aA
Penktadienį Čekijoje, Brno mieste prasideda seniausių, garsiausių ir pajėgiausių pasaulyje motociklų lenktynių „MotoGP“ XI etapas. Brno autodrome susirinko geriausi pasaulio motociklininkai, kurie lenktyniaudami posūkiuose paneigia visas gravitacijos taisykles.
„MotoGP“ etapas Brno
© E.Kniežausko nuotr.

„MotoGP“ lenktyniauja ne tik motociklų gamintojus atstovaujančios dešimtis milijonų žarstančios komandos. Čia, kaip niekur kitur, ryški kova tarp lenktynininkų. Patirties ir įgūdžių šiose varžybose neužtenka. Drąsa, ryžtas ir karštas kraujas per vieną naktį lenktynininką gali padaryti žvaigžde. Tą praėjusiais metais įrodė ispanas Markas Marquezas, vos 20-ies tapęs pasaulio čempionu ir nuvainikavęs gyvą legendą — septynis kartus „MotoGP“ čempioną Valentino Rossį.

Kol mechanikai surinkinėjo lenktynininkų motociklus, keli lenktynininkai rado laiko pakalbėti su DELFI.

24-erių anglui Bradly Smithui šiemet antrasis „Moto GP“ sezonas. Pernai, debiutinį, jis baigė 10-oje vietoje, o po dešimties šio sezono etapų, bendroje įskaitoje yra 9-as. Kaip naujokui, tai nemažas pasiekimas, tačiau reikalaujantis didžiulės kainos.

Anglas nevaldo savo mažojo kairės rankos piršto. Ant jo didžiulis, skausmingai atrodantis, du kartus už pirštą didesnis šašas, bet randai užgyja, o prie skausmo galima priprasti. Visiškas atsidavimas, gyvenimo aukojimas šiam sportui — ne visi olimpiniai čempionai buvo pasiryžę įdėti tiek darbo.

„Perėjus į „MotoGP“, motociklai tampa visu tavo gyvenimu. Tu palieki namus, draugus ir persikraustai į Ispaniją. Ten visos geriausios trasos, geriausi specialistai ir ten tavo komanda. Visas gyvenimas tampa darbu, o dienos tvarkaraštis sudėliotas minučių tikslumu. Po treniruočių turi dar valandas kalbėti su savo inžinieriais, o jei nelenktyniauji ir nesitreniruoji — dirbi savo rėmėjų renginiuose“, — pasakojo anglas.

B. Smithas yra greitas lenktynininkas, bet greitų motociklininkų pilnos gatvės. Reikia ir kitų savybių, kad būtų galima patekti tarp pasaulio geriausių.

„Ryžtas. Ne kiekvienas gali nusiteikti dirbti tiek, kiek aš. Motociklų lenktynės yra vienintelis dalykas kurį darau. Be to gyvenime aš daugiau nieko neturiu. Apsisprendžiau paaukoti viską tam, ką myliu. Tai yra mano geriausia savybė, leidžianti būti konkurencingam šiame sporte. Taip pat aš puikiai jaučiu motociklą ir komunikuoju su inžinieriais. Tai mane paverčia ir šiek tiek pilotu-bandytoju ir būtent aš išbandau įvairias naujoves“, — sakė B. Smithas.

Šešiolika žmonių dirba B. Smithui, tad būtų net nepadoru pačiam lenktynininkui tinginiauti.

„Šešias dienas per savaitę, po 2-3 valandas skiriu fiziniam pasiruošimui. Be įprastų kardio pratimų — bėgimo, važiavimo dviračiu ir plaukimo taip pat dirbu treniruoklių salėje. Šiame sporte svarbus branduolio (pilvo raumenų) stiprumas, taip pat reakcija ir judrumas. Mano treniruočių programą prižiūri atskiras daktaras“, — DELFI pasakojo motociklininkas.

