Estijos Pernu trasoje prasidėjęs 2016 metų „Autoplius Fast Lap“ lentynių sezonas kuklumu nepasižymėjo. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, dalyviai negalėjo gražiausiais laikytų bolidų, kovojo iki paskutiniųjų ratų, o kelių lyderių technika neatlaikė jų adrenalino pliūpsnių.
Dainius Matijošaitis su "Mitsubishi Lancer Evo IX"
© E. Buiko nuotr.

Šeštadienį Pernu mieste Estijoje vyko pirmas 2016-metų „Autoplius Fast Lap“ lenktynių etapas. Permainingu oru pirmas sezono pergales pasiekė greičiausi dalyviai, tarp kurių yra ir tradicinių nugalėtojų, ir visiškai naujų pavardžių. Ir daug puikių lenktyninių automobilių – nuo šviežiai „Porsche“ fabrike pagamintų „911 GT3 RS“, iki „Volkswagen Motorsport“ inžinierių rankomis surinkto mikroskopinio „Volkswagen Lupo“.

Diena nebuvo pati palankiausia išbandyti didžiosios 2016 m. sezono naujienos – sportines „slick“ tipo padangos. Nes oras buvo labai permainingas – vos pradžiuvusią trasą plovė lietus, lenktynininkai buvo priversti važiuoti šlapiam orui tinkamomis padangomis.

Tačiau vertinant jų tempą ir trasoje pademonstruotą discipliną, reikia pasidžiaugti pagerėjusiais laikais, lyginant su praėjusių metų etapu, ir mažu incidentų skaičiumi trasoje.

„Komplimentai mūsų dalyviams, buvo velniškai greiti, draugiški ir disciplinuoti. Intrigų pridariusių incidentų buvo, bet tokie dalykai tik puošia sportinį automobilį“, – sako „Autoplius Fast Lap“ organizatorius Giedrius Čenkus.

„Time Attack PRO“ greičiausias ratas, bet ne absoliuti pergalė

Didžioji šių metų sezono pradžios intriga – Jonas Poškus ar Dainius Matijošaitis – išsisprendė kiek lėkštai. Pastarasis ilgą laiką atlikinėjo greitėjimo ir stabdymo manevrus ir nedemonstravo įspūdingų laikų, nepaisant to, kad sėdėjo už „Mitsubishi Xtra Evo“ vairo. Akivaizdu, kad tokie ritualai suveikė ir pilotas įpusėjus sesijai pademonstravo absoliučiausiai geriausią „Time Attack“ dienos ratą visos dienos laiką – 1:24.375 min.

Tačiau įveikęs greitą ratą D. Matijošaitis patyrė pavarų dėžės gedimą ir didžiuosiuose finaluose „Super Lap“ nesudalyvavo. Taigi, didysis dienos prizas – „Michelin“ padangos atiteko J. Poškui. Nors jis, techniškai kalbant, nebuvo pats greičiausias šeštadienį, bet pirmąją sezono pergalę į savo sąskaitą įsirašė daugiau nei pelnytai.

J. Poškus nuo geriausio D. Matijošaičio laiko atsiliko daugiau nei pusantros sekundės ir geriausiame rate „įvažiavo“ 1:26.036. Už jų pasiliko Arūnas Gečiauskas, kuris už 1:26.899 laiką taip pat dėkingas „Mitsubishi“ gamintojui, mat važiavo su „Evo VIII“.

Gali susidaryti įpūdis, kad du greičiausi varžybų kauniečiai turėtų vienas kito vengti – konkurencija baisus dalykas . Anaiptol – už trasos ribų J. Poškus ir D. Matijošaitis yra ne tik geri draugai, tačiau identiškus jų abiejų automobilius ruošia tie patys „Xtra“ inžineriai.

Bet vieną dieną lenktynininkai turės gerą progą iššsiaiškinti, kuris gi iš tiesų yra greitesnis. Ilgai laukti nereikės, nes laukiamiausia sezono kova įvyks gegužės 21 dieną didžiausiame „Autoplius Fast Lap“ lenktynių etape Nemuno žiede.

„Time Attack Street“ nugalėtojas puikiai pažįstamas

Dainius Kablys su dešimtos kartos „Mitsubishi Evo“ įsirašė pirmą šių metų pergalę. Pasiutusiai greitas ratas. Tiesa, įdomus faktas, nepaisant permainingų ir keturiais ratais varomiems automobiliams palankių orų, Dainius praėjusių metų siurprizo – pergalės absoliučioje įskaitoje – nepakartojo.

Pernai jam tai pavyko, kai likimas sudėliojo greičiausiems PRO klasės dalyviams krūvą techninių problemų. Šiais metais šiame fronte buvo ramu – finišavo dauguma startavusių.

Pilotas greičiausią ratą įveikė per 1:32.982. Jo pavyti negalėjo Šarūnas Simnauskas su tokiu pačiu bolidu (1:36.164) ir per plauką nuo jo atsilikęs (1:36.807) Simonas Urbonas su „Subaru Impreza“.

Dienos pabaigoje taip pat neliko intrigų, nes „Super Lap“ rato pozicijas lenktyninkai pasidalijo kaip susitarę. Greičiausią ratą „Super Lap Street“ važiavimuose įveikė ta pati trijulė ta pačia tvarka. Jie trasoje užtruko atitinkamai 1:32.594, 1:35.903 ir 1:36.349 min.

Lenktynių pavadinimą suprato tiesiogiai

„Time Attack Street“ klasė, kaip suprantama iš pavadinimo, skirta gatvei skirtiems automobiliams. Visgi natūraliomis miesto sąlygomis keli šios klasės bolidai sunkiai sugyvenami ir savininkai juos ištraukia tik lenktynėms. Tuo tarpu STR 2500 klasės nugalėtojas savo pergalingą bolidą sąžiningai vairuoja kasdien ir pavadino jį „Daily Miata“.

Civilizuotos sąlygos „Mazdos“ su „Honda“ varikliu neišpaikino ir Justas Gudavičius su ja laimėjo labai įtikinamą pergalę. Artimiausius varžovus jis aplenkė 6 sekundėmis, jei jau būsime tikslūs. Nuo jo gerokai atsiliko Ignas Domeika su „Honda Civic“ (1:42.440) ir beveik identišku laiku atvažiavęs latvis Reinis Trupas su „Rover 214 (1:42.664).

„Wolf Race“ divizionas A – greičiausias Lietuvos dėdė ir 13 pergalingų lenkimų

Pažiūrėti į du divizionus suskirstytas „Wolf Race“ lenktynes žiūrovai traukė būriais. Kontaktinės kovos tapo privalomu reginiu „Autoplius Fast Lap“ festivalyje. Galingiausias dvi klases (R3000 ir R3000+) sujungusiame A divizione puikų rezultatą pasiekė „Volkswagen Golf GTI“ automobiliu važiavęs Marius Jančauskas.

Pirmame važiavime iš keturioliktos pozicijos startavęs lenktynininkas finišavo pirmas – buvo tikrai gražių lenkimų, papuošė ir taip gražią lenktynių dieną. M. Jančiausko pergalės paslaptimi tapo itin vėlyvas ir agresyvus stabdymas prieš posūkius. Jam iš paskos sekė kiek mažiau lenkimų įvykdęs Tautvydas Narušis su „Subaru Impreza“ ir Arūnas Gečiauskas su „Mitsubishi Evo IX“.

Šio diviziono R3000 klasėje laimėjo Darius Najus su „BMW 330“. Akylesni varžybų stebėtojai prisimins jaunąjį Dovydą Najų, kuris, kaip paaiškėjo apdovanojimų metu, yra Dariaus sūnėnas. Greičiausias dėdė Lietuvoje šansų nugalėti nepaliko Kasparui Skyreliui su „BMW E46“ ir tikram šeimos vyrui iš Klaipėdos Vaidotui Mitkui su senute „BMW 325i-Kregžde“.

„Wolf Race“ divizionas B – užtarnauta pergalė

Divizione B (R1600 ir R2000 klasės) intrigos buvo dar daugiau, bet tik ne dėl pirmosios pozicijos. Edvinas Mardosas žiemą kaip turi būti patobulino savo „Honda Civic“ ir rezultatas daugiau nei už save kalbantis – pirmame važiavime artimiausią savo konkurentą jis aplenkė 55 sekundėmis.

Antrą važiavimą irgi laimėjo be didesnio vargo, nors, pagal „Autoplius Fast Lap“ taisykles, startuoti teko iš dešimtosios pozicijos. Šalia jo ant nugalėtojų pakylos lipo antrą vietą užėmęs Aleksandras Iljinas su „Honda Civic“ ir Tadas Petukauskas su tokiu pačiu bolidu.

