aA
Mažiau nei pusantro mėnesio beliko iki liepos 17-20 dienomis Palangoje rengiamų „Aurum 1006 km lenktynių“, tituluojamų kaip didžiausias automobilių žiedinių lenktynių festivalis Baltijos šalyse. Šiemet tai bus jubiliejinės, 20-osios renginio istorijoje varžybos, kurių devizas – saugus eismas. Žadama kalbėti apie saugumą ne tik trasoje, bet ir viešuose keliuose, sakoma pranešime žiniasklaidai.
"Aurum 1006 km lenktynės"
© Algimantas Brazaitis

„Galima tai vadinti lenktynių devizu, o aš pasakyčiau paprasčiau : pagrindinė 20-ųjų lenktynių tema – saugus eismas, – sako pagrindinis jų iniciatorius ir rengėjas, nuo pat pirmojo Palangos automobilių maratoną rengiančios VšĮ „Promo events“ direktorius Darius Jonušis. – Kai kam ši mintis gali nuskambėti kaip paradoksas, atseit, automobilių sportas menkai tesiderina su saugaus eismo sąvoka. Mes pasirengę įrodyti, jog yra atvirkščiai, o automobilių sportas – tinkamiausias propaguoti saugų eismą. Juk visiems žinoma, kad lenktyniauti galima tik specialiose, varžyboms rūpestingai paruoštose trasose, stebimose kvalifikuotų trenerių ir specialistų.“

Per 20 metų šį automobilių sporto festivalį Palangoje pamėgo žmonės. Per visas lenktynių dienas kasmet jį aplanko vos ne po šimtą tūkstančių žiūrovų ir joks kitas renginys negali pasigirti tokia auditorija.

Todėl būtent šio renginio lankytojas – viena svarbiausių ir tikslingiausių auditorijų šiai temai viešinti, nes tai ne atsitiktinis, o automobiliais, kartu ir saugiu eismu, besidomintis žmogus.

Pasak renginio organizatorių, jau parinktos inovatyvios priemonės, kad informacija žmogui būtų kuo lengviau prieinama ir kad jau pirkdami bilietus ant jų žiūrovai rastų QR kodą, kurį nusiskenavę patektų į saugiam eismui skirtą puslapį, kuriame jie rastų visą informaciją.

Lenktynių miestelyje Palangoje žiūrovus pasitiks speciali saugų eismą propaguojanti zona, kurioje jie galės pasitikrinti žinias, išbandyti patys, kaip taisyklingai prisisegti saugos diržus ir kaip saugiai vežti augintinius, išbandyti savo gebėjimus koncentruoti dėmesį.

Pasak D. Jonušio, daugiausia dėmesio bus skirta saugaus greičio pasirinkimui, nes ne visad vairuotojas gali kliautis tik numatytais ir nustatytais greičio apribojimais.

„Norime skatinti ir informuoti žmones, kaip pasirinkti tinkamą greitį atsižvelgiant ne tik į oro ar kelio sąlygas, bet ir į kitus veiksnius“, – teigia pagrindinis lenktynių organizatorius.

Nebus pamirštos ir pasiteisinusios, žiūrovų pamėgtos priemonės, tokios, kaip saugaus eismo pradmenų formavimo vaikams pamokėlės, stabdymo simuliatoriai ir kt.

Naujas saugos automobilis

Ne mažiau svarbu ir pačių lenktynių saugumas. Tai pirmaeilis jų organizatorių uždavinys, o saugumą ir tvarką trasoje padeda užtikrinti ne tik kvalifikuoti specialistai, bet ir technika.
Žiūrovai jau įsidėmėjo retsykiais trasoje pasirodančius, žybsinčius signalinėmis lemputėmis, spalvingais užrašais „Safety car“ bei „Rescue car“ išmargintus automobilius, kuriems tenka labai svarbios funkcijos.

Saugos automobilio („Safety car“) ir jo įgulos pagrindinis uždavinys – įsitikinti ar trasa saugi. Prieš lenktynių pradžią šis automobilis apvažiuoja pilną trasos ratą, įsitikina, kad joje nėra pavojingų vietų – žvyro, besimėtančių detalių, nedrausmingų žiūrovų ir pan.

Lenktynių „Safety car“ šiemet bus oficialiai tituluojamas naujasis penkiaduris sportiškas universalas „Kia ProCeed“, gaminamas Žilina mieste (Slovakija) esančioje KIA gamykloje.

„Automobilis – žemas ir sportiškas, o prošvaisa 135 mm, dar efektyviau paryškinanti jo sportiškumą. Naujasis jau standartinės įrangos „Kia ProCeed“ turi nepriklausomą visų ratų pakabą, užtikrinančią neprilygstamas automobilio valdymo savybes. Palangoje „Safety car“ ratus suks galingiausias – GT modelio variklis, išvystantis 204 AG, tad pagreičio jis tikrai nestokos“, – tikina UAB „KIA Auto“ direktorius Gintaras Kaukėnas.

„Rescue Car“ – uolus budintis lenktynių sargas, į trasą išvažiuojantis tik tada, kai kažkam prireikia jo pagalbos. Pavyzdžiui, lenktyniniam automobiliui išslydus iš trajektorijos ir norint išvilkti jį atgal, po incidentų rengiant trasą tolesnėms varžyboms, valant nuolaužas ar žvyrą, kitokius kliuvinius.

„Rescue car“ funkcijos šiemetinėse lenktynėse patikėtos dviejų „Kia Sportage“ ekipažams.

"Aurum 1006 km lenktynės"
"Aurum 1006 km lenktynės"
© Algimantas Brazaitis

Greitesnė nei sportinis automobilis

Lenktynių organizatoriai ir patys sportininkai vienbalsiai tvirtina, jog už sportinį automobilį greitesnė tik ugnis. Tokia nepageidaujama nei varžybų trasose, nei, juolab, garažuose, kurios, nepaisant titaniškų pastangų išvengti, deja, ne visada pavyksta.

Automobilio variklyje ir salone ugnis įsiplieskia labai greitai, sukeldama didžiausią pavojų jį vairuojančiojo gyvybei. Tradicinės gaisro gesinimo priemonės – vanduo, milteliniai gesintuvai - kenkia automobilių varikliams ir kitiems įrengimams, netinka gesinti elektros įrangai, o be to milteliai pavojingi ir žmogaus sveikatai.

Todėl organizatoriai pasistengė, kad šiemet „Aurum 1006 km lenktynių“ dalyviams ir žiūrovams didesnį saugumo jausmą teiktų ir naujas priešgaisrinių saugos priemonių paketas.

„Saugodami lenktynininkus ir jų techniką nuo pražūtingos ugnies naudosime aukštos kokybės „Bonpet“ gesintuvus, kurių skystis nekelia pavojaus žmogaus sveikatai, yra nelaidus elektros srovei, nepažeidžia elektroninių sistemų, nesukelia korozijos, o dėl unikalaus aušinimo poveikio neleidžia ugniai vėl įsiplieksti“, – tikina VšĮ „Savanorių ugniagesių ambasada“ atstovas Artūras Račkauskas.

Vėliavas pravartu pažinti

Net ir prisiekusių greičio mėgėjų tribūnose neretai nuvilnija netikrumo banga trasos teisėjams ėmus mojuoti vienos ar kitos spalvos vėliava. Ką kiekviena jų reiškia, žino anaiptol ne visi.

„O žinoti pravartu, nes tada ne tik geriau suprasime lenktynes, labiau įsigilinsime į jų eigą, bet ir geriau suvoksime kylančius pavojus jų saugai“, – sako lenktynių organizatorius D. Jonušis.

Geltona vėliava trasoje signalizuoja pavojų. Dvi geltonos ar daugiau vėliavų sektoriuje skelbia, kad kliūtis iš dalies ar net visiškai užblokavo trasą. Kai mojuojama geltona vėliava, lenkti draudžiama.

Žalia vėliava signalizuoja vairuotojui, kad priešakyje esantis trasos sektorius laisvas ir treniruotės ar lenktynės gali būti tęsiamos sportiniu režimu.

Mėlyna vėliava informuoja, kad vairuotojas atsilieka mažiausia ratu ir netrukus bus lenkiamas. Pasitaikius pirmai galimybei jis privalo praleisti važiuojantį paskui jį.

Geltona vėliava su raudonais vertikaliais brūkšniais (dryžuota) informuoja, kad sektoriuje yra pablogėjęs sukibimas su kelio danga (dėl išsiliejusio kuro, tepalo, vandens ar žvyro)

Juoda vėliava su startiniu numeriu ir lentele Stop@Go informuoja, kad vairuotojui skirta bauda. Per tris ratus po šio signalo sportininkas privalo pasukti į techninio aptarnavimo zoną ir pilnai sustoti bei neturi galimybės būti aptarnautas mechanikų. Tik atlikęs bausmę jis gali sugrįžti į trasą.

Raudona vėliava rodoma tik varžybų vadovo nurodymu ir signalizuoja, jog treniruotės, kvalifikacinės ar pagrindinės lenktynės yra stabdomos.

Sportininkai labiausiai geidžia priešais save išvysti juodai-baltą languotą vėliavą, skelbiančią nugalėtoją, o kartu ir treniruočių, kvalifikacijos ar lenktynių finišą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Sėkmingai ralio sezoną pabaigęs „RR Team“ duetas prabilo apie planus startuoti tik užsienyje

Praėjusį šeštadienį Druskininkuose finišavo „Rally Classic“ varžybos, kurios tapo...

Patarė, ko Dakaro ralio gerbėjai turėtų nedaryti Saudo Arabijoje (2)

Pasauliui tampant vis kosmopolitiškesniam, naftos klodais turtinga Saudo Arabija garsėja...

„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ nugalėtojus sužavėjo bekelės rungtis – panoro nuosavų visureigių (1)

Norint nugalėti konkurse „ Geriausias Lietuvos vairuotojas “, nepakanka gerai jausti automobilį...

„Jeep Compass“ – „parketinis“ visureigis? Po bekelės varžybų taip neatrodo

Lietuvoje jau antri metai vyksta bekelės lenktynių („rally-raid“) čempionatas ir šių...

Baltijos šonaslydžio čempionato finale padangas svilino ir lietuvių trijulė

Šį savaitgalį Rygoje vyko paskutinis, penktasis, Baltijos šalių šonaslydžio čempionato etapas....

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (112)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Ekspertas perspėja dėl naujos aneksijos pavojaus: Putinas čia be vargo susitvarkytų (32)

Buvęs Vladimiro Putino patarėjas Andrejus Illarionovas perspėja dėl naujos aneksijos, kurią...

Įvertino Nausėdos pasiūlymus ir drąsiai rėžė: skurdo su 10 eurų neišgelbėsime (13)

Lietuvos verslo konfederacijos mokesčių komisijos pirmininkas Marius Dubnikovas sako, kad...

Vakarų šalys negali atsistebėti lietuvių sėkme: kaip mums pavyko pranokti patiems save (2)

Vis daugiau valstybių spaudžiamos visuomenės įvesti pakuočių užstato sistemą . Apie tokią...

Saulius Siparis apie naują mylimąją: mes beveik vienmečiai, draugystėmis su mergaitėmis aš netikiu (1)

„Mes esame praktiškai bendraamžiai. Vyrų santykiai su jaunomis mergaitėmis man atrodo visiškas...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (42)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (91)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (15)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...