Pasiryžimas ir meilė šiam sportui negali nustelbti kito jausmo — baimės. Ją lenktynininkas patiria per kiekvienas lenktynes.

„Kiekvieną kartą kvalifikacijoje aš bijau. Ten į posūkius įvažiuoji alkūne ir keliu beveik liesdamas asfaltą. Turi sukti akceleratoriaus rankeną, nors tavo motociklas drebą, o užpakalinis ratas slysta. Aš kvalifikacijos bijau velniškai“, — pasakojo lenktynininkas.

Žaizdos, traumos, baimė, juodas darbas, asmeninio gyvenimo neturėjimas — B. Smithui tai nė motais ir daugiau niekur gyvenime savęs nemato.

„Aš per daug myliu motociklus, kad ką nors keisčiau. Aš save radau ir aš esu laimingas, nenoriu būti niekas kitas“, — kalbėjo sportininkas.

Seniams irgi yra vietos

Kiek kitokį santykį su baime turi „Moto2“ klasėje lenktyniaujantis suomis Mika Kallio.

„Negali lenktyniauti jei bijai. Tiesiog nepavažiuosi. Mes dažnai krentame nuo motociklų, bet baimei nebelieka laiko. Reikia kuo greičiau šokti ant motociklo ir važiuoti toliau, kartais nepagalvoji net kur tu padarei klaidą“, — pasakojo lenktynininkas.

Juokaujama, kad suomiai yra itin greiti automobilių ir motociklų sporte todėl, kad jie neturi ko prarasti ir nebijo mirties. Jų Tėvynė šalta ir tamsi, o gyvenimas ten nėra labai laimingas.

Suomis pasijuokė, nepaneigė to, bet rado kiek kitokį paaiškinimą. Suomiai yra vienišiai, jie yra linkę tvarkyti reikalus patys, vieni, o automobilių ir motociklų sporte tu priklausai tik nuo savęs.

Žmonės labai dažnai klausia — kodėl Suomija pasauliui duoda tiek ralio, „Formulės-1“ lenktynininkų ir motociklininkų. Mūsų mentalitetas dėkingas šiam sportui. Reikia didžiulės komandos, kad atsidurtum lenktynėse, tačiau, galų gale, viskas priklauso tik nuo tavęs vieno. Ant motociklo sėdi vienas, užsidedi šalmą ir nuo tavęs vieno viskas priklauso“, — pasakojo M. Kallio.

31-erių atletas prieš šešis metus „Grand Prix“ klasėje stebino įspūdingais finišais iš rikiuotės galo. 2009 metais suomis papuolė į smarkią avariją ir jo rankos smarkiai apdegė. Dėl psichologinių problemų jo rezultatai ėmė prastėti ir jis turėjo pereiti į silpnesnių motociklų klasę. Anot jo, visos baimės liko už nugaros ir jau kitais metais jis tikisi grįžti į „MotoGP“ varžybas.

„Jauni lenktynininkai tampa vis greitesni, bet šiame sporte konkurencingas gali būti iki 40-ies. Aš jaučiu, kad dar turiu penkerius metus ir tikiu, kad per juos pavyks dar daug ką nuveikti. Brno trasa man itin dėkinga, čia tikiuosi kopti ant podiumo, o sezoną baigti pirmas“, — kalbėjo lenktynininkas.

Šį sezoną suomis tris kartus nugalėjo šioje klasėje, du kartus buvo antras. Iki sezono pabaigos likus 8-ioms lenktynėms, jis žengia antras, tad ir jo viltys grįžti tarp 25 geriausių planetos motociklininkų gan realios.

M. Kallio nebūtų suomis, jei naktimis nesapnuotų ralio. Į ralio automobilį jis nori sėsti dar šiemet. Tiesa, tik lengvam apšilimui.

„Aš myliu ralį ir labai gerbiu ralio lenktynininkus. Ką jie daro — stulbina. Labai noriu ir pats tai išbandyti šią žiemą, tik dar nežinau ar pavyks suderinti tai su motociklų sportu“, — kalbėjo M. Kallio.

