Pirmą kartą Lietuvoje lentyniausiantys „Formula Junior“ automobiliai jau rieda į „Nemuno žiedą“. O jei tiksliau, „DFDS Seaways“ keltu trečiadienį didžioji bolidų dalis pasiekė Klaipėdą, rašoma pranešime žiniasklaidai. Lenktynės įvyks jau šį sekmadienį, Kačerginės trasoje išvysime net keturiasdešimt 1958 – 1963 pagamintų ir puikiai išsaugotų formulių, kuriomis kažkada lenktyniavo „Formulės 1“ legendos Jimas Clarkas, Johnas Surteesas, Jochenas Rindtas ir kiti.
"Formula Junior"
© Organizatorių archyvas

Vienas iš jų, taip pat ragavęs „Formulės 1“ skonio, gerai žinomas Danijos lenktynininkas ir verslininkas Jacas Nellemannas iki šiol lenktynių trasose pilotuoja „Formula Junior“ bolidą. Ir ne bet kokį. Į Kauną jis atsigabena ir startuos savo tėvo pagamintu „Alfa Dana“ bolidu.

Danija išaugino daugybę garsių lenktynininkų. Dabarties žvaigždės – tai „LeMans 24 valandų“ legenda Tomas Kristensenas, buvęs „Formulės 1“ pilotas Janas Magnussenas, bei dabar „Haas F1“ lenktyniaujantis jo sūnus Kevinas. Praeityje lenktynių pasaulyje toks pats garsus buvo ir Jacobas Nellemannas, visų vadinamas Jacu. Nenuostabu, kad jis pasuko lenktynininko keliu, nes tėtis Vilhelmas taip pat pelnė daug pergalių lenktynių trasose, o dėdė Robertas iškovojo net 8 Danijos „Formulės 3“ čempiono titulus 1950-1960 metais.

Sėkminga J. Nellemanno karjera prasidėjo kartinge. 1966 metais jis tapo Danijos kartingo čempionu ir jau po penkerių metų šventė pirmą savo pergalę kėbulinių automobilių čempionate su „Chevrolet Camaro“. Tais laikais konkurencija buvo milžiniška, bet 1975 metais pavyko pakartoti pasiekimą už „Triumpf Dolomite Sprint“ vairo.

Tiek kėbuliniai automobiliai, tiek formulės pakluso lenktynininkui. 1973 metais jis tapo „Formulės Ford“ čempionu, o 1975 metais pradėjo lenktyniauti „Formulėje 3“. Monako „Grand Prix“ finišą pasiekė ketvirtoje vietoje, bet Danijos „Grand Prix“ nenusileido niekam. „Jyllandsring“ trasoje J. Nellemannui negalėjo prilygti net tuometinis čempionas Larry Perkinsas.

Logiška, kad sėkmė paskatino ieškoti galimybių lenktyniauti ir automobilių sporto karalienės, „Formulės 1“ lenktynėse. 1976 metais lenktynininkas tapo nedidelės „RAM“ komandos nariu ir už „Brabham BT44B Ford“ vairo startavo Švedijos „Grand Prix“ atrankoje. Elektrinių komponentų gedimai ir didelis nepakankamas pasukamumas lėmė, kad jam tik 0,239 sekundės pritrūko iki patekimo į finalinę lenktynių dalį.

"Formula Junior"
"Formula Junior"
© Organizatorių archyvas

1979 metų pabaigoje J. Nellemannas paskelbė apie savo profesionalaus lenktynininko karjeros pabaigą, bet lenktynės jam išliko didžiule aistra. 1980 metais jis nugalėjo „Formula Vee“ lenktynėse Doningtono (Didžioji Britanija) trasoje. Pergalių sumažėjo, kai Jacas susikoncentravo į verslą. Tuo pačiu metu jo įkurta „Den Bla Avis“ kompanija, vėliau sėkmingai parduota „eBay“, rėmė lenktynininkus ir ne vienam iš jų pavyko pasiekti puikių rezultatų. 1996 – 2016 metais jis vadovavo „Nellemann Group“ kompanijai, turinčiai šimtmečio istoriją ir prekiaujančia „Aston Martin“, „Ford“, „Fiat“, „Volvo“, „Isuzu“ bei kitais automobiliais Skandinavijoje ir Rytų Europoje.

