aA
Lietuvos ralio sostine tapusią Uteną ir aplink išbarstytus „Samsonas Motrosport Rally Utena“ greičio ruožus penktadienio pavakare buvo galima pervadinti į Dakariškes. Pagal dalyvių skaičių, šalių, iš kurių jie suvažiavo į Lietuvą, geografiją bei dulkių kiekį šias lenktynes drąsiai buvo galima lyginti su garsiuoju Dakaro maratonu.
Utenos ralyje – dulkių diena (D. Kibirkščio nuotr.)

Senokai lietaus nematę Aukštaitijos žvyrkeliai pralėkus „kovinei“ ralio mašinai pasilėpdavo po neperregima dulkių širma. Atvirose laukymėse vos juntamas vėjas ją dar šiek tiek praplėšdavo, tačiau miške net praėjus minutei po to, kai nutildavo vieno automobilio variklio riaumojimas, ore kabodavo tiek smulkiausių grunto dalelių, kad jas buvo galima sklaidyti kastuvu.

„Pamatę, kokiomis sąlygomis teks važiuoti, kai kurie ekipažai pradėjo specialiai minute vėluoti į laiko kontrolės punktus (toks triukas vertinamas 10 sekundžių bauda) tam, kad į greičio ruožą galėtų pajudėti su dviejų minučių intervalu ir turėtų geresnį matomumą. Tiesa, ne visais atvejais toks sprendimas pasiteisina. Pavyzdžiui, Janis Vorobjovs antrajame GR taip susikūręs švaresnę erdvę, mus aplenkė tik aštuoniomis sekundėmis, o įvertinus baudą – dvi pralošė“, – pasakojo bandomajame greičio ruože geriausią rezultatą „atvežęs“ Deividas Jocius.

Nepaisant itin prasto matomumo, ralio lyderiai kai kuriuose atkarpose dulkių debesis skrosdavo maždaug 170 km/val. greičiu. D. Jociaus teigimu, ypač nejauku būdavo, kai judant tokiu tempu, vibruojantis vairaratis pradėdavo signalizuoti, jog vienas automobilio šonas jau rieda kelkraščiu.

Automobilių sporto profesoriumi tituluojamas Jonas Dereškevičius, vertindamas pirmosios „Samsonas Motrosport Rally Utena“ dienos rebusus važiavimą tokiomis sąlygomis vaizdžiai lygino su šaudymo varžybomis, kai šaulys nemato taikinio.

„Čia kaip kazino: turi rinktis, kaip stipriai nori rizikuoti. Jei pasiseka, lėkimas esant išskirtinai prastam matomumui padeda susikrauti nemažą persvarą prieš atsargesnius varžovus. Jei nepasiseka – lenktynės paprastai baigiasi nepasiekus finišo. Žmogaus elgsena maždaug 80 proc. priklauso nuo regėjimo. Kuo tas procentas mažesnis – tuo daugiau baimių ir painiavos galvoje. Net ir labiausiai patyrę, sugebantys preciziškai sukonspektuoti visus greičio ruožo ypatumus, tokiose dulkėse greitai važiuoti labai sunku ir pavojinga“, – samprotavo J. Dereškevičius.

Vienas pačių greičiausių „Samsonas Motrosport Rally Utena“ svečių (šiuo metu jis užima trečiąją vietą Europos ralio čempionato bendroje įskaitoje), rusas Aleksejus Lukyanukas, antrą kartą važiuodamas 1 – 3 GR savo rezultatą sugebėjo pasigerinti net 45 sekundėm ir pakilti į trečiąją vietą. Klausiamas, kaip stipriai tempą pakoregavo dulkių debesys „Lukas“ teigė, kad idealiomis sąlygomis būtų finišavęs gal 10-15 sekundžių greičiau.

„Sąlygos čia visiems vienodai nepatogios, o „vaistas“ tik vienas – daugiau kilometrų, nuvažiuotų sportiniu režimu. Mūsų sezonas lig šiol buvo pakankamai intensyvus, todėl labai didelio diskomforto dulkės nesukėlė“, – sakė A. Lukyanukas.

Teisėjai, siekdami sumažinti incidentų riziką, priėmė sprendimą 3 GR visus ekipažus į trasą išleisti kas dvi minutes. Dėl šios priežasties varžybos užsitęsė daugiau nei valanda.

Pirmąją varžybų dieną bene vienintelis žmogus, neturėjęs rūpesčių dėl prasto matomumo, buvo Vytautas Švedas, gavęs pirmą startinį numerį. Visgi Lietuvos čempionato lyderis patikino, kad tokia pozicija turi ir savų trūkumų – važiuoti tenka „nešvariu“ keliu, nusėtu smulkiai akmenukais. Kadangi šįkart prie profesionalus trasą įveikė ir pora tuzinų B lygos ralio ekipažų, ideali trajektorija visus kartus buvo sąlyginai slidi.

„Turėjom dar vieną nedidelę problemą – žemėmis užsiteršė interkuleris, todėl šiek tiek trūko galingumo. Bet tai smulkmenos“, – teigė V. Švedas, po pirmosios lenktynių dienos 21 sekunde pralaimintis lyderio pozicijoje įsitvirtinusiam Martynui Samsonui. Minėtas A. Lukyanukas kol kas užima 3 vietą bendroje įskaitoje, nuo lyderio atsilikdamas 36 sekundes. Ketvirtas – Janis Vorobjovs (+ 55 sek.), penktas – D. Jocius (+1:07).

Dėl gedimų starto nepasiekė du ekipažai, neabejotinai galėję papuošti „Samsonas Motrosport Rally Utena“ lenktynes: Giedriaus Notkaus „Mitsubishi“ variklis sustreikavo po bandomojo greičio ruožo (čia panevėžietis parodė trečia geriausią rezultatą), o Benediktas Vanagas iš kovos pasitraukė pakeliui į pirmąjį GR pastebėjęs, kad „dingo“ penktoji „Subaru Impreza WRC“ pavara. Vaidotas Žala taip pat kiaulystę iškrėtė transmisija, todėl jis remontuoti automobilį turėjo po keleto pirmųjų greitų kilometrų.

Dėl pavarų dėžės kaprizų šiose lenktynėse iš „Subaru“ į „Renault Clio“ persėsti buvo priverstas „N40-Narvesen“ komandos pilotas Algirdas Kazlauskas.

„Šitų automobilių valdymas skiriasi kaip diena ir naktis. Dievaži, nesu labai greitas, bet su „Clio“ judam taip, kad pertraukose nuo vieno posūkio iki kito su šturmanu spėjam paplepėti „ne į temą“. Tokį automobilį reikia prisijaukinti ir bijau, kad iki „Rally Utena“ finišo to padaryti nespėsiu. Gali būti, kad šių lenktynių dar nelaimėsiu“, – po pirmosios dienos finišo juokavo A. Kazlauskas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie ralio bolido vairo sėdęs pareigūnas tikina – įgūdžiai praverčia ir darbe

Ralio entuziastų pasaulyje Marius Žiukelis ir Steponas Kriaučiūnas nėra naujokai, tačiau...

Sebastienas Loebas pakeitė WRC komandą – lenktyniaus nebe su prancūzais

Sebastienas Loebas , žymus „Peugeot- Citroen “ (PSA) grupės veidas, praėjusiame Dakaro ralyje...

Lietuvio karjeros šuolis pasaulio „super enduro“ čempionate: iš mechaniko į lenktynininkus

Lietuvos motociklų sporto istorijoje nauja ryški atžyma – lietuviai pirmą kartą startavo...

Dakaro operatorius papasakojo, ką išgyvena smėlynuose, ir kodėl kartą medžiagą siuntė iš viešojo tualeto

Kiekvienų metų sausio mėnesį Lietuvos naujienų portaluose ir TV reportažuose geriausias vietas...

Karolis Raišys Monte Karlo raliui turi naują ginklą – MG B pakeitė galingesniui automobiliu (1)

Sausio pabaigoje prasidėsiančiame prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje „Flameris...

Top naujienos

Pasiekė karjeros viršūnę Vokietijoje ir grįžo į Lietuvą: niekur kitur būti dabar nenorėtų (86)

Skaičiuojama, kad 78 proc. į užsienį emigravusių lietuvių ketina grįžti į Lietuvą. 31-erių...

Sudėliojo visus tašku ant „i“: trinktelėsi durelėmis – pildysi deklaraciją (77)

Ar ateis diena, kai radę įbrėžtas ar įlenktas savo automobilio dureles galėsime kviesti...

Tarp mulais vadinamų narkotikų kurjerių – ne vienas lietuvis: po tokių „atostogų“ kai kurie namo ir nebegrįžta (101)

Mulai – taip vadinami sutikusieji dirbti narkotikų kurjeriais. Dalis jų dienas leidžia Pietų ar...

Kaip sulaukti 100 metų ir turėti šviesų protą: 10 mokslininkų rekomendacijų (10)

Vis daugiau žmonių gyvena ilgai – kai kurie 100 metų ir ilgiau. Mokslininkai bando suprasti, kaip...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Kodėl „geltonosios liemenės“ laimėjo, o „Paskutinis skambutis“ liko neišgirstas? (157)

Andriaus Tapino ir dešimčių profesinių sąjungų organizuotoje „Paskutinio skambučio“...

Ko dar mes galime laukti ir tikėtis iš žiemos? (37)

Lietuvoje gruodžio vidurys, beveik pačių tamsiausių dienų metas. Sakome „beveik“, nes kas yra...

Miunchene – Krampuso viršus: kaip „Žalgirio“ vyrus sprukti privertė vokiškas siaubūnas pažymiai žaidėjams (58)

Kauno „Žalgirio“ vyrai antrą sezoną iš eilės iš Vokietijos savo gerbėjams lauktuvių...

Bilis pagerino Lietuvos rekordą ir pateko į finalą (8)

Simonas Bilis pagerino Lietuvos rekordą ir pateko į Kinijoje vykstančio pasaulio plaukimo...

Nomedos Kazlaus partneris dėl vienos ypatybės išgirsta itin nekorektiškų klausimų (18)

Graži gruodžio tradicija tęsiama: lietuvių operos solistė sopranas Nomeda Kazlaus vėl kviečia...

Spalvingasis Laosas – maža, bet didelių stebuklų kupina šalis (2)

Laosas – tarsi balta varna Azijoje. Ji dažnai aplenkiama keliaujant į Vietnamą, Tailandą ar...