aA
Paskutinysis slalomo „Tokvila 2015“ serialo etapas, surengtas visiškoje tamsoje, tapo tikra „uoga“ ant automobilių sporto pradžiamokslio „torto“. Neįprastai sunkios sąlygos jau per pirmuosius važiavimus atskleidė ne tik milžinišką meistriškumo skirtumą tarp greičiausių ir lėčiausių varžybų dalyvių, bet ir kai kurias technines detales, trukdančias pasiekti geresnių rezultatų.
© "Longas foto" nuotr.

Susipažinti su trasa aikštelėje greta Žirmūnuose esančio „Rimi Hypermarket“ prekybos centro visi dalyviai turėjo bemaž valandą laiko dar prieš pradedant temti. Schema „greita“, tačiau neklaidi – preciziško tikslumo reikėjo įveikiant vos trejus vartus.

Kitose vietose buvo galima lėkti tiek, kiek leido vasarinių padangų sukibimas ant rudeninio asfalto. Todėl prasidėjus įskaitiniams važiavimams pasipylusios klaidos, kai sportininkai klaidžiojo tarp keleto plastikinių kūgelių, iš pradžių gerokai stebino.

Tačiau atidžiau pasižiūrėjus, kas „atveža“ sąlyginai gerus laikus ir kas nuo lyderių atsilieka nepadoriai (turint galvoje automobilio dydį, manevringumą ir galios rezervą) daug, atsakymas tapo akivaizdus: jei nepavyksta įsidėmėti schemos, jei greta nėra šturmano-suflerio, vienintelis pagalbininkas – geri automobilio žibintai.

Kadangi paprastai slalomo meistrai varžosi šviesiu paros metu, natūralu, kad ši mašinos sistema šeimininkų dėmesiu pasigirti tikrai negali.

Dar vienas dalykas, turėjęs įtakos ankstesniuose slalomo „Tokvila 2015“ etapuose puikiai pasirodžiusių sportininkų rezultatams – padangos. Oro temperatūrai nukritus žemiau 7 laipsnių šilumos, net ir pusiau sportinės padangos nepajėgė užtikrinti tokio gero sukibimo, prie kokio buvo įpratę kai kurie favoritai, todėl į kiekvieną aštresnę komandą spaudžiant akceleratorių, automobilis atsakydavo slydimu iš idealios trajektorijos.

Panašu, kad tai geriausias atsakymas į neseniai Susisiekimo ministerijos klerkų iškeltą iniciatyvą, ar nereikėtų liberalizuoti žieminių padangų naudojimo, nurodant, kad privalomos jos būtų tik kalendoriniais žiemos mėnesiais...

Įdomu ir tai, kad daugiausia žiūrovų ovacijų už efektingą vairavimą sulaukę sportininkai, fiksavo toli gražu ne pačius geriausius laikus. Išimtimi tapo tik du varžybų dalyviai – AWD įskaitoje triumfavęs Sigitas Peciulevičius su pritrenkiančiai atrodančiu 1996-ųjų laidos „Mitsubishi Lancer EVO IV“ ir Adomas Petrovas su žiedinėm lenktynėm paruošta senute „Lada“.

Abu šie vyrai neturėjo lygių savo klasėse ir tapo tikra renginio puošmena (antrą vietą tarp AWD automobilių užėmė Justas Paškevičius su „Audi“, o trečią Darekas Ostrovskis su „Mitsubishi EVO X“; tarp „Lada“ vairuotojų antras liko Algirdas Endriukaitis, kadaise triumfavęs SSRS slalomo čempionatuose, o trečias – Tomas Beganskas).

Absoliučiai geriausią rezultatą naktiniame slalomo „Tokvila 2015“ etape pademonstravo Gytis Strungys su „Honda CRX“. Dviejų geriausių važiavimų laikų suma daugiau nei trimis sekundėmis mažesnė už antrą vietą užėmusio Edvino Sabalio („Suzuki Swift“). Trečias tarp FWD įskaitos automobilių – Saulius Sirutkaitis su „Honda CRX“.

Beje, Gytis šiuo savo šou iškovojo pagrindinį bendrovės „Tokvila“ įsteigtą prizą – savaitgalio pasivažinėjimą su hibridiniu „Toyota Auris“.

RWD įskaitoje šįkart greičiausias buvo Edgaras Latiškevičius su „Mazda MX-5“. Laimėjęs paskutinį slalomo „Tokvila 2015“ etapą jis tapo ir visos varžybų serijos nugalėtoju. Antras tarp „klasikų“ – Vytas Jankauskas, o trečias – Linas Gaižutis. Abu vaikinai vairavo tokius pat „Mazda MX-5“ roadsterius.

Atkakli kova vyko ir moterų įskaitoje, kurioje varžėsi net septynios damos. Šįkart nepavejama buvo Gabrielė Aleksynaitė su „Honda CRX“, be tradicinių prizų taip pat „užsidirbusi“ savaitgalio pasivažinėjimą hibridiniu „Toyota Yaris“ automobiliuku.

Antrą vietą paskutiniajame etape, tačiau pirmą po keturių startų iškovojo Ini Gudavičė su „Mazda MX-5“. Trečia liko Eglė Bendikaitė su „Mini“.

Tarp jaunių geriausiai pasirodė Rokas Misiūnas su „Opel Astra“. Sidabras ir bronza atiteko vienu automobiliu „Renault Clio“ besidalijusiems Lukui Kazlauskui ir Kazimierui Ašokliui.

Visi varžybų prizininkai dovanų gavo ir varžybų rėmėju tapusios bendrovės „Lesta“ pagamintų automobilio langų ploviklių.

Be to, visi renginio dalyviai ir žiūrovai turėjo progos išbandyti Kelių direkcijos užsakymu sukonstruotą automobilį – „vartytuvą“: „Škoda Fabia“ salone pakyboti aukštyn kojom ir įsitikinti, kuo svarbūs saugos diržai. N40 vyrų autoklubas varžybas stebėsiantiems smalsuoliams išdalino per 300 atšvaitų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasaulio ralio kroso čempionato organizatorius: šio sporto ateitis – elektriniai bolidai

Turbūt visi automobilių sporto gerbėjai pritartų vieningai, kad Lietuvoje kiekvienais metais...

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Debiutui Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas gavo išskirtinę techniką: važiuos su čempiono „ratais“ (4)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasiryžo debiutuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Nors...

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Top naujienos

Ukrainos kariuomenės karininkas: rusai į Ukrainą važiuoja kaip į safarį – pašaudyti į „chacholus“ (344)

Atskridus į Kijevą įtarti tai, kad šalis kariauja, galima dėl sugriežtintos patikros oro uoste...

Stulbinantis atsitiktinumas: lietuviai sutrumpino darbo laiką – pelnas išaugo kartais (34)

Dvi Lietuvos įmonės „Engineer“ ir „Valandinis“, veikiančios statybų srityje, nuo rugsėjo...

Įstrigusi auklėtinių pažanga Jasikevičiaus mintis sugrąžino į vasarą (57)

„Aš jau kartosiuosi“, – pats žurnalistus perspėjo Šarūnas Jasikevičius. Kauno...

Orai: nesušalkite, atkeliauja šlapdriba (7)

Po žiemiškos šeštadienio nakties kuklios 7 °C šilumos įdienojus sulauks tik pajūrio...

Sostinėje „eTransport“ automobilis aplamdė stovinčias mašinas ir apvirto (9)

Vėlų penktadienio vakarą, apie 23 val., Vilniuje, Mindaugo g. apvirto pavėžėjimo įmonės „...

Keli faktai apie Marko Zuckerbergo santuoką ją paverčia išties keista: nuo neįprasto susitarimo iki dramos vestuvių dieną (1)


 „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas ir Priscilla Chan neabejotinai yra įtakingos...

Sunkiai suvokiamas atvejis: penkiametė tapo mama (78)

1939 metais Liną Mediną motina nuvežė į Peru esančio Pisko miesto ligoninę. Iš atokiame...

Apmaudus vakaras Kaune: pratęsimą išplėšęs „Žalgiris“ jame nesulaikė Pangoso ir krito prieš „Barcą“ (603)

Penktadienio vakarą kovos lauke Nemuno saloje susigrūmė dvi šlovingą istoriją turinčios...

Visi rodikliai – į vieną pusę: kodėl moterys Lietuvoje nebenori gimdyti (610)

Visame Vakarų pasaulyje moterys ryžtasi gimdyti vis vėliau. Ne išimtis ir Lietuva . Pernai...

Unikauskas rekomenduoja: valgykite šią košę kasdien – kilogramai tirps, sveikata gerės (145)

Ir žmonės, sergantys virškinimo trakto ligomis, ir moterys, norinčios numesti svorio, ir kareiviai...