Tyrimo metu buvo bandoma išsiaiškinti, kaip greitai vyrai perpras mažosios „Cramo“ statybų technikos valdymo ypatumus ir kiek jų įsivels į svarstymus „ar tik nesuklydau rinkdamasis profesiją“...

Didžiausios Lietuvos ralio čempionate startuojančios komandos „N40-Narvesen“ partneriai iš statybinės technikos nuomos kompanijos „Cramo“ užsimojo originaliai paįvairinti pasiruošimo rutiną jau rugsėjo 12-ąją startuosiančioms „DHL Rally Elektrėnai 2015“ varžyboms. Į klubo teritoriją „Cramo“ žmonės atgabeno du krautuvus, mini ekskavatorių ir teleskopinį keltuvą. Po sprinteriškų mokymų kuria valdymo svirtele ar pedalu naudojantis, kokius judesius atlieka technika, buvo surengtos improvizuotos varžybos, kas apvažiuos aikštelę išlaistydamas mažiausiai vandens iš kaušo, kas nutupdys paletę su kroviniu ant automobilio stogo nepalikdamas jokių nepageidaujamų pėdsakų, kas ekskavatoriaus „straubliu“ sučiups kibiro rankeną ir sugebės jį pakelti.

N40 vyrų autoklubo nariai – solidūs medikai, teisininkai, vadybininkai, informacinių technologijų profesionalai įsitvėrę ekskavatoriuko vairalazdę švytėjo tarsi Adomas tik ką nuraškęs vaisių nuo pažinimo medžio... Dar daugiau – ne vienas ir ne du atlikę užduotis svarstė, koks malonumas būtų kiekvieną dieną imtis į azartinį žaidimą panašaus darbo.

„Camro“ technikos pardavimo vadybininkas Mindaugas Kazlauskas, stebėdamas euforijos cunamius N40 vyrų autoklubo valdose patikino, kad panašius vaizdus stebi kone kas kartą, kai mažąją statybinę techniką išsinuomoti nusprendę žmonės perpranta nesudėtingus jos valdymo algoritmus ir suvokia, kaip lengvai labiausiai alinančius darbus galima paversti pasiutusiai smagiu užsiėmimu.

„Nepaisant „žaislinės“ išvaizdos mažoji statybinė technika yra rimti darbo įrankiai. Be jų neapsieina nei vieno didesnio objekto rangovai, nes pakloti kabelį ar sutvarkyti aplinką ankštoje erdvėje dažnai įmanoma tik darbuojantis kastuvais arba naudojant tokias mašinas. Jų efektyvumą lyginti su paprasto darbininko galimybėmis sunkoka net teoriškai – net pirmą kartą prie, tarkim mažo ekskavatoriaus, vairalazdžių sėdęs žmogus per dieną ne tik išmoks jį neblogai valdyti, bet ir nuveiks keliskart daugiau fiziškai sunkių darbų“, – pasakojo M. Kazlauskas.

Nors N40 autoklubo narių akistatos su „Cramo“ mašinomis metu jokie oficialūs rungčių rezultatai nebuvo fiksuojami, rimtos mokslinės studijos vertas išvadas visgi pavyko padaryti. Pirmiausia visiškai akivaizdu, kad suaugę vyrai, gavę progą padirbėti su adekvataus kalibro „žaislais“, spinduliuoja 100 proc. vaikiškas emocijas – nuoširdžias ir pozityvias, nesugadintas jokiais (alkoholio, šešiaukščių keiksmų ar svetimų sijonų) pakaitalais. T. y. „išmušti“ iš normalaus vyro vaiką daug sunkiau, nei liežuviu pasiekti savo paties alkūnę.

Antra – N40 autoklubo vyrų damos, kurį laiką stebėjusios kaip „naujų profesijų mokosi“ jų antrosios pusės, pačios neatsispyrė pagundai sėsti į mažųjų krautuvų ir ekskavatoriaus kabinas. Nors čia jų galvose greičiausiai sukosi mintys iš ciklo „kažin ar su „Bobcat“ pavyktų sukasti lysvę?“, darytina prielaida, kad „suvaikėjimas“ nesvetimas ir moterims.