Pranešime žiniasklaidai teigiama jog trys elektromobilių komandos naktį iš birželio 16-os į 17-ą dalyvaus „Nissan Leaf“ 12 h silent challenge“ pavadintame iššūkyje ir per 12 valandų sieks įveikti kuo daugiau kilometrų. Visų komandų nariai bus žurnalistai iš Baltijos šalių (Lietuvos, Latvijos ir Estijos), o visi „Nissan Leaf“ – naujausi gamintojo modeliai, turintys 30 kWh talpos baterijas ir viena įkrova galintys įveikti 250 km.

Tai pirmosios tokio tipo varžybos ne tik Baltijos šalyse, bet ir visame pasaulyje. Šiuo metu geriausiai žinomos ekologiškos lenktynės vyksta sportininkams sėdint elektrinėse formulėse („Formula E“), o Estijoje dalyviai vairuos standartinius automobilius. Tai tokie patys modeliai, kuriuos galima nusipirkti bet kurioje „Nissan“ atstovybėje.

Per 12 valandų galima įveikti kur kas didesnį atstumą nei 250 km, tad elektromobiliai turės galimybę būti papildomai įkrauti visą naktį truksiančio maratono metu – energetikos ir technologijų įmonė ABB parūpins dvi greito įkrovimo stoteles. Tokioje stotelėje, kurių keli analogai sumontuoti ir Lietuvoje, baterijos įkrovimas nuo 0 iki 80 proc. trunka pusvalandį, tad varžybų dalyviams tai bus ne tik vairavimo bei ištvermės, tačiau ir matematinis iššūkis.

„Važiuojant pastoviu 60 km/val. greičiu, galima nuvažiuoti 250 kilometrų. Tačiau nuo 0 iki 80 proc. įkrovos naujojo „Nissan Leaf“ baterija įkraunama vos per pusvalandį, tad dalyviams turbūt apsimokės važiuoti greičiau ir teks skaičiuoti, kad trasoje sutaupytas laikas persvertų krovimui sugaištą laiką“, – apie elektromobilių iššūkio matematiką pasakojo „Nissan“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys.

Laimi daugiausiai nuvažiavęs

„Nissan Leaf“ 12 h silent challenge“ prasidės birželio 16 d. iškart po iškilmingo „Hankook Baltic 1000 km Race“ varžybų parado Pernu centre. Startavę 21.20 val., finišo liniją elektromobiliai kirs 17 d. 9.20 val.

Laimėtoju bus pripažintas tas ekipažas, kuris per 12 valandų įveiks daugiausiai kilometrų. Elektromobilių krovimas bus įskaičiuotas į šį laiką, tad žurnalistai neturės visas 12 valandų sėdėti prie vairo – kiekvienam teks kelis kartus po pusvalandį praleisti sekant didėjantį procentinį skaičių elektromobilių įkrovimo stotelės ekrane.

„Tai – pirmasis tokio tipo ir trukmės iššūkis pasaulyje, tad neįmanoma iš anksto nuspėti rezultato, maksimalaus įveikto atstumo ar vidutinio greičio. Tačiau nepriklausomai nuo galutinių rezultatų tiek maratono dalyviai, tiek jo stebėtojai bus įrašyti, kaip pirmieji pasaulyje, išvydę tokias varžybas“, – sakė idėjos autorius ir „Hankook Baltic 1000 km Race“ lenktynių organizatorius Darius Grinbergas.

Elektromobiliai „Auto24Ring“ trasoje rodysis ne tik naktį, bet ir visas lenktynių savaitgalio dienas. „Nissan Leaf“ visose lenktynėse atliks saugos automobilio funkciją, o fanai galės išbandyti elektromobilio „Race Taxi“.

Stabili elektromobilių plėtra

„Elektromobiliai populiarėja: tą įrodo ne tik dešimtimis procentų augantys pardavimai Lietuvoje, sparčiai vystoma infrastruktūra Latvijoje ar stabilus abiejų faktorių augimas Estijoje. Tokie renginiai kaip elektromobilių lenktynės Vilnius-Palanga ar 12 valandų iššūkis lenktynių trasoje prisideda prie ekologiškų vertybių propagavimo bei žmonėms parodo, jog elektromobilis jau nebėra tolima technologija – tai yra puiki transporto priemonė jau šiandien“, – ekologiškų transporto priemonių potencialu įsitikinęs M. Plukys.

Kaip puikų pažangos įrodymą jis pateikė antrus metus iš eilės vykusių elektromobilių lenktynių Vilnius-Palanga rezultatus: praėjusiais metais nugalėjęs ekipažas visą maršrutą, įskaitant krovimosi laiką, įveikė per 5 val. 27 min., o šiemetinis laikas – net 38 min. geresnis. Taip yra dėl didesnės talpos elektromobilio baterijos, kuri leidžia viena įkrova įveikti didesnį atstumą.

Šiandien tiek Lietuvoje, tiek Estijoje egzistuoja keliolika elektromobilių naudojančios taksi įmonės, o Vilniuje 2016-aisias veiklą pradėjo ir elektromobilių trumpalaikės nuomos paslauga.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)