J. Nellemanno sugrįžimas į autosporto pasaulį buvo labai sėkmingas. Jis nugalėjo BRDC GT čempionate 2002 metais, o 2007 metais už „Aston Martin Vantage“ vairo triumfavo Silverstone trasoje vykusiose GT4 kategorijos lenktynėse.

Už „Formula Junior“ vairo J. Nellemannas sėda labai mielai. Nenuostabu, nes šis „Alfa Dana“ bolidas sukurtas ne tik jo tėčio, bet ir paties Jaco rankomis. Žinoma, tuomet penkiolikmečio indėlis nebuvo labai didelis. Jam buvo patikėtas chromo molibdeno vamzdžių pjaustymas, o visą kitą darbą atliko jo tėtis, Peras Kroghas, Bille Jensenas, Peras Hansenas ir Uno Jensenas. Pagaminti tik trys „Alfa Dana“ bolidai su „Morris Minor 1000“ varikliais. Du iš jų išliko iki šių dienų. Vienas eksponuojamas Helsingoro technikos muziejuje Danijoje, o kitas lenktyniaus „Nemuno žiede“ birželio 3 d.

"Formula Junior"
"Formula Junior"
© Organizatorių archyvas

„Formula Junior“ sveria tik 400 kg, jų 120 AG varikliai nuo 0 iki 100 km/val. bolidą pagreitina per 4 sekundes. Kadangi visi automobiliai privalo atitikti laikmečio techninius reikalavimus, tad ir kova tarp jų būna rimta. Kaip ir jų kaina. Šiuo metu už brangiausią parduodamą bolidą prašoma 150 000 JAV dolerių. Pigiausias egzempliorius įkainotas 25 000 svarų.

Į lenktynes Kaune užsiregistravo dalyviai iš JAV, Australijos, Naujosios Zelandijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Danijos, Švedijos. Birželio 2 dieną (šeštadienį) nuo 16.00 val iki 18.00 val. dalyviai aistruoliams prisistatys Kauno Rotušės aikštėje. „Formula Junior“ lenktynes birželio 3 dieną (sekmadienį) „Nemuno žiede“ paįvairins klubo „Retromobile“ ekspozicija ir paradas, automobilių, pagamintų iki 1990 metų parodomieji važiavimai, „Formula student“ testai. Pasivažinėjimą dviviete formule galės laimėti bet kuris renginio žiūrovas.

Papildyta 14.43
Keltus renkasi prabangių automobilių savininkai

Beje, dešimtys retromobilių – ne vienintelis išskirtinis DFDS keltų krovinys. Keltu yra keliavę ir virš 1 mln. eurų kainuojantys senoviniai automobiliai. Prabangių automobilių, tokių kaip „Ferrari“ ar „Maserati“, kurių vertė siekia 400 tūkst. eurų, savininkai keltu dažnai keliauja į Vokietiją.

Ten garsių prekės ženklų keturrates transporto priemones jie patiki į specialią automobilių techninę apžiūrą, kokios Lietuvoje kol kas dar nėra galimybių atlikti.

Vykdami į kasmetinius festivalius ir kitas suvažiavimų šventes, keltus dažnai užplūsta „Mini Cooper“ automobilių ar „Harley Davidson“ motociklų vairuotojai. Yra buvę reisų, kai vienu metu keltu kėlėsi per 40 „Mini Cooper“ ir per 100 „Harley Davidson“ transporto priemonių.

Keliauja ir žmonės, ir gyvūnai

Maršrutais iš Klaipėdos į Vokietijos Kylio ir Švedijos Karlshamno uostus Baltijos jūra yra keliavęs ne vienas žymus politikas, visuomenės veikėjas bei garsios pramogų pasaulio žvaigždės.

„Keltais patogu keliauti ne tik žmonėms, bet ir gyvūnams, jie – taip pat nuolatiniai mūsų „keleiviai“. Dažniausiai vykdami atostogauti, šeimininkai kartu pasiima kates, šunis ar papūgėles. Kartą ypatingomis kelto viešniomis tapo pelės aktorės ir gorila. Kelionėms su gyvūnais keltai dažniausiai pasirenkami dėl saugumo, gabenimui tinkamų sąlygų ir galimybės kelionėje būti su savo augintiniais“, – sakė laivybos įmonės DFDS komunikacijų su Baltijos šalimis departamento vadovas Vaidas Klumbys.

V. Klumbys pasakojo, kad 2007 m. kompanijos keltu iš Vokietijos į Lietuvą buvo atplukdytas paauksuotas sarkofagas su šv. Teresės palaikais, prie kurio visos kelionės metu budėjo piligrimai. 2009 m. Vokietijos Veimaro miestas, kuris kasmet masiškai keliauja po Europos kultūros sostines, užsakė visą keltą. Tuomet daugiau nei 360 miestelėnų kartu su burmistru vyko į Vilnių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ramūnas Čapkauskas prieš „bombas“ stos priekiu varomu hečbeku

Daugkartinis Lietuvos žiedinių lenktynių čempionas, „DHL Racing“ komandos veidas Ramūnas...

Antram raundui AFL čempionato dalyviai renkasi Rygoje

Antrasis „Autoplius.lt Fast Lap “ šių metų sezono etapas po kelių metų pertraukos grįžta...

Iš „Nemuno žiedo“ išskrido 202 km/val. greičiu – išgelbėjo tik atitvarai (1)

Kačerginės „Nemuno žiedo“ lenktynių trasa nėra pati saugiausia lenktyniauti, tačiau prieš...

Naujiena plento žiedo motociklų mėgėjams – Anykščių kartodromas

Šį sekmadienį pirmą kartą motociklininkus įsileis Anykščių kartodromas, neabejotinai juos...

12–os metų iš Lietuvos išsikraustęs Arminas Jasikonis atostogoms laiko neturi (1)

Arminas Jasikonis yra žymiausias ir daugiausiai pasiekęs Lietuvos motociklų sporto atstovas....

Top naujienos

Tamsioji Joninių pusė sostinėje: girtutėliai vairuotojai, puošeiva prostitutė, pasiutę vaikai, daugybė muštynių (45)

Joninių naktis Vilniuje buvo nerami. Dažniausiai policijos radijo eteryje paryčiais tampa tylu, tik...

Vilniaus oro uoste daugiau nei 14 valandų įstrigę keleiviai: padėkite, prašom (147)

Sekmadienio rytą, birželio 24 d. į DELFI kreipėsi pasipiktinęs skaitytojas, kuris 8.20 Lietuvos...

Pasaulio čempionų atsiprašymo sulaukę švedai vis tiek turi dėl ko širsti  specialiai DELFI iš Sočio (159)

Sočis Švedijai dar netapo antrąja Poltava, bet po pralaimėjimo 1:2 Vokietijai mėlyni ir geltoni...

Profesionalai trumpai ir aiškiai pamokė, kaip išsikepti mėsą, kad nereiktų graužti krokso (45)

Pirmiausia apsimaukite gumines pirštines, tik būtinai juodas, kitaip priminsite gydytojus, o tada...

Galingiausią žmogų Sovietų Sąjungoje pažadino skambutis, šis sureagavo ne iškart: pasekmės buvo tragiškos (385)

Ankstyvą 1986 m. balandžio 26-osios rytą įvyko viena didžiausių atominių katastrofų...

Palangos bare gavusi sąskaitą nustėro (751)

„Jei nebūčiau pastebėjusi, būčiau tiesiog sumokėjusi daugiau nei reikia, nes padavėjas nei...

Kaune prakiurus kanalizacijos vamzdžiui visą gatvę užtvindė nuotekos (4)

Į DELFI redakciją skaitytoja Julija atsiuntė vaizdo įrašą, kuriame matosi kaip gatve plaukia...

Naktinės linksmybės Palangoje: Jonines nurungė priešvestuvinis šėlsmas (44)

Joninių išvakarėse J. Basanavičiaus gatvę užliejusioje minioje buvo galima pastebėti ne vieną...

Šiems dalykams netaupykite: į kokius daiktus namams verta investuoti? (2)

Namus tvarkingais ir turtingais paverčia detalės. Dažnai išleidžiame pinigus detalėms, kurios...

Kraupiais nusikaltimais pažymėta Vilniaus vieta, kur siautė mokytoju troškęs tapti maniakas (83)

Sostinėje esančio Pasakų parko pavadinimą žino net ir kitoje Lietuvos pusėje gyvenantys...