Jubiliejinis „Autoplius.lt Fast Lap“ sezonas prasidėjo įvairių lenktynių gausa. Pats laikas aptarti, kas tapo pirmaisiais Naktinių lenktynių nugalėtojais, „Race“ čempionato lyderiais ir kiek pritrūko iki rekordo „Time Attack“ važiavimuose, rašoma organizatorių pranešime.
Pirmasis 2018 m. AFL etapas
© Organizatorių nuotr.

Naktinė premjera

Pirmą kartą Lietuvos automobilių sporto istorijoje surengtose Naktinėse 2,2 val. lenktynėse triumfavo „Tauras Racing“ komanda, kurios lenktynininkai savo amato mokėsi prilipę prie kompiuterių „Simuliatorių akademijoje“. Fantastiška jaunųjų lenktynininkų pergalė. Į finišą juos atvežė ilgų distancijų lenktynėms ruoštas „Volkswagen Scirocco GT24“ modelis.

Lenktynių startas įvyko kelios minutės iki saulėlydžio, o finišas – po 2 val. ir 12 minučių visiškai tamsioje „Nemuno žiedo“ trasoje. Dvidešimt du dalyviai pasileido į kelių valandų nuotykį, kuris baigėsi „Tauras racing“ komandos pergale. Ši komanda likus vos valandai iki lenktynių starto baigė remontuoti „Autoplius.lt Fast Lap“ „Race“ lenktynėse apgadintą „Volkswagen Scirocco“ automobilį. Didelis užsispyrimas ir jaunatviška energija lėmė labai saldžią pergalę.

Per kiek daugiau nei dvi valandas jie įveikė 86 tamsius „Nemuno žiedo“ trasos ratus. Antras finišavo „Vilkas Racing“ komandos lenktynininkas Gediminas Vilkas, važiavęs dyzeliniu „BMW 123d“ automobiliu. Taip, jis visą distanciją važiavo vienas. Nuo nugalėtojo lenktynininkas atsiliko kiek daugiau, nei dviem ratais.

Treti – „Diesel power“ su 320d modelio BMW. Jie įveikė 83 trasos ratus, arba trimis mažiau, nei nugalėtojai. Iki pat finišo juos vijosi „Alfa Romeo Valvoline“ komanda su raudonąja „Alfa GT“. Geresnį tempą rodę itališkos markės atstovai vijosi dideliu tempu, tačiau finišo vėliava trasą perskrodė anksčiau.

Trijų dalių „Race“ lenktynių trileryje nugalėtojai aiškūs

„Race“ lenktynės tapo esmine „Autoplius.lt Fast Lap“ savaitgalio dalimi. Joms vykstant, žiūrovai lipte limpa prie tvorų, kur stebi įtempčiausią kovą Lietuvos automobilių sporto scenoje. Šiame etape ir visais 2018 metais lenktynių bus 30 proc. daugiau – R1600 ir R2000 klasių atstovai kaip ir pernai lenktyniauja jungtinėje grupėje, o R3000 ir R3000+ klases dėl didelio dalyvių susidomėjimo teko atskirti į atskirus važiavimus. Trumpai – lenktynių „Autoplius.lt Fast Lap“ festivalyje niekad nebuvo tiek daug.

Galingiausių automobilių klasėje R3000+ maksimalų taškų skaičių surinko Paulius Reisas, kuris dar pernai tapo čempionu viena pakopa silpnesnių automobilių klasėje. Pauliaus BMW su „Audi“ širdimi (gal tai duoklė abiejų markių automobilių gerbėjams) važiavo užtikrintai ir į dideles intrigas nesivėlė. Tokia ta lyderių duoklė – turint tuščią trasą prieš akis, svarbiausia susitarti su pačiu savimi.

Antras klasėje – mažą stebuklą komandoje sukūręs Ramūnas Čapkauskas, kuris iki varžybų likus savaitei buvo priverstas pakeisti automobilį ir startuoti su visiškai kitu BMW automobiliu, nei planavo. Puikiai suvaldyta krizinė situacija ir labai svarbūs sezono įskaitos taškai jau iškovoti.

Ilgus metus „Autoplius.lt Fast Lap“ varžybose lenktyniavęs, lankęsis kaip žiūrovas, palaikęs kitus dalyvius į trasą sugrįžo Vytenis Gulbinas ir pačioje greičiausioje klasėje iškovojo puikią trečiąją poziciją. Atsiėmė prizą ir išskubėjo startuoti „Night Race“ lenktynėse.

R3000 klasės lenktynės sukėlė daugiausiai pokalbių dalyvių parke. Mat dalyvių avarijos, sportinės klaidos ir kiti ne patys maloniausi elementai lėmė, jog į rezultatų protokolą turėjo įsikišti teisėjai. Skaudžios pamokos, bet apdovanojimai įteikti patiems greičiausiems, o tiems kuriems lenktynės pasisekė mažiau, jau ruošiasi revanšui kitame etape. Pirmos vietos taure apdovanotas Ignas Domeika su „BMW 330“. Antras ant podiumo – Mantas Matukaitis, taip pat su BMW. Trečias buvo Aurimas Mištautas, su dar vienu BMW trečiosios serijos automobiliu.

R1600 ir R2000 klasės dalyviai varžosi kartu, tačiau rezultatai skaičiuojami kiekvienai grupei atskirai. Pradėkime nuo kiek greitesnės – R2000 klasės. Julius Skirmantas – praėjusių metų čempionas ir šiuos metus pradeda pergale. „Civic‘ų“ klase vadinamose lenktynėse jis aplenkė amžiną konkurentą Edviną Mardosą. Abu lenktynininkai iš Garliavos, abu puikūs bičiuliai gyvenime ir trasoje rodo, kaip galima lenktyniauti draugiškai. Tadas Petukauskas šįkart liko trečias. Visi trys, kaip jau supratote, lenktyniauja „Honda Civic“ automobiliais. Tiesa, skirtingų kartų.

Negalima sakyti lėčiausioje, tad pasakykime mažiausiai greitoje R1600 irgi buvo karšta diena. Geriausią tempą čia rodė Tomas Buškevičius, jam atiteko pirma pozicija ant podiumo. Antras – Richardas Martinkevičius. Abu su „Honda Civic“. O trečias – CRX vairuotojas Povilas Bonkevičius.

Vieno greito rato maestro jau aiškus

Dešimtus metus skaičiuojanti „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių serija ir prasidėjo nuo šios rungties. Kai daugumai varžytis tarpusavyje dar neatrodė nei itin saugu, nei ekonomiškai naudinga, visi varžėsi tik su chronometrais. Vėliau, atsirandant vis daugiau greitų dalyvių, gimė PRO klasė, kurioje automobiliai varžosi su visa saugumo įranga, pradedant saugos lankais, baigiant specialia lenktynių apranga. Tačiau niekur nedingo ir standartiniams automobiliams skirta „Street“ klasė, kurioje organizatoriai kviečia varžytis, kad ir su mamos „Mazda“.

Kaip „Time Attack“ madas Lietuvoje sekantys ekspertai ir prognozavo, pats greičiausias šįkart buvo Arūnas Gečiauskas su aštuntos kartos „Mitsubishi Lancer Evo“ automobiliu. Geriausias jo laikas – 1:12.768. Iki praėjusiais metais įtvirtinto Dainiaus Matijošaičio trasos rekordo liko 1,6 sekundės. Kaip yra sakęs pats A. Gečiauskas, jo automobilis rekordą pagerinti galėtų ir šiandien, bet jam kaip lenktynininkui dar yra ko pasimokyti. Tikimasi, jog trečiam šių metų etapui įspūdingą laiką parodęs lenktynininkas pradės ruoštis jau rytoj.

Antrą laiką trasoje užfiksavo lenktynininkas P. Reisas. Iš kiek silpnesnės klasės, kur pernai tapo Lietuvos čempionu, į „bombas“ persikėlęs vyras puikiai pradėjo sezoną su šiaip jau labai kontraversišku trečiosios serijos BMW automobiliu. Mat po variklio dangčiu dirba ne keturių, ne šešių cilindrų BMW variklis, o 2,2 litro darbinio tūrio „Audi“ variklis. Pasirodo, ir tokie fokusai yra įmanomi labai norint. P. Reiso laikas – 1:14.562.

Trečias klasėje – daugkartinis Lietuvos įvairiausių lenktynių nugalėtojas R. Čapkauskas su, kaip jis pats yra pavadinęs, „BMW GTR 2000“. Tai trečios serijos BMW automobilis, kuris „Autoplius.lt Fast Lap“ renginyje pakeitė vos prieš savaitę „Bikernieki“ trasoje dužusį kitą tokio paties modelio automobilį. Panašu, jog bet koks BMW automobilis ir R. Čapkauskas yra geras derinys aukštam rezultatui pasiekti. Jo laikas – 1:16.838.

Beje, visi šie dalyviai priklauso PRO3000+ klasei, kuri ir dominavo visoje bendroje PRO grupėje. Išskirti reikėtų ir kitų klasių nugalėtojus. PRO3000 greičiausias – M. Matukaitis su 3 serijos BMW, PRO2000 – J. Skirmantas su „Honda Civic“, silpniausioje PRO1600 – T. Buškevičius su „Honda Civic“.

Rodos, su mamos „Mazda“ į standartinių automobilių „Street“ grupę šiais metais niekas neatvažiavo. Nes dalyvių tempas sufleruoja, jog šie automobiliai tik apvilkti avelės kailiu, o po standartiniais kėbulais slepiasi tikri vilkai. Organizatoriai primena, jog „Street“ grupė varžosi kiek lėtesnėje trasoje – dėl dalyvių saugumo sudėtingiausios trasos vietos sulėtintos specialiomis stabdymo zonomis.

Greičiausias grupėje šeštadienį „Nemuno žiede“ buvo Simonas Urbonas su 1999 metais pagaminta „Subaru Impreza“. Beveik dvidešimties metų amžiaus automobilis dar skina pergales – pavydėtina karjera. Laikas – 1:21.960. Vos dvejomis dešimtosiomis nuo „Subaru“ vairuotojo atsiliko Dainius Kablys su didžiausiu „Impreza“ konkurentu – „Lancer Evo X“. D. Kablys yra pratęs prie pirmojo nugalėtojų pakylos laiptelio, tad likusiam sezonui šį „sidabro medalį“ jis turėtų priimti kaip rimtą iššūkį. Jo laikas – 1:22.181.

Trečias čia – etatinis podiumo dalyvis Algirdas Gelžinis. Jis vairuoja simpatišką „Audi TTRS“ automobilį. Trasoje šeštadienį jis fiksavo 1:23.976 laiką. Kaip ir PRO, taip ir „Street“ įskaitoje dominavo galingiausios klasės dalyviai. Tad privalu išskirti ir silpnesnes klases, kuriose irgi vyko įtempta kova. STR3000 klasėje pirmas buvo Šarūnas Visockas su „BMW 323“, STR2000 klasėje nugalėjo T. Buškevičius su „Honda Integra“, STR1600 – Julius Ašmontas, su „Civic“ modelio „Honda“.

Apibendrinant, dalyvių pasiekti rezultatai įnešė 25 proc. į jų sezono rezultatų suvestines. Liko dar trys etapai – Latvijoje, tame pačiame „Nemuno žiede“ ir sezono finišas Pernu miesto trasoje Estijoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro ralis pakibo ore: įtampa vis labiau auga (7)

Gegužės viduryje Dakaro ralį organizuojanti organizacija A.S.O. paskelbė, kad kitąmet sunkiausias...

Lietuvos šonaslydžio čempionatas keliasi į Kuršėnus (3)

Kuršėnų miesteliui artėja neramios dienos, teigiama pranešime žiniasklaidai. Birželio 29-30...

Žiedo lenktynininkė Mylita Kiškytė: laimėjimas – sėkmingas namų darbų paruošimas (4)

Trečius metus automobilių sportu užsiimanti lenktynininkė Mylita Kiškytė teigia, kad kažkada į...

Aštunto maratono aplink Lietuvą „4x4 perimetras“ organizatorius norėtų jį įveikti pats

Gediminas Grigaitis yra žmogus, daugiausia kartų apvažiavęs aplink Lietuvą automobiliu....

Plento žiedinėse lenktynėse Latvijoje lietuviai buvo nepavejami (3)

Šeštadienį Latvijos Bikerniekų trasoje Rygoje įvyko antrasis Lietuvos plento žiedinių...

Top naujienos

Grybauskaitės interviu tapo Kremliaus ruporų taikiniu: ar Lietuva laukia invazijos? (12)

Prezidentė įsakė ruoštis Rusijos invazijai. Lietuva laukia Rusijos puolimo. Tokiomis antraštėmis...

Vaizdai kaip veiksmo filme: per slaptą operaciją sulaikyta narkotikų platintoja ir „aktorė“ – narkomanė (94)

Antradienį sostinėje slaptos policijos operacijos metu buvo vykdomas narkomanės ir jos...

Į JAV plūsta prašymų ir maldų kupini laiškai: už Venckienę mūru stoja teta ir Sadūnaitė (500)

Buvusi teisėja ir Seimo narė Neringa Venckienė federaliniame Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV)...

Dakaro ralis pakibo ore: įtampa vis labiau auga (7)

Gegužės viduryje Dakaro ralį organizuojanti organizacija A.S.O. paskelbė, kad kitąmet sunkiausias...

„Kauferių“ istorijos: suklastoti dokumentai ir paslaptingai dingstantys pardavėjai (30)

Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR finansų ministerijos (toliau – VMI ) informuoja, jog...

Nušauto reperio XXXTentacion fanai gatvėse sukėlė chaosą: nevaldomą minią policija tramdė guminėmis kulkomis (3)

Ne mažiau kaip 500 nužudyto reperio XXXTentacion fanų užtvėrė vieną iš Los Andželo gatvių....

Širinskienė pajuto tyrimų skonį: pažėrė naujų klausimų papildyta 15min.lt pozicija (183)

„Valstiečių“ lyderio Ramūno Karbauskio išrastu būdu aiškintis su žurnalistais, klausimus...

Už rinktinės borto Adomaitis paliko Girdžiūną ir jaunąjį „Žalgirio“ talentą trenerio komentaras (67)

Dainius Adomaitis apsisprendė – trečiadienį Druskininkuose paskelbė 13 žaidėjų, kurie kitą...

Nesmagi žinia keturkojų šeimininkams: Palanga ir Šventoji sutinka nesvetingai (68)

Sprendimą turi priimti Aplinkos ministerija. Toks argumentas gautas iš Palangos savivaldybės...

Daugiabutyje irgi galima pajusti vasarą: nuosavo kiemo įspūdis ranka pasiekiamas

Pasinerti į mėgstamos knygos puslapius, padūkti su vaikais ar surengti nedidelę iškylą draugams....