aA
Tradicinis, jau 22 metus iš eilės „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ organizuojamas tarptautinis „Press ralis 2017“ iš dalyvių pareikalaus ne tik puikios vairavimo technikos lenktynių trasose, bet ir neeilinių įgūdžių gaudant slystančius automobilius. Šių metų ralyje bus kaip niekada daug varžybų, kuriose imituojamos žiemos sąlygos, teigiama organizatorių pranešime.
Slidžių dangų aikštelėje
Slidžių dangų aikštelėje
© Egidijus Babelis

Laukia slidžios trasos

Per daugiau nei du dešimtmečius lenktyniaujantys žurnalistai skirtingais maršrutais išmaišė visą Lietuvą, lenktyniavo ir Latvijoje bei Estijoje. Šių metų vasarą žurnalistai pradės lenktyniaudami nuo Kauno rotušės iki Palangos. Iš viso sportinėje įskaitoje važiuojantys ekipažai įveiks daugiau nei 500 km ilgio atstumą, iš kurių beveik 80 km sudarys įskaitiniai greičio ruožai.

Pajėgiausi sportininkai „Press raliui“ ruošiasi iš anksto: treniruojasi slalomo, žiedinių lenktynių trasose. Bet niekada negali pasiruošti iki galo, mat, kaip sako „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ prezidentas ir renginio organizatorius Valdas Valiukevičius, „vienodų „Press ralių“ dar nebuvo“.

Šio, jau 22-ojo ralio išskirtinė savybė – daug slidžių dangų autodromų, kuriuose sportininkai turės persiorientuoti nuo „vasarinio“ vairavimo režimo į „žieminį“.

„Labai smagu, kad Lietuvoje gausėja uždarų trasų, kurios turi ir slidžius paviršius. Mes išbandysime net kelias jų. Pirmoji – visiškai nauja ir vienintelė privati „ARV-Auto“ vairavimo mokyklos trasa su slidžiomis dangomis Kaune, ją išbandysime pirmieji. Lankysimės pačioje ilgiausioje ir greičiausioje Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodromo trasoje, taip pat mus priims ir Klaipėda. Visose šiose vietose įrengtos ir slidžių dangų aikštelės“, – greičio ruožų paslaptis dar likus daugiau nei mėnesiui iki lenktynių išdavė organizatorius.

Vairuotojams reikės kantrybės

„Važiavimas ant slidžios dangos kelia vairuotojų sąmoningumą, rodo, kad reikiamoje vietoje turi būti reikiamas greitis. Kad ir koks geras vairuotojas bebūtum, fizikos jėgos yra stipresnės“, – „Press ralio“ dalyviams priminė „ARV-Auto“ vairavimo mokyklos vadovas Valdas Šlepikas.

Įgūdžiai važiuojant ant slidžios dangos ypatingai reikalingi žiemą, tačiau jų nepamiršti pravartu ir šiltuoju sezonu – važiuojant per stiprią liūtį, automobilis gali netikėtai pradėti „plaukti“ (akvaplanuoti). Tuomet, pasak V. Šlepiko, slidžių dangų aikštelėse ištreniruoti įgūdžiai gali išgelbėti ne tik automobilį, bet ir sveikatą.

Bet tai – kasdieninio saugaus eismo tema. Sportiniame važiavime svarbus ne tik automobilio suvaldymas, bet ir trasos įveikimas kiek įmanoma greičiau.

„Greičio ruožai ant slidžių dangų pareikalaus iš vairuotojų itin greito prisitaikymo prie kelio sąlygų. Juk visi jau bus pratę važiuoti vasaros sąlygomis, pratę prie vasaros greičių, sukibimo su keliu, o čia – žiemos sąlygos.

Slidžių dangų trasose labiausiai reikia kantrybės. Juk varžybose vairuotojai stengiasi važiuoti kuo greičiau, o važiuojant slidžia danga labai sunku paskaičiuoti greitį, kuris nebūtų per didelis. Klaidos ten kainuoja labai daug. Geriausiai tokiose trasose pasirodys tie, kurie sugebės rasti ribą tarp greičio ir racionalaus važiavimo“, – patirtimi dalijosi daugkartinis „Press ralių“ nugalėtojas Dainius Leonavičius.

„Svarbus ypatumas – ralio metu nuolat skirsis dangos, sukibimas. Nuo slidžios dangos mašinos lėks sausu asfaltu, po to šlapiu asfaltu, o nuo jo vėl ant slidžių dangų. Taigi, rezultatas labai priklausys nuo ekipažų sugebėjimo pasirinkti padangas. Kai kurie žurnalistai sakė, kad raliui bandys gauti naujausias „Continental Premium Contact 6“ – daugelyje iki šiol vykusių nepriklausomų testų jos nepaliko vilčių konkurentams“, – sakė V. Valiukevičius.

