Septintą kartą surengti didieji ralio atlaidai Zarasuose net praradę keletą favoritų pačiame lenktynių starte sugebėjo iki pat finišo išsaugoti intrigą, kaip atrodys šiųmetė nugalėtojų pakyla. Abejonių nekilo dėl brolių Vaidoto ir Žygimanto Žalų pergalės, o dėl „300 Lakes rally“ sidabro grūmėsi net trys ekipažai. Ir net tada, kai jau atrodė, kad viskas aišku, varžybų komisarai šliukštelėjo naują porciją alyvos į aistrų laužą.
„300 Lakes Rally“ antroji diena
© Dariaus Kibirkščio nuotr.

Prieš paskutinįjį, 12-ąjį greičio ruožą Zaraso ežero saloje, tarp antroje vietoje buvusio Deivido Jociaus ir ketvirtoje pozicijoje likusio Giedriaus Notkaus buvo įsiterpęs Benediktas Vanagas. Visus ekipažus vieną nuo kito skyrė po kiek daugiau nei 5 sekundes. Tiek atsilošti per likusius 2 kilometrus hipodrome su 3 dirbtiniais tramplinais įmanoma greičiau teoriškai, tačiau ralyje kartais nutinka taip, kad lenktynių nugalėtojus ar pralaimėtojus lemia ne rezultatas, o teisėjų sprendimai.

Šįkart juos paaiškinti sveiku protu buvo gana keblu. Reikalas tas, kad D. Jocius 11 GR sugebėjo nusilaužti duslintuvą ir norėdamas išvengti didesnių bėdų nei kelio frezavimas, pririšo jį diržu, skirtu atsarginio rato tvirtinimui.

Kad šokinėjant per tramplinus palaidas ratas netaptų nauju galvos skausmu, sportininkai jį tiesiog išėmė iš automobilio. Tai pastebėję teisėjai pareiškė, kad tai prieštarauja reglamentui ir jei ratas neatsidurs bagažinėje – ekipažas bus nubaustas. Kadangi laiko nei ratui tvirtinti, nei duslintuvui remontuoti nebuvo, D. Jocius paskutinius du kilometrus įveikė nieko nekeisdamas nei automobilyje, nei bendros įskaitos rikiuotėje.

Tačiau netrukus sužinojo, kad teisėjai už tai skyrė nekuklią 10 minučių baudą, kuri vieną lenktynių lyderių nubloškė į maždaug 23 vietą.

Ar taip buvo pasiektas teisingumas? Ar „išlengvintas“ automobilis suteikė jam kokį nors konkurencinį pranašumą? Ar tokia bauda adekvati nusižengimui? Kol kas nesinori daryti kategoriškų išvadų, tačiau komisarų sprendimas nuo garbės pakylos nustumti ekipažą, kuris savo važiavimu ralį pavertė įspūdingu reginiu atrodo keistas.

Pasiguosti galima nebent tuo, kad visi minėto trejeto – D. Jocius, B. Vanagas ir G. Notkus – šįkart buvo pasiutusiai greiti ir užsitarnavo ralio fanų pagarbą, todėl formalus prizininko statusas nėra pats svarbiausias dalykas. Kita vertus, bendroje čempionato įskaitoje Deividą ir Giedrių lig šiol skyrė viso labo 6 taškai, todėl tokie žaidimai neabejotinai stipriai koreguos ir galutinę sportininkų rikiuotę sezono pabaigoje.

Šiųmetinio „300 ežerų ralio“ organizatoriai nemažai pastabų sulaukė ir iš tų ekipažų, kuriems varžybos susiklostė sėkmingai. Antai B. Vanago šturmanė Greta Germanavičiūtė teigė sunkiai suprantanti, kodėl šių lenktynių trasa buvo sumodeliuota su tokiais dideliais vidutiniais greičiais.

„Pirmąją ralio dieną dviejuose ilgiausiuose greičio ruožuose mūsų vidutinis greitis buvo berods 146 km/val. Man ko gero pirmą kartą gyvenime važiuojant varžybose porą kartų buvo baisu, nes puikiai suvokiu, kad čia erdvės klaidoms nėra palikta, todėl dėl mažiausios smulkmenos viskas gali baigtis labai prastai“, – atviravo G. Germanavičiūtė.

Beje, FIA rekomendacijose fiksuojama, kad vidutinis greitis ralio lenktynėse neturėtų viršyti 137 km/val.. Šįkart visus „300 ežerų ralio“ etapus lyderiai įveikė maždaug 130 km/val. vidutiniu tempu.

Martynas Samsonas, buvęs ralio lyderiu po 6-ojo greičio ruožo (vėliau serviso zonoje mechanikai 14 minučių ilgiau nei buvo galima užtruko keisdami automobilio sankabą; už vėlavimą į startą ekipažui skirta 2 min. 20 sek. bauda), taip pat pripažino, kad jam taip pat kilo abejonių dėl trasos saugumo.

„Pirmosios dienos rungtys Gražutės miške buvo bent jau vienodu gruntu, su geru sukibimu. Antrą dieną parinktos žvyro-asfalto kombinacijos buvo tokios, kad vietomis nepriminė ralio trasos. Ten iš tiesų buvo pavojinga. Neatsitiktinai pačios didžiausios avarijos – Vinco Gerdžiūno ir Arūno Vaičiūno (abu sportininkai sudaužė savo „Subaru Impreza“) įvyko būtent čia“, – pastebėjo M. Samsonas, preliminariais duomenimis šįkart užėmęs 7 vietą.

Savo ruožtu B. Vanagas organizatorių sprendimą į daugiau nei 40 proc. trasos suformuoti iš asfaltinių kelių po finišo buvo linkęs pateisinti.

„Jie stengėsi lenktynės padaryti įdomesnėmis ir tai tikrai pavyko. Žinoma, kad taip važiuoti sudėtingiau nei tik žvyrkeliais, tačiau sąlygos visiems vienodos. Kita vertus šiųmetinis „300 ežerų ralis“ iš tiesų išsiskyrė itin dideliais vidutiniais greičiais ir dėl to buvo kiek pavojingesnis“, – pripažino B. Vanagas.

Antrąją iš eilės pergalę šių metų čempionate iškovojęs V. Žala pastaruoju pasirodymu liko patenkintas.

„Asmeniškai man dideli greičiai patinka, todėl jautėmės pakankamai komfortiškai. Bėdų turėjome tik vieną kartą, kai už posūkio radome po incidento skersai kelio stovintį varžovų automobilį ir vos sugebėjome prasilenkti. Šiaip turbūt reikia susitaikyti su realybe, kad ateityje asfalto raliuose greičiausiai daugės. Žvyrkelių natūraliai mažėja, juos gerokai brangiau atstatyti po varžybų, todėl organizatoriai ir kitose šalyse renkasi būtent tokius sprendimus“, – teigė V. Žala.

Dviem ratais varomų automobilių įskaitoje „300 ežerų ralį“ laimėjo Egidijaus Valeišos ir Povilo Reiso ekipažas. Antroje vietoje liko Rokas Steponavičius ir Ernesta Globytė, o trečioje – Saulius Trapuila su M. Meilūnu.

Kad galutinė rikiuotė būtent tokia kategoriškai tvirtinti nedrąsu. Oficialūs varžybų asmenys su komentarais ir ginčytinų dalykų paaiškinimais kol kas niekur neskuba.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lenktynininkai moka remontuoti ir tiltus

Po plačiai nuskambėjusių, praėjusį šeštadienį Lietuvos „ Rally Raid “ ir taurės...

Kaune – neregėtos sportinių kartų lenktynės miesto gatvėse (4)

Spalio 1-ą dieną Kauno centre žiūrovai galės stebėti dar neregėtą greičio ir motorų fiestą...

Lietuvos kartingo lenktynininkai – pasaulio čempionate

Lietuvos kartingo lenktynininkai jau ne vienus metus taikosi į aukščiausio lygio pasiekimus –...

A. Juknevičius: yra viena priežastis, dėl kurios atsisakyčiau Dakaro (5)

Lietuvoje jau galima pajusti artėjančio Dakaro ralio karštį – trys mūsų šalies automobilių...

Slalomo varžybose Telšiuose – finalinė kova dėl geriausiojo vardo (1)

Šeštadienį Telšiuose finišavo keturių etapų formato, Šiaurės ir Vakarų Lietuvos miestuose...

Top naujienos

Prorusiški separatistai rado naują taikinį: pasakoja kraupią istoriją apie Lietuvos karius (296)

Lietuvių kariai Ukrainoje išprievartavo mažametes mergaites, o vietos pareigūnams atsisakius...

Banko akibrokštas: liepia algą pervesti į jo sąskaitą, kitaip pakels palūkanas (51)

Bankų klientai turėtų labai atidžiai skaityti pasirašomų sutarčių sąlygas ir ne visada...

D. Britanijos privalumas kovojant su IS – griežta ginklų kontrolė šalyje (4)

Praėjusią savaitę Londone surengtas sprogdinimas. Tai dar vienas liudijimas, kad po ilgo...

Orai: pagaliau galėsime mėgautis rudeniu (6)

Antroje savaitės pusėje pamažu įvyks permainos. Ketvirtadienis dar nieko naujo neatneš, o nuo...

Baisi smegenų liga, kurią signalizuoja prastėjanti atmintis patarimai sergantiems ir jų artimiesiems (1)

Alzheimerio liga kasmet kamuoja vis daugiau žmonių, prognozuojama, kad po 30 metų ja sirgs net...

Vilniuje pabiro konteineriai su vištomis dėl įvykio apsunkintas eismas (17)

Vilniuje Geležinio Vilko ir Ukmergės gatvių sankirtoje iš sunkiasvorio automobilio iškrito...

Vokietijos specialistų naudotų automobilių ataskaita: „Ford Mondeo“ po 100 tūkst. kilometrų

DELFI su žurnalu „ Auto Bild Lietuva“ tęsia straipsnių seriją, kuriais kviečia skaitytojus...

Piratai siunčiasi vis daugiau: įvardijo, kas agresyviausi (12)

Visame pasaulyje didėja muzikos piratavimo apimtys: 40 proc. vartotojų siunčiasi nelicencijuotos...

7 netikėtos priežastys, dėl kurių slenka plaukai (1)

Galbūt jums atrodo, kad nuo plaukų slinkimo kenčia tik pagyvenę vyriškiai, tačiau ši problema...

Su realybe susitaikęs Š. Jasikevičius: laukia daug darbo (9)

Kauno „Žalgiris“ naująjį LKL sezoną pradėjo vangoku žaidimu, bet užtikrinta pergale...