Lietuvos žiniasklaidoje Matonių pavardė išsikerojo plačiai: jie kūrė naujienų agentūras, vedė televizijos laidas, filmavo dokumentiką, tad nors vienas iš jų negalėjo neatsidurti ir žurnalistams skirtame „Press Ralyje“, rašoma organizatorių pranešime. Jaunius Matonis jame dalyvavo 1998 metais.
Laurynas Matonis ir Saulius Masonas
© Egidijus Babelis

Kartu su Edmundu Jakilaičiu važiavusiam žurnalistui lenktynės tapo didelių nuotykių kratiniu. Po 20 metų pertraukos į „Press Ralį“ grįžtantis jo sūnus Laurynas Matonis taip pat pasiruošęs „pankuoti“.

Į finišą nustūmė nuo kalno

J. Matonis ekipaže kartu su E. Jakilaičiu startavo viename pirmųjų Lietuvos žurnalistų autoklubo surengtų „Press ralių“ 1998 metais. Dar tais laikais, kai žurnalistai, kurių dauguma važiavo standartiniais automobiliais, buvo siunčiami varžytis į pavojingus žvyro greičio ruožus.

„Iš pradžių aš registravausi kaip pilotas, o Edmundas turėjo būti šturmanas. Bet pamačiau, kad jis jaunesnis, vairuoja žymiai drąsiau ir akiplėšiškiau, tad prieš pat startą apsikeitėme rolėmis. Juolab ralis vyko Aukštadvario, Alytaus, Druskininkų ir Trakų apylinkėse, o aš tuos kelius pažinojau užsimerkęs, pamaniau, kad būsiu geresnis šturmanas“, – pasakojo J. Matonis.

Patrakusio vairuotojo ir kiekvieną kelio duobę mintinai žinančio ekipažo tandemas bendroje rezultatų lentelėje stebuklo nesukūrė, tačiau nuotykių, kuriuos galėtų pasakoti draugams prie alaus bokalo, prisirinko į valias.

„Nemuno žiede“ sudraskėme padangą, o prie Trakų, prieš pat finišą, baigėsi degalai. Lenktynes baigėme tempiami lynu. Gali įsivaizduoti, kaip tai atrodė: vėlavome į paskutinį laiko kontrolės punktą, mus tempė labai greitai, Edmundas vairą laikė viena ranka, nes kita buvo ant rankinio stabdžio, mat kai automobilis užgesintas, neveikia nei vairo, nei stabdžių stiprintuvai. Finišas buvo irklavimo bazėje, o įvažiavimas į ją – nuokalne. Tai mus atkabino ir į finišą tiesiog įriedėjome“, – nuotykius prisiminė LNK žinių tarnybos kriminalinių naujienų redaktorius.

Jis savo apsirodymą vertina neblogai. Nors taurių už prizines savo klasėje vietas negavo, ralį su mažyčiu „Volkswagen Polo“ automobili baigė toli gražu ne paskutiniai. Sako, kad su Edmundo vairavimo stiliumi negalėjo būti paskutiniai.

„Dar dabar prisimenu, kaip azartiškai važiavo Edmundas kelyje Vievio link. Aš tuo metu jį raginau važiuoti atsargiau, sakiau, kad dar daug dalykų gyvenime turiu: reikia sūnų užauginti, būsto remontą baigti. Tai štai, būsto remontas baigtas, sūnus užaugintas. Dabar, po 20 metų pertraukos jis lėks į „Press ralį“. Jis – geras vairuotojas, daug treniruojasi lenktynių simuliatoriumi. Tikiu, kad pasirodys gerai“, – džiaugėsi J. Matonis.

Pirmas startas: svarbu ne rezultatas, o gera nuotaika

Jauniaus sūnus, 15min žurnalistas Laurynas Matonis 23-iame tarptautiniame „Press ralyje“ startuos kartu su Sauliumi Masonu „Dream Toyota Team“ komandoje. Jiems tai bus pirmosios tokios lenktynės, tad pripažįsta, kad jaudinasi.

„Teko nemažai bendrauti su automobilių sporto profesoriumi Jonu Dereškevičiumi. Jis teigė, kad mes nesame robotai, todėl jaudintis yra normalu. Daugybė startų už lenktynių simuliatoriaus vairo padeda ruoštis ne vien fiziškai, bet ir psichologiškai: pamatęs žalią šviesoforo signalą tiesiog panirsti į vadinamąją lenktynių zoną ir važiuoji. Baimę panaikina ir patyrusi komanda aplink: mano šturmanas Saulius – senas draugas, kurio venomis teka tokio paties oktano benzinas, o kartu komandoje važiuos daug patirties ralyje sukaupęs Egidijaus Babelio ir Aleksandro Dainio ekipažas, iš kurių pasiruošimo metu gauname daug naudingų patarimų. Egidijus mums net savo automobilį paskolino – mažą, žvitrų „Toyota Yaris TS“. Mažas, labai smagus automobiliukas, kuris galbūt leis netgi tarp greičiausiųjų patekti“, – mintimis dalinosi L. Matonis.