Jis teigė, kad kita didelė intriga „Press ralyje“ – kaip seksis jungtinei visų trijų Baltijos šalių žurnalistų komandai, kurios ekipažai startuos trimis identiškais „Nissan Micra“ automobiliais. Įdomi detalė ta, kad žurnalistai neturės progos iš anksto susipažinti su automobiliais ir į juos sės tik ralio išvakarėse.

Istorinei technikai – orientacinės užduotys

Tiems, kurie nepasitiki savo jėgomis lenktynių trasose, nenori gręžti automobilių variklių iki sūkių padebesių ir gadinti padangų, organizatoriai grąžina turistinę įskaitą, kurios dalyviai aplankys gražiausias Lietuvos vietas keliaudami iš Kauno į Palangą. Tačiau azarto čia netrūks – ekipažams reikės neatsipalaiduoti ir nenuleisti akių nuo kelio knygos bei sukti galvą ieškant išskirtinių Lietuvos objektų.

Kartu su turistais „Press Ralio“ metu pirmą kartą vakarų Lietuvą maišys ir istoriniai automobiliai, pagaminti ne vėliau kaip 1986 metais. Organizatorius Valdas Valiukevičius tikina, kad žmonėms tikrai bus į ką pažiūrėti – ralyje planuoja važiuoti kelios dešimtys istorinių automobilių, tarp kurių – net keli sportiški „Datsun“ modeliai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Neįtikėtinas darbų sąrašas: iki „Press ralio“ reikia spėti ne tik sukonstruoti automobilį, bet ir susituokti

Panevėžietis žurnalistas Tomas Markelevičius pažįstamas kone visai Lietuvai. Daugelis ne kartą...

Šeštadienį – kartingo „Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark Energy“ pirmasis etapas

Jau šį šeštadienį Vilniuje, Plytinės kartodrome, startuoja „ Rotax Max Lithuania Challenge...

Slapti Dano Azikejev ginklai kovoje dėl čempiono titulo: naujos trajektorijos ir automobilio patobulinimai

Greičiausias kirgizas Lietuvoje Danas Azikejev nesikuklina: šiemet jis nori tapti Lietuvos...

Vaidoto Žalos reabilitacijos planas po Dakaro: startuos Pasaulio taurės „Andalucia Rally“

Nors šiemet Dakaro ralio metu fortūna nuo „ Agrorodeo “ komandos nusisuko, vos į Lietuvą...

Pokyčiai Lietuvos motociklų sporto federacijoje: prezidente išrinkta Giedrė Janušauskė (1)

Lietuvos motociklų sporto federacija (LMSF) turi naują vadovą. Praėjusią kadenciją LMSF...

Top naujienos

Gydytojas infektologas įvertino vakcinų efektyvumą: vienu aspektu „Astra Zeneca“ tikrai išsiskiria (63)

Lietuvoje netyla diskusijos, ar nereikėtų ilginti intervalo tarp dviejų vakcinos nuo koronaviruso...

Aistė Žebrauskienė | D+

Neramina vis labiau vėluojantys įmonių tarpusavio atsiskaitymai: ekonomistai įspėja apie didesnes problemas

2021-ųjų pradžia Lietuvos ekonomikai buvo geresnė, nei tikėtasi, – šalies BVP augo 1 proc....

Lietingas pavasaris artėja prie pabaigos: šeštadienį sulauksime paskutinės nedidelio lietaus porcijos (2)

Šeštadienio rytą beveik visoje Lietuvoje bus sausa, drėgnesni debesys sukiosis ties vakariniais...

Buvęs imtynininkas gailisi dėl savo poelgio „Metelicoje“: jis mane „kabino“, manė, kad aš – gėjus (200)

Po incidento prie populiaraus Vilniaus naktinio klubo „ Metelica “ buvęs imtynininkas ne tik buvo...

Sukrečianti istorija apie motiną, kuri tapo žudike maniake ir kankino savo pačios šeimos narius (37)

Be to, kad smurtaudavo prieš savo podukras ir jas žemindavo, Shelly Knotek kviesdavosi į namus...

Žiniasklaida: po galimų mainų – antrasis Westermanno sugrįžimas į Kauną (67)

„Barcelona“ ir Kauno „Žalgiris“ veda derybas dėl galimo gynėjų apsikeitimo: ispanų „El...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Apipjaustymas – populiarėjanti mada ar naudinga procedūra? Urologo nuomonė nustebins

JAV, Kanada, Pietų Afrikos Respublika, Naujoji Zelandija, Jungtinėje Karalystė, Pietų Korėja –...

Kol lietuviai stovi eilėse prie vakcinų, rusai savo „Sputniku“ skiepytis nenori net už pinigus (1021)

„Milijonas prizų“ – tokią programą nusprendė įgyvendinti Maskva, norėdama prisivilioti...

Lietuvių noras dirbti Anglijoje blėsta: nebetraukia sezoninis darbas, keičiasi kryptys (180)

Darbą užsienyje siūlančios Lietuvos kompanijos pastebi, kad nuo šių metų Europos rinkoje vyksta...