Brno trasoje „MotoGP“ varžybos rengiamos nuo 1965 metų ir tik Asseno trasoje Nyderlanduose jos vyko daugiau kartų. Dalyviai 5,4 km ilgio, 6 kairiųjų ir 8 dešiniųjų posūkių autodromo trasą turės įveikti 22 kartus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atskleidė kortas: Vanagas palygino, kas iš tiesų skiriasi lietuvių Dakaro boliduose (69)

Ateinančių metų Dakaro raliui lietuviškos komandos pasiruošusios stipriai kaip niekada. Bene...

Dakaro raliui besiruošiantis Arūnas Gelažninkas dominavo Balkanų bekelėje (1)

Visą praėjusią savaitę Bulgarijoje vykusios „Balkan Offroad Rallye“ varžybos lietuviams buvo...

Pagrindinis „Kauno rudens“ ralio trofėjus – tituluočiausiems lenktynininkams

Savaitgalį Kaune finišavo jubiliejinis, 45-asis ralis „ Kauno ruduo 2018“, skirtas vienų...

Pirmąjį lenktynių sezoną užbaigusi „Energizer Racing“ neslėpė, kad tokio rezultato ir siekė

Savaitgalį startavusi 95-uoju numeriu pažymėtu sportiniu „Volkswagen Golf GTI TCR“...

Pergalę 4 valandų ištvermės lenktynėse lėmė 2,5 sekundės

Savaitgalį vykusios ištvermės lenktynės Estijoje nenuvylė: tiek žiūrovams, tiek dalyviams...

Top naujienos

Venclova: kalbos, kad popiežių pasitiko per tamsios veido spalvos mergaitė, – pražūtingos Lietuvai (135)

Kalbos apie tai, kad popiežių pasitikusi mergaitė buvo per tamsios veido spalvos – pražūtinga...

Paksas nesiliauja: savo siūlymais gąsdina ekspertus (247)

Neseniai sumanymą organizuoti referendumą dėl lito sugrąžinimo deklaravęs europarlamentaras...

Vainienę juokina 12 Skvernelio laiškų: gali ir dievui parašyti, bet nesitikėk stebuklų (183)

Bent vieną laišką su kvietimu investuoti Lietuvoje premjeras Saulius Skvernelis galėjo įteikti...

Šaltinis: Rusija ruošia grėsmingus povandeninius laivus (69)

Rusijos povandeninis laivynas, aprūpintas tarpžemyninėmis balistinėmis raketomis su...

Seimas siunčia dar vieną žinią antstoliams: nori riboti atlyginimus balsavo vienbalsiai (22)

Antradienį Seime prezidentės Dalios Grybauskaitės vyriausioji patarėja teisės klausimais Rasa...

Gražulis grįžta į Seimo Audito komitetą (3)

Žmogaus teisių komitete dirbęs Seimo narys Petras Gražulis jau turi kitą komitetą. Seimo...

Akmuo į popiežiaus Mišių organizatorių darbą: tai smulkmena, bet labai svarbi (89)

„Labai trūko viešųjų tualetų“, – teigė „Žinių radijo“ klausytojas, ryto laidoje...

Mados ekspertas Aleksandras Vasiljevas įvardijo didžiausią Lietuvos moterų klaidą (4)

Vietoj to, kad džiaugtųsi gyvenimu, lietuviai kapstosi neegzistuojančiose problemose ir nepasitiki...

Nuo sausio 1 dienos pas šeimos gydytoją – per 7 dienas, specialistą – per 30 (142)

Nuo sausio 1 d. gydymo įstaigos bus kviečiamos jungtis prie išankstinės pacientų registracijos...

Netrukus įsigalios dar griežtesni statybos reikalavimai: ką tai reiškia pirkėjams? (13)

Išsirinkti naują būstą – atsakingas bei sudėtingas uždavinys, iš naujakurių pareikalaujantis...