Jo tėtis taip pat pritaria automobilio pasirinkimui. Pats lenktyniavo mažu miesto automobiliuku, o šis siaurose trasose ir figūriniuose slalomuose savo vikrumu yra gerokai pranašesnis už dideles transporto priemones. Be to, „Toyota Yaris TS“, kuriuo važiuos Laurynas ir Saulius, savo pajėgumą „Press ralio“ trasose įrodė jau ne kartą. Štai pernai E. Babelio ir A. Dainio ekipažas šiuo automobiliu užėmė antrą vietą konkurencingiausioje 1600 klasėje. Vis tik ralio naujokai sau pernelyg aukštų tikslų nekelia.

„Nors važiuosime greitai, į aukščiausią podiumo laiptelį netaikome. Rinksime kilometrus ir patirtį. Sau pirmosioms lenktynėms išsikėlėme tik vieną tikslą – „pankuoti“, – sakė L. Matonis.

„Mano tėtis dar Girdauskų laikais važiavo ralyje. Šturmanavo. Jis man įskiepijo meilę automobilių sportui ir ypač raliui. Noriu pagaliau ir pats išbandyti, kaip tai atrodo. Tais laikais, kai lenktyniavo mano tėtis, ralistai „pankuodavo“. Mes, kaip naujokai taip pat nesitikime labai aukštų rezultatų, žinome, kad galime pridaryti klaidų, todėl tiesiog „pankuosime“ ir stengsimės, kaip populiaru sakyti, „duoti vaizdų“ žiūrovams“, – sakė S. Masonas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rygos trasoje laukia vasaros lenktynių festivalis

Savaitgalį Rygos „Bikernieki“ trasoje rinksis patys greičiausi dalyviai ne tik iš Baltijos...

Elektrėnų ralyje naujas formatas, o dėl greičiausio vardo susikaus lietuviai ir lenkai (1)

Rugsėjo 7-8 dienomis Elektrėnų mieste ir apylinkėse vyks ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato...

Po šonaslydžio fiestos „Nemuno žiede“ vėžiu sergantiems mažyliams teks apvali suma

Padangas dėl kilnaus tikslo svilinę šonaslydininkai pasiekė savo – pavyko surinkti nemenką...

Gyvai / Geriausi Lietuvos „drifteriai“ susivienijo – Kačerginėje šonu slysta dėl vėžiu sergančių vaikų (6)

Kačerginės „Nemuno žiedo“ lenktynių trasą visos Lietuvos šonaslydininkai , akrobatinio...

BMA čempionato finale dėl pergalių kovos ir Estijos motociklininkai

„Baltic Motorcyclists Association“ organizuojamas čempionatas keliauja finišo link: didysis...

Top naujienos

Kremliaus logika: baugina JAV bombonešiais Lietuvoje, bet pasienyje griaudi rusų bombos (238)

Kodėl NATO sąmoningai kursto įtampą pasienyje su Rusija ? Kodėl Lietuvoje JAV ir...

Šio diktatoriaus tironija sunkiai protu suvokiama: po masinės egzekucijos prancūzams trūko kantrybė prabangiose vilose – kraupūs radiniai (22)

Centrinė Afrikos Respublika ( CAR ), nepaisant neapsakomai gausių gamtinių išteklių, išlieka...

Rimvydas Valatka. Paskutiniai neribotos valstiečių arogancijos metai? (229)

Ko neatimsi iš Karbauskio, tai arogancijos ir fantazijos. Priešingai nei dauguma jo į Seimą...

Baigėsi festivalis „Karklė“: didžiausi gerbėjai jau laukia kitų metų Papildytos nuotraukų galerijos (1)

Tris dienas trukusiame festivalyje „ Karklė Live Music Beatch 2018“ nuskambėjo paskutinis šių...

Azovo jūroje – naujas karštasis taškas: turime būti pasiruošę (507)

Vieną vasaros rytą keturi Ukrainos pakrančių apsaugos pareigūnai greitaeigiu patruliavimo...

9 prekybos centrų triukai, kuriuos verta žinoti, jei nenorite prisipirkti nekokybiško maisto

Kai užsukame į prekybos centrą, visi norime skanaus ir šviežio maisto. Tačiau daugelis...

8 itin protingų žmonių bruožai: gal net nežinote, kad turite labai aukštą intelektą? (2)

Ar žinojote, kad labai protingi žmonės dažnai nemano, kad yra labai protingi? Suvokdami...

„Žalgiris“ – tikras fenomenas: kodėl žaliai baltas kraujas taip masina Eurolygos turčius? lyderis – pagal du rodiklius (115)

Jau tapo įprasta, kad kasmet į kovą prieš galingiausias Europos krepšinio armijas stojantis Kauno...

Amerikietiško stiliaus jaunos vilnietės butas: įrengė be didelio biudžeto (23)

Butas suprojektuotas jaunai moteriai. Norėta modernaus biudžetinio interjero su industriniais...

Vitrinų spindesy labdara netiko (9)

Prie didžiausio Panevėžyje prekybos centro nebematyti čia penketą metų stūksojusio labdaros...