aA
Sporto šaka Nr. 1 Baltarusijoje yra ledo ritulys. Kaip tai atrodo praktiškai pakankamai iškalbingai iliustruoja faktas, kad praėjusiais metais Minske vykusio Pasaulio čempionato organizacinio komiteto pirmininku buvo pats Baltarusijos premjeras.
Baltarusijos ralis
© Klubas N40

Ralio vieta populiariausių užsiėmimų sąraše žymima tokiu skaičiumi, kokius pradinukai pradeda mokytis antroje ar net trečioje klasėje. Kad ir kaip paradoksaliai tai skambėtų – Lietuvos benzingalviams tai yra gera žinia. Štai kodėl.

Nuo 2006-ųjų nuolat Baltarusijos ralio virtuvėje besisukiojantis ir čia rengiamose varžybose startuojantis ralio pilotas Vilmantas Pupius, pasakodamas apie savo patirtį, mini tik vieną problemą.

„Kertant kaimyninės šalies sieną reikia atlikti tiek visokių biurokratinių procedūrų, kad pirmą kartą su tuo susiduriantis žmogus neišvengiamai patiria didesnį ar mažesnį šoką. Mūsų akimis daugelis dalykų yra, švelniai tariant, keistoki, o prasčiau mokantiems rusų kalbą – sunkiai suvokiami ir įveikiami. Tačiau perpratus žaidimo taisykles šis barjeras tampa nereikšmingas. Dar daugiau – Baltarusijos ralio čempionato organizatoriai nuoširdžiai stengiasi prisikviesti kuo daugiau pajėgių varžovų ir visiems norintiems startuoti jų lenktynėse, nemokamai parūpina vizas. Reikia tik neuždelsti su paraiška iki paskutinės minutės“, – dėstė V. Pupius.

Visa kita rytinių kaimynų ralio čempionate galima laikyti privalumais. Lenktynės tradiciškai vyksta dviejuose regionuose apie Braslavo ir Ušači miestelius, kurių kraštovaizdis nedaug kuo skiriasi nuo akis glostančio Zarasų krašto. Geografinės padėties nulemta trasų konfigūracija taip pat pakankamai artima mūsiškei – žvyrkeliai tokio pat tipo, kaip ir Lietuvoje.

„Dėmesį patraukia tik kai kurios vietos, atrodančios taip, lyg neturėtų šeimininko. Nežinau, kaip tai korektiškai pavadinti, todėl pasakysiu tik tiek, kad po varžybų Baltarusijoje būna labai smagu parvažiuoti namo. Kita vertus, tai niekaip netrukdo pačiam raliui. Organizatoriai puikiai suvokia, ką patys sportininkai laiko „geru“ raliu ir neriasi iš kailio, kad visi dalyviai būtų patenkinti. Pastaraisiais metais jie iš tiesų nedaug kuo nusileidžia lietuviškiems raliams – laiko matavimui naudojama moderni elektroninė įranga, netrūksta apsaugos ir t. t. Didžiausias skirtumas – dalyvių skaičius. Prieveiksmis „daug“ čia naudojamas visada, kai susirenka bent dvi dešimtys ekipažų. Jei iš Lietuvos atvažiuoja 5-6 „koviniai“ automobiliai, lenktynių mastelis ūgteli bent trečdaliu“, – pastebėjo V. Pupius.

Ralio meistro teigimu, šią aplinkybę galima laikyti privalumu, nes ji tiesiogiai susijusi su trasų kokybe – net ir važiuojant rikiuotės viduryje ar antrą kartą tuo pačiu greičio ruožu kelio danga nebūna drastiškai suardyta (išimčių pasitaiko tik dėl itin nepalankių meteorologinių sąlygų, kai liūtys kelius suminkština iki manų košės konsistencijos). Dėl kuklaus dalyvių skaičiaus Lietuvos ralio mokyklos auklėtiniai gali tikėtis, kad net ir nelėkdami žaibo greičiu turės galimybę užkopti ant garbės pakylos.

„Žinoma, į Baltarusiją važiuojama ne dėl trofėjų, kad ir kaip smagu būtų juos gauti, o dėl galimybės gerokai pigiau pasivažinėti varžybų tempu, pajusti adrenalino antplūdį bei visas kitas ralio emocijas. Startas ten kainuoja maždaug trečdaliu pigiau, nei Lietuvoje. Teisėjų darbui – jokių priekaištų. Žiūrovai lenktynininkus sutinka labai šiltai. Žodžiu, tai tiesiog tobula generalinė repeticija prieš bet kokias rimtas lenktynes“, – pasakojo V. Pupius.

