aA
Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai apšviesti ir išblizginti stovi ryškios žarijų spalvos automobilis ir sunkvežimis. Jau dešimtą kartą Dakaro technikos palydėjimą savo žodžiu pradedantis „Craft bearings“ komandos pilotas Antanas Juknevičius pripažįsta, kad kažkuo nustebinti darosi sudėtinga, tačiau tuoj pat pažeria kalną naujienų ir intriguojančių istorijų iš pasiruošimo.
Antano Juknevičiaus startinio numerio 2019 Dakare pristatymas
Antano Juknevičiaus startinio numerio 2019 Dakare pristatymas
© Komandos archyvas

Pirmoji staigmena – kruopščiai slėptas A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio ekipažo startinis numeris, skelbiama pranešime žiniasklaidai. Praėjusiais metais rekordinį Baltijos šalims finišą 12-oje vietoje pasiekusi komanda kitąmet startuos iš kol kas aukščiausios kada nors lietuvių užfiksuotos, 15-os startinės pozicijos. Kaip sako pat A. Juknevičius – tikėjosi būti dvidešimtuke, tačiau žinant konkurenciją abejonių buvo iškilę.

„Mums labai patiko numeris 321, bet 315 – ant naujos agresyvesnės išvaizdos bolido atrodo įspūdingai, ypač, kai žinai, kiek daug greitų pilotų ir kokio dydžio komandos yra Dakaro elito 20-uke. Kiekvienais metais tu nukrenti kažkiek pozicijų, nes ateina pernai iškritusios žvaigždės, kurioms turi užleisti vietą, bet mes nukritome vos per 3 pozicijas – faktas, kad užleidome vietą Loebui, Despres, bet už mūsų buvo ir Hirvonenas, Terranova – reiškia savo vietą ir pagarbą tarp jų jau esame iškovoję. Patekom į milijonų zoną – čia komandos kartu dirba ištisus metus, keliauja po pasaulį dalyvaudami „Cross-Country“ taurėje, biudžetai čia kosminiai. Nepaisant to, aš manau, kad ir mes turėsim kuo nustebint, ypač technologine prasme“, – tikino lenktynininkas.

Kaip ir praėjusiais metais, šiemet A. Juknevičiaus palaikymo sunkvežimis turi ant stogo sumontuotus saulės fotomodulius. Šiemet lietuvių bendrovė „SoliTek“ čia sumontavo inovatyviausią įmanomą įrangą, todėl generuojamas elektros kiekis ženkliai išaugo. Praėjusiais metais mechanikams dar vis prireikdavo užkurti generatorių, tačiau šiemet akumuliatorių talpos visiškai pakaks darbams prie automobilio, ir kaip sako A. Juknevičius – liks draugams.

„Pernai mechanikai jau džiaugėsi ramesniu darbu – pamiršo, ką reiškia, kai nuolat prie ausies burzgia generatorius, reikia jį pildyti, tepliotis. Mes visi suprantam, kad reikia judėti į tą pusę ir atsisakyti kuo daugiau naftos produktų suvartojimo, CO2 išmetimo – kuo ankščiau į tą pusę judėsim, tuo greičiau ateisim. Pernai visą reportažą organizatoriai apie mus padarė, gal šiemet pamatę progresą ir filmą susuks?“, – juokėsi Dakaro vilkas.

2019-ųjų Dakare komandos ir vėl kviečiamos prisijungti prie „Eco-Label“ iniciatyvos, kurios ambasadoriais šiemet tapo A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio ekipažas. Su šiemetiniais atnaujinimais „Craft bearings“ ir vėl pretenduos į šį sertifikatą.

Dar daugiau įdomių detalių lenktynininkas papasakojo apie naujojo bolido perrinkimo darbus – tikrinant vos 1500 km nuvažiavusio „Overdrive“ vidurius komandos inžinieriai atrodo neįprastų siurprizų.

„Aš per tris Dakarus senajame automobilyje buvau pakeitęs vieną sankabą – čia po kelių pasaulio čempionatų etapų ištraukę sankabą ją iškart išmėtėme – atrodo, kad žmogus važinėjęs šiuo automobiliu dar tik mokėsi lenktyniauti su sekvencine pavarų dėže. Greičių dėžės viduje taip pat buvo ką keisti, darbo buvo ir prie reduktoriaus. Tai tik dar kartą patvirtina, kad labai svarbu, kaip lenktynininkas pažįsta savo techniką ir kaip ją naudoja“, – pasakojo sportininkas.

Dakaro ralis 2019-ais vyks vienoje valstybėje – Peru, kur lenktynininkai startuos ir finišuos sostinėje Limoje. Šiemet varžybos neįprastos ir trumpesniu maršrutu, bei bendra lenktynių trukme – lenktynininkai varžysis 10 dienų, o nuvažiuos 5000 km, tačiau organizatoriai žada, jog Peru trasų specifika lems vieną sunkiausių Dakaro ralių Pietų Amerikoje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Po vaiko priežiūros atostogų – kova dėl buvusios darbo vietos: darbdavys apsukriai dalijo pažadus (61)

Po vaiko priežiūros atostogų į darbą „Lietuvos pašte“ grįžusi moteris sužinojo, kad...

Beveik 2 mlrd. eurų klausimas: kaip įtikinti Briuselį, kad mes vis dar vargšai (193)

1,874–1,898 mrld. arba apie 270 mln. eurų per metus mažiau Lietuvai – taip atrodo planuojamas...

Paaiškėjo daugiau tragedijos detalių: pirmosios nelaimės versijos ir kur su 13-mete dukra skrido Kobe Bryantas? paskelbtos katastrofos foto (78)

Krepšinio pasaulyje - gedulas. Sekmadienį visus sukrėtė žinia, jog sraigtasparnio avarijoje žuvo...

Laukia lietus, debesys ir permainingi orai (10)

Šiandien Lietuvos orus lems artėjančio Atlanto ciklono pietrytinis pakraštys. Bus debesuota,...

Tragiška žinia apie Bryanto žūtį sukrėtė pasaulį: dėl jo pradėjome žaisti krepšinį žuvo ir 13-metė dukra (642)

Krepšinio bendruomenę sukrėtė tragiška žinia. Sraigtasparnio avarijoje JAV žuvo legendinis...

Sabonio trigubas dublis neišgelbėjo „Pacers“ ekipos mūšyje su „Blazers“ (7)

Domantas Sabonis gimtajame Portlande surengė įspūdingą pasirodymą, tačiau jo atstovaujama...

Riebalai nestorina, o jų mityboje tikrai reikia: dietistė Kurpienė patarė, ką valgyti kuo dažniau (11)

Be abejonės, riebalų mūsų organizmui reikia. Ypač žiemą norisi valgyti kuo riebiau ir sočiau....

Kobe Bryanto bei jo dukters žūtis sukrėtė ir Lietuvą: prašau, pasakykite, kad juokaujate

Sekmadienį pasaulį apskriejo siaubinga žinia – sraigtasparnio avarijoje žuvo 41-erių legendinis...

Los Andžele išdalinti „Grammy“: po nuvilnijusio skandalo ceremonija pažėrė siurprizų, tarp nominantų – 3 lietuviai (7)

Los Andžele naktį iš sekmadienio į pirmadienį (Lietuvos laiku) vyko svarbiausias muzikinio...

The Economist

Harry, Meghan ir Marksas

Sasekso prekės ženklas – didžiausias iki šiol monarchijai kilęs pavojus.