Siekdami pažymėti Lietuvos šimtmetį, trys skraidymo entuziastai Algirdas Šimoliūnas, Ignas Bitinaitis ir Sakalas Uždavinys trečiadienio vidurdienį pakilo iš Kartenos aeroklubo ir keliaus apie 1800 kilometrų iki pat Odesos Ukrainoje. Sklandytojai keliauja ne vieni – žemėje juos lydės trijų „Nissan“ didesnio pravažumo automobilių kolona bei baikerių klubo „Roadhogs MC“ atstovai.
Sklandytojų kelionė į Ukrainą
© Komandos archyvas

Skrydžio į Ukrainą idėja trijulei kilo prieš porą metų sėkmingai perskridus visas tris Baltijos šalis, teigiama pranešime žiniasklaidai. Tuomet draugai pagalvojo – kodėl gi nepabandyti nuskristi nuo Baltijos iki Juodosios jūros, tuo pačiu pažymint Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo šimtmetį? Juolab kad Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės teritorija dar XV amžiuje siekė abejas jūras.

Iššūkiai: oras ir komunikacija

Planuojama, kad „Sklandytuvais nuo jūros iki jūros: Lietuva–Ukraina“ pavadinta kelionė truks 5–6 dienas, tačiau siekdami apsisaugoti nuo nenumatytų aplinkybių kaip prastos oro sąlygos, sklandytojai turi kelių dienų laiko rezervą. Kaip pasakojo vienas iš idėjos autorių A. Šimoliūnas, jiems svarbu spėti praskristi, kol dangus giedras ir yra saulėta. O kartais dėl nepalankaus oro tenka daryti didelius lankstus ir sugaišti daug papildomo laiko.

„Svarbiausia yra susitarti su gamta. Specialiai kelionei nesiruošėme, sklandytuvai – standartiniai. Kiekvieną dieną ore būsime po 5–6 valandas, tai yra vidutinis laikas, kiek galima sėdėti ankštame sklandytuve“, – prieš ilgiausią savo gyvenimo skrydį kalbėjo A. Šimoliūnas. Komfortą kelionės metu pilotai pamiršta – sklandytuve apie tualetą ir netgi kojos pasikasymą nėra nė minties.

Kruopštus tokios kelionės planavimas taip pat yra būtinas. Sklandytuvai gali sklęsti ore, tačiau negali pakilti patys, tad su kiekvieno aerodromo administratoriais reikia sutarti dėl pakilti padedančių lėktuvų ir jų pilotų buvimo numatytu laiku. O jeigu oras tuo numatytu laiku bus per prastas pakilimui, būtinas planas B.

Speciali užduotis automobiliams

Reikalavimai lydintiems automobiliams taip pat neeiliniai. Jie turi užtikrinti pravažumą prastuose keliuose, turėti galingą variklį bei tempimo įrangą. Kiekvienas „Nissan“ gabens komandos narius, jų mantą, trauks tuščią sklandytuvo priekabą į Ukrainą, o atgal į Lietuvą – ir pačius sklandytuvus.
Skrydžio organizatorių komanda dėl šių savybių pasirinko tris keturiais ratais varomus „Nissan“ modelius: komfortišką krosoverį „Qashqai“ ir dideliu pravažumu pasižyminčius „Navara“ bei „Pathfinder“.

Aerodromų kilimo ir leidimosi takai dažnai nebūna asfaltuoti, o netikėtai prireikus nusileisti sunkiai pasiekiamoje vietoje komanda nori būti užtikrinta, jog nesklandumų važiuojant iki sklandytojo nekils.

Sklandytuvas – tarsi tankas

Vienas iš sklandytojų S. Uždavinys vaizdingai palygino sklandytuvą su tanku. Šios dvi nedaug panašumų turinčios transporto priemonės yra priskiriamos į vieną kategoriją, kai reikia tvarkyti jų įgabenimo į Ukrainą dokumentus.

„Mums padėjo Užsienio reikalų ministerija, Lietuvos ambasada Ukrainoje, daug kitų institucijų net ir iš Lenkijos. Nors visi kelionės dokumentai sutvarkyti, niekada negali būti užtikrintas, kol nekirtai tokios šalies sienos. Mes labai laimingi esame, kad po visą Europą galime tarsi po savo kiemą bėgioti, o prireikus išvykti kitur, susiduri su daugybe niuansų“, – palygino sklandytojas, pirmą kartą aerodrome apsilankęs tik prieš 6 metus ir per tą laiką sukaupęs per pusę tūkstančio valandų skrydžių patirtį.

Ukrainoje trijų skrydžio mėgėjų laukia ir daugiau iššūkių. Čia prasidės kalnai, šlaitai, kitokios oro srovės – sklandytojai turi į šiuos kintamuosius atsižvelgti, kadangi Lietuvoje su jais nesusiduriama. Vis tik, kaip pažymėjo I. Bitinaitis, sunkiausia dalis – pakilimas pirmąją dieną, nes pajūryje oras sunkiau prognozuojamas.

Pirmąją dieną keliautojai turėtų atsidurti Balstogėje, antrąją – Liubline ir t.t., kol pasieks prie Odesos esantį autodromą. Iš ten į Lietuvą sklandytojai grįš kartu su palaikymo komanda automobiliais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rygos trasoje laukia vasaros lenktynių festivalis

Savaitgalį Rygos „Bikernieki“ trasoje rinksis patys greičiausi dalyviai ne tik iš Baltijos...

Elektrėnų ralyje naujas formatas, o dėl greičiausio vardo susikaus lietuviai ir lenkai (1)

Rugsėjo 7-8 dienomis Elektrėnų mieste ir apylinkėse vyks ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato...

Po šonaslydžio fiestos „Nemuno žiede“ vėžiu sergantiems mažyliams teks apvali suma

Padangas dėl kilnaus tikslo svilinę šonaslydininkai pasiekė savo – pavyko surinkti nemenką...

Gyvai / Geriausi Lietuvos „drifteriai“ susivienijo – Kačerginėje šonu slysta dėl vėžiu sergančių vaikų (6)

Kačerginės „Nemuno žiedo“ lenktynių trasą visos Lietuvos šonaslydininkai , akrobatinio...

BMA čempionato finale dėl pergalių kovos ir Estijos motociklininkai

„Baltic Motorcyclists Association“ organizuojamas čempionatas keliauja finišo link: didysis...

Top naujienos

Laikantis Viduržemio jūros regiono dietos pagerėja sveikata: egzotiška mityba lengvai suderinama su lietuviška (39)

Jeigu norite valgyti kaip tikras Viduržemio jūros regiono gyventojas, pasirodo, visai nereikia...

Parduotuvės vadovas apie krentančius pardavimus: kažkas jaučiasi, bet nežinau tik kas (277)

Tiek Lietuvoje, tiek Europoje kalbama, kad šiuo metu yra ekonominis pakilimas.

Kraupios pliušiniais žaislais nuklotos vaikų kapinės: ten patekus norisi sukalbėti visas maldas, kurias moki (13)

Ilgas žvyrkelis. Šalia jo – sena, medinė, išvirtusi tvora. Aplink matosi kelios trobelės,...

Šio diktatoriaus tironija sunkiai protu suvokiama: po masinės egzekucijos prancūzams trūko kantrybė prabangiose vilose – kraupūs radiniai (102)

Centrinė Afrikos Respublika ( CAR ), nepaisant neapsakomai gausių gamtinių išteklių, išlieka...

Kremliaus logika: baugina JAV bombonešiais Lietuvoje, bet pasienyje griaudi rusų bombos (940)

Kodėl NATO sąmoningai kursto įtampą pasienyje su Rusija ? Kodėl Lietuvoje JAV ir...

Baigėsi festivalis „Karklė“: didžiausi gerbėjai jau laukia kitų metų Papildytos nuotraukų galerijos (44)

Tris dienas trukusiame festivalyje „ Karklė Live Music Beatch 2018“ nuskambėjo paskutinis šių...

Nakvynės vietos įsiminė ilgam: vienoje – įdėmus savininko žvilgsnis, kitoje – dušas kambaryje (2)

Pasiskaičiusi istorijų apie prastus ir keistus viešbučius, nutariau parašyti ir savo...

Justino Jankevičiaus nebelieka „Kitokiuose pasikalbėjimuose“: šiandien mes sukame skirtingais keliais (33)

„Kitokių pasikalbėjimų“ kūrėjas Mantas Bertulis socialiniame tinkle „Facebook“...

Rimvydas Valatka. Paskutiniai neribotos valstiečių arogancijos metai? (742)

Ko neatimsi iš Karbauskio, tai arogancijos ir fantazijos. Priešingai nei dauguma jo į Seimą...

Vaisiai nėštumo metu: kurie mažina tikimybę, kad vaikas bus alergiškas, o kurie padeda kovoti su mėšlungiu

Kūdikio besilaukiančioms moterims itin svarbu rinktis sveiką maistą. Jų mityba padeda aprūpinti...