aA
Povilą Klimanską galima vadinti tikru laimės kūdikiu: dar Lietuvoje pradėjusi pildytis svajonė dirbti su superautomobiliais išsipildė su kaupu – pusmetį vyras dirbo lietuvių įkurtoje įmonėje „Ringfreaks“, kuri Niurburgringo trasoje Vokietijoje nuomoja greitus ir galingus sportinius automobilius tiek profesionalių lenktynininkų treniruotėms, tiek pirmą kartą prie tokių automobilių vairo sėdantiems mėgėjams.
„Ringfreaks“ Niurburgringo trasoje
„Ringfreaks“ Niurburgringo trasoje
© Asmeninio albumo nuotr.

Kasdien važinėti šioje legendinėje trasoje, autosporto pasaulio Mekoje – ko gero kiekvieno automobilių mėgėjo svajonė. Tai – labai sudėtinga 20,83 km ilgio trasa, kurioje mažai saugos zonų, daug kintančios dangos, aklų posūkių, nuolydžių bei pakilimų. Šioje trasoje gali važiuoti net 400 ir daugiau automobilių bei motociklų vienu metu.

Visų markių naujausi sportiniai modeliai yra testuojami pagal nerašytą taisyklę – išgyvenimą šioje trasoje. Įvairūs gamintojai čia kovoja dėl geriausio rato įveikimo laiko bei ištvermės testų.

Niurburgringo lenktynių trasa
Niurburgringo lenktynių trasa
© Reuters / Scanpix

Pradžia – gokarte

Dirbti su automobiliais P. Klimanskas pradėjo 2014-aisiais, kai dirbo „Saugaus vairavimo“ įmonėje, organizuojančioje ekstremalaus vairavimo kursus. Jau tada jis domėjosi sportiniais automobiliais bei kartingu ir atvirkščiai – jo nedomino standartinės transporto priemonės, visada troško sužinoti daugiau apie automobilių valdymo subtilybes, ieškojo informacijos internete, knygose ir pan.

Kadangi P. Klimanskas turėjo daugybę teorinių ir praktinių žinių bei didelį norą tuo pasidalinti su žmonėmis, kurie niekada nėra važiavę automobiliu „ant ribos“, įsidarbino instuktoriumi „Laisvalaikio Dovanų“ organizuojamoje „EasyDrift“ pramogoje, rašoma šios įmonės išplatintame pranešime žiniasklaidai. Taip pat tapo ekstremalaus vairavimo kursų instruktoriumi, o galiausiai – ir dirbti su šios bendrovės turimais superautomobiliais.

Instruktoriumi vyras dirbo keturiose šalyse: Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje.

Niurburgringo lenktynių trasa
Niurburgringo lenktynių trasa
© Reuters / Scanpix

Paprašytas palyginti šalių klientus, lietuvis atvirauja: „Mentaliteto skirtumai – akivaizdūs. Lietuva, Latvija, Estija iš esmės nesiskiria, visi jaučiasi profesionaliais lenktynininkais. Tačiau po kelių metų patirties sugebėdavome atpažinti klientus pagal tai, kaip jie sureguliuoja sėdynę ar pajuda iš vietos, bei žinodavome, ar labiau reikės koncentruotis į pagalbą vairuojant, ar į pokalbio palaikymą. O Suomijoje žmonės ramūs, laikosi kelių eismo taisyklių be jokio priminimo, tačiau dauguma jų – labai geri vairuotojai, turintys patirties ne tik gatvėse, bet ir lenktynių trasose.“

Gąsdina ne greitis

P. Klimanską pastebėjo lietuvių Niurburgringo trasoje įkortos įmonės „Ringfreaks“ vadovas bei pasiūlė prisijungti. Ilgai nesvarstęs jis pasiūlymą priėmė, mat ne kartą buvo girdėjęs apie lietuvių įmonę, trasoje nuomojančią sportui paruoštus automobilius.

„Nuomojome automobilius tiek pirmą kartą besilankantiems šioje trasoje, tiek didelę patirtį turintiems lenktynininkams, lenktyniaujantiems Vokietijos lenktynių serijose RCN, VLN, 24 val. lenktynėse“, – pasakojo vaikinas.

Niurburgringo lenktynių trasa
Niurburgringo lenktynių trasa
© Reuters / Scanpix

Visgi jam prisijungus prie naujos komandos Vokietijoje, P. Klimansko kolega, profesionalus instruktorius, juokavo, jog tai – prasčiausias darbas žemėje.

„Buvo dienų, kai klientai praskaidrindavo visą savaitę, važiuodavo greitai, užtikrintai, mes tik džiaugėmės, jog padedame jiems tobulėti, greitėti. Tačiau būdavo atvejų, kai trasoje, važiuojant 90 km/val. greičiu, atrodė, jog tai – paskutinis gyvenimo ratas. Baisu buvo ne greitis, o savo galimybių pervertinimas“, – patirtimi dalijosi pašnekovas.

Vokietijoje neliko

Lietuvis buvo atsakingas už įvairias sritis: dirbo instruktoriumi trasoje, bendravo su klientais, rūpinosi reklama, atsakinėjo į elektrones užklausas, padėdavo pasiruošti lenktynėms. Mokytis iš profesionalių instruktorių, lenktynininkų bei mechanikų – buvo tikras svajonės išsipildymas.

Tačiau ilgam P. Klimanskas Vokietijoje neįsikūrė. Pasak pašnekovo, jis neįsivaizdavo savo gyvenimo svečioje šalyje.

Niurburgringo lenktynių trasa
Niurburgringo lenktynių trasa
© Reuters / Scanpix

Visgi apie darbą Niurburgringe vyras pasakoja su šypsena. Anot jo, žymioji lenktynių trasa yra tikras kontrastų kraštas, mat, viena vertus, čia įsikūrusios „Porsche“ ir kitų gamintojų atstovybės, antra vertus, aplink jas ganosi karvės, rytais gieda gaidžiai, o senutės, rymančios prie langų, šūkauja dėl per didelio „Ferrari“, „Lamborghini“ ir kitų sportinių automobilių keliamo triukšmo.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Besipildančiame „Gravel Fest Rally – Lazdijai“ dalyvių sąraše – žinomos pavardės ir WRC automobilis

Jau liepos 3-ią dieną Lazdijų apylinkėse bus surengtos „Gravel Fest Rally - Lazdijai“...

Penki savaitgaliai – penkios varžybos, tarp kurių – ir Europos čempionatas

Perspektyviausias Lietuvoje kartingo lenktynininkas Kajus Šikšnelis vasarą leidžia itin...

Būsimame lietuviškame Silicio slėnyje vyks automobilių sporto varžybos „Kaunas Race 2021“

Birželio 19 dieną būsimame lietuviškame Silicio slėnyje arba Aleksoto inovacijų pramonės parke,...

Vaidotas Žala išbandė „žiedą“: sportiniam BMW teko užkišti išmetimo vamzdžius

Šeštadienį Estijos Parnu lenktynių trasoje startuoja 6 valandų žiedinės lenktynės, kuriose...

Laukia įtemptas „drifto“ savaitgalis: „Nemuno žiedo“ trasą įveikti bandys 70 šonaslydininkų

Artėjantis savaitgalis, žada sinoptikai, bus itin karštas ir saulėtas. Tačiau pati karščiausia...

Top naujienos

Vairuotojas skaudžiai pamokė bendrovę, į kurios aikštelę po avarijos policija uždarė automobilį (16)

Po avarijos apgadintą automobilį griovyje palikusio ir iš eismo įvykio vietos pasišalinusio...

Nidos verslininkas: po Mindauginių pamatysite tikrąjį Nidos vasaros sezono veidą (1)

Nidos verslininkai, prekiaujantys žuvimis, nuomojantys butus, dviračius, paspirtukus ir užsiimantys...

LGBT bendruomenės narė kreipėsi į Nausėdą: pasikalbėkite ir su mumis (448)

Socialinių mokslų daktarė, tarptautinės teisės tyrėja, feministė Laima Vaigė penktadienį...

Šventosios verslininkai bando atlaikyti dar vieną iššūkį: dalis pateko į statybų epicentrą (8)

Pagaliau Šventosios uoste aiškiai matyti – artėja permainos. Visa uostelio teritorija aptverta,...

Sniego pilys | D+

Rusų oligarchų žmonų gyvenimas – „tremtyje“ prie jūros: už prabangą turi užsimerkti ir duoti vyrams laisvės

Nicoje, Kanuose, Monake, Sen Tropeze vasaras leidžiančioms oligarchų šeimoms VIP konsjeržo...

Pasiklydusios jūroje graikiškos atostogos

Vos taškelis žemėlapyje, bet jame telpa ir kalnai, ir tūkstančius metų skaičiuojantys...

Testas: ar išlaikytumėte 2021 m. matematikos egzaminą? (9)

Šių metų egzaminą dalis abiturientų įvertino kaip lengvesnį už pernai metų. 2020 m. egzaminas...

Žmonėms plūstant į kurortus pareigūnai stiprina pajėgas: kai kur – triskart daugiau pareigūnų žmonės įspėjami saugotis (89)

Poilsiautojams užplūdus kurortinius miestelius, nesnaudžia ir ilgapirščiai. Vagys šluoja viską,...

Europoje mažėja šalių, iš kurių atvykus taikomi ribojimai: išbraukiama 10 šalių ir 3 salos (9)

Reikšmingai pagerėjus epidemiologinei situacijai dešimt Europos šalių ir trys salos yra...

Dalia Plikūnė. Laiškas „marširuotojams“ ir politikams: pagalvokite dar kartą (94)

Mieli marširuotojai, aš suprantu, kad jei skaitote, tai manimi turbūt nepasitikite. Nebūtinai...