Silpniausioje R1600 klasėje nugalėjo greitesnę „Mazda MX5“ į mažiuką „Volkswagen Lupo“ iškeitęs Tauras Tunyla. Vikrus automobilis posūkiuose atrodė labai greitas, bet visų nuostabai, ir tiesiosiose neatrodė beviltiškai lėtas, nepaisant to, kad trasoje buvo ir greitesnės klasės automobilių.

Labai gražiai ant šlapios dangos slysdavo šio automobilio galas. Bet lenktynininkas sako toks būdas trasoje buvo greičiausias – išprovokuoti per didelį pasukamumą ir nuspaudus iki dugno įveikti posūkį.

Beje, du latviai šioje klasėje, rodos, turėjo labai smagią dieną. Identiškais „Ford Fiesta R2“ automobiliais lenktyniavo du Martinai – Dzenitis ir Seskas. Dienos pabaigoje jie buvo surinkę identišką taškų skaičių ir pozicijas dalinosi pagal kvalifikacijos laikus. Taigi antras liko jaunasis M. Seskas, trečias – M. Dzenitis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atkaklioje „Aurum 1006 km lenktynių“ kvalifikacijoje greičiausias buvo Robertas Kupčikas

Stebintys „Aurum“ lenktynes ne pirmus metus jau įsidėmėjo, jog penktadienį, dieną prieš...

Rytinėse penktadienio „Aurum 1006 km lenktynių“ treniruotėse greičiausi – BMW ir „Porsche“ (2)

„Aurum 1006 km lenktynių“ penktadienio treniruotėse sportininkai turėjo dar vieną progą...

Menkai prognozuojamos „Drag Show Bracket“ lenktynės

„Aurum 1006 km lenktynių“ ketvirtadienio programą užbaigė vėlų vakarą finišavusios...

Dakaro ralyje lietuviai startuos po bendra vėliava (2)

Lietuviai verčia naują puslapį Dakaro ralio istorijoje – mažiausiai du skirtingų kategorijų...

Dakaro trasos kontūrus pamatęs Juknevičius: labiausiai neramina trukmė (1)

Pirmąjį aiškesnį 2019-ųjų Dakaro ralio trasos vaizdą ir lenktynių grafiką paskelbę...

Top naujienos

Kraupiausios visų laikų profesijos: net skaitant šiurpsta oda (11)

Tie, kurie dabar dūsauja prisimindami senus gerus laikus, kai „moterys buvo skaisčios, žodis...

Gyvena iš 150 eurų pensijos ir vis tiek laimingi (146)

Ar įmanoma būti laimingam, jei gauni 150 eurų pensijos, gyveni vienkiemyje, neturi mašinos, o į...

Milijardierių problemos: trys absurdiškos situacijos

Net ir patys turtingiausi turi problemų ir suka galvą, kaip jas išspręsti. Tiesa, jos drastiškai...

Penktadienio vakarą gedimas netoli Šiaulių sutrikdė traukinių eismą Klaipėdos kryptimi papildyta 21.30 (6)

Penktadienio vakarą Šiaulių rajone, netoli Kuršėnų, dėl technininių problemų sustojo...

Susiruošusiems apsipirkti į Lenkiją - puikios naujienos: tokių mažų kainų jau seniai nebuvo (255)

Šią savaitę apsipirkti į Lenkiją atkeliavusių lietuvių laukė malonus netikėtumas –...

Motiejūnas: apie sudėtingas įžaidėjo paieškas, derybas su „Rockets“ bei baimę dėl White'o (2)

Kauno „Žalgiris“ yra per žingsnį nuo komplektacijos pabaigos artėjančiam sezonui, o iki...

„Misija Sibiras’18“ dalyvei Kazachstane prireikė medikų pagalbos (32)

Nuovargis ir karštis padarė savo – viena „ Misija Sibiras ’18“ komandos narė antrą...

„Alfa vyras“ merginas viliojo apsimesdamas fotografu: jos nepastebėjo svarbios detalės (234)

Anksčiau „Alfa vyro“ mokymais pagarsėjęs Airinas Arutiunianas liepos 12 d. sulaikytas už...

Kad savaitgalis neprailgtų: nuo musių gaudymo varžybų – iki intriguojančio pasivažinėjimo dviračiais

Šį savaitgalį orai lepins vasariška šiluma, todėl sėdėti namuose mažai kas norės. DELFI...

Arti neeilinės pergalės: Gudzinevičiūtė gali papildyti olimpinio elito gretas (9)

„Džiūgauti dar tikrai anksti, tačiau šansai nemaži“, – taip Lietuvos tautinio olimpinio...