aA
Tris dienas vykusiose „Baja Poland“ lenktynėse Vilmanto Audzijonio ir Vaidoto Paškevičiaus ekipažas standartiniu „Toyota FJ-Cruiser“ automobiliu prasibrovė iki 13 pozicijos bendroje įskaitoje.
Pasaulio ralio reido etapą lietuviai baigė 13 pozicijoje (E. Babelio nuotr.)

Atšauktas paskutinis ruožas

Lenktynininkai į Lietuvą grįžo pakilios nuotaikos – pirmą kartą į vieną ekipažą susėdę vyriškiai aukščiausio lygio varžybose pasiekė tokius aukštus rezultatus. Pirmąją dieną, po be kuriozų, kaip kad užstrigęs greičio pedalas neapsiėjusio prologo, antrąją dieną lietuviai iš 38 vietos pakilo iki 16. Trečiąją, pravažiavę pirmąjį 72,96 km ilgio greičio ruožą pakilo iki 13 pozicijos. Antrą kartą jis buvo atšauktas dėl pavojingų kelio sąlygų ir daug avarijų.

Lietuviai dievagojasi, kad jei lenktynės nebūtų buvę nutrauktos anksčiau laiko, jie būtų sugebėję kilti dar aukščiau. „Tikrai norėjome važiuoti dar. Nespėjome išeikvoti savo jėgų, ir automobilis per visas dienas išliko be didesnių įbrėžimų. Tiesa, priešpaskutiniame greičio ruože kliudėme akmenį, taigi pusę kelio važiavome neturėdami ratų suvedimo. Serviso metu problema buvo pašalinta, taigi jei ne atšauktas paskutinis ruožas, būtume dar labiau kilę“, – pasakojo Vilmantas Audzijonis.

Sėkmingas naujas projektas

Nepaisant to, ekipažas savo pasirodymu labai patenkintas. Juk šis Vilmanto ir Vaidoto tandemas viename automobilyje varžybose sėdi pirmą kartą. V. Audzijoniui ralio reidas – naujas amplua. Jis sako, kad palaikyti aukštą tempą jam padėjo automobilių sporto maestro Jono Dereškevičiaus įskiepyti pagrindai. Nepakenkė ir bėgant maratonuose išugdyta ištvermė, patirtis žiedinėse lenktynėse ir su Enduro tipo motociklu.

Daugkartiniam Lietuvos bekelės varžybų čempionui V. Paškevičiui šturmanavimas taip pat nauja – jis pratęs sėdėti vairuotojo vietoje. Šiame ralio reido pasaulio čempionato etape jis Vilmantui atliko ne tik šturmano, bet ir mokytojo, patarėjo vaidmenį. „Geras vairuotojas yra Vilmantas. Galbūt tik pradžioje reikėjo šiek tiek paraginti važiuoti greičiu, tačiau jau po pirmųjų kilometrų skuodėme tiek, kiek leidžia automobilis“, – teigė Vaidotas.

Varžėsi prieš galingiausius

Būtent automobilis neleido kovoti dėl prizinių vietų. „Palanga Visit Apartaments“ ekipažui su standartiniu „Toyota FJ-Cruiser“ teko varžytis prieš galingiausius T1 klasės monstrus, tokius kaip „Toyota Hilux Overdrive“ ar „Hummer H3 EVO“. „Japonų automobilių gamintojas tiesiog mūsų vairuojamam modeliui neišpirko standartinių automobilių T2 klasės homologacijos, taigi turime varžytis su T1 klasės automobiliais“, – paaiškino V. Paškevičius.

„Skaičiuojant pagal T2 klasės rezultatus, kuriai realiai priklauso mūsų automobilis, mes būtume iškovoję antrą vietą“, – pridūrė V. Audzijonis.

Nepaisant to, niekas komandoje dėl to nė kiek nepergyvena ir tik džiaugiasi. Tokių rezultatų nebuvo tikimasi, kelti tikslai – tik edukaciniai: susipažinti su pasaulio ralio reido čempionato specifika, susipažinti su pasaulinio lygio varžybomis iš vidaus ir galiausiai išsibandyti automobilį.

V. Audzijonis sako, kad įgyvendino viską, ir išmoko dar daugiau: vis kintanti kelio specifika išmokė žaibiškai įvertinti jo būklę, ir itin greitai prisitaikyti prie besikeičiančių kelio sąlygų. Juk tokio tipo lenktynėse, kai greičio ruožų ilgis neretai siekia ir 200 km, o vienintelis kelrodis – šturmano diktuojamos nuorodos, „važiuoju kiek matau“ posakis įgauna naują prasmę.

Treniruotė prieš Dakarą?

Pasaulio ralio reido čempionato etapas, „Baja Poland“ varžybos „Palanga Visit Apartaments“ tandemui buvo pirmasis, puikiai iškepęs blynas. Vilmantas atskleidžia, kad tai yra tik pradžia, mat bręsta ilgalaikis projektas išvažiuoti į Dakarą.

Tokie planai lenktynininko galvoje dūzgė gerokai anksčiau, kai jis dar lenktyniavo motociklais kroso ir Enduro trasose. Po vienos didesnės avarijos apie motociklą ir tuo labiau Dakarą jam teko pamiršti, tačiau dabar Vilmantas iš naujo ruošiasi maratoną pravažiuoti automobiliu. Po „Baja Poland“ varžybų, įveikęs beveik 500 km greičio ruožais maratonus bėgiojantis vyriškis nusijuokė, kad net nesuprakaitavo: „Svarbiausia buvo neprarasti budrumo“.

Sekite mūsų naujienas Facebooke.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasaulio ralio kroso čempionato organizatorius: šio sporto ateitis – elektriniai bolidai

Turbūt visi automobilių sporto gerbėjai pritartų vieningai, kad Lietuvoje kiekvienais metais...

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Debiutui Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas gavo išskirtinę techniką: važiuos su čempiono „ratais“ (4)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasiryžo debiutuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Nors...

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Top naujienos

Ukrainos kariuomenės karininkas: rusai į Ukrainą važiuoja kaip į safarį – pašaudyti į „chacholus“ (998)

Atskridus į Kijevą įtarti tai, kad šalis kariauja, galima dėl sugriežtintos patikros oro uoste...

Dėl sulaužyto gyvenimo dabar nebežino, kur kreiptis: gailiuosi, kad nuvedusi dukterį pas gydytojus, paklausiau jų patarimo (49)

Prieš daugelį metų globėjų į užsienį kartu su seserimi išvežta lietuvaitė po dešimties ten...

Stulbinantis atsitiktinumas: lietuviai sutrumpino darbo laiką – pelnas išaugo kartais (137)

Dvi Lietuvos įmonės „Engineer“ ir „Valandinis“, veikiančios statybų srityje, nuo rugsėjo...

Naminiai kukuliai: kam eiti į „Ikea“, jei gali paruošti namuose (14)

Tradicinis švedų patiekalas yra beveik tokia pat legenda, kaip cepelinai Lietuvoje, tik labiau...

Pratęsime „Žalgirį“ skandinęs Pangosas – apie Šarą, šiltus prisiminimus ir keistą jausmą Kaune

Likus dešimčiai minučių iki penktadienio vakaro Eurolygos mūšio tarp Kauno „Žalgirio“ ir...

Geriausių išmaniųjų dvidešimtukas pagal kainos ir kokybės santykį (75)

Išmaniųjų gamintojai nuolat pristato naujausius savo gaminius. Technologijos vis tobulėja, auga ir...

Ekspertė pateikė gluminančių įžvalgų, kodėl reikėtų kuo skubiau atsisakyti drėkinamojo kremo (1)

Drėkinamasis kremas paprastai laikomas pačia būtiniausia odos priežiūros priemone, tad kuo gali...

Karališkosios šeimos atstovų populiarumo reitinge karalienė Elžbieta II liko antroje vietoje: viskas išsidėstė labai netikėtai

Didžiosios Britanijos karalienei po šių metų apklausos teko užleisti pirmąją populiariausių...

Vairavimo egzaminuotojas apie darbo užkulisius: žmonės šalia manęs verkia (32)

Jokiame universitete šios profesijos neišmoksi, todėl įdarbinimo procesas ilgas ir sudėtingas,...

Lažybose didžiausios sumos statomos ne už prezidento reitinguose pirmaujantį Nausėdą, bet už Šimonytę (101)

Nors vykdytos visuomenės nuomonės apklausos rodo, kad populiariausias tarp kandidatų laimėti 2019...