Šių metų žurnalistų ralyje numatytos dvi naujienos. Pirmiausia keičiasi įprastas renginio vardas, o kartu ir trasos bei finišo vieta.

„Antroji naujiena yra tai, kad ralyje dalyviai varžysis anksčiau nebandytose trasose, vakarinėje Latvijos pakrantėje – Liepojoje finišo dar nebuvo. Ši vieta dėkinga dėl čia esančių erdvių asfaltuotų aikščių ir įdomių vietų turistiniams maršrutams“, – teigė renginį organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

Registravosi jau rugsėjį

Anksčiausiai paraišką dalyvauti 2019 m. varžybose pateikė Dominykas Danys – procedūrą jis „atliko“ dar praėjusių metų rugsėjo mėnesį. 2018 m. konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ nugalėtojui buvo pažadėtas išskirtinis prizas: be įvairių partnerių dovanų, jis gavo „Press ralio“ dalyvio paketą – „Suzuki“ automobilį ir startinį mokestį. Po atkaklios kovos atrankos etapuose ir finale, aplenkęs daugiau nei tūkstantį besiregistravusių konkurso dalyvių, prizą iškovojo vilnietis informacinių technologijų specialistas D. Danys.

Paraišką 2019 m. „Press raliui“ pasiskubino pateikti ir daugkartiniai varžybų nugalėtojai Dainius Leonavičius ir Adomas Šablevičius. Ekipažo nariai dar neatskleidžia, kokiu automobiliu ketina startuoti nuo 1996 m. nepertraukiamai vykstančiame ralyje, tačiau tikina besitaikantys užimti pirmąją vietą bendroje įskaitoje. Kažko kito iš jų tikėtis būtų sunku.

Ralyje dalyviai varžosi dviejose grupėse – sportinėje ir turistinėje. Pirmojoje dalyviai varžosi greičio ruožuose – autodromuose, aikštelėse ir specialiose trasose. Antrojoje – keliauja po įstabaus grožio apylinkes ir atlieka įvairias orientacines užduotis.

Šiemet varžybos, kaip ir pernai, vyks kartu su istorinių automobilių raliu. Daugiau nei 30 metų amžiaus specifinius originalumo reikalavimus atitinkančios transporto priemonės papuošia ralį, o jų dalyviai savaitgalį praleis susipažindami su įvairiais vakarų Lietuvos ir Latvijos objektais. Vadinamieji istorikai su vakarine Lietuvos ir Latvijos pakrante susipažins kartu su turizmo grupės dalyviais.

Ralis skirtas visiems

Ralyje dalyvauja žurnalistai iš Lietuvos ir užsienio šalių – kiekvieno ekipažo vairuotojas turi pateikti galiojantį žurnalisto pažymėjimą. Norintys pasivaržyti su žurnalistais sportininkai varžosi tose pačiose trasose, tačiau atskiroje VIP įskaitoje. Dalyvių geografija yra itin plati – pastaraisiais metais ralis sulaukė svečių iš Italijos, Vengrijos, Islandijos ir net Indijos, kiekvienais metais į Baltijos šalis pasivaržyti atvyksta keli ekipažai iš Suomijos.

Praėjusiais metais ralyje pirmą kartą lygiomis teisėmis su kitais dalyviais varžėsi ir elektromobiliai – tai buvo istorinis įvykis Lietuvoje. Ekologiški modeliai toli gražu neliko nepastebėti ir ne kartą varžėsi dėl aukščiausių pozicijų atskiruose greičio ruožuose – pavyzdžiui, Vitoldo Miliaus ir Arno Paliukėno ekipažas su „Nissan LEAF“ užėmė 17 vietą tarp 46 dalyvių labai greitame etape Palangos oro uoste.

Paskutinį pavasario savaitgalį startuos "Press Rally"

Pernai koją „elektrikams“ kišo prastai išvystyta elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūra, tad jie varžėsi ne visuose greičio ruožuose. Šiemet numatoma, kad elektromobilių ekipažai taip pat nevažiuos į tolimiausias trasas ir vietoje 12-14 numatomų greičio ruožų įveiks 6-8.

Viso „Viada Press ralyje“ laukiama apie 40 sportinių automobilių ir 30 istorinių bei turizmo įskaitos automobilių ekipažų. Ralis organizuojamas kasmet nuo 1996 m. ir yra vienas ilgiausiai be pertraukų Lietuvoje vykstančių automobilių sporto renginių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją