aA
Šeštadienį Graikijoje prasidėjo „Akropolio ralis“, kuriame varžosi pajėgiausi Europos ir pasaulio ralio lenktynininkai. Šiuo važiavimu prasideda trečiasis Europos ralio čempionato (ERČ) etapas iš dvylikos. Antrose pagal pajėgumą pasaulio ralio rungtynėse Lietuvai atstovaujantys „WELLMAN Rally Team“, Graikijos važiavimą praleidžia, dar svarsto tolesnius startus čempionate.
Martynas Samuitis
Martynas Samuitis
© Organizatorių nuotr.

Kaip teigia „WELLMAN Rally Team“ pirmasis pilotas Martynas Samuitis, lietuvių komanda ERČ tikisi tęsti važiavimą žvyro trasose, tad praleis artimiausius du asfaltinių atkarpų čempionato etapus. Šiuo metu Graikijoje vykstantis ralis kaip tik išsiskiria itin sudėtingais asfalto ruožais. Pirmąją ralio dieną dalyviai važiuos asfaltu, o antrąją – žvyru.

„Akropolio ralis“ yra vienas seniausių pasaulyje ir garsėja savo reiklumu ištvermei, tiek automobiliams, tiek ir vairuotojams. Šis etapas išsiskiria dviguba danga, kuriai reikia ir asfalto, ir žvyro padangų, asfaltinės važiuoklės ir tt. Mums tokie kaštai yra per dideli. Be to, asfaltiniame ralyje neturime tokios patirties, kad galėtume siekti aukščiausių rezultatų, tad praleidžiame šį etapą. Antrosios dienos žvyro ruožai parinkti visai nauji ir kiek primena Lietuvos kelius. O tradicinės „Akropolio ralio“ žvyro trasos liko tik dvi – jos driekiasi 2 km aukštyje, yra labai duobėtos ir akmenuotos“, – trasų specifiką įvertina M. Samuitis.

Graikijos ralis iki šiol buvo vienas ryškiausių Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapų. Tačiau šiemet WRC nebeįtraukė šio etapo į savo kalendorių. Kviesdami sportininkus į ERČ, organizatoriai pabrėžė, kad atsisakė pačių "aštriausių" žvyrinių greičio ruožų, o asfalto trasos pridėtos tam, kad būtų galima pasaugoti automobilius. Vis tik, po pirmosios susipažinimo su trasa dienos, sportininkai greičio ruožų girti neskuba.

Vienintelis dalyvis, lenkas Kajetan Kajetanowicz, pabrėžė, kad jam labai patiko greičio ruožai. Kiti lenktynininkai liko nustebę, kokį didelį greitį galima pasiekti šiuose asfalto dangos greičio ruožuose. Pirmiesiems važiavimas besiruošiantys lenktynininkai jau davė nurodymus savo mechanikų komandoms paruošti visai kitus automobilio važiuoklės nustatymus, o mūsų kaimynas iš Latvijos, Vasiliy Gryazin įvertino, kad tiesiosiose, jo automobiliui trūks maksimalaus greičio.

Šių metų Europos čempionato naujovė – R5 automobilio Peugeot 208 T16 debiutas. Graikijoje su tokiais bus du ekipažai, prancūzo Craig Breen ir olando Kevin Abbring.

„C. Breen'as turi patirties ir ant asfalto, ir ant žvyro. K. Abbring'as yra labai greitas ant asfalto. Tai jis įrodė vakar, laimėjęs kvalifikacinį važiavimą. Visgi, mes prognozuojame, kad pirmąją dieną (ant asfalto) niekas neturėtų prilygti prancūzui Brian Bouffier. Antrąją dieną mes statytume už suomį Esapekka Lappi. Vakar dalyviai jau pravažiavo testinį greičio ruožą, kur E. Lappi atliko itin daug bandymų ir parodė rimtą nusiteikimą kovai“, – dalyvių pasirodymą vertina „WELLMAN Rally Team“ šturmanas R. Šaučikovas.

Didžiausios šio čempionato intrigos lietuviams yra, kaip pasirodys naujieji Peugeot 208 R5 ekipažai, ar K. Kajetanowicz pagaliau atsiskleis visu savo pajėgumu ir kuris, latvis V. Grazinas ar airis C. Breenas iškovos aukštesnę poziciją. Be to, intriguoja ir kaip pasiskirstys lenktynininkai „Production Cup“ įskaitoje, kurioje ir varžosi Lietuvos ekipažas. „WELLMAN Rally Team“ prognozuoja, po Graikijos etapo, šioje įskaitoje pirmąją vietą turėtų užimti ukrainietis Vitaliy Pushkar.

Viso į trečiąjį ERČ etapą susirinko 29 dalyviai. Vienas čempionato lyderių lenkas Robertas Kubica praleidžia šį važiavimą. Dabar jis dėmesį telkia ties startais WRC. Kol „WELLMAN Rally Team“ sprendžia, kuriame etape važiuos toliau, R. Šaučikovas ramina, kad praleisti etapai didelės įtakos iškovotoms pozicijoms nepadarys. Po Graikijos etapo, jei finišuos, turėtų pakili tie, kurie ir taip dalyvauja visuose važiavimuose – lenkas K. Kajetanowicz, vokietis Sepp Wiegand, ukrainietis V. Pushkar.

