Iš pirmojo žvilgsnio į žemėlapį trumpiausia turėjusi būti diena „Ladoga Trophy 2016“ bekelės maratone dalyviams virto tikru pragaru. Tautiečiai kovėsi iki paskutiniųjų.
„Ladoga Trophy 2016“ bekelės maratonas (A. Lauciaus ir E. Buiko nuotr.)

Trumpiausias – toli gražu ne lengviausias

Motociklininkai penktąją bekelės maratono aplink Ladogos ežerą dieną turėjo įveikti maždaug 35 km ilgio greičio ruožą. Patį trumpiausią iš visų šiose lenktynėse. Bet jis toli gražu nebuvo lengviausias.

„Kai po pusantros valandos klampojimo, griuvinėjimų ir motociklo stūmimo per pelkes pamačiau, kad dar nė 10 kilometrų nenuvažiavom, tai...“ – keiksmažodžiais dienos apibūdinimą užbaigė „GoLT“ komandoje su Simonu Ramanausku važiuojantis Paulius Kairavičius.

„Šiandien trasoje buvo vien tik pelkės. Tokios gilios, klampios. Paskui perlipi per aukštą kalną, ir krenti nuo dar aukštesnio šlaito veidu į kitą pelkę. Ir dešimtis kilometrų iriesi tokiu greičiu, kaip tik sugebi motociklą traukti“ – pasakojo kitas „GoLT“ komandos narys Mindaugas Aškelėnas.

Kankynė

Jam ši diena buvo dvigubai sunkesnė ir blogesnė: po to, kai ketvirtą dieną jo kolega Mindaugas Gulbinskas krito nuo motociklo ant akmens ir šoną susitrenkė, skausmas jam toli gražu nepraėjo. Netgi sustiprėjo, ir šiandien jis trasoje važiavo avariniu režimu. Bet tik pravažiuoti. Tik kad trasa nebuvo tokia kaip kitos. Čia ne tiek daug važiavimo, kiek technikos varymo per pelkes. Taigi vienas aimanavo iš skausmo, kitam teko aimanuoti traukiant du motociklus. Nors dėl lyderių pozicijų kovoję vyrai gero rezultato neparodė, finišą jie sėkmingai pasiekė.

„Šiandien buvo visiškai Ladoginis greičio ruožas. Navigacijos čia nereikėjo. Visi taškai buvo šalia vienas kito, ir nupiešė gana aiškų koridorių, kuriuo reikėjo važiuoti. Tik tas koridorius driekėsi per labai sudėtingai įveikiamas pelkes. Motociklas stringa, tu krenti, trauki jį, stumi, bandai sėsti, važiuoti, vėl priekiniu ratu pramuši kokias samanas ir krenti per priekį į pliurzą. Nuovargis buvo toks, kad visas vandens atsargas ištuštinom jau pusę trasos įveikę, pradėjom kvailus sprendimus priiminėti, vienu metu griuvęs į purvą netgi pelkių gėlytes filmuoti pradėjau“ – pasakojo Aidas Bubinas.

Ne tik sportininkai kankinosi. Aido kolegai Adui Berniui variklis užvirė taip, kad net aušinimo skysčio bakelio kamštis iššovė. Aušinimo sistemą ne kartą teko pildyti pelkių vandeniu. Su variklio kaitimo problemomis susidūrė ir Paulius Kairavičus, kuriam buvo sugedęs ventiliatorius.
Nepasidavė

Pirmieji iš lietuvių „GoLT“ komandos penktąją „Ladoga Trophy“ maratono dieną finišą pasiekė Tomo Šipkausko ir Šarūno Palioko ekipažas, lygiai taip pat prisikankinęs trasoje, bet besidžiaugęs tikrąją Ladoga, į kurią jie ir atvažiavo.

Po keturių dienų bendroje motociklų įskaitoje pirmauja rusų Stanislovo Melkovo ir Aleksėjaus Kolobovo ekipažas. Antroje vietoje – lietuviai Aidas Bubinas ir Adas Bernius. Toliau – dėl avarijos nemažai laiko praradę Mindaugai Aškelėnas ir Gulbinskas nukrito į ketvirtą vietą. Paulius Kairavičius su Simonu Ramanausku – penkti, Tomas Šipkauskas su Šarūnu Palioku nukrito į septintą vietą iš 20-ies motociklais Ladogoje važiuojančių komandų.

Nepasidavė net su skaudančiomis kojomis

„GoLT“ komandoje važiuojantis septyniolikmetis dviratininkas Martynas Dabužinskas ketvirtąją dieną, ilgiausiame ir sudėtingiausiame 93 km ilgio greičio ruože užėmė antrą vietą ir bendroje įskaitoje po dviejų nesėkmingų dienų pakilo į 4-tą vietą. Bet norėdamas susigražinti prarastas pozicijas taip stipriai spaudė, kad net kojų sąnariai sugedo.
„Vakar savęs negailėjau, truputį persistengiau. Šiandien labai kojų sąnarius skauda. Pas medikus buvome, bet jie nieko padaryti negali, taigi šiandien važiuodamas trasoje tabletes nuo skausmo rijau kaip saldainius,“ – pasakojo Martynas, kuris nepaisant kojų skausmų vis vien daugiau nei 50 km ilgio trasą per Karelijos pelkes ir upes dviračiu įveikė šeštas.

Atsipūtimas

Kiek lengvesnė penktoji diena buvo automobilių vairuotojams. Čia lyg atsipūtimas po prieš tai maratoninio 24 valandų, beveik 200 km važiavimo bekele. Viso labo 27 km ilgio greičio ruožas per pelkynus, miškus ir akmenis, bet be labai klampaus ir sunkaus molio per kurį automobilių varikliai nė ratų pasukti nesugeba.

Čia savo, kaip vairuotojo pranašumą galėjo įrodyti, ir įrodė Vaidotas Paškevičius su Šturmanu Dariumi Milieška, kurie silpną variklį turinčiu automobiliu galingiausios prototipų klasės trasą įveikė absoliučiai pirmi.

„Trasa nebuvo labai sunki. Labiau techniška, per stačias įkalnes, akmenis, miškus. Labai gerai sekėsi važiuoti. Turėjome tik vieną incidentą, per kurį man išsimaudyti teko: privažiavom kanalą. Maždaug automobilio ratų bazės pločio. Būtumėm įsibėgėję gerai, būtumėm prašokę. Bet neįsibėgėjom. Tai išlipau, kad į kitą pusę pereiti, kelią nuvesti. Vos žengiau žingsnį nuo kranto į vandenį ir prasmegau visas, kad net šalmas po vandeniu atsidūrė. Teko seklesnės vietos paieškoti“, – pasakojo Vaidoto šturmanas Darius Melieška.

Lietuviai jau stato koją ant podiumo

Tuo tarpu lyderis tarp lietuvių Nerijus Gurklys su šturmanu Aigaru Zeiza šiandien buvo trečioje vietoje.

„Važiuojam ramiai, nelaužome mašinos, antrą vietą bendroje įskaitoje „dabojame“. Nes bandyti vytis pirmoje vietoje esantį estą Tarvo Klassimae neverta. Dar galėtumėme pasivyti, bet tai labai rizikinga. Jis važiuoja lyg be galvos. Niekur nestabdo, automobilio negaili.

Ketvirtą dieną per 24 valandų ruožo pirmąją dalį buvome juos pasiviję ir netgi aplenkę. Bet ir patys važiavome lyg be galvos, kiek tik mašina gali. Važiuojant tokiu tempu antroje dalyje nulūžo galinį tiltą laikantys šarnyrai. Tiltą, kad nenukristų, suvarstėme trosu. Taip surinkome visus likusius taškus. Praradome visą valandą“, – sakė Nerijus Gurklys, kuris jau planuojasi podiume po trijų dienų atsistoti ant antros vietos laiptelio.

Į nesėkmių liūną įklimpo „Tanagra“ komanda, vairuojanti „TRT Evo II“ automobilį. Andžejaus ir Vitoldo Dzikevičių ekipažui ketvirtąją dieną maratoniniame greičio nulūžo ratas. Greičio ruožo jie nebaigė, prašė pagalbos „Ural“ sunkvežimio vairuotojo, kad juos ištrauktų iš miško. Ta pati problema atsitiko ir penktąją dieną – įpusėjus važiavimą nulūžo kitas ratas. Taip ši komanda nebaigė dviejų greičio ruožų ir palaidojo galimybę kovoti dėl prizinių pozicijų. Bet automobilį jie sutaisys ir važiuos toliau rodyti gerų rezultatų bent jau atskiruose greičio ruožuose.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro ralio techninė komisija – be netikėtumų

Po beveik dvi paras trukusios kelionės per Europą, „ General Financing team Pitlane ” komandos...

Juknevičius pirmasis iš 525-ių Dakaro dalyvių sutvarkė formalumus Le Havre (5)

Labiausiai patyręs Dakaro lietuvis Antanas Juknevičius laiko Prancūzijoje nešvaistė –...

Prieš bekelės maratoną – kilometrai greitkeliais, aplinkkeliais ir jūra (1)

Projekto #iGo2Dakar automobilis „ Nissan Navara “ jau įveikė pirmuosius tūkstančius...

Lietuviai sužinojo starto numerius kitų metų Dakaro ralyje (6)

Trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje Prancūzijos kompanija „A.S.O.“ (Amaury Sport...

Karališkas AFL sezonas: čempionai ir rekordai

Bolidai garažuose sustojo žiemos miegui, iš lenktynininkų kraujo išgaravo adrenalinas ir tai...

Top naujienos

Areštinėje – nepilnamečio savižudybė: sudaužyto likimo atomazga (95)

Lietuva skaudžiai moka už klaidas, kurias padarė vienišus vaikus sugrūsdama į globos namus, kur...

Pamatę naujai įstatytas balkono duris nepatikėjo savo akimis (29)

Naujai įstatytos balkono durys įžiebė nemenką konfliktą. Šernų soduose gyvenanti klaipėdietė...

Italų žurnalistai „rado“ sensaciją: kruvinų žudynių istorijoje - lietuvių snaiperių pėdsakai (923)

Kas iš tikrųjų įvyko 2014-ųjų vasarį Kijeve, kai į Maidano protestuotojus pasipylė...

Vilniuje biurą atidarys didžiausia pasaulyje viešbučių rezervavimo platforma (5)

Į Vilnių žengia didžiausia kelionių kompanija pasaulyje booking.com. Tai savo feisbuko paskyroje...

Įspėja aklai nesusivilioti 80 ar 90 proc. nuolaidomis internete (4)

Specialistai įspėja, kad artėjant šventėms internete suaktyvėjo sukčiai, žmones viliojantys...

Gyvai / FIBA liūdesiui: „Žalgiris“ – „Anadolu Efes“ (17)

Neeilinis Eurolygos turas, pirmą kartą sutampantis su inauguracinėmis pasaulio krepšinio...

Žilvinas Grigaitis pristatė unikalią papuošalų kolekciją (1)

Likus mėnesiui iki didžiųjų metinių švenčių, lapkričio 23-iosios vakarą, lietuviško dizaino...

Rolando Mackevičiaus Kalėdos vaikystėje kvepėjo ne mandarinais, o ir Kalėdų Senelis buvo kitoks

Nors iki Kalėdų dar liko mėnuo, Rolando ir Ievos Mackevičių namuose jau stovi eglutė. Tiesa, ji...

Lietuviško oro išvarginta lietuvė įsikūrė kurorte, kuriame vasara visus metus (28)

Įspūdingo grožio gamta, kvapą gniaužiantys egzotiški vaizdai, gyvūnija ir nesibaigianti vasara...

Beigelio formos namai Maskvoje (1)

Aštuntojo praėjusio amžiaus dešimtmečio pradžioje rusų architektas Jevgenijus Stamas ir...