aA
2015-ųjų gegužės 8-ąją startavusios pirmosios Lietuvoje, o kartu ir Baltijos šalyse, elektromobilių varžybos netapo vienkartine akcija. Po poros savaičių, gegužės 3 dieną, Europos aikštėje šalia sostinės savivaldybės bus duotas startas tapusioms tradicinėmis, jau penktosioms elektromobilių varžyboms „Charge it on! Vilnius – Palanga“, kuriose laukiama 20 ekipažų. Tradiciškai elektromobiliai finišuos Palangoje, J. Basanavičiaus gatvėje, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Laukia 5-osios elektromobilių lenktynės
Laukia 5-osios elektromobilių lenktynės
© Organizatoriai

„Džiaugiuosi, kad elektromobilių varžybos sulaukė pirmojo savo penkerių metų jubiliejaus ir tapo reiškiniu ne tik šio ateities transporto gerbėjams bei propaguotojams, – sako vienas iš šios idėjos autorių ir varžybų pagrindinių organizatorių Darius Grinbergas. – Būtent šiuo renginiu siekėme ir dabar siekiame ne tik propaguoti elektromobilius kaip perspektyviausią transporto priemonę, bet ir skatinti elektromobilių infrastruktūros, ekologiškiausio, visiškai neteršiančio aplinkos, transporto plėtrą“.

Penkmetis – tik akimirksnis istorijos tėkmėje. Tačiau šis laikotarpis labai reikšmingas elektromobilių ir jų infrastruktūros plėtrai šalyje. Pirmųjų varžybų dalyviai mena, jog tuo metu tebuvo kiek daugiau nei šimtas elektromobilių, o vietų, kur juos būtų galima įkrauti, teko vos ne su žiburiu ieškoti.

Situaciją bene iškalbingiausiai liudija tas faktas, jog stengiantis nesužlugdyti pirmų varžybų, jų organizatoriams teko pasirūpinti laikinąja įkrovimo stotele Kryžkalnyje. O kaip ją pasiekti neišeikvojus visos akumuliatorių talpos, šturmanams teko gerokai pasukti galvą.

Dabar elektromobilių skaičius Lietuvoje perkopė tūkstantį, o ir jų įkrovimo infrastruktūra plečiama gana sparčiai. Tačiau prie elektromobilių dar nesidriekia norinčių juos įsigyti eilės.

„Varžybų maršrutas nesikeičia jau penkti metai paeiliui. Tai daroma sąmoningai, šiuo renginiu norint patikrinti, kaip tobulėja automobiliai, kai plečiama būtina jų aptarnavimo infrastruktūra, ar teisinga linkme einama, – sako D. Grinbergas. – Geriausias to rodiklis – kasmet vis trumpėjantis laikas, būtinas iš sostinės pasiekti mūsų didžiausiąjį vasaros kurortą“.

Laukia 5-osios elektromobilių lenktynės
Laukia 5-osios elektromobilių lenktynės
© Organizatoriai

Prieš penkerius metus vykusias pirmąsias elektromobilių varžybas laimėjo Gintaras Kaukėnas ir Karolis Judzentavičius, su „Kia Soul EV“, 337 kilometrų nuotolį nuvažiavę per 5 val. 27 min. 41 sek.

„Mūsų pergalę lėmė vykusiai pasirinkta taktika bei strategija ir, žinoma, automobilio techninės galimybės, leidusios per trumpiausią laiką „pasiimti“ būtent tiek energijos, kurios užtektų finišui Palangoje pasiekti, – rankose laikydamas nugalėtojų prizą tąsyk kalbėjo G. Kaukėnas. – Visus 337 km įveikėme važiuodami vidutiniu 70 km/val. greičiu, o didžiausias mūsų greitis buvo 111 km/val., tačiau baterijų talpos papildymas truko lygiai valandą“.

Daugeliui atrodė, jog rezultatas tikrai ne prastas ir vargu bau, ar greitai jį kas pagerins. Tačiau po metų žinomas ralio meistras Saulius Girdauskas su Egidijumi Skrodeniu nuo pirmųjų rekordininkų pasiekimo „nukirpo“ net 38 minutes ir su „Nissan Leaf“, įskaitant ir laiką, sugaištą papildant akumuliatorių baterijas, finišavo per 4 val. 49 minutes.

„Antrosios jų istorijoje varžybos atvėrė ir daug aiškesnį vaizdą, kodėl elektromobilio dar negalime tituluoti šiandienos šeimos automobiliu. O reikia, regis, tiek nedaug - pasirūpinti tankesniu šios transporto rūšies aptarnavimo ir įkrovimo tinklu, kad galėtume drąsiai leistis į kelionę per daug nesibaimindami ir nesižvalgydami ar ne per sparčiai senka energijos šaltinis“, – sakė S. Girdauskas.

Laukia 5-osios elektromobilių lenktynės
Laukia 5-osios elektromobilių lenktynės
© Organizatoriai

Daugiau nei pusvalandžiu dar sutrumpėjo ir trečiaisiais metais pasiektas rekordas. Vaidotas Kviklys ir Paulius Sviklas su „Hyundai Ioniq“ 337 km atstumą nuvažiavo per 4 val. 5 min.

„Papildyti baterijų stojome du kartus – Vievyje, kur sugaišome apie 10 min., ir Kryžkalnyje, kur užtrukome šiek tiek daugiau, nei pusę valandos, kol automobilio baterijos pasipildė reikiamu kiekiu energijos įveikti likusį kelią“, – pergalės strategiją dėstė V. Kviklys.

Trečiųjų varžybų nugalėtojai kelyje laikėsi leistino greičio, tačiau nevažiavo pernelyg lėtai, nes, kaip parodė ankstesnių metų praktika, reikiamo efekto tai neduoda.

Ketvirtosiose varžybose rekordo nepasiekta, nors nugalėtojai Nerijus Dagilis ir Marius Slaboševičius, vairavę „Nissan Leaf“, nuo orientyru laikyto ankstesnio pasiekimo atsiliko labai nedaug ir finišavo per 4 val. 11 min.

Siekiant dar kartą patikrinti elektromobilio efektyvumą, lygiai tokį patį maršrutą pernai įveikė ir dyzelinis „Nissan X-Trail“, kurio ekipažas važiavo maksimaliu leistinu greičiu su vienu „kavos“ sustojimu ir užtruko kelyje 3 val. 46 min., arba tik 25 min. trumpiau, nei nugalėtojų elektromobilis.

„Ketvirtosios varžybos įrodė ne tik spartų elektra varomų transporto priemonių progresą, bet ir jų infrastruktūros plėtrą“, – pripažino varžybų organizatorius D. Grinbergas.

Tačiau tai – jau istorija. Dabar visų dėmesys sutelktas į penktąsias varžybas ir kokius pasiekimus jose pademonstruos iki 20 ekipažų išaugsiantis dalyvių skaičius.

Laukia 5-osios elektromobilių lenktynės
Laukia 5-osios elektromobilių lenktynės
© Organizatoriai

Organizatoriai tikina, jog rekordas tikrai bus. Ir tam yra ne viena priežastis. Pirma, abipus Vilnius-Klaipėda automagistralės žymiai padidėjęs įkrovimo stotelių skaičius jau pernai atvėrė galimybę efektyviau planuoti akumuliatorių papildymą. Tai itin svarbu vairuojantiems seniau Lietuvoje pasirodžiusius elektromobilius.

Antras ir bene svarbiausias faktorius – šalies rinką papildę ir oficialiai parduodami net trys modeliai, kurių gamintojai deklaruoja didesnį nei 400 km vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą.

Vienas tokių elektromobilių – „Hyundai Kona EV“, kurį galima vadinti šiuo metu bene geriausiai vairuotojų lūkesčius atitinkančiu elektromobiliu. Tai talpus, šeimos poreikiams pritaikytas elektrinis automobilis, kuris viena įkrova gali nuvažiuoti beveik 450 km, o naudojantis greito įkrovimo stotele 80 proc. baterijų galima įkrauti greičiau nei per valandą.

O bene svarbiausia, kad jo pradinė kaina neperkopia 40 tūkst. eurų ir jis yra kur kas pigesnis už kitus panašias charakteristikas turinčius elektromobilius.

„Šiose varžybose konkurencija bus labai aštri, nes sulauksime nemažai lygiaverčių varžovų. Tačiau atsižvelgdami į mūsų „Hyundai Kona EV“ galimybes, keliame pačius aukščiausius tikslus – ne tik laimėti, bet ir pagerinti šių lenktynių rekordą. Tikimės, kad tą mes padarysime Palangą pasiekę be sustojimų“, – teigia nuolatinis tokių varžybų dalyvis, „Fakto Auto“ marketingo specialistas V. Kviklys.

Kartu su Vaidotu vieną ekipažą sudarys ir žurnalistas Tadas Markevičius, jau pirmosiose tokiose lenktynėse kartu su dar vienu nuolatiniu jų dalyviu Mindaugu Plukiu nedaug atsilikę nuo nugalėtojų ir su „Nissan Leaf“ elektromobiliu tąsyk finišavę antri.

Analogišką galimybę turi ir tik šiemet rinkoje debiutavusių „Audi e-tron“ ir „Jaguar I-Pace“ elektromobilių įgulos. Jų gamintojai deklaruoja, jog šiais keturračiais be sustojimo irgi galima įveikti didesnį atstumą, nei nuo Vilniaus iki Palangos.

Intriga tik kas vairuos šiuos pažangiausius elektromobilius?

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Mantas Matukaitis grįžta į Baltijos šalių čempionatą vienas: su išlaisvintais „Lamborghini“ arkliais sieks pergalės sprinte

„Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ komanda šį savaitgalį išvyksta į Estiją, kur dalyvaus...

Praėjęs savaitgalis Lietuvos automobilių sporto meistrams – pergalingas

Pirmąjį rugpjūčio savaitgalį Lietuvos automobilių sporto atstovai varžėsi Baja, žiedo, ralio...

Per plauką nuo pergalės: Jonas Karklys Vokietijos žiedinėse lenktynėse iškovojo antrąją vietą

Šeštadienį Vokietijos žiedinių lenktynių „ ADAC TCR Germany“ pirmenybėse vyko ketvirtasis...

Benedikto Vanago ir Kuldaru Sikko ekipažas tapo „Hungarian Baja“ nugalėtojais

Sekmadienį ant pirmojo Europos bajų taurės etapo „Hungarian Baja“ podiumo laiptelio...

D.Butvilas apie Rokiškio ralio greičio ruožų ilgį ir varžovus: atsipalaiduoti negalėsime

Jau kitą savaitgalį, rugpjūčio 12–14 dienomis Rokiškyje ir jo apylinkėse įvyks ketvirtasis...

Top naujienos

Delfi PliusTomas Janonis

Miestiečiams – nauja valdžios staigmena: teks pratintis prie kuklesnio gyvenimo (3)

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas turi naują sumanymą. Jo planuose – miestų gyventojų...

Elektros biržoje pasiektas naujas kainos rekordas – tokio kilimo niekas nesitikėjo, situaciją prašoma ištirti (12)

Lietuvoje elektros valandinė didmeninė kaina trečiadienį pasiekė 4000 eurų už...

Karas Ukrainoje. Kryme esantiems ukrainiečiams – svarbus įspėjimas Ukrainos ginkluotųjų pajėgų vadas: rusai mus apšaudo 700-800 kartų per dieną

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis paragino laikinai okupuoto Krymo gyventojus nesiartinti...

Verslas PliusBloomberg News

Putino karas per vieną ketvirtį nubloškė jo ekonomiką ketverius metus atgal

Prezidento Vladimiro Putino invazija į Ukrainą per pirmąjį pilną ketvirtį nuo karo pradžios...

Labanaktis, Europa: auksines mergaites įkvėpė Curry, lopšinę niūniavo Jocytė

Sidabras žėri ryškiai, bet auksas – visų puošniausias. Trečiadienio naktį jį į tėvynę tik...

Aistros dėl kone brangiausio NT Lietuvoje: už tualeto būdelę – 2 milijonai eurų (1)

NT karštinė pajūryje blėsta, tačiau išskirtinės teritorijos visuomet išliks patrauklios....

Kristupas Dautartas

Investavimas kai kuriems tebėra tamsus miškas: kokia klaidas dažniausiai daro pradedantieji (1)

Pagal tarptautinius tyrimus, Lietuvos gyventojų finansinis raštingumas – vienas prasčiausių...

Ukrainos LGBTQ+ pora prisijungė prie savo šalies gynybos pajėgų: kovoja ne tik su Rusija, bet ir homoseksualių kareivių stigma

Oleksandras Zhuhanas ir Antonina Romanova susipažino dirbdami teatre, kai pastarasis 2014 m....

Delfi PliusViktorija Dačinskaitė

Karštos vasaros dienos – pats šių kenkėjų dauginimosi pikas: vaisius ir daržoves nugula šimtai kiaušinėlių Būdai, kurie padės jais atsikratyti

Vaisinės muselės yra, ko gero, vienas nemaloniausių virtuvėje įsikuriančių vabzdžių. Jos ne...

Dalis Lietuvos moterų senatvėje patiria skurdą: patarė, kaip tai pakeisti

Lietuvos Užimtumo tarnyboje tarp visų 151 tūkst. klientų vyrauja moterys . Oficialiai šiuo metu...