Tuo tarpu lietuviai sėkmingai įveikė jau vieną ERČ etapą, kuris vasario pradžioje įvyko Latvijoje. Tai buvo antrasis ERČ etapas. Jame finišavę, „WELLMAN Rally Team“ užėmė 9 poziciją bendroje įskaitoje ir 4 vietą savo grupėje „Production Cup“. Lietuvos sportininkai šiame čempionato etape pateko į pajėgiausių Europos ralio lenktynininkų dešimtuką. Šio važiavimo rezulatai, bendroje ERČ įskaitoje, lietuviams užtikrina 16 vietą čempionate.

„WELLMAN Rally Team“ yra pirmasis lietuvių ekipažas po 18 metų, kuris varžosi oficialiame FIA Europos ralio čempionate, siekdamas ilgalaikių tikslų, o ne pavieniuose startuose. Šių metų važiavimas Europos čempionate – ekipažo posūkis į tarptautinę platformą. Komandą sudaro Lietuvos automobilių sporto meistrai Martynas Samuitis (pirmasis pilotas) ir Ramūnas Šaučikovas (antrasis pilotas/šturmanas). „WELLMAN Rally Team“ yra 2013 m. Šiaurės Europos zonos (NEZ) ralio čempionai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vaidotas Žala „Andalucia Rally“ varžybose išlaiko tempą: pirmajame greičio ruože – vėl antras

Nors oficialus FIA pasaulio taurės „Andalucia Rally“ startas buvo paskelbtas trečiadienį, 8...

Pamoka „Press ralio“ dalyviams: „Nemuno žiedo“ trasoje seksis turintiems gerus stabdžius

Gegužės 28-29 dienomis vyksiantis „ Press ralis “ sugrįš ir legendinį Kačerginės „Nemuno...

Šiauliuose – galimybė patikrinti savo vairavimo įgūdžius slalomo trasoje

Vis labiau atlaisvinant karantino apribojimus pamažu atsiveria galimybė ir renginiams, tad į...

Nemuno žiede vyko naujo formato varžybos „Superlap Masters“ (2)

„Superlap Masters“ – tai nauja varžybų serija praėjusį savaitgalį užgimusi vienintelėje...

Savaitgalį Rygoje startuoja Baltijos šalių ir Lietuvos lenktynių sezonas

Besidomintys lenktynėmis pastebėjo, kad gegužės pirmąją turėjęs prasidėti sezonas buvo kiek...

Top naujienos

Daktaras Rauba įvertino savo imuniteto būklę po antro skiepo: antikūnų tyrimo rezultatas – iškalbingas (31)

Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų Ausų, nosies, gerklės ligų centro...

Dėl asmeninio gyvenimo užsipulti Karbauskis ir Uspaskichas pasirinko labai skirtingus atsakymus

Kontroversišką Didįjį Šeimos gynimo maršą nutarė palaikyti ir Darbo partiją. Ir tai kelia...

Geras žinias keičia blogos: išskyrė vieną miestą, kur situacija dėl COVID-19 tik prastėja (15)

Vilniaus ir Kauno apskrityse COVID-19 pacientams gydyti skirtų lovų užimtumas po truputį...

Įtampa Gazos Ruože toliau auga: Izraelis telkia pajėgas

Izraelis ketvirtadienį pasiuntė papildomų pajėgų prie sienos su Gazos Ruožu, tęsiantis...

Siūlo sprendimą dėl taršių lietuvių automobilių: turėsime viską daryti kitaip (4)

Anglies dioksido ( CO2 ) dujos laikomos vienomis labiausiai prisidedančių prie klimato šiltėjimo....

Eugenija Grižibauskienė | D+

Rytų Europoje lyderiaujančios kompanijos bedrasavininkas Blandis – apie chaosą žaliavų rinkoje, ypatingą kataklizmų pranašą ir savo gentį (1)

Jeigu dabar studijuočiau ekonomiką, šias verslininko mintis skaityčiau kaip vadovėlines tiesas,...

Po vasariškos kaitros laukia nesibaigiantis lietus: nuo savaitės vidurio keisis ir temperatūra (30)

Kol kas gegužė labai permaininga, mat pirmąją savaitę vyravo ganėtinai šaltoki orai, sulaukėme...

Latvija keičia atvykimo taisykles pasiskiepijusiems: nereikės izoliuotis (3)

Iš Europos Sąjungos ir Europos ekonominės erdvės (EEE) šalių, Šveicarijos ir Jungtinės...

Intriguojantis LKL ketvirtfinalis: „Lietkabelis“ – „Neptūnas“ tiesioginė rungtynių transliacija (5)

„Betsafe-LKL“ čempionate ketvirtfinalio kovas pradeda dar viena komandų pora. Reguliariajame...

9 auksinės Austėjos Landsbergienės taisyklės: visos šeimos išgyveno ir šitą etapą (30)

Kad ir kaip norėtume būti tobulais tėvais, mes nė vienas tokiais nebuvome, nesame ir niekada...