aA
Lauke – beveik 20 laipsnių šilumos, kalnų keliai – sausi, o sniego nėra net ten, kur kiekvienais metais beveik 2 kilometrų aukštyje į pusnis krisdavo istorinio Monte Karlo ralio dalyvių mašinos. Lenktynininkui Karoliui Raišiui toks pasikeitęs Monte Karlo ralis nėra gera naujiena. Po keturių pirmadienio greičio ruožų jam nepavyko pasinaudoti kitų padarytomis klaidomis ir pakilti į pirmąją grupės poziciją. Priežastys tos pačios – kelio knygos ir laiko žymų neatitikimas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Monte Karlo ralis
Monte Karlo ralis
© Rytis Petrauskas

„Aiškinamės, kas vyksta su visos mūsų „Crisartech“ ralio komandos kelio knygomis. Važiuojame idealiu laiku pagal mūsų laikrodžius, tačiau niekaip nepavyksta suprasti, kodėl nustatytos laiko žymos nesutampa su nurodytomis kelio knygose. Klausimų – daugiau nei atsakymų, tačiau iki ralio pabaigos tikimės pralaužti šituos „burtus“, – kalbėjo ketvirtą kartą seniausiose pasaulio lenktynėse dalyvaujantis Karolis Raišys.

Prancūzijos kalnuose pirmą kartą per Monte Karlo ralį nėra sniego ir tai lemia labai mažus laiko skirtumus tarp dalyvių rezultatų, juos paprastai didindavo nevienodi lenktynininkų vairavimo įgūdžiai ekstremaliomis oro sąlygomis. Visai kita kalba su laiko matavimo technika – ji gerėja ir vienodėja.

„Lenktynių laiko matavimo technikos tikslumas vien paskutiniais metais labai išaugo, daug komandų naudoja brangius įrenginius, perka po 2-3 nepriklausomai parengtas kelio knygas, prieš ralį po kelis kartus iš anksto pravažiuoja greičio ruožus. Tai padeda siekti labai tikslių rezultatų, kuriems šiemet net sekundinės paklaidos rengiant maršrutus daro didžiulę įtaką“, – sakė Lietuvos sportininkas.

Arši kova seniausiųjų klasėje

Karolio Raišio ir latvio šturmano Ilja Zakmano vairuojamas „Jaguar XK150” po 10 iš 15 etapų seniausių automobilių klasėje yra antras, o bendroje įskaitoje pakilo keliomis pozicijomis aukštyn ir yra 46-oje vietoje.

Būtent seniausių grupėje vyksta aršiausia sportinė kova, kurioje dalyvauja tikrai profesionaliai ir techniškai puikiai pasiruošusios komandos. Pagrindinis Lietuvos ralio čempiono varžovas čia – katalonas Josepas Maria Bardolet. Jis yra Ispanijos ralio čempionas, o jo atstovaujama oficiali „Seat“ komanda važiuoja pačioje gamykloje atrestauruotu „Seat 1400 B“. Buvęs Barselonos taksi automobilis britišką kupė lenkia vos keliomis sekundėmis, tačiau nė viename etape nenusileidžia.

Vidutinio laiko įrangos ir kelio knygų neatitikimo problemą fiksuoja ir kiti K. Raišio komandos „Crisartech“ ekipažai – praėjusių dviejų istorinių Monte Karlo ralio absoliutūs čempionai Michelis Badosa ir Michelis Decremer bei Prancūzijos ralio legenda Bruno Saby.

Monte Karlo ralis
Monte Karlo ralis
© Rytis Petrauskas

Aukščiausioje, 16-oje absoliučios įskaitos vietoje iš „Crisartech“ komandos, yra maestro B. Saby su savo „Renault Alpine 5“, M. Decremer su „Opel Ascona 2000“ liko 32-oje, o M. Badosa su „Renault 8“ buvo kiek žemiau nei ekipažas iš Lietuvos – 57-toje vietoje.

Šiame istoriniame Monte Karlo ralyje taip pat dalyvauja automobilių sporto legendos – „ralio profesoriumi“ vadinamas suomis Rauno Aaltonenas, kuris su „Austin Mini Cooper S“ užima 115 bei Vokietijos ralio žvaigždė Walteris Roehrlas su „Porsche 911 SC“. Šiuo metu jis yra vos 128-tas.

Monte Karlo ralis
Monte Karlo ralis
© Rytis Petrauskas

Paskutinė para iki finišo

Iš daugiau kaip 350 šių metų istorinio Monte Karlo ralio dalyvių antradienį ryte iš Valanso miesto Monako link pajudės apie 270 dalyvių. Net 80 ekipažų lenktynių netęs dėl techninių gedimų ir avarijų, kurių šiemet yra daug ir su dideliais nuostoliais. Pasak K. Raišio, vien jis pats matė kelis retus sumaitotus „Porsche“ ir BMW automobilius.

„Dauguma avarijų įvyko pervažiuojant iš vieno greičio ruožo į kitą dėl labai įtemptai sudėliotų laikų. Nenuostabu, nes net su savo galingu „Jaguar“ nesugebėjau pavyti techniškai ir labai greitai važiavusių „Volvo Amazon“ ar „Mini Cooper S“ automobilių. Šiemet Monte Karlo ralis yra tikrai kitoks, nei dauguma yra įpratę. Pažiūrėsim, kaip jis baigsis. Liko penki greičio ruožai. Visko dar bus“, – įsitikinęs K. Raišys.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kas yra Azijos ir Europos „Le Mans“ serijos ir ką ten veikia lietuvis? (2)

Kai vilnietis šešiolikmetis Gustas Grinbergas pernai pradėjo dalyvauti Europos „Le Mans“...

Juknevičius į varžybas Abu Dabyje gali vykti be Vaičiulio: šturmanui lenktyniauti draudžia medikai (1)

Dar vienam dykumų maratonui besirengęs neišskiriamasis Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio...

Vaidotas Žala ir Antanas Juknevičius pasipiktino: buvo pasinaudota sportininkų atvaizdais papildyta įmonės komentaru (1)

Dakaro ralio emocijos kasmet sausio mėnesį patraukia ne tik milijonų lietuvių, tačiau ir šalies...

Le Mano drama Malaizijoje: po beprotiškų lenktynių Gustas Grinbergas vėl šventė pergalę (3)

Gustas Grinbergas Azijos Le Mans Čempionato naktinėse lenktynėse Malaizijoje padėjo Jungtinių...

Malaizijoje lenktynių trasa užtvindyta, bet Gustas Grinbergas komandos užduotį įvykdė

Vilnietis Gustas Grinbergas Malaizijoje baigė visas treniruočių sesijas ir jau šeštadienį...

Top naujienos

„AccuWeather“ jau išleido šių metų pavasario prognozę: rekordais gali nustebinti ne tik žiema (13)

Po šilumos rekordų kupinos žiemos ir pavasario pradžia prognozuojama šiltesnė nei įprasta.

Piktnaudžiaujate aikštele prie namų? Jūsų automobilis gali būti konfiskuotas (45)

Prie namų laisvos vietos automobiliui pastatyti nerandantys miestiečiai gali kaltinti...

Vairuotojai rado priešnuodį prieš trikojus – susidomėjimas išaugo kartais (268)

Vairuotojų tarpe paniką sukėlę trikojai greičio matuokliai gali tapti nebe tokie veiksmingi, kaip...

Šauktinis pasibaisėjo kariuomenės reakcija į jo sveikatą: tegul žino visa Lietuva (370)

„Tegul žino visa Lietuva“, – tokiais žodžiais savo laišką redakcijai pradėjo šauktinis...

Vartotojai įspėjami dėl įvežtos vištienos: rasta salmonelių (49)

Uždrausta tiekti rinkai šaldytą, mechaniškai atskirtą vištieną iš Lenkijos dėl joje...

Į Lietuvą atvežta koronaviruso „gaudyklė“: aptiks karščiuojančius žmones (4)

Telekomunikacijų bendrovė „ Telia “ į Lietuvą atvežė pažangią Vokietijoje pagamintą...

Šalia Vilniaus kyla vienas didžiausių Lietuvoje kotedžų kvartalų (8)

Nekilnojamojo turto plėtotojos „Grand House LT“ vystomas kotedžų kvartalas Antežeriuose,...

Imigracija Lietuvoje: atlyginimai priklausys nuo dviejų veiksnių (49)

„Imigracijos poveikis darbo užmokesčiui priklauso nuo to, ar atvykstanti darbo jėga konkuruoja,...

Ukrainos ministras apie neprognozuotus įvykius: tai didelės gėdos diena sulaikyti 24 žmonės (344)

Vidurio Ukrainoje dešimtys žmonių ketvirtadienį susirėmė su policija dėl vyriausybės planų...

Vilniaus rajono savivaldybė pritarė planui toliau asfaltuoti Skvernelio gatvę (136)

Vilniaus rajono politikai penktadienį patvirtino 2020–2022 metų strateginį veiklos planą,...

|Maža didelių žinių kaina