolo čempionate vietą užsitikrino Ispanijos rinktinė. Atrankos rungtynėse...

Griūvančio namo Kaune gyventojai širsta – darbai neprasideda, o už komunalines paslaugas moka (100)

Praėjo beveik trys mėnesiai nuo dienos, kuomet Kaune dėl įtrūkusių sienų buvo evakuoti vienos...