aA
Lietuvos žiniasklaidoje Matonių pavardė išsikerojo plačiai: jie kūrė naujienų agentūras, vedė televizijos laidas, filmavo dokumentiką, tad nors vienas iš jų negalėjo neatsidurti ir žurnalistams skirtame „Press Ralyje“, rašoma organizatorių pranešime. Jaunius Matonis jame dalyvavo 1998 metais.
Laurynas Matonis ir Saulius Masonas
© Egidijus Babelis

Kartu su Edmundu Jakilaičiu važiavusiam žurnalistui lenktynės tapo didelių nuotykių kratiniu. Po 20 metų pertraukos į „Press Ralį“ grįžtantis jo sūnus Laurynas Matonis taip pat pasiruošęs „pankuoti“.

Į finišą nustūmė nuo kalno

J. Matonis ekipaže kartu su E. Jakilaičiu startavo viename pirmųjų Lietuvos žurnalistų autoklubo surengtų „Press ralių“ 1998 metais. Dar tais laikais, kai žurnalistai, kurių dauguma važiavo standartiniais automobiliais, buvo siunčiami varžytis į pavojingus žvyro greičio ruožus.

„Iš pradžių aš registravausi kaip pilotas, o Edmundas turėjo būti šturmanas. Bet pamačiau, kad jis jaunesnis, vairuoja žymiai drąsiau ir akiplėšiškiau, tad prieš pat startą apsikeitėme rolėmis. Juolab ralis vyko Aukštadvario, Alytaus, Druskininkų ir Trakų apylinkėse, o aš tuos kelius pažinojau užsimerkęs, pamaniau, kad būsiu geresnis šturmanas“, – pasakojo J. Matonis.

Patrakusio vairuotojo ir kiekvieną kelio duobę mintinai žinančio ekipažo tandemas bendroje rezultatų lentelėje stebuklo nesukūrė, tačiau nuotykių, kuriuos galėtų pasakoti draugams prie alaus bokalo, prisirinko į valias.

„Nemuno žiede“ sudraskėme padangą, o prie Trakų, prieš pat finišą, baigėsi degalai. Lenktynes baigėme tempiami lynu. Gali įsivaizduoti, kaip tai atrodė: vėlavome į paskutinį laiko kontrolės punktą, mus tempė labai greitai, Edmundas vairą laikė viena ranka, nes kita buvo ant rankinio stabdžio, mat kai automobilis užgesintas, neveikia nei vairo, nei stabdžių stiprintuvai. Finišas buvo irklavimo bazėje, o įvažiavimas į ją – nuokalne. Tai mus atkabino ir į finišą tiesiog įriedėjome“, – nuotykius prisiminė LNK žinių tarnybos kriminalinių naujienų redaktorius.

Jis savo apsirodymą vertina neblogai. Nors taurių už prizines savo klasėje vietas negavo, ralį su mažyčiu „Volkswagen Polo“ automobili baigė toli gražu ne paskutiniai. Sako, kad su Edmundo vairavimo stiliumi negalėjo būti paskutiniai.

„Dar dabar prisimenu, kaip azartiškai važiavo Edmundas kelyje Vievio link. Aš tuo metu jį raginau važiuoti atsargiau, sakiau, kad dar daug dalykų gyvenime turiu: reikia sūnų užauginti, būsto remontą baigti. Tai štai, būsto remontas baigtas, sūnus užaugintas. Dabar, po 20 metų pertraukos jis lėks į „Press ralį“. Jis – geras vairuotojas, daug treniruojasi lenktynių simuliatoriumi. Tikiu, kad pasirodys gerai“, – džiaugėsi J. Matonis.

Pirmas startas: svarbu ne rezultatas, o gera nuotaika

Jauniaus sūnus, 15min žurnalistas Laurynas Matonis 23-iame tarptautiniame „Press ralyje“ startuos kartu su Sauliumi Masonu „Dream Toyota Team“ komandoje. Jiems tai bus pirmosios tokios lenktynės, tad pripažįsta, kad jaudinasi.

„Teko nemažai bendrauti su automobilių sporto profesoriumi Jonu Dereškevičiumi. Jis teigė, kad mes nesame robotai, todėl jaudintis yra normalu. Daugybė startų už lenktynių simuliatoriaus vairo padeda ruoštis ne vien fiziškai, bet ir psichologiškai: pamatęs žalią šviesoforo signalą tiesiog panirsti į vadinamąją lenktynių zoną ir važiuoji. Baimę panaikina ir patyrusi komanda aplink: mano šturmanas Saulius – senas draugas, kurio venomis teka tokio paties oktano benzinas, o kartu komandoje važiuos daug patirties ralyje sukaupęs Egidijaus Babelio ir Aleksandro Dainio ekipažas, iš kurių pasiruošimo metu gauname daug naudingų patarimų. Egidijus mums net savo automobilį paskolino – mažą, žvitrų „Toyota Yaris TS“. Mažas, labai smagus automobiliukas, kuris galbūt leis netgi tarp greičiausiųjų patekti“, – mintimis dalinosi L. Matonis.

Jo tėtis taip pat pritaria automobilio pasirinkimui. Pats lenktyniavo mažu miesto automobiliuku, o šis siaurose trasose ir figūriniuose slalomuose savo vikrumu yra gerokai pranašesnis už dideles transporto priemones. Be to, „Toyota Yaris TS“, kuriuo važiuos Laurynas ir Saulius, savo pajėgumą „Press ralio“ trasose įrodė jau ne kartą. Štai pernai E. Babelio ir A. Dainio ekipažas šiuo automobiliu užėmė antrą vietą konkurencingiausioje 1600 klasėje. Vis tik ralio naujokai sau pernelyg aukštų tikslų nekelia.

„Nors važiuosime greitai, į aukščiausią podiumo laiptelį netaikome. Rinksime kilometrus ir patirtį. Sau pirmosioms lenktynėms išsikėlėme tik vieną tikslą – „pankuoti“, – sakė L. Matonis.

„Mano tėtis dar Girdauskų laikais važiavo ralyje. Šturmanavo. Jis man įskiepijo meilę automobilių sportui ir ypač raliui. Noriu pagaliau ir pats išbandyti, kaip tai atrodo. Tais laikais, kai lenktyniavo mano tėtis, ralistai „pankuodavo“. Mes, kaip naujokai taip pat nesitikime labai aukštų rezultatų, žinome, kad galime pridaryti klaidų, todėl tiesiog „pankuosime“ ir stengsimės, kaip populiaru sakyti, „duoti vaizdų“ žiūrovams“, – sakė S. Masonas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ralio kroso dievai šypsojosi Lietuvos lenktynininkams

Praėjęs savaitgalis buvo išskirtinai sėkmingas mūsų šalies ralio kroso meistrams. Vokietijoje...

Vaidoto Žalos komandoje nesėkmė – sudaužė ralio automobilį (14)

Vaidotas Žala , „ Agrorodeo “ komandos lyderis, pasibaigus Lietuvos ralio čempionato sezonui...

DELFI išbandė: ką jaučia šturmanai Dakaro ralio trasoje? (8)

Ateinančių metų Dakaro raliui besiruošiantis „ General Financing team Pitlane “ komandos...

Tauragėje paaiškėjo greičiausi Lietuvos bekelės varžybų ekipažai

Tauragėje vyko paskutinis Lietuvos bekelės lenktynių („rally-raid“) čempionato etapas....

15-mečiui kartingo lenktynininkui iš Lietuvos – galimybė perlipti į „Formulė 4“ bolidą (1)

Vilnietis Gustas Grinbergas pateko tarp talentingiausių viso pasaulio lenktynininkų ir sieks...

Top naujienos

Prakalbino žmones apie seksą sovietmečiu: tai buvo labiau panašu į pilietinį karą nei į revoliuciją (174)

Seksas, malonumas, meilė ir šeima – požiūrio į šiuos dalykus raidą sovietmečiu ėmėsi tirti...

Skraidančių automobilių eros besitikintys kūrėjai žvalgosi į Lietuvą (25)

Skraidančių automobilių era turėtų prasidėti per artimiausius penkerius metus – to tikisi bent...

Medeina Čijauskaitė. Esame auklėjamos būti neįgaliomis princesėmis (223)

Man be proto gaila neišnaudoto moterų potencialo. Man gaila kiekvienos, kuri žiojėjančią...

Lietuvio gyvenimas primena pasakojimą apie Odisėją: į jūrą išplaukė trims mėnesiams, o grįžo po metų – neatpažino net sūnus (74)

Kone dešimtmetis praleistas jūroje gaudant vėją, trijų mėnesių plaukimas virtęs metus trukusia...

Populiariausia pasaulyje operacinė sistema tuoj neatpažįstamai pasikeis (30)

Populiariausia pasaulyje mobiliųjų įrenginių operacinė sistema „Android“ jau greitai taps...

Kaip suprasti šiuolaikinį meną? Iš MO muziejaus atidarymo (18)

Suprasti šiuolaikinį meną – nelengva užduotis net profesionalams, net nekalbant apie tuos, kurie...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Krizė atrieda atidunda (6)

Negalima taip rašyti, todėl parašysiu. Nes politikai mus ir vėl, kaip 2008-aisiais, bandys palikti...

Naujas Kremliaus statytinis Europos pašonėje kėsinasi įsiūbuoti konfliktą Balkanuose kyla grėsmė visam regionui (390)

Bosnijos prezidiumo narys pasisakė už nepriklausomą Serbų respubliką. Ar V. Putinas išpildys...

Prezidentiniuose reitinguose – neįtikėtini pokyčiai: atsiskleidė Šimonytės fenomenas (2598)

Gyventojams vardinant pretendentus į prezidentus, populiariausiųjų trejetukas keičiasi – į...

Andriaus Šedžiaus teisininkė atvertė visas kortas: kas iš tiesų stabdo skandalingas garsiosios poros skyrybas? (135)

Šiuo metu besiskiriantis verslininkas ir politikas Andrius Šedžius parengiamuosiuose...