Lenktynininkai keikia šią trasą dėl saugumo trūkumų, bet ir mėgsta ją, nes čia galima parodyti tikrąjį bolido valdymo meną, kadangi elementariausia klaida gali užbaigti lenktynes.

Monako turi daug skirtumų nuo kitų "Grand Prix" lenktynių: treniruotės čia vyksta ketvirtadienį, o ne penktadienį, bendras lenktynių distancijos ilgis vos siekia 263 km, nors pilotai turi įveikti net 78-is ratus, techninio aptarnavimo juosta yra labai siaura, bolidai kartais taisomi tiesiog lauke... Tačiau neįmanoma įsivaizduoti F-1 čempionato be lenktynių Monake.

Orai. Ketvirtadieniui prognozuojamas lietus, o lenktynių savaitgaliui saulėtas, 20-22 laipsnių Celsijaus oras. Jei sinoptikai bus teisūs, