aA
Povilą Klimanską galima vadinti tikru laimės kūdikiu: dar Lietuvoje pradėjusi pildytis svajonė dirbti su superautomobiliais išsipildė su kaupu – pusmetį vyras dirbo lietuvių įkurtoje įmonėje „Ringfreaks“, kuri Niurburgringo trasoje Vokietijoje nuomoja greitus ir galingus sportinius automobilius tiek profesionalių lenktynininkų treniruotėms, tiek pirmą kartą prie tokių automobilių vairo sėdantiems mėgėjams.
„Ringfreaks“ Niurburgringo trasoje
„Ringfreaks“ Niurburgringo trasoje
© Asmeninio albumo nuotr.

Kasdien važinėti šioje legendinėje trasoje, autosporto pasaulio Mekoje – ko gero kiekvieno automobilių mėgėjo svajonė. Tai – labai sudėtinga 20,83 km ilgio trasa, kurioje mažai saugos zonų, daug kintančios dangos, aklų posūkių, nuolydžių bei pakilimų. Šioje trasoje gali važiuoti net 400 ir daugiau automobilių bei motociklų vienu metu.

Visų markių naujausi sportiniai modeliai yra testuojami pagal nerašytą taisyklę – išgyvenimą šioje trasoje. Įvairūs gamintojai čia kovoja dėl geriausio rato įveikimo laiko bei ištvermės testų.

Niurburgringo lenktynių trasa
Niurburgringo lenktynių trasa
© Reuters / Scanpix

Pradžia – gokarte

Dirbti su automobiliais P. Klimanskas pradėjo 2014-aisiais, kai dirbo „Saugaus vairavimo“ įmonėje, organizuojančioje ekstremalaus vairavimo kursus. Jau tada jis domėjosi sportiniais automobiliais bei kartingu ir atvirkščiai – jo nedomino standartinės transporto priemonės, visada troško sužinoti daugiau apie automobilių valdymo subtilybes, ieškojo informacijos internete, knygose ir pan.

Kadangi P. Klimanskas turėjo daugybę teorinių ir praktinių žinių bei didelį norą tuo pasidalinti su žmonėmis, kurie niekada nėra važiavę automobiliu „ant ribos“, įsidarbino instuktoriumi „Laisvalaikio Dovanų“ organizuojamoje „EasyDrift“ pramogoje, rašoma šios įmonės išplatintame pranešime žiniasklaidai. Taip pat tapo ekstremalaus vairavimo kursų instruktoriumi, o galiausiai – ir dirbti su šios bendrovės turimais superautomobiliais.

Instruktoriumi vyras dirbo keturiose šalyse: Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje.

Niurburgringo lenktynių trasa
Niurburgringo lenktynių trasa
© Reuters / Scanpix

Paprašytas palyginti šalių klientus, lietuvis atvirauja: „Mentaliteto skirtumai – akivaizdūs. Lietuva, Latvija, Estija iš esmės nesiskiria, visi jaučiasi profesionaliais lenktynininkais. Tačiau po kelių metų patirties sugebėdavome atpažinti klientus pagal tai, kaip jie sureguliuoja sėdynę ar pajuda iš vietos, bei žinodavome, ar labiau reikės koncentruotis į pagalbą vairuojant, ar į pokalbio palaikymą. O Suomijoje žmonės ramūs, laikosi kelių eismo taisyklių be jokio priminimo, tačiau dauguma jų – labai geri vairuotojai, turintys patirties ne tik gatvėse, bet ir lenktynių trasose.“

Gąsdina ne greitis

P. Klimanską pastebėjo lietuvių Niurburgringo trasoje įkortos įmonės „Ringfreaks“ vadovas bei pasiūlė prisijungti. Ilgai nesvarstęs jis pasiūlymą priėmė, mat ne kartą buvo girdėjęs apie lietuvių įmonę, trasoje nuomojančią sportui paruoštus automobilius.

„Nuomojome automobilius tiek pirmą kartą besilankantiems šioje trasoje, tiek didelę patirtį turintiems lenktynininkams, lenktyniaujantiems Vokietijos lenktynių serijose RCN, VLN, 24 val. lenktynėse“, – pasakojo vaikinas.

Niurburgringo lenktynių trasa
Niurburgringo lenktynių trasa
© Reuters / Scanpix

Visgi jam prisijungus prie naujos komandos Vokietijoje, P. Klimansko kolega, profesionalus instruktorius, juokavo, jog tai – prasčiausias darbas žemėje.

„Buvo dienų, kai klientai praskaidrindavo visą savaitę, važiuodavo greitai, užtikrintai, mes tik džiaugėmės, jog padedame jiems tobulėti, greitėti. Tačiau būdavo atvejų, kai trasoje, važiuojant 90 km/val. greičiu, atrodė, jog tai – paskutinis gyvenimo ratas. Baisu buvo ne greitis, o savo galimybių pervertinimas“, – patirtimi dalijosi pašnekovas.

Vokietijoje neliko

Lietuvis buvo atsakingas už įvairias sritis: dirbo instruktoriumi trasoje, bendravo su klientais, rūpinosi reklama, atsakinėjo į elektrones užklausas, padėdavo pasiruošti lenktynėms. Mokytis iš profesionalių instruktorių, lenktynininkų bei mechanikų – buvo tikras svajonės išsipildymas.

Tačiau ilgam P. Klimanskas Vokietijoje neįsikūrė. Pasak pašnekovo, jis neįsivaizdavo savo gyvenimo svečioje šalyje.

Niurburgringo lenktynių trasa
Niurburgringo lenktynių trasa
© Reuters / Scanpix

Visgi apie darbą Niurburgringe vyras pasakoja su šypsena. Anot jo, žymioji lenktynių trasa yra tikras kontrastų kraštas, mat, viena vertus, čia įsikūrusios „Porsche“ ir kitų gamintojų atstovybės, antra vertus, aplink jas ganosi karvės, rytais gieda gaidžiai, o senutės, rymančios prie langų, šūkauja dėl per didelio „Ferrari“, „Lamborghini“ ir kitų sportinių automobilių keliamo triukšmo.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Paaiškino, kodėl Žemaitijos ralio dalyviai planuodami taktiką žvalgosi į debesis

Nors automobilių ralis ne burlaivių regata, varžybų išvakarėse pilotai ir šturmanai itin...

Nesėkmę pernai patyrusi 1006 km lenktynių komanda šiemet stengsis dėl pergalės

2019-ųjų metų „Aurum 1006 km lenktynės“ „Antėja.lt racing team“ komandai buvo...

Karolis Raišys grįžta į ralį visais ratais varomu BMW M3

Po trijų metų pertraukos Karolis Raišys grįžta į Lietuvos automobilių ralio čempionatą....

Fernando Alonso prisijungė prie „Renault DP World F1“ komandos

„ Renault DP World F1“ patvirtino, kad Fernando Alonso kartu su Esteban Ocon bus 2021-ųjų...

1006 km lenktynių pradžią skelbti patikėta vienam žiūrovui

Mažiau nei savaitė beliko iki didžiausiojo Baltijos šalyse automobilių sporto festivalio –...

Top naujienos

Evita Cololo – apie lietuje permirkusių „Ąžuoliuko“ choristų skandalą: tai garbė ir nereikia nieko teisti (39)

„Jie iš širdies turi pareigą, jie tai daro. Nenorėtų, neitų, manau, į tą chorą. Turi būti...

Senamiestyje įsikūrę verslininkai nerimauja: eismo pažeidimų dar daugiau, sunkumai dėl prekių pristatymo (50)

Nuo liepos 7 d. Vilniaus senamiestyje įsigaliojus naujai kilpinio eismo tvarkai automobiliu...

Situacija ligoninėse keičiasi ilgam laikui: taikys papildomas priemones visiems pacientams (150)

Po karantino situacija gydymo įstaigose pasikeitė. Žmonės turi žinoti, kad vos jiems atėjus į...

Gasolio gulbės giesmė nutilo neprasidėjusi: veteranas „Barcelonos“ marškinėlių nebeapsivilks (5)

Savo besaikiu išlaidavimu Eurolygos žvaigždes siutinančios „Barcelonos“ sirgaliai šio...

Dėl Kremliaus projekto – nemalonus klausimas vokiečiams: kodėl jie negirdi Baltijos šalių? (25)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas yra įtūžęs ant Vokietijos dėl daugelio priežasčių, ir ne...

Vitalija Guobė

Nustokite žiūrėti į kitas žmonai esant šalia (arba kaip auklėti savo vyrą) N-18 (1)

Vedęs vyras, eidamas su žmona, nužiūrinėja kitas moteris. Nurenginėja akimis. Tai tikrai...

Oficialu: valstiečiai paskelbė pirmąjį trejetuką rinkimų sąraše papildyta 17:15 val. (411)

Penktadienį Naisiuose posėdžiavusi Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos taryba patvirtino...

Ilgalaikė vedusio vyro meilužė nesigaili: pusę medaus mėnesio jis praleido su manimi (5)

Taip, aš mylėjau. Vedusį. Ir tebemyliu. Ar gailiuosi to, kad dvejus metus kartą per savaitę...

Atnaujintas šalių, iš kurių galima ir draudžiama atvykti į Lietuvą, sąrašas (71)

Nuo liepos 13 dienos į Lietuvą negalės atvykti užsieniečiai, gyvenantys Švedijoje, Liuksemburge,...

Iki šiol pavyzdingai su koronavirusu kovojusi šalis praneša apie „labai didelį nerimą keliančią“ situaciją (40)

Iki šiol pavyzdingai su koronavirusu kovojusi Centrinės Amerikos šalis Kosta Rika praneša apie...

|Maža didelių žinių kaina