aA
Jei galvojote, kad šį savaitgalį prasidėjęs istorinis Monte Karlo ralis yra pramoginis pasivažinėjimas senomis ir retomis mašinomis, pagalvokite dar kartą: lenktynininkas Karolis Raišys ir šturmanas Ilja Zakmanas su 1958 m. gamybos „Jaguar XK150“, po starto Vokietijoje be poilsio įveikę 1257 km pirmąjį etapą, baigė Prancūzijos Valanso mieste, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Monte Karlo ralyje startavo Karolis Raišys
Monte Karlo ralyje startavo Karolis Raišys
© Rytis Petrauskas (sunpic.lt)

Seniausias pasaulio automobilių ralis šį savaitgalį nelaužė tradicijos ir Monako link pajudėjo iš 7-nių skirtingų Europos miestų – paties Monte Karlo, Milano, Barselonos, Reimso, Glasgo, Atėnų ir Bad Homburgo. Ralį organizuojantis Monako automobilių klubas sako, jog šiemet pakeista apie 70 proc. visų ralio trasų, kad kasmet juose dalyvaujantys sportininkai neturėto papildomo privalumo.

Ketvirtus metus iš eilės istoriniame Monte Karlo ralyje važiuojantis vienintelis ekipažas iš Lietuvos penktadienį popiet startavo Vokietijos Bad Homburgo mieste ir per pusantros paros trunkantį pirmąjį etapą pasiekė visų ralio dalyvių susitikimo tašką – vidurio Prancūzijoje esantį Valanso miestą. Iš čia daugiau kaip 350 istorinio Monte Karlo ralio ekipažų startuos jau pagal pirmojo etapo dviejų greičio ruožų rezultatus.

Jauniausias iš seniausių

„Pirmosios paros du greičio etapai – beveik 70 kilometrų yra vieni svarbiausių per visą ralį, nes jų rezultatas lemia startinę poziciją po koncentracijos. Pagal reglamentą, prie starto seniausių mašinų klasė stoja paskutinė, todėl tikėtina, kad kaip ir pernai pirmiausiai teks kautis ne su stipriausiais, o su lėčiausiai važiuojančiais jaunesnių klasių ekipažais“, – kalbėjo K. Raišys. Įdomus faktas – seniausioje mašinų klasėje besivaržantis šiaulietis architektas yra ir jauniausias šios klasės pilotas.

301-uoju startiniu numeriu pažymėtas jo vairuojamas „Jaguar XK150“ startavo pirmasis seniausių automobilių klasėje, nes pernai Monte Karlo lenktynėse „Flameris Racing“ komanda savo klasėje laimėjo pirmąją vietą, o absoliučioje įskaitoje liko ketvirti. Lietuvio ir latvio komanda šiemet su savo britišku 3 litrų 6 cilindrų „Jaguar XK150“ iš viso įveiks per 2700 km, iš jų greičio ruožai sudarys 423 kilometrus.

K. Raišio ir I. Zakmano komanda važiuoja rečiausioje, iki 1961 metų pagamintų automobilių klasėje ir yra pasirinkę mažiausią, apie 50 km/val. siekiančio vidurinio greičio grupę. Joje dalyvauja apie 20 mašinų. Daugiausiai, beveik keli šimtai dalyvių, rungiasi jauniausių automobilių, pagamintų nuo 1972 iki 1979 metų pabaigos, klasėje.

Kartu su Prancūzijos „svajonių komanda“

Šiemet „Flameris Racing“ ekipažas pakviestas į šio ralio čempionus vienijančią Prancūzijos „Crisartech“ komandą. Joje važiuoja ne tik kelių praėjusių klasikinių Monte Karlo ralio absoliutūs nugalėtojai Michelis Badosa ir Michelis Declameris, bet ir tikra Prancūzijos automobilių sporto legenda Bruno Saby, jis yra ir daugkartinis šalies ir pasaulio ralio čempionas, įskaitant ir Dakaro ralį.

Šiemet Monte Karlo lenktynėse taip pat dalyvauja ir Vokietijos ralio legenda Walteris Röhrlas bei suomių automobilių sporto veteranas Rauno Aaltonenas.

Nors vokietis į Monte Karlo ralio pergales savo laiku važiavo tokiomis B grupės ikoninėmis mašinomis kaip „Fiat 131 Abarth“, „Opel Ascona 400“, „Lancia 037 Rally“ ar„Audi Quattro“, tačiau su Karolio Raišio komanda Prancūzijos kalnuose jis pirmą kartą varžysis vairuodamas „Porsche 911“.

Monte Karlo ralyje startavo Karolis Raišys
Monte Karlo ralyje startavo Karolis Raišys
© Rytis Petrauskas (sunpic.lt)

Tuo tarpu Suomijos „ralio profesorius“ Rauni Aaltonenas lieka ištikimas į pergalę 1967 metais Monte Karlo ralyje jį atvežusiam „Mini Cooper“, kurį ir vairuos 2020 m. varžybose.

Vidutinio greičio meistrystė

Istoriniame ralyje važiuojantys automobiliai turi būti originalūs, tokie, kokiais buvo varžomasi prieš daugiau nei ketvirtį amžiaus. Lenktynių organizatoriai dar kartą primena dalyviams, kad „Xenon“ ar LED lempų naudojimas yra griežtai draudžiamas. Tačiau dėl saugumo mašinose leidžiama sudėti saugos lankus ir kitą saugumo įrangą, o patys lenktyninkai gali naudoti GPS navigaciją, bet be jokių išorinių antenų ar kitų patobulinimų.

„Monte Carlo Historique“ ralis yra tikslaus laiko varžybos, rengiamos pagal Tarptautinės automobilių sporto federacijos sukurtas „FIA Regularity rally“ taisykles. Ralio nugalėtoju skelbiamas tiksliausiai važiavęs ekipažas. Tačiau dėl itin įtempto grafiko ir sudėtingo ralio maršruto į pergalę nusitaikęs ekipažas turės parodyti ne tik itin tikslų laiką, bet ir puikius vairavimo įgūdžius.

Monte Karlo ralyje startavo Karolis Raišys
Monte Karlo ralyje startavo Karolis Raišys
© Rytis Petrauskas (sunpic.lt)

Tačiau šiemet organizatoriai dar kartą akcentavo, kad itin atidžiai stebės, ar ralio dalyviai neviršija leistino greičio viešojo naudojimo keliuose, kuriais ir vyksta seniausias pasaulyje ralis.

Monte Karlo ralis buvo pirmą kartą surengtas 1911 m. ir nuo to laiko yra neatsiejama ne tik automobilių sporto istorijos, bet ir europinės kultūros dalis. Monako kunigaikštystės automobilių sporto klubo organizuojamas renginys, per daugiau kaip šimtą metų, tapo vienu didžiausių kasmetinių automobilių sporto renginių pasaulyje. Tačiau nuo 1998 m. organizatoriai grąžina ir pirminę istorinių lenktynių dvasią.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
5.0000

Besipildančiame „Gravel Fest Rally – Lazdijai“ dalyvių sąraše – žinomos pavardės ir WRC automobilis

Jau liepos 3-ią dieną Lazdijų apylinkėse bus surengtos „Gravel Fest Rally - Lazdijai“...

Penki savaitgaliai – penkios varžybos, tarp kurių – ir Europos čempionatas

Perspektyviausias Lietuvoje kartingo lenktynininkas Kajus Šikšnelis vasarą leidžia itin...

Būsimame lietuviškame Silicio slėnyje vyks automobilių sporto varžybos „Kaunas Race 2021“

Birželio 19 dieną būsimame lietuviškame Silicio slėnyje arba Aleksoto inovacijų pramonės parke,...

Vaidotas Žala išbandė „žiedą“: sportiniam BMW teko užkišti išmetimo vamzdžius

Šeštadienį Estijos Parnu lenktynių trasoje startuoja 6 valandų žiedinės lenktynės, kuriose...

Laukia įtemptas „drifto“ savaitgalis: „Nemuno žiedo“ trasą įveikti bandys 70 šonaslydininkų

Artėjantis savaitgalis, žada sinoptikai, bus itin karštas ir saulėtas. Tačiau pati karščiausia...

Top naujienos

Vilniaus gatvėse siautėjęs girtutėlis vairuotojas ne iš karto sulaukė policijos dėmesio (2)

Apie visiškai girtą Vilniaus gatvėmis važinėjantį vairuotoją pranešimą gavę policijos...

Suplanavus grįžti į Lietuvą – akibrokštas dėl COVID-19: moteris negali patikėti staiga pasikeitusiomis taisyklėmis (54)

Pasipiktino reikalavimų skiepams nuo COVID-19 suklaidinta keliautoja. Jai tai sugadino nuotaiką,...

Nutekintas Lenkijos Vyriausybės kanclerio laiškas: jo turinys kelia rimtų dvejonių (4)

Nutekintame Lenkijos Vyriausybės kanclerio Michalo Dworczyko laiške minimi Lietuvos politikai...

Automobilį pardavė prieš dešimtmetį, bet dabar sulaukė baudų: vyriškis stebi, kaip nuo sąskaitos antstoliai nurašo pinigus (97)

Pasitaiko kuriozų, kai parduotas automobilis save buvusiam savininkui primena netikėtomis baudomis....

Euro 2020: Vengrija – Prancūzija gyvai

Pergale prieš Vokietiją Europos futbolo čempionatą pradėjusi Prancūzijos rinktinė šeštadienį...

Legendinis Kauno zoologijos sodas ruošiasi užverti duris: aiškėja, koks likimas laukia gyvūnų (109)

Kaune įsikūrusiame Lietuvos zoologijos sode vyksta pasirengimas būsimoms statyboms, trejus metus...

Dėl tragedijos Tenerifėje visa Ispanija ištikta šoko: pateiktoje ataskaitoje – sukrečiančios detalės (176)

Prie Tenerifės krantų ir toliau tęsiamos povandeninės vienerių metų mergaitės, kurią, kaip...

Giedrius Drukteinis | D+

Suomiškas majonezas, kuris jo išradėjui atnešė pasaulinius turtus: pradžioje ši užkandinė buvo pustuštė, dabar vien Lietuvoje jų yra 57

1946 metai. Pokarinė Suomija , tik ką pralaimėjusi šešerius metus su trumpa pertrauka trukusį...

Lukašenkos šantažas pildosi: įspėja – gali tekti griebtis kraštutinio scenarijaus (586)

Aliaksandro Lukašenkos grasinimai užtvindyti Lietuvą nelegaliais migrantais, panašu, pildosi.

Kauno valdžia skundžiasi: juos nori bausti už rombus perėjose, o Vilniuje be baudų piešiamos vaivorykštės (40)

Vienoje Vilniaus pėsčiųjų perėjų nupiešta vaivorykštė sukėlė nemenką priešpriešą...