Tradicinis, jau 22 metus iš eilės „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ organizuojamas tarptautinis „Press ralis 2017“ iš dalyvių pareikalaus ne tik puikios vairavimo technikos lenktynių trasose, bet ir neeilinių įgūdžių gaudant slystančius automobilius. Šių metų ralyje bus kaip niekada daug varžybų, kuriose imituojamos žiemos sąlygos, teigiama organizatorių pranešime.
Slidžių dangų aikštelėje
© Egidijus Babelis

Laukia slidžios trasos

Per daugiau nei du dešimtmečius lenktyniaujantys žurnalistai skirtingais maršrutais išmaišė visą Lietuvą, lenktyniavo ir Latvijoje bei Estijoje. Šių metų vasarą žurnalistai pradės lenktyniaudami nuo Kauno rotušės iki Palangos. Iš viso sportinėje įskaitoje važiuojantys ekipažai įveiks daugiau nei 500 km ilgio atstumą, iš kurių beveik 80 km sudarys įskaitiniai greičio ruožai.

Pajėgiausi sportininkai „Press raliui“ ruošiasi iš anksto: treniruojasi slalomo, žiedinių lenktynių trasose. Bet niekada negali pasiruošti iki galo, mat, kaip sako „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ prezidentas ir renginio organizatorius Valdas Valiukevičius, „vienodų „Press ralių“ dar nebuvo“.

Šio, jau 22-ojo ralio išskirtinė savybė – daug slidžių dangų autodromų, kuriuose sportininkai turės persiorientuoti nuo „vasarinio“ vairavimo režimo į „žieminį“.

„Labai smagu, kad Lietuvoje gausėja uždarų trasų, kurios turi ir slidžius paviršius. Mes išbandysime net kelias jų. Pirmoji – visiškai nauja ir vienintelė privati „ARV-Auto“ vairavimo mokyklos trasa su slidžiomis dangomis Kaune, ją išbandysime pirmieji. Lankysimės pačioje ilgiausioje ir greičiausioje Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodromo trasoje, taip pat mus priims ir Klaipėda. Visose šiose vietose įrengtos ir slidžių dangų aikštelės“, – greičio ruožų paslaptis dar likus daugiau nei mėnesiui iki lenktynių išdavė organizatorius.

Vairuotojams reikės kantrybės

„Važiavimas ant slidžios dangos kelia vairuotojų sąmoningumą, rodo, kad reikiamoje vietoje turi būti reikiamas greitis. Kad ir koks geras vairuotojas bebūtum, fizikos jėgos yra stipresnės“, – „Press ralio“ dalyviams priminė „ARV-Auto“ vairavimo mokyklos vadovas Valdas Šlepikas.

Įgūdžiai važiuojant ant slidžios dangos ypatingai reikalingi žiemą, tačiau jų nepamiršti pravartu ir šiltuoju sezonu – važiuojant per stiprią liūtį, automobilis gali netikėtai pradėti „plaukti“ (akvaplanuoti). Tuomet, pasak V. Šlepiko, slidžių dangų aikštelėse ištreniruoti įgūdžiai gali išgelbėti ne tik automobilį, bet ir sveikatą.

Bet tai – kasdieninio saugaus eismo tema. Sportiniame važiavime svarbus ne tik automobilio suvaldymas, bet ir trasos įveikimas kiek įmanoma greičiau.

„Greičio ruožai ant slidžių dangų pareikalaus iš vairuotojų itin greito prisitaikymo prie kelio sąlygų. Juk visi jau bus pratę važiuoti vasaros sąlygomis, pratę prie vasaros greičių, sukibimo su keliu, o čia – žiemos sąlygos.

Slidžių dangų trasose labiausiai reikia kantrybės. Juk varžybose vairuotojai stengiasi važiuoti kuo greičiau, o važiuojant slidžia danga labai sunku paskaičiuoti greitį, kuris nebūtų per didelis. Klaidos ten kainuoja labai daug. Geriausiai tokiose trasose pasirodys tie, kurie sugebės rasti ribą tarp greičio ir racionalaus važiavimo“, – patirtimi dalijosi daugkartinis „Press ralių“ nugalėtojas Dainius Leonavičius.

„Svarbus ypatumas – ralio metu nuolat skirsis dangos, sukibimas. Nuo slidžios dangos mašinos lėks sausu asfaltu, po to šlapiu asfaltu, o nuo jo vėl ant slidžių dangų. Taigi, rezultatas labai priklausys nuo ekipažų sugebėjimo pasirinkti padangas. Kai kurie žurnalistai sakė, kad raliui bandys gauti naujausias „Continental Premium Contact 6“ – daugelyje iki šiol vykusių nepriklausomų testų jos nepaliko vilčių konkurentams“, – sakė V. Valiukevičius.

Jis teigė, kad kita didelė intriga „Press ralyje“ – kaip seksis jungtinei visų trijų Baltijos šalių žurnalistų komandai, kurios ekipažai startuos trimis identiškais „Nissan Micra“ automobiliais. Įdomi detalė ta, kad žurnalistai neturės progos iš anksto susipažinti su automobiliais ir į juos sės tik ralio išvakarėse.

Istorinei technikai – orientacinės užduotys

Tiems, kurie nepasitiki savo jėgomis lenktynių trasose, nenori gręžti automobilių variklių iki sūkių padebesių ir gadinti padangų, organizatoriai grąžina turistinę įskaitą, kurios dalyviai aplankys gražiausias Lietuvos vietas keliaudami iš Kauno į Palangą. Tačiau azarto čia netrūks – ekipažams reikės neatsipalaiduoti ir nenuleisti akių nuo kelio knygos bei sukti galvą ieškant išskirtinių Lietuvos objektų.

Kartu su turistais „Press Ralio“ metu pirmą kartą vakarų Lietuvą maišys ir istoriniai automobiliai, pagaminti ne vėliau kaip 1986 metais. Organizatorius Valdas Valiukevičius tikina, kad žmonėms tikrai bus į ką pažiūrėti – ralyje planuoja važiuoti kelios dešimtys istorinių automobilių, tarp kurių – net keli sportiški „Datsun“ modeliai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patikimas automobilis – būtinas atributas Dakaro žiūrovui (4)

Kitą savaitę Dakaro ralio dalyvių iš Europos technika bus pakrauta į krovininį keltą, kuris...

Vaidotas Žala apie Dakarą: dabar miegosiu ramiau (5)

Šis savaitgalis visiems Dakaro ralio dalyviams bus pats darbymetis. Komandos jau krauna daiktus ir...

Startavo „Agrorodeo“ Dakaro komandos turas per Lietuvą

Penktadienį prasidėjo „ Agrorodeo “ Dakaro komandos turas per Lietuvą. Vaidoto Žalos ir...

Dakaro analizė: kas laukia 2018-ųjų maratone

Pasiruošimas Dakaro raliui „ General Financing team Pitlane “ štabe pasiekė finišo tiesiąją....

Antanas Juknevičius užsiminė apie didžiausią Dakaro ralio intrigą (2)

Didžiausią patirtį Dakaro raliuose turintis Antanas Juknevičius su šturmanu Dariumi Vaičiuliu...

Top naujienos

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (1)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (51)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (99)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Pamatykite, kaip atrodo prabangiausi Vilniaus viešbučių apartamentai moka 2800 eurų už naktį (76)

Prabangių viešbučių galima surasti įvairiuose miestuose, vis dėlto itin prabangių apartamentų,...

Atlygis iš valstybės pinigų? Pūkas savo advokato žmoną įdarbino padėjėja Seime (37)

Kas leidžiama Jupiteriui, neleidžiama jaučiui. Šią Senekos sentenciją uoliai stengiasi įrodyti...

Rimvydas Valatka. Seimo durnynas (receptas Lietuvai) (602)

Aną rudenį, kai rinkėjų armija masiškai keršijo savo mamoms specialiai nusišaldydama ausis ir...

Jasikevičius: žaidėme prastai, dėl to pergalė tik saldesnė (16)

Sekmadienį antrąkart šiame „Betsafe-LKL“ sezone susitiko pirmenybių favoritai Kauno...

Atviras Krivicko interviu: apie naują verslą, žmonos knygą ir ilgametės santuokos paslaptis (295)

Iš televizijos pasitraukęs Kristupas Krivickas , regis, tapo tik dar įdomesnis žmonėms. Kaip...

Savo aprangos stilių Druskininkuose parodė visi: nuo valytojos iki direktoriaus (9)

Nors įprastai DELFI Stilius skaitytojų pamėgto ciklo „ Penktadienio aprangos kodas “ vyksta į...

Medicinos pažanga: praryta piliulė praneš gydytojui būtiną informaciją (4)

JAV įstatymus reglamentuojančios institucijos leido gydytojams skirti pirmąjį intuityviosios...