aA
Pirmasis tikrasis Maroko ralio greičio ruožas lietuviams praėjo ne be nuotykių, tačiau jų pabaiga laiminga. Šį greičio ruožą galima suskirstyti į tris dalis – pirma greita, akmenuota, kažkuo primenanti prologą, antroji – tai įvairaus dydžio kopos, o paskutinė dalis – lygi ir labai akmenuota, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Pirmas rimtas greičio ruožas Maroke lietuviams nepraėjo be nuotykių
© Komandos archyvas

Pirmasis šią dieną pradėjo Laisvydas Kancius. Po prologo finišavęs antras savo klasėje lietuvis turėjo vilčių taikyti į itin aukštas pozicijas. Du trečdalius distancijos viskas ėjosi kaip sviestu patepta – tempas geras, nors ir praleido į priekį keletą konkurentų, Laisvydas išlaikė labai gerą tempą. Tačiau po degalų užpylimo likus apie šimtą kilometrų iki finišo, ėmė strigti degalų siurblys.

„Tik užsipylęs degalų iš karto pajutau, kad variklis dirba kažkaip ne taip. Iš tikrųjų, gal jau anksčiau kopose turėjau tokių įtarimų, kad kažkas negerai su trauka. Bet sustojęs degalų pildymo zonoje ir vėl pradėjęs važiuoti realiai pajutau, kad mano keturratis prarado galią. Greitai supratau, kad problema – degalų siurblys“, – pasakojo L. Kancius.

Pirmas rimtas greičio ruožas Maroke lietuviams nepraėjo be nuotykių
© Komandos archyvas

Likusį atstumą Laisvydas turėjo smarkiai sumažinti tempą ir nemažai kilometrų tiesiog riedėjo apie 50 km/h greičiu. Tačiau prieš pat finišą jo technika lyg atsigavo ir lietuvis prieš pat finišą vėl surizikavo padidinti tempą. Visgi, atvažiavus į servisą, mechanikams teko keisti degalų siurblį.

„Nors nesu dažnas svečias bažnyčioje, bet per paskutinį trečdalį greičio ruožo sukalbėjau visus poterius, kiek tik prisiminiau. Buvo labai baisu, kad sustosiu, norėjau atvažiuoti iki finišo“, – sakė L. Kancius.

Rezultatas ne toks ir blogas – Laisvydas Kancius po pirmojo greičio ruožo savo klasėje užima ketvirtą vietą, Dakaro nugalėtojui Rafal Sonik, kuris kol kas penktas, lietuvis „veža“ tris minutes.

Pirmas rimtas greičio ruožas Maroke lietuviams nepraėjo be nuotykių
© Komandos archyvas

Rokas Baciuška su Oriol Mena pirmą greičio ruožą pradėjo labai greitai – kurį laiką važiavo treti savo klasėje, tačiau įvažiavus į kopas tempas krito – Rokui tai buvo pirma pažintis su smėliu.

„Kai pamačiau trisdešimties metrų smėlio sieną galvojau, kad jeigu strigsim, tai iš čia tik su malūnsparniu mus galės išgabenti. Laimei, nestrigom. Aišku, tempas krito kopose, iš pradžių pora kilometrų reikėjo apsiprasti su važiavimu, bet po to šturmanas padėjo ir pradėjom greitėti – važiavimas primena lyg slidinėjimą nuo kalno – zigzagais. Kopose buvom nukritę iki aštuntos vietos, bet paskutinėje dalyje, kuri buvo labai akmenuota, jau paspaudžiau ir susigrąžinau keletą pozicijų. Labai įdomi diena“, – pasakojo Rokas Baciuška.

Pirmas rimtas greičio ruožas Maroke lietuviams nepraėjo be nuotykių
© Komandos archyvas

Šiame greičio ruože Rokas liko ketvirtas savo klasėje ir tryliktas bendroje įskaitoje, nuo lyderio Nasser Al Attiyah atsilikęs kiek daugiau nei pusvalandį.

Bendroje rikiuotėje nuo trečios vietos savo klasėje Rokas atsilieka vos pusę minutės, vos 23 sekundes nuo Roko atsilieka Dakaro ralio prizininkas lenkas Aaronas Domzala. Taigi, rytoj laukia itin sunki ir intensyvi kova.

Tomas Mickus ir Darius Leskauskas, lenktyniaujantys „Open“ klasėje, lenktynes pradėjo kaip savo grupės lyderiai. Tačiau juos irgi kiek pristabdė gedimas. Atsipalaidavo atraminis kardaninės pavaros guolis ir sportininkai gerą pusę distancijos važiavo labai tausodami techniką. Dėl to paskutinėje dalyje juos aplenkė keletas konkurentų.

Pirmas rimtas greičio ruožas Maroke lietuviams nepraėjo be nuotykių
© Komandos archyvas

„Jau įvažiavęs į kopas išgirdau keistus garsus ir supratau, kad turime problemų. Kiek sumažinome tempą ir važiavome toliau. Šitą problemą savo bagio žinau ir tikėjausi, kad detalė atlaikys, ypač, jeigu sumažinsime jai apkrovą. Dėl to teko mažinti tempą. Negana to, dar ir variklis dykumoje ėmė smarkiai kaisti. Bet viskas gerai, kas gerai baigiasi – mes finiše“, – sakė T. Mickus.

Komanda gavo reikiamą dalį iš „Southracing“ komandos ir tvarkėsi techniką, tad startuotų vėl maksimaliu tempu. Tomas su Darium šiandien finišavo treti ir išlieka treti savo klasėje.

Rytoj visų laukia dar sunkesnis išbandymas – net 334 greičio ruožo kilometrai ir dar beveik 300 km pervažiavimų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Arūnas Gelažininkas pranešė apie savo planus Dakarui: manęs nepasiruošusio neišvysite

Iki Dakaro ralio liekus vos mėnesiui, du kartus šio ralio OBM nugalėtojas Arūnas Gelažninkas...

Lietuvis – „Rotax Max Challenge“ Pasaulio taurės vicečempionas

Visą savaitę Portugalijoje, Portimao kartodrome, vyko „ Rotax Max Challenge Grand Finals“...

Tomo Jančio komanda nemato priežasčių, kodėl negalėtų kovoti dėl Top 10

Lapkričio 21 dieną, pirmadienį, Vilniaus centre esančiame „ Courtyard by Marriott “...

Dakaro maršrutais lenktyniavęs Valeišos ir Varžos duetas grįžo su prizininkų trofėjais

Saudo Arabijoje įvyko priešpaskutinis Pasaulio Baja taurės etapas. Šioje varžybų serijoje...

Vaidotas Žala baigė Dakaro dėlionę – papasakojo, kas sėdės šturmano vietoje

Po intriguojančių naujienų apie tai, kad Vaidotas Žala persėda į gamyklines specifikacijas...

Top naujienos

Aistras kelia ir Vilniaus Kalėdų mugės namelių kaina: mokėtumėte už svetimo žmogaus mašinos laikymą jo garaže? (7)

Brangiausia Vilniaus istorijoje kalėdinė eglė sukėlė ne tik audringas diskusijas, ar buvo verta...

Grėsmė sinchronizacijai: rangovai prabilo apie nuostolius ir galimus vėlavimus (2)

Vienas Lietuvos sinchronizacijai su kontinentinės Europos tinklais svarbių projektų – 330 kV...

Karas Ukrainoje. Ukraina po Putino pasisakymo: kaukės nusimestos ekspertas aiškino, kaip Rusija pasirenka datas masinėms atakoms (1)

Ukrainos prezidento kanceliarijos vadovo patarėjas Michailas Podoliakas pakomentavo Rusijos...

Iš atakuoto Rusijos aerodromo dingo 9 bombonešiai

Gruodžio 7 dieną tarnybos „Planet Lab“ darytose nuotraukose matyti, kad iš Rusijos Diagilevo...

Po visų karantinų gripas grįžo su trenksmu – apie 70 proc. sergančiųjų vaikai, ligoninėse milžiniškos eilės keli vaikai jau gydomi reanimacijoje

Per pandemiją primirštas gripas grįžo su trenksmu – net apie 70 procentų sergančiųjų yra...

Roma Macijauskaitė

Ryžosi eksperimentui – trims savaitėms atsisakė miltų bei cukraus: papasakojo, kaip viskas vyko, ir kiek svorio neteko

Įvairius mokymus gero maisto studijoje „Good Food Studio“ rengianti virtuvės šefė ir mitybos...

Sustojęs eismas A1 kelyje: pranešama, kad Kauno rajone įvyko dvi sunkvežimių avarijos eismas atnaujintas, kelias pravažiuojamas

Ketvirtadienį Kauno rajone įvyko eismo nelaimė. Pranešama apie atnaujintą eismą, kelias...

Mažvydas Jastramskis. Kaip Majauskas tapo nacionaline problema ir opozicijos herojumi

Pastaruoju metu Mykolas Majauskas tapo vienu iš svarbiausių politinių klausimų Lietuvoje, šalia...

Skandalas Vokietijoje: kilmingas vokietis su rusų pagalba planavo nuversti valdžią (15)

Kritus šešėliui net ant Kremliaus, Rusijos ambasada Berlyne suskubo paneigti savo ryšius su...

Kas slepiasi po „nieko nespėju“: psichoterapeutė įvardijo amžių, nuo kurio reikia sau uždrausti tinginiauti (3)

Nieko nespėjate, o darbai veja vienas kitą? Vos mirktelėjote, o diena jau pralėkė? Ką tik buvo...