aA
„Sekmadienį prasideda tikrasis Dakaras“, – tik finišavęs 11 kilometrų prologe, pradėjusiame rašyti 12-ąją, legendinę Dakaro istoriją, sakė lenktynininkas Antanas Juknevičius. Ir tas Dakaras prasidėjo, savo išskirtinės istorijos puslapius vieną po kito nuspalvindamas nuotykių dvasia, rusenančia ištroškusių nutrūktgalvių širdyse.
"Kreda" komanda, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis
"Kreda" komanda, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis
© Vytautas Dranginis

Ankstų sekmadienio rytą KREDA komanda pajudėjo iš „nuliniu“ bivuaku tapusio „King Abdullah Sports City“ stadiono komplekso Džedoje, ir pasuko skirtingomis kryptimis, skelbiama komandos pranešime spaudai.

Komandos mechanikai į pirmąjį bivuaką Bišoje, media komanda – finišo link fiksuoti pirmųjų emocijų, o lenktynininkai – pirmojo greičio ruožo link, iki kurio teko sukarti 310 kilometrų bendrojo naudojimo keliais, kertant 2 kilometrų aukštyje stūgstančius kalnus, už kurių 1,5 kilometro aukštyje esančioje dykumoje laukė greičio ruožo startas.

Pirmajame 277 kilometrų greičio ruože Dakaro dalyvius pasitiko Dakariškais standartais lengva ir greita trasa, vedanti žvyruotais keliais, apsibarstytais smėliu, išdžiūvusiomis upių vagomis ir kanjonais, iššūkiais pavaišinusi abu KREDA ekipažo narius, turėjusius aktyvuoti specifinius lenktynininko ir šturmano įgūdžius, reikalavusius techninio preciziškumo.

Kantrybė – geriausias pirmojo greičio ruožo palydovas komandos lenktynininkui

Iššūkiai pasitiko ekipažus greičio ruožo pusiaukelėje, kur gamtos paveikslo įrėminti vingiuoti ir siauri keliai, nusėti akmenimis trasos trajektorijoje ir šalia jos.

Norint išsaugoti savo padangas sveikas, kad nereikėtų gaišti laiko – reikėjo važiuoti ypatingai atsargiai, taupant žmogiškųjų išteklių ir laiko resursus.

Remiantis organizatorių pateikta informacija – 3 proc. trasos dangos sudarė akmenys, tačiau praėjusių metų Dakaro istorija yra gyvas įrodymas to, kad ir keli procentai labai neparankios trasos dangos gali tapti lemtingi daugeliui, nedvejojantiems ir spaudžiantiems akceleratorių iki dugno.

Tokia trasos danga gali labai greitai atsijoti lenktynininkus, patekusius į akmenuotų vietovių gniaužtus ir turėjusius atsiraitojus rankoves kibti į precizišku šveicariško laikrodžio tikslumu sustyguotą padangų keitimo procedūrą. Galiausiai, paaiškėjo, kad žadėti 49 proc. žvyro dangos iš tikrųjų buvo akmenimis nusėtos vietovės, privertusios komanda paaukoti 3 ratus.

"Kreda" komanda, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis
"Kreda" komanda, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis
© Vytautas Dranginis

Kompasas – geriausias pirmojo greičio ruožo bendražygis komandos navigatoriui

Trasoje numatytos lėtesnės ir greitesnės sekcijos – iššūkis navigatoriams, nes vietovėse, į kurias „nuvedė“ „Priority list“ (liet. elitinis sąrašas) lenktynininkų automobiliuose „įsitaisiusi“ elektroninė kelio knyga, buvo daug kelių, nepažymėtų jos lietimui jautriame monitoriuje.

Dėl šios priežasties atidžiai stebint kintančių kursorių simfonijos demonstruojamą tempą, reikėjo surasti teisingą trajektoriją ir vesti savo komandos draugą, esantį už vairo, finišo link.

Sartavusi iš 48-tos pozicijos, pirmajame kelio taške KREDA komanda rikiavomi 35-oje vietoje. Galiausiai, 11:40 val. Lietuvos laiku startavęs ekipažas, finišą pasiekė po 4 valandų bei preliminariai užėmė 45-ą vietą.

„Ratų naikinimo mašiną esate matę? Aš prisiimu atsakomybę – 3 ratus šiandien paklojom.

Kol keiti ratą, traukinuku važiuojančios kokios 5 mašinos tave aplenkia ir tada jau yra daug reikalų susigrąžinti prarastas pozicijas.

Žodžiu, geriau ratų nedaužyti, bet galiu pasidžiaugti, kad šiandieną organizatoriai pasiūlė mums tikrą Dakarišką dieną, tik smėlio trūko ir vietom buvo žiauriai daug akmenų. Labai smagi važiuoti, faina trasa.

Tai ką, prasidėjo Dakaras“, – po finišo dalijosi įspūdžiais humoro jausmo nestokojantis Antanas Juknevičius.

"Kreda" komanda, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis
"Kreda" komanda, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis
© Vytautas Dranginis

KREDA komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis lenktynininkas, 2021-iais, pradėjęs savo 12-ąjį Dakarą. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-aisiais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio Legenda.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Top naujienos

Derybos dėl Ukrainos žlugo neprasidėjusios: jau laukiama Rusijos specialaus desanto pasirodymo (73)

Vladimiras Putinas nubrėžė raudonąsias linijas, siūlydamas pasidalinti įtakos zonomis...

Fitoterapeutas Ruolia įvardijo vieną naudingiausių augalų sergantiems vėžiu: „išgaudo“ piktybines ląsteles (7)

Vėžys – viena klastingiausių ligų, todėl, gydytojo kabinete išgirdus būtent šią...

Dalies vilniečių vakaras – tamsoje: be elektros liko ir parduotuvės bei barai papildyta (3)

Dalis vilniečių penktadienio vakarą turėjo praleisti tamsoje - dėl elektros įrangos gedimo...

Pasienyje apsilankęs žurnalistas: tai, ką pamatėme, kelia liūdnas emocijas (1)

Situacija pasienyje, nors ir migrantų srautai yra sumažėję, kelia liūdnas emocijas, sako...

Žaliaskarė sužibo Alytuje: įspūdingą renginį gyvai galėjo stebėti tik su galimybių pasais (27)

Penktadienio vakarą į Alytaus Rotušės aikštę, kur iškilmingai įžiebta miesto Kalėdų eglė,...

Palanga švenčių laukimą skelbia su fejerverkais: žiemiškos eglutės įžiebimas net gausiai sningant priviliojo būrį žmonių (3)

Gruodžio 3-iosios vakarą Palangoje per istorinę kelionę laiku nušvinta Šv. Kalėdų eglė ....

Lietuvos gamintojai apie gyvenimą įtampoje ir kainų kilimą: jis dar nesibaigė (39)

Gamintojai šiandien gyvena įtampoje, – atvirai sako Radviliškyje IĮ „Fasma“, gaminančios...

Ukraina: prie sienos – 94 tūkst. Rusijos karių, įvykdytas faktinis Baltarusijos anšliusas (101)

Rusija galėtų pasiųsti į Ukrainą apie 94,3 tūkst. karių, jeigu Kijevo konfliktas su...

Po bičiulių vestuvių mįslingai dingusio klaipėdiečio artimieji kreipėsi pagalbos: bėda po vieną nevaikšto (18)

Pusantro mėnesio tylos. Tiek laiko jau praėjo po klaipėdiečio Evaldo Rusio mįslingo dingimo....