aA
Jubiliejinis „Autoplius.lt Fast Lap“ sezonas prasidėjo įvairių lenktynių gausa. Pats laikas aptarti, kas tapo pirmaisiais Naktinių lenktynių nugalėtojais, „Race“ čempionato lyderiais ir kiek pritrūko iki rekordo „Time Attack“ važiavimuose, rašoma organizatorių pranešime.
Pirmasis 2018 m. AFL etapas
© Organizatorių nuotr.

Naktinė premjera

Pirmą kartą Lietuvos automobilių sporto istorijoje surengtose Naktinėse 2,2 val. lenktynėse triumfavo „Tauras Racing“ komanda, kurios lenktynininkai savo amato mokėsi prilipę prie kompiuterių „Simuliatorių akademijoje“. Fantastiška jaunųjų lenktynininkų pergalė. Į finišą juos atvežė ilgų distancijų lenktynėms ruoštas „Volkswagen Scirocco GT24“ modelis.

Lenktynių startas įvyko kelios minutės iki saulėlydžio, o finišas – po 2 val. ir 12 minučių visiškai tamsioje „Nemuno žiedo“ trasoje. Dvidešimt du dalyviai pasileido į kelių valandų nuotykį, kuris baigėsi „Tauras racing“ komandos pergale. Ši komanda likus vos valandai iki lenktynių starto baigė remontuoti „Autoplius.lt Fast Lap“ „Race“ lenktynėse apgadintą „Volkswagen Scirocco“ automobilį. Didelis užsispyrimas ir jaunatviška energija lėmė labai saldžią pergalę.

Per kiek daugiau nei dvi valandas jie įveikė 86 tamsius „Nemuno žiedo“ trasos ratus. Antras finišavo „Vilkas Racing“ komandos lenktynininkas Gediminas Vilkas, važiavęs dyzeliniu „BMW 123d“ automobiliu. Taip, jis visą distanciją važiavo vienas. Nuo nugalėtojo lenktynininkas atsiliko kiek daugiau, nei dviem ratais.

Treti – „Diesel power“ su 320d modelio BMW. Jie įveikė 83 trasos ratus, arba trimis mažiau, nei nugalėtojai. Iki pat finišo juos vijosi „Alfa Romeo Valvoline“ komanda su raudonąja „Alfa GT“. Geresnį tempą rodę itališkos markės atstovai vijosi dideliu tempu, tačiau finišo vėliava trasą perskrodė anksčiau.

Trijų dalių „Race“ lenktynių trileryje nugalėtojai aiškūs

„Race“ lenktynės tapo esmine „Autoplius.lt Fast Lap“ savaitgalio dalimi. Joms vykstant, žiūrovai lipte limpa prie tvorų, kur stebi įtempčiausią kovą Lietuvos automobilių sporto scenoje. Šiame etape ir visais 2018 metais lenktynių bus 30 proc. daugiau – R1600 ir R2000 klasių atstovai kaip ir pernai lenktyniauja jungtinėje grupėje, o R3000 ir R3000+ klases dėl didelio dalyvių susidomėjimo teko atskirti į atskirus važiavimus. Trumpai – lenktynių „Autoplius.lt Fast Lap“ festivalyje niekad nebuvo tiek daug.

Galingiausių automobilių klasėje R3000+ maksimalų taškų skaičių surinko Paulius Reisas, kuris dar pernai tapo čempionu viena pakopa silpnesnių automobilių klasėje. Pauliaus BMW su „Audi“ širdimi (gal tai duoklė abiejų markių automobilių gerbėjams) važiavo užtikrintai ir į dideles intrigas nesivėlė. Tokia ta lyderių duoklė – turint tuščią trasą prieš akis, svarbiausia susitarti su pačiu savimi.

Antras klasėje – mažą stebuklą komandoje sukūręs Ramūnas Čapkauskas, kuris iki varžybų likus savaitei buvo priverstas pakeisti automobilį ir startuoti su visiškai kitu BMW automobiliu, nei planavo. Puikiai suvaldyta krizinė situacija ir labai svarbūs sezono įskaitos taškai jau iškovoti.

Ilgus metus „Autoplius.lt Fast Lap“ varžybose lenktyniavęs, lankęsis kaip žiūrovas, palaikęs kitus dalyvius į trasą sugrįžo Vytenis Gulbinas ir pačioje greičiausioje klasėje iškovojo puikią trečiąją poziciją. Atsiėmė prizą ir išskubėjo startuoti „Night Race“ lenktynėse.

R3000 klasės lenktynės sukėlė daugiausiai pokalbių dalyvių parke. Mat dalyvių avarijos, sportinės klaidos ir kiti ne patys maloniausi elementai lėmė, jog į rezultatų protokolą turėjo įsikišti teisėjai. Skaudžios pamokos, bet apdovanojimai įteikti patiems greičiausiems, o tiems kuriems lenktynės pasisekė mažiau, jau ruošiasi revanšui kitame etape. Pirmos vietos taure apdovanotas Ignas Domeika su „BMW 330“. Antras ant podiumo – Mantas Matukaitis, taip pat su BMW. Trečias buvo Aurimas Mištautas, su dar vienu BMW trečiosios serijos automobiliu.

R1600 ir R2000 klasės dalyviai varžosi kartu, tačiau rezultatai skaičiuojami kiekvienai grupei atskirai. Pradėkime nuo kiek greitesnės – R2000 klasės. Julius Skirmantas – praėjusių metų čempionas ir šiuos metus pradeda pergale. „Civic‘ų“ klase vadinamose lenktynėse jis aplenkė amžiną konkurentą Edviną Mardosą. Abu lenktynininkai iš Garliavos, abu puikūs bičiuliai gyvenime ir trasoje rodo, kaip galima lenktyniauti draugiškai. Tadas Petukauskas šįkart liko trečias. Visi trys, kaip jau supratote, lenktyniauja „Honda Civic“ automobiliais. Tiesa, skirtingų kartų.

Negalima sakyti lėčiausioje, tad pasakykime mažiausiai greitoje R1600 irgi buvo karšta diena. Geriausią tempą čia rodė Tomas Buškevičius, jam atiteko pirma pozicija ant podiumo. Antras – Richardas Martinkevičius. Abu su „Honda Civic“. O trečias – CRX vairuotojas Povilas Bonkevičius.

Vieno greito rato maestro jau aiškus

Dešimtus metus skaičiuojanti „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių serija ir prasidėjo nuo šios rungties. Kai daugumai varžytis tarpusavyje dar neatrodė nei itin saugu, nei ekonomiškai naudinga, visi varžėsi tik su chronometrais. Vėliau, atsirandant vis daugiau greitų dalyvių, gimė PRO klasė, kurioje automobiliai varžosi su visa saugumo įranga, pradedant saugos lankais, baigiant specialia lenktynių apranga. Tačiau niekur nedingo ir standartiniams automobiliams skirta „Street“ klasė, kurioje organizatoriai kviečia varžytis, kad ir su mamos „Mazda“.

Kaip „Time Attack“ madas Lietuvoje sekantys ekspertai ir prognozavo, pats greičiausias šįkart buvo Arūnas Gečiauskas su aštuntos kartos „Mitsubishi Lancer Evo“ automobiliu. Geriausias jo laikas – 1:12.768. Iki praėjusiais metais įtvirtinto Dainiaus Matijošaičio trasos rekordo liko 1,6 sekundės. Kaip yra sakęs pats A. Gečiauskas, jo automobilis rekordą pagerinti galėtų ir šiandien, bet jam kaip lenktynininkui dar yra ko pasimokyti. Tikimasi, jog trečiam šių metų etapui įspūdingą laiką parodęs lenktynininkas pradės ruoštis jau rytoj.

Antrą laiką trasoje užfiksavo lenktynininkas P. Reisas. Iš kiek silpnesnės klasės, kur pernai tapo Lietuvos čempionu, į „bombas“ persikėlęs vyras puikiai pradėjo sezoną su šiaip jau labai kontraversišku trečiosios serijos BMW automobiliu. Mat po variklio dangčiu dirba ne keturių, ne šešių cilindrų BMW variklis, o 2,2 litro darbinio tūrio „Audi“ variklis. Pasirodo, ir tokie fokusai yra įmanomi labai norint. P. Reiso laikas – 1:14.562.

Trečias klasėje – daugkartinis Lietuvos įvairiausių lenktynių nugalėtojas R. Čapkauskas su, kaip jis pats yra pavadinęs, „BMW GTR 2000“. Tai trečios serijos BMW automobilis, kuris „Autoplius.lt Fast Lap“ renginyje pakeitė vos prieš savaitę „Bikernieki“ trasoje dužusį kitą tokio paties modelio automobilį. Panašu, jog bet koks BMW automobilis ir R. Čapkauskas yra geras derinys aukštam rezultatui pasiekti. Jo laikas – 1:16.838.

Beje, visi šie dalyviai priklauso PRO3000+ klasei, kuri ir dominavo visoje bendroje PRO grupėje. Išskirti reikėtų ir kitų klasių nugalėtojus. PRO3000 greičiausias – M. Matukaitis su 3 serijos BMW, PRO2000 – J. Skirmantas su „Honda Civic“, silpniausioje PRO1600 – T. Buškevičius su „Honda Civic“.

Rodos, su mamos „Mazda“ į standartinių automobilių „Street“ grupę šiais metais niekas neatvažiavo. Nes dalyvių tempas sufleruoja, jog šie automobiliai tik apvilkti avelės kailiu, o po standartiniais kėbulais slepiasi tikri vilkai. Organizatoriai primena, jog „Street“ grupė varžosi kiek lėtesnėje trasoje – dėl dalyvių saugumo sudėtingiausios trasos vietos sulėtintos specialiomis stabdymo zonomis.

Greičiausias grupėje šeštadienį „Nemuno žiede“ buvo Simonas Urbonas su 1999 metais pagaminta „Subaru Impreza“. Beveik dvidešimties metų amžiaus automobilis dar skina pergales – pavydėtina karjera. Laikas – 1:21.960. Vos dvejomis dešimtosiomis nuo „Subaru“ vairuotojo atsiliko Dainius Kablys su didžiausiu „Impreza“ konkurentu – „Lancer Evo X“. D. Kablys yra pratęs prie pirmojo nugalėtojų pakylos laiptelio, tad likusiam sezonui šį „sidabro medalį“ jis turėtų priimti kaip rimtą iššūkį. Jo laikas – 1:22.181.

Trečias čia – etatinis podiumo dalyvis Algirdas Gelžinis. Jis vairuoja simpatišką „Audi TTRS“ automobilį. Trasoje šeštadienį jis fiksavo 1:23.976 laiką. Kaip ir PRO, taip ir „Street“ įskaitoje dominavo galingiausios klasės dalyviai. Tad privalu išskirti ir silpnesnes klases, kuriose irgi vyko įtempta kova. STR3000 klasėje pirmas buvo Šarūnas Visockas su „BMW 323“, STR2000 klasėje nugalėjo T. Buškevičius su „Honda Integra“, STR1600 – Julius Ašmontas, su „Civic“ modelio „Honda“.

Apibendrinant, dalyvių pasiekti rezultatai įnešė 25 proc. į jų sezono rezultatų suvestines. Liko dar trys etapai – Latvijoje, tame pačiame „Nemuno žiede“ ir sezono finišas Pernu miesto trasoje Estijoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Juknevičius taip pat parduoda Dakaro bolidą – nori persėsti į naujesnį (4)

Antanas Juknevičius paskutinis iš Lietuvių sulaukė savo Dakaro technikos. Autovežis su „...

Dakaro bolidą parduodantis Žala: turiu naują viziją (5)

„Kosmetiniai pataisymai ir laukiame pirkėjo“, - šypteli Vaidotas Žala žvelgdamas į savo...

Vanagas Rusijos „Baja“ skina laurus – finišavo tarp lyderių (6)

„ General Financing team Pitlane “ komanda į Lietuvą grįš su medaliu. Vasario 15–17 dienomis...

Antrąją „Baja Russia“ dieną Vanagas stabiliai laikosi tarp lyderių (2)

Ramiai, bet užtikrintai – tokios strategijos laikosi „ General Financing team Pitlane “...

Po pirmos dienos Karelijos sniegynuose, Vanagas džiaugiasi įspūdingu rezultatu (3)

Šiandien startavo pirmasis „World Cup for Cross Country Bajas“ etapas Karelijoje „Baja Russia...

Top naujienos

Dramatiška „atiminėjamų vaikų“ legenda – statistinis triukas: suklaidinti liko visi (1)

Nuo praėjusių metų liepos 1-osios iki šių metų sausio 31-osios iš nesaugios aplinkos buvo...

Blogiausias „Brexit“ scenarijus atrodo neišvengiamas: viskas, ką reikia žinoti (1)

Iki numatytos Jungtinės Karalystės pasitraukimo iš Europos Sąjungos datos likus kiek daugiau nei...

Ferdinando Giugliano. Kas gi kamuoja euro zonos ekonomiką?

Vos per dvejus metus euro zona nuo savo pasaulinės ekonomikos didvyrės statuso staigiai pasuko žemyn.

Armonaitė: nauja partija skirsis nuo visų kitų – nedalyvausime visų kare su visais (333)

Vasario 16-ąją įvyko pirmasis Seimo narės Aušrinės Armonaitės ir Vilniaus mero Remigijaus...

Šie vaistai – išsigelbėjimas, bet pražūtinga riba labai trapi: vaikinas papasakojo, ką dėl to jam tenka patirti lietuviai vartoja 20 kartų ilgiau nei reikia (139)

Marius (tikrasis vardas redakcijai žinomas) raminamuosius ir antidepresantus pradėjo vartoti prieš...

Orai: pavasaris baigėsi, grįžta žiema (17)

Šiauriau Lietuvos besisukantis žemo slėgio sūkurys trečiadienio naktį į šalį gins tankius...

Stringanti sistema nesutrukdė: Šimonytė reikalingą kiekį parašų surinko per pirmą dieną sistema stringa (1950)

Prasidėjo pretendentų į kandidatus į prezidentus lenktynės dėl parašų surinkimo. Visos šios...

Vakarienė dviem už 3 eurus: lengvas ir sotus derinys, kurį norėsite pakartoti (189)

DELFI Maistas tęsia originalių fotoreportažų ciklą „Vakarienė už 3 eurus”. Šį kartą...

Po skandalingo pasakojimo traukiasi Lukiškių kalinių prižiūrėtoja: turbūt jie nori sužinoti, su kuo aš miegu (575)

Apie patirtą spaudimą, kai atsisakė užmegzti neformalius santykius su nuteistaisiais, viešai...

Gatvė prestižiniame rajone, kuri atgraso pirkėjus: viskas dėl šiurpą keliančių įstaigų (83)

Prestižiniu sostinės rajonu tituluojamas Antakalnis yra viena iš miesto dalių, kur būstą gali...