Neoficialiam Baltarusijos ralio čempionato organizatorių atstovui Lietuvoje V. Pupiui paraginus, į šias varžybas jau antri metai važiuoja ir Lietuvos ralio čempionas Ramūnas Čapkauskas ir didžiausios Lietuvos ralio komandos „N40 vyrų autoklubas“ atstovai. N40 ideologinis vadas Algirdas Kazlauskas sako, kad tai tikrai nuostabi, ir labai svarbu, kad sąlyginai nebrangi, treniruotė prieš Lietuvos ralio čempionato etapus. Šiemet antrasis Baltarusijos ralio čempionato etapas vyks išskirtinai palankiu laiku, t.y. gegužės 1 ir 2 dienomis. Tai reiškia, kad iki Lietuvos ir Latvijos bendro ralio čempionato etapo „Talsi rally 2015“ bus pasilikusios vos dvi savaitės. Atitinkamai, šis Baltarusijos etapas, yra išskirtinė galimybė kiekvienam Lietuvos ralio meistrui atgaivinti įgūdžius po ilgos žiemos nepatiriant didelių išlaidų, sudalyvaujant legaliose ir gerai suorganizuotose varžybose. Tiek Lietuvos ralio meistrai, tiek sirgaliai, gali pasinaudoti V. Pupio arba N40 vyrų autoklubo įgauta patirtimi Baltarusijos ralio, ir valstybinės sienos kirtimo, ypatumais ir prisijungti prie Lietuvos ralio bendruomenėje populiarėjančių varžybų.

Baltarusijos ralio čempionate 2015-aisiais numatyti penki etapai. Pirmasis jau įvyko „Halls Winter Rally“ metu. Trejas lenktynes šiai metais kaimynai rengs savo tradicinėse trasose, o vienas etapas bus surengtas Rusijoje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žala papasakojo, ką vežasi į Dakarą: neėmė atsarginio variklio, bet įsidėjo lašinių (18)

Lapkričio 22-23 dienomis Prancūzijos uostamiestis Havras taps Dakaro ralio sostine. Čia 2019 m....

Dakaro reporteriai „iGo2Dakar“ sugrįžimą į ralį planavo metus: tai – kaip liga

2018-ųjų Dakaro ralyje keliavusi ir naujienas šio sporto gerbėjams Lietuvoje pranešdavusi komanda...

Lenktynininkai atsisveikino su Dakaro bolidais – techniką plukdys į Pietų Ameriką (3)

Nors žmonės prie televizijos ekranų, dienraščių ir internetinių portalų suklūsta sausio...

Pasaulio ralio kroso čempionato organizatorius: šio sporto ateitis – elektriniai bolidai

Turbūt visi automobilių sporto gerbėjai pritartų vieningai, kad Lietuvoje kiekvienais metais...

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Top naujienos

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (606)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (8)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (243)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (5)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...

Kitokie pasikalbėjimai. Mantas Katleris su Nagliu Bierancu (237)

„ Kitokie pasikalbėjimai “ — portale DELFI! Jau lapkričio 20 dieną DELFI TV žiūrovai ir...

Gyvai / Paskutinė galimybė pelnyti tašką Tautų lygoje: Serbija – Lietuva (37)

Lietuvos futbolo rinktinė baigia kovas debiutiniame Europos tautų lygos turnyre rungtynėmis...

„Žalgirį“ CSKA pasitiko netikėtai vėsiai, bet su komplimentais specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai antradienio vakarą surengė pirmąją treniruotę Maskvoje prieš...

Vadina sukčiavimu: vilnietis pakraupo sužinojęs, kiek kainavo tetos kelionė taksi (8)

Praėjusią savaitę DELFI perskaičiau pasipiktinusios pilietės tekstą apie Vilniaus taksi...

Agnė Jagelavičiūtė susigundė pigiais drabužiais iš Kinijos: pasimokykite iš mano liūdnos klaidos (56)

„Taip. Tai nutiko ir man. Vieną dieną, be tikslo slankiodama feisbuko platybėse, pamačiau...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...