aA
Siekdami pažymėti Lietuvos šimtmetį, trys skraidymo entuziastai Algirdas Šimoliūnas, Ignas Bitinaitis ir Sakalas Uždavinys trečiadienio vidurdienį pakilo iš Kartenos aeroklubo ir keliaus apie 1800 kilometrų iki pat Odesos Ukrainoje. Sklandytojai keliauja ne vieni – žemėje juos lydės trijų „Nissan“ didesnio pravažumo automobilių kolona bei baikerių klubo „Roadhogs MC“ atstovai.
Sklandytojų kelionė į Ukrainą
© Komandos archyvas

Skrydžio į Ukrainą idėja trijulei kilo prieš porą metų sėkmingai perskridus visas tris Baltijos šalis, teigiama pranešime žiniasklaidai. Tuomet draugai pagalvojo – kodėl gi nepabandyti nuskristi nuo Baltijos iki Juodosios jūros, tuo pačiu pažymint Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo šimtmetį? Juolab kad Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės teritorija dar XV amžiuje siekė abejas jūras.

Iššūkiai: oras ir komunikacija

Planuojama, kad „Sklandytuvais nuo jūros iki jūros: Lietuva–Ukraina“ pavadinta kelionė truks 5–6 dienas, tačiau siekdami apsisaugoti nuo nenumatytų aplinkybių kaip prastos oro sąlygos, sklandytojai turi kelių dienų laiko rezervą. Kaip pasakojo vienas iš idėjos autorių A. Šimoliūnas, jiems svarbu spėti praskristi, kol dangus giedras ir yra saulėta. O kartais dėl nepalankaus oro tenka daryti didelius lankstus ir sugaišti daug papildomo laiko.

„Svarbiausia yra susitarti su gamta. Specialiai kelionei nesiruošėme, sklandytuvai – standartiniai. Kiekvieną dieną ore būsime po 5–6 valandas, tai yra vidutinis laikas, kiek galima sėdėti ankštame sklandytuve“, – prieš ilgiausią savo gyvenimo skrydį kalbėjo A. Šimoliūnas. Komfortą kelionės metu pilotai pamiršta – sklandytuve apie tualetą ir netgi kojos pasikasymą nėra nė minties.

Kruopštus tokios kelionės planavimas taip pat yra būtinas. Sklandytuvai gali sklęsti ore, tačiau negali pakilti patys, tad su kiekvieno aerodromo administratoriais reikia sutarti dėl pakilti padedančių lėktuvų ir jų pilotų buvimo numatytu laiku. O jeigu oras tuo numatytu laiku bus per prastas pakilimui, būtinas planas B.

Speciali užduotis automobiliams

Reikalavimai lydintiems automobiliams taip pat neeiliniai. Jie turi užtikrinti pravažumą prastuose keliuose, turėti galingą variklį bei tempimo įrangą. Kiekvienas „Nissan“ gabens komandos narius, jų mantą, trauks tuščią sklandytuvo priekabą į Ukrainą, o atgal į Lietuvą – ir pačius sklandytuvus.
Skrydžio organizatorių komanda dėl šių savybių pasirinko tris keturiais ratais varomus „Nissan“ modelius: komfortišką krosoverį „Qashqai“ ir dideliu pravažumu pasižyminčius „Navara“ bei „Pathfinder“.

Aerodromų kilimo ir leidimosi takai dažnai nebūna asfaltuoti, o netikėtai prireikus nusileisti sunkiai pasiekiamoje vietoje komanda nori būti užtikrinta, jog nesklandumų važiuojant iki sklandytojo nekils.

Sklandytuvas – tarsi tankas

Vienas iš sklandytojų S. Uždavinys vaizdingai palygino sklandytuvą su tanku. Šios dvi nedaug panašumų turinčios transporto priemonės yra priskiriamos į vieną kategoriją, kai reikia tvarkyti jų įgabenimo į Ukrainą dokumentus.

„Mums padėjo Užsienio reikalų ministerija, Lietuvos ambasada Ukrainoje, daug kitų institucijų net ir iš Lenkijos. Nors visi kelionės dokumentai sutvarkyti, niekada negali būti užtikrintas, kol nekirtai tokios šalies sienos. Mes labai laimingi esame, kad po visą Europą galime tarsi po savo kiemą bėgioti, o prireikus išvykti kitur, susiduri su daugybe niuansų“, – palygino sklandytojas, pirmą kartą aerodrome apsilankęs tik prieš 6 metus ir per tą laiką sukaupęs per pusę tūkstančio valandų skrydžių patirtį.

Ukrainoje trijų skrydžio mėgėjų laukia ir daugiau iššūkių. Čia prasidės kalnai, šlaitai, kitokios oro srovės – sklandytojai turi į šiuos kintamuosius atsižvelgti, kadangi Lietuvoje su jais nesusiduriama. Vis tik, kaip pažymėjo I. Bitinaitis, sunkiausia dalis – pakilimas pirmąją dieną, nes pajūryje oras sunkiau prognozuojamas.

Pirmąją dieną keliautojai turėtų atsidurti Balstogėje, antrąją – Liubline ir t.t., kol pasieks prie Odesos esantį autodromą. Iš ten į Lietuvą sklandytojai grįš kartu su palaikymo komanda automobiliais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žala papasakojo, ką vežasi į Dakarą: neėmė atsarginio variklio, bet įsidėjo lašinių (18)

Lapkričio 22-23 dienomis Prancūzijos uostamiestis Havras taps Dakaro ralio sostine. Čia 2019 m....

Dakaro reporteriai „iGo2Dakar“ sugrįžimą į ralį planavo metus: tai – kaip liga

2018-ųjų Dakaro ralyje keliavusi ir naujienas šio sporto gerbėjams Lietuvoje pranešdavusi komanda...

Lenktynininkai atsisveikino su Dakaro bolidais – techniką plukdys į Pietų Ameriką (3)

Nors žmonės prie televizijos ekranų, dienraščių ir internetinių portalų suklūsta sausio...

Pasaulio ralio kroso čempionato organizatorius: šio sporto ateitis – elektriniai bolidai

Turbūt visi automobilių sporto gerbėjai pritartų vieningai, kad Lietuvoje kiekvienais metais...

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Top naujienos

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1086)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (22)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

DELFI autoriai pagerbti Titanų statulėlėmis (16)

Antradienio vakarą į iškilmingą vakarą MO muziejuje rinkosi DELFI autoriai ir bičiuliai. Čia...

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (404)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus (14)

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (14)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...

Antrame kėlinyje įvarčiais prapliupę serbai sutriuškino Lietuvos rinktinę (177)

Lietuvos futbolo rinktinė sužaidė geriausią pirmą kėlinį UEFA Tautų lygoje, tačiau antrajame...

Neuromokslininkas Bredesenas: norite nesusirgti Alzheimeriu – venkite pagrindinių ligos sukėlėjų (21)

„Holistic Primary Care“ redaktorius Erikas Goldmanas kalbasi su dr. Dale’u Bredesenu –...

„Žalgirį“ CSKA pasitiko netikėtai vėsiai, bet su komplimentais specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai antradienio vakarą surengė pirmąją treniruotę Maskvoje prieš...

Vadina sukčiavimu: vilnietis pakraupo sužinojęs, kiek kainavo tetos kelionė taksi (33)

Praėjusią savaitę DELFI perskaičiau pasipiktinusios pilietės tekstą apie Vilniaus taksi...