aA
Prieš keletą pastarųjų metų kone visus automobilių gamintojus apsėdo idėja pačius sportiškiausius savo modelius pagainioti legendinėje „Niurburgringo“ trasoje taip, kad po to būtų galima pasigirti „įvežus“ konkurentams bent keletą dešimtųjų sekundės dalių.
Naujas žaidimas „Nemuno žiede“
© Organizatorių nuotr.

Vienintelė Lietuvoje profesionali lenktynių trasa „Nemuno žiedas“ panašioms „Greito rato“ rekordų medžioklėms tinka nė kiek ne prasčiau, nei „Žaliuoju pragaru“ pravardžiuojama Vokietijos automobilių sporto Meka. Kačerginėje esantis autosporto kompleksas nusileidžia tik distancijos ilgiu, tačiau yra ne mažiau „kaprizingas“, pavojingas ir reikalaujantis iš sportininkų maksimalaus tikslumo.

Kita vertus – to reikia kaskart įvažiuojant į gatvę.

Įvertinę visus „už“ ir „prieš“ Lietuvoje dirbančios „Seat“ atstovybės, bendrovės „Auto Juta“ vadovai ir „Juta Racing“ komandos sportininkai „Nemuno žiede“ rengti egzaminus Lietuvos rinkoje siūlomiems „karštiems“ modeliams. Jų teigimu būtent čia galima objektyviai patikrinti, kiek kurio automobilio veržlumas sutampa su oficialiai skelbiamomis techninėmis charakteristikomis.

Tam tereikia keleto aiškiai apibrėžtų „žaidimo“ taisyklių: kokios konfigūracijos trasa ir kokioms sąlygomis rengiamas bandymas, kas dirbtų ambicingojo „Greito rato“ projekto „sekundantais“.

Pastarąją misiją atlikti buvo pakviesti „Nemuno žiedo“ trasos direktorius Arūnas Samochinas, Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Romas Austinskas ir keletas automobilių temomis rašančių žurnalistų.

Po neilgų diskusijų sutarta, kad šio azartinio žaidimo dalyviais gali tapti tik visiškai standartiniai modeliai, neturintys jokių patobulinimų, apauti ne sportinėmis „slick“ tipo, o važinėjimui bendro naudojimo keliais skirtomis padangomis. Saugumo sumetimais siūloma greičio rekordų siekti tik ant sausos dangos ir važiuoti tokia trasa, kokia naudojama populiariose „FastLap“ lenktynėse (t. y. su viena stabdymo zona starto–finišo tiesiojoje). Kas vairuos automobilį „mūšyje su laiku“ sprendžia patys jo šeimininkai.

Pirmuoju oficialiu „Greito rato“ projekto dalyviu tapo „Seat Leon Cupra“ su 2,0 litrų darbinio tūrio benzininiu motoru, generuojančiu 280 AG ir 350 Nm sukimo momentą. Nekaltai atrodantis penkiaduris hečbekas komplektuojamas su šešių laipsnių DGS pavarų dėže ir turi tik priekinius varančiuosius ratus. Prie automobiliuko vairo sėsti buvo pakviestas šį sezoną jokiame profesionaliame lenktynių seriale nestartuojantis Jonas Gelžinis.

Apsukęs keletą apšilimo ratų ir stabtelėjęs pasikoreguoti slėgį padangose (šįkart buvo naudojamos „Michelin Pilot Sport Cup 2“ padangos), Jonas „Nemuno žiedą“ apsuko dar penkis kartus. Geriausias pasiektas rezultatas – 1:23.46. Oro temperatūra fiksuojant rezultatą svyravo apie 20 laipsnių. Specialiai žiedinėms lenktynėms ruoštais automobiliais sportininkai „Nemuno žiedo“ trasą yra įveikę per 1 min. 14 sekundžių.

Vienas „Greito rato“ projekto sumanytojų „Juta Racing“ komandos vadovas Audrius Gelžinis tikisi, kad „Seat“ atstovybės mestą pirštinę tikrai gali pakelti ne vienas Lietuvos rinkoje siūlomas automobilis: panašioms techninėmis charakteristikomis gali pasigirti ir kai kurios „Ford Focus“, BMW „M“ serijos, „Renault Megane“, „Volskwagen Golf“, „Opel Astra“, „Subaru“ ar „Mitsubishi“ versijos.

„Ko gero būtų logiška „Greito rato“ dalyvius klasifikuoti pagal dydį, kėbulo tipą, varančiųjų ratų skaičių ir ašį, ant kurios jie sumontuoti. „Niurburgringe“ taip pat niekas nelygina „Porsche“ kupė su šeimyniniu vienatūriu, tačiau visiems smalsu, kaip jie atrodo greta tiesioginių konkurentų“, – samprotavo A. Gelžinis.

„Greito rato“ idėjos autorius taip pat akcentavo, kad visi norintys tapti šio projekto dalimi apie tai turėtų perspėti „Nemuno žiedo“ ar LSAF vadovus, kurie sukvies „sekundantus“ ir oficialiai užfiksuos rezultatą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Antano Juknevičiaus tikslas – dar vienas Dakaras, tik neaišku, ar su tuo pačiu šturmanu (22)

Iki šiol stabiliausiu Dakaro ekipažu laikytas ir šiemet netikėtų staigmenų pažėręs „Craft...

Vanagas apie praėjusį Dakaro ralį: kokią taisyklę išmoko ir ko paprašė už varžtą (76)

Iš Dakaro ralio, Pietų Amerikos, savaitgalį sugrįžęs Benediktas Vanagas , „ General Financing...

„Winter rally“ palepino žiūrovus – įrengė naujovę, leisiančią pamatyti įspūdingų šuolių

Ko labiausiai žiūrovai nori iš ralio? Tikėtina, profesionalių sportininkų, nenuobodžių...

Dakaro pabaiga: ar galėjome būti aukščiau? (2)

Baigėsi Dakaras — ar galėjome būti aukščiau? Šį klausimą kelsime su Auto skyriaus...

Juknevičius po finišo podiumo: pagal visus dėsnius turėjome nefinišuoti (44)

Dakaro ralio dievai 2018-ais saugoję „Craft bearings“ komandą nuo didesnių techninių...

Top naujienos

Nori keisti vaikų paėmimą iš šeimų: kartu pas globėjus tektų išsikraustyti ir vienam iš tėvų (61)

Jei būtų įteisintos valstiečių ir žaliųjų lyderio Ramūno Karbauskio pateiktos Vaiko teisių...

Giminaitį laidoję plungiškiai sukrėsti pareigūnų elgesio: vietoje užuojautos sulaukė piniginių baudų (589)

Policijos pareigūnų elgesys mums visiems turėtų būti sektinas pavyzdys. Gaila, bet kartais...

Incidentas Rusijoje: kryptį pakeitęs orlaivis jau nusileido, sulaikytas vyras (184)

Lėktuvo, skridusio maršrutu Surgutas-Maskva, keleivis pareikalavo apsukti orlaivį ir skristi į...

Murmansko srityje į aerodromo taką rėžėsi Rusijos viršgarsinis bombonešis, žuvo du įgulos nariai (46)

Vienas Rusijos strateginis bombonešis „Tu-22M3“ antradienį sudužo šiaurinėje Murmansko...

Ekspertai: atėjo palankiausias metas parduoti turtą (141)

Po rekordinių 2018-ųjų, kuomet komercinio nekilnojamojo turto investicinių sandorių apimtys...

Kurtinaitis į Chimkus grįžo lyg į namus: sutikau iš karto, netgi finansinių sąlygų neaptarėme interviu (11)

Rimas Kurtinaitis antradienio rytą jau darbavosi Maskvoje – 58-erių krepšinio specialistas iš...

Trylikametę 88 dienas laikė po lova, mergina pasakoja siaubą keliančias detales (28)

Pagrobimo auka tapusi Jayme Closs detektyvams pateikė siaubą keliančių detalių apie 88...

Pensijas pristatančios bendrovės vadovas tvirtai žada: iki kada visi pensininkai sulauks savo pinigų (198)

Šiuo metu senatvės pensijas jau gavo daugiau nei 70 proc. žmonių, kurioms jos priklauso, visoje...

Po tragedijos Lenkijoje populiarią pramogą įvertino ir pas mus: dirba be instrukcijų, yra degių dalių (2)

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento ( PAGD ) pareigūnai baigė prevencinę Lietuvoje...

Nuo gripo neapsaugos nei česnakas, nei vitaminai: specialistai pabrėžia tik kelias priemones, kurios dabar gali išgelbėti (89)

Penkiose Lietuvos – Alytaus, Vilniaus, Panevėžio, Kauno ir Klaipėdos – apskrityse sergamumas...