Motociklų sporto aukštumose būti talentingu nutrūktgalviu nepakanka. Kuo aukštesnis varžybų lygis, tuo rimtesnis reikalingas pasiruošimas. Tačiau kaip būtent pasiruošimas motociklų žiedinėms lenktynėms turėtų vykti?
Šarūnas Pladas
© M. Žičiaus nuotr.

Greičiausias Lietuvos plento žiedo motociklininkas Šarūnas Pladas, kuris jau pradėjo pasirengimą pasaulinio čempionato „World Superbike Championship“ varžyboms šį rudenį, pateikia 5 esminius patarimus visiems planuojantiems karjerą motociklų žiedinėse varžybose, rašoma pranešime žiniasklaidai.

1. Fizinis pasiruošimas. Žiūrintiems iš šalies gali pasirodyti, kad lenktyniaudamas sportininkas visą laiką patogiai sėdi ant motociklo lyg ant kėdės ir valdyti motociklą nesudėtinga. Iš tiesų ši sporto šaka reikalauja nemažai kūno jėgos ir ištvermės, todėl fiziškai menkai pasiruošęs sportininkas vargiai bus pajėgus palaikyti tempą visų varžybų metu.

Net jei vieną lenktynių ratą jis įveikia greičiau už kitus, tikėtina, kad galutinis rezultatas nebus labai aukštas, nes varžybų eigoje pasijutus nuovargiui jo tempas smarkiai kris. Būtent todėl privalu būti tinkamai fiziškai pasiruošusiam. Beje, geras fizinis pasirengimas trunka ne vieną mėnesį, todėl sportuoti rekomenduočiau pradėti dar žiemą.

Idealiu atveju sportuoti reikėtų nuolatos. Motociklų sporte raumenų masė nėra labai svarbi. Kur kas svarbesnė ištvermė, todėl treniruotėse daugiausia laiko turėtumėte skirti kardio pratimams, kurie stiprina širdies veiklą.

2. Psichologinis nusiteikimas. Net ir aukščiausio meistriškumo ir labiausiai patyrusiems sportininkams nėra svetimas jaudulys. Šis jausmas artėjant varžybų startui stiprėja ir kulminaciją pasiekia užsidegus starto šviesoforo signalams – tuomet sportininkų pulsas šauna į tikras aukštumas. Jaudulys sekina, provokuoja klaidas, tad labai svarbu mokėti jį kontroliuoti ir nepasiduoti stresui.

Sportininkai skirtingai kovoja su jauduliu: vieni prieš varžybų startą klausosi savo mėgstamos muzikos, kiti tyliai medituoja vienumoje, treti ramybės ieško dar kartą tikrindami savo techniką. Suraskite būdą, kuris jums tinka geriausiai.

3. Technikos paruošimas. Motociklų sporte, panašiai kaip mokykloje ar universitete, daug kas techniką ruošia kone paskutinę naktį prieš varžybas. Tai nėra gera praktika, ypač jei techniką ruošiate patys. Prieš artėjančias varžybas turėtumėte gerai išsimiegoti ir pailsėti, o ne sukinėti varžtus. Žinoma, kad ir dėl nedidelio miego trūkumo (pvz. 6 valandų miego vietoj 8) smarkiai sulėtėja reakcija. O reakcijos laikas šiame sporte yra kritiškai svarbus.

Technikos paruošimas turėtų prasidėti gerokai prieš varžybas – apskaičiuokite, kiek žmogiškųjų ir finansinių resursų tam turėsite ir pagal tai planuokite ruošimosi grafiką. Pirmiausia gerai susipažinkite su varžybų techniniais reikalavimais, paprastai jie publikuojami varžybų organizatorių puslapyje. Jeigu turite ribotą biudžetą ir negalite sau leisti keisti brangias motociklo dalis (pvz. variklį), tuomet turėtumėte techniką ruošti taip, kad ji tarnautų tiek laiko, kiek esate suplanavę.

Galimybė varikliui pridėti kelis papildomus „arklius“ gali atrodyti viliojančiai, tačiau nepamirškite, kad kiekvienas papildomas kilovatas darosi brangesnis, o variklio resursas – mažesnis. Piktnaudžiaudami prabangiomis modifikacijomis rizikuosite visai likti be variklio ir galimybės išvažiuoti į startą.

4. Treniruotės. Kuo daugiau valandų praleisite besitreniruodami trasose, tuo geresnę formą įgausite. Be abejo, geriausia treniruotis toje trasoje, kurioje vyks varžybos. Kuo geriau perprasite konkrečios trasos ypatumus, tuo geresnio rezultato galėsite tikėtis.

Jeigu nėra galimybių treniruotis tame pačiame lenktynių žiede, kuriame vyks varžybos, tuomet rinkitės tokį, kuris būtų kuo panašesnis. Pvz., jeigu varžybos vyks Lenkijos „Tor Poznan“ žiede, treniruotis reikėtų ne Kačerginės „Nemuno žiedo“ ar Latvijos „Bikernieki“ trasose, kurių asfalto dangos nelygios, bet Estijos „Auto24ring“, nes čia asfaltas yra lygus ir panašus į lenkiškos trasos asfaltą.

5. Palaikymo komanda. Nepriklausomai nuo varžybų lygio, svarbi ne tik paties sportininko ir jo technikos parengtis, bet ir gera palaikymo komanda. Idealiu atveju jūs norėsite turėti bent vieną profesionalų mechaniką, kuris prireikus pakeis motociklo padangas, stabdžių kaladėles, sureguliuos važiuoklę ar pašalins gedimus, jeigu tokie atsiras.

Jei mechaniko neturite, vis tiek pravartu turėti pagalbininkų. Bet kuriam bičiuliui galėsite patikėti šalmo stikliuko nuvalymą (kas irgi yra velniškai reikalinga), padangų šildytuvų uždėjimą ir nuėmimą, padangų slėgio patikrą ir kitus nesudėtingus darbus. O jūs tuo metu turėsite bent kiek laiko atsikvėpti po treniruotės ar kvalifikacinio važiavimo ir susitelkti į artėjančias varžybas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Antras „Naktininės Lenktynės 420“ etapas: dvigubai daugiau distancijos ir azarto (1)

Pirmosios Lietuvoje ištvermės „Naktinės Lenktynės“ startavo gegužę. Rugpjūčio 11 dieną...

Estijos ralyje lietuviai patyrė avariją (13)

Šį savaitgalį vykstančiame „Shell Helix Rally Estonia“ startavę du ekipažai iš Lietuvos...

„Bracket drag“ lenktynėse Palangoje sunkiausia bus profesionalams (2)

„Aurum 1006 km lenktynių“ metu ketvirtadienio vakarą pirmą kartą Lietuvoje vyks „Bracket“...

Pasaulio čempionato lyderis „Hyundai i30 N TCR“ varžysis Lietuvoje (1)

Ką tik iš gamyklos Alzenau (Vokietija), dar kvepiantis dažais, toks pats, kaip pasaulio čempionate...

„Samsonas Rally Rokiškis“ varžybose debiutuos perspektyvus šešiolikmetis iš Suomijos

„ Samsonas Rally Rokiškis “ varžybos šiemet ir vėl pasižymės rekordine dalyvių iš...

Top naujienos

Feisbuke plinta siūlymai, kaip užsidirbti iš „Maxima“ kortelės (25)

„Pinigai grįžta perkant“, – džiaugsmingai skelbia viena feisbuko grupė. Joje visi norintys...

Charkoviečiai pageidauja pasiskolinti mūsų prezidentę: jos reikia Ukrainai (333)

Prieš lankantis pusantro milijono gyventojų turinčiame, antrame pagal dydį Ukrainos mieste...

Skulptorius Vladas Kančauskas: naujas Druskininkų ženklas – mano darbo plagiatas (43)

Vos spėjo Druskininkų kurortas papuošti žiedinę sankryžą prie įvažiavimo iš Merkinės...

Trumpas po susitikimo su Putinu: aš manau, kad dabar mes einame teisingu keliu (1117)

Pirmadienį Helsinkyje susitiko JAV ir Rusijos vadovai. Tai buvo pirmasis dvišalis Donaldo...

Neringa Venckienė vėl sulaukė palaikymo: iš Lietuvos – laiškas JAV teismui (207)

Ketvirtadienį, liepos 12 d., Jungtinių Amerikos Valstijų teismas paskelbė, kad Neringos...

Lietuvos aukštuomenė parodė elegancijos ir gero skonio pavyzdį (93)

Tradiciškai liepos 14-ąją Turniškėse esančioje Prancūzijos rezidencijoje paminėta Bastilijos...

Gydytojai įspėja dėl naujos sparčiai lytiniu keliu plintančios ligos (65)

Gydytojai perspėja, kad kol kas mažai žinoma lytiniu keliu plintanti liga Mycoplasma genitalium...

Kodėl lietuviai mieliau renkasi lietuvišką prekę? (48)

Net 94 proc. Lietuvos vartotojų teigia teikiantys pirmenybę vietiniams produktams, didžiausias...

Neįtikėtina išgyvenimo istorija: prieš savaitę nuo 60 m. skardžio nulėkusi moteris rasta gyva išgyveno gerdama automobilio radiatoriaus vandenį (22)

Viena turistavusi pora rado dingusią moterį iš Oregono, kurios automobilis beveik prieš savaitę...

Maradona atskleidė savo planus Breste: statys gigantišką „Paukščių tako“ stadioną (3)

Girgždančiu ir kiek nuvargusiu balsu, ramiai rinkdamas žodžius futbolo legenda atskleidė...