aA
Lietuvos žiniasklaidoje Matonių pavardė išsikerojo plačiai: jie kūrė naujienų agentūras, vedė televizijos laidas, filmavo dokumentiką, tad nors vienas iš jų negalėjo neatsidurti ir žurnalistams skirtame „Press Ralyje“, rašoma organizatorių pranešime. Jaunius Matonis jame dalyvavo 1998 metais.
Laurynas Matonis ir Saulius Masonas
© Egidijus Babelis

Kartu su Edmundu Jakilaičiu važiavusiam žurnalistui lenktynės tapo didelių nuotykių kratiniu. Po 20 metų pertraukos į „Press Ralį“ grįžtantis jo sūnus Laurynas Matonis taip pat pasiruošęs „pankuoti“.

Į finišą nustūmė nuo kalno

J. Matonis ekipaže kartu su E. Jakilaičiu startavo viename pirmųjų Lietuvos žurnalistų autoklubo surengtų „Press ralių“ 1998 metais. Dar tais laikais, kai žurnalistai, kurių dauguma važiavo standartiniais automobiliais, buvo siunčiami varžytis į pavojingus žvyro greičio ruožus.

„Iš pradžių aš registravausi kaip pilotas, o Edmundas turėjo būti šturmanas. Bet pamačiau, kad jis jaunesnis, vairuoja žymiai drąsiau ir akiplėšiškiau, tad prieš pat startą apsikeitėme rolėmis. Juolab ralis vyko Aukštadvario, Alytaus, Druskininkų ir Trakų apylinkėse, o aš tuos kelius pažinojau užsimerkęs, pamaniau, kad būsiu geresnis šturmanas“, – pasakojo J. Matonis.

Patrakusio vairuotojo ir kiekvieną kelio duobę mintinai žinančio ekipažo tandemas bendroje rezultatų lentelėje stebuklo nesukūrė, tačiau nuotykių, kuriuos galėtų pasakoti draugams prie alaus bokalo, prisirinko į valias.

„Nemuno žiede“ sudraskėme padangą, o prie Trakų, prieš pat finišą, baigėsi degalai. Lenktynes baigėme tempiami lynu. Gali įsivaizduoti, kaip tai atrodė: vėlavome į paskutinį laiko kontrolės punktą, mus tempė labai greitai, Edmundas vairą laikė viena ranka, nes kita buvo ant rankinio stabdžio, mat kai automobilis užgesintas, neveikia nei vairo, nei stabdžių stiprintuvai. Finišas buvo irklavimo bazėje, o įvažiavimas į ją – nuokalne. Tai mus atkabino ir į finišą tiesiog įriedėjome“, – nuotykius prisiminė LNK žinių tarnybos kriminalinių naujienų redaktorius.

Jis savo apsirodymą vertina neblogai. Nors taurių už prizines savo klasėje vietas negavo, ralį su mažyčiu „Volkswagen Polo“ automobili baigė toli gražu ne paskutiniai. Sako, kad su Edmundo vairavimo stiliumi negalėjo būti paskutiniai.

„Dar dabar prisimenu, kaip azartiškai važiavo Edmundas kelyje Vievio link. Aš tuo metu jį raginau važiuoti atsargiau, sakiau, kad dar daug dalykų gyvenime turiu: reikia sūnų užauginti, būsto remontą baigti. Tai štai, būsto remontas baigtas, sūnus užaugintas. Dabar, po 20 metų pertraukos jis lėks į „Press ralį“. Jis – geras vairuotojas, daug treniruojasi lenktynių simuliatoriumi. Tikiu, kad pasirodys gerai“, – džiaugėsi J. Matonis.

Pirmas startas: svarbu ne rezultatas, o gera nuotaika

Jauniaus sūnus, 15min žurnalistas Laurynas Matonis 23-iame tarptautiniame „Press ralyje“ startuos kartu su Sauliumi Masonu „Dream Toyota Team“ komandoje. Jiems tai bus pirmosios tokios lenktynės, tad pripažįsta, kad jaudinasi.

„Teko nemažai bendrauti su automobilių sporto profesoriumi Jonu Dereškevičiumi. Jis teigė, kad mes nesame robotai, todėl jaudintis yra normalu. Daugybė startų už lenktynių simuliatoriaus vairo padeda ruoštis ne vien fiziškai, bet ir psichologiškai: pamatęs žalią šviesoforo signalą tiesiog panirsti į vadinamąją lenktynių zoną ir važiuoji. Baimę panaikina ir patyrusi komanda aplink: mano šturmanas Saulius – senas draugas, kurio venomis teka tokio paties oktano benzinas, o kartu komandoje važiuos daug patirties ralyje sukaupęs Egidijaus Babelio ir Aleksandro Dainio ekipažas, iš kurių pasiruošimo metu gauname daug naudingų patarimų. Egidijus mums net savo automobilį paskolino – mažą, žvitrų „Toyota Yaris TS“. Mažas, labai smagus automobiliukas, kuris galbūt leis netgi tarp greičiausiųjų patekti“, – mintimis dalinosi L. Matonis.

Jo tėtis taip pat pritaria automobilio pasirinkimui. Pats lenktyniavo mažu miesto automobiliuku, o šis siaurose trasose ir figūriniuose slalomuose savo vikrumu yra gerokai pranašesnis už dideles transporto priemones. Be to, „Toyota Yaris TS“, kuriuo važiuos Laurynas ir Saulius, savo pajėgumą „Press ralio“ trasose įrodė jau ne kartą. Štai pernai E. Babelio ir A. Dainio ekipažas šiuo automobiliu užėmė antrą vietą konkurencingiausioje 1600 klasėje. Vis tik ralio naujokai sau pernelyg aukštų tikslų nekelia.

„Nors važiuosime greitai, į aukščiausią podiumo laiptelį netaikome. Rinksime kilometrus ir patirtį. Sau pirmosioms lenktynėms išsikėlėme tik vieną tikslą – „pankuoti“, – sakė L. Matonis.

„Mano tėtis dar Girdauskų laikais važiavo ralyje. Šturmanavo. Jis man įskiepijo meilę automobilių sportui ir ypač raliui. Noriu pagaliau ir pats išbandyti, kaip tai atrodo. Tais laikais, kai lenktyniavo mano tėtis, ralistai „pankuodavo“. Mes, kaip naujokai taip pat nesitikime labai aukštų rezultatų, žinome, kad galime pridaryti klaidų, todėl tiesiog „pankuosime“ ir stengsimės, kaip populiaru sakyti, „duoti vaizdų“ žiūrovams“, – sakė S. Masonas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Antano Juknevičiaus tikslas – dar vienas Dakaras, tik neaišku, ar su tuo pačiu šturmanu (18)

Iki šiol stabiliausiu Dakaro ekipažu laikytas ir šiemet netikėtų staigmenų pažėręs „Craft...

Vanagas apie praėjusį Dakaro ralį: kokią taisyklę išmoko ir ko paprašė už varžtą (72)

Iš Dakaro ralio, Pietų Amerikos, savaitgalį sugrįžęs Benediktas Vanagas , „ General Financing...

„Winter rally“ palepino žiūrovus – įrengė naujovę, leisiančią pamatyti įspūdingų šuolių

Ko labiausiai žiūrovai nori iš ralio? Tikėtina, profesionalių sportininkų, nenuobodžių...

Dakaro pabaiga: ar galėjome būti aukščiau? (2)

Baigėsi Dakaras — ar galėjome būti aukščiau? Šį klausimą kelsime su Auto skyriaus...

Juknevičius po finišo podiumo: pagal visus dėsnius turėjome nefinišuoti (44)

Dakaro ralio dievai 2018-ais saugoję „Craft bearings“ komandą nuo didesnių techninių...

Top naujienos

Giminaitį laidoję plungiškiai sukrėsti pareigūnų elgesio: vietoje užuojautos sulaukė piniginių baudų (142)

Policijos pareigūnų elgesys mums visiems turėtų būti sektinas pavyzdys. Gaila, bet kartais...

Ekspertai: atėjo palankiausias metas parduoti turtą (79)

Po rekordinių 2018-ųjų, kuomet komercinio nekilnojamojo turto investicinių sandorių apimtys...

Trylikametė amerikietė papasakojo siaubą keliančių detalių apie 88 nelaisvėje praleistas dienas

Pagrobimo auka tapusi Jayme Closs detektyvams pateikė siaubą keliančių detalių apie 88...

Pensijas pristatančios bendrovės vadovas tvirtai žada: iki kada visi pensininkai sulauks savo pinigų (114)

Šiuo metu senatvės pensijas jau gavo daugiau nei 70 proc. žmonių, kurioms jos priklauso, visoje...

Churchillio anūkas: esame visiškai paralyžiuoti (29)

„Brexito“ terminui nesulaikomai artėjant, europiečiai vis labiau nerimauja. Didžiosios...

Nuo gripo neapsaugos nei česnakas, nei vitaminai: specialistai pabrėžia tik kelias priemones, kurios dabar gali išgelbėti (32)

Penkiose Lietuvos – Alytaus, Vilniaus, Panevėžio, Kauno ir Klaipėdos – apskrityse sergamumas...

Švietimo ministras įvardino tiksliai, kokios algos turi būti mokamos mokytojams (70)

Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius sako, kad mokytojų atlyginimai turi...

„Revolut“ istorijoje įžvelgia grėsmes: keliamas nepasitikėjimas Lietuvos finansine sistema (33)

Žiniasklaidai pranešus, kad Lietuvoje specializuoto banko licenciją gavusio Jungtinės Karalystės...

Siūlo naują prievolę darbdaviams: darbo skelbime turėtų nurodyti algos dydį (117)

Siūloma papildyti Darbo kodeksą nauja nuostata apie privalomą pareigą darbo skelbimuose nurodyti...

Psichoterapeutė apie tai, kada skirtis, o kada likti kartu (1)

Niekaip negalite priimti sprendimo – skirtis ar likti kartu? Klausimas tikrai ne iš lengvųjų....