Komandos šiuo metu aktyviai diskutuoja ir bando sutarti dėl būsimojo kvalifikacijos formato, o favoritu yra laikomas atkrentamieji (angl.k. knockout) važiavimai.

Įsigaliojus tokiam formatui, vyktų 3 važiavimai. Pirmasis ir antrasis būtų 15 minučių trukmės su 5 minučių pertrauka tarp jų. Abiejų metu būtų nustatyta po 5 lėčiausius iš važiuojančių, kurie iškristų ir nesivaržytų dėl aukštesnių pozicijų.

Taip po pirmojo važiavimo atkritę starto rikiuotėje užimtų atitinkamai 16-20 vietas, o po antrojo – 11-15. Galų gale būtų surengtas galutinis, 20 minučių trukmės važiavimas, kuriame dalyvautų 10 greičiausių lenktynininkų, įveiksiančių po 1 greitąjį ratą, o boliduose jau būtų pripiltas kuro kiekis, reikalingas lenktynių startui.

Teigiama, kad kartu su šia idėja dauguma komandų pritaria ir padangų keitimo sustojimų metu sugrąžinimui. Šios idėjos autoriai – „Ferrari“ technikos direktorius Rossas Brawnas bei „Williams“ inžinerijos direktorius Patrickas Headas.

Jie siūlo leisti komandoms lenktynių metu vienam bolidui leisti naudoti iki 3 padangų komplektų, o visą lenktynių savaitgalį – iki 5. 3 padangų komplektai, skirti lenktynėms, jau būtų panaudoti kvalifikacijos metu – kiekviename iš 3 važiavimų. Lenktynių starte automobiliai turės būti apauti tomis pačiomis padangomis, kuriomis baigė kvalifikaciją.

Tiesa, šioms mintims pritaria toli gražu ne visi. Didžiausiu priešininku laikomas „McLaren“ komandos vadovas Ronas Dennisas. Nenuostabu – šių metų „McLaren“ bolidas MP4-20 laikomas labiausiai tausojančiu padangas, tad leidimo jas keisti sugrąžinimas atimtų vieną iš didžiausių šios ekipos turimų privalumų.

Daugiau informacijos ieškokite www.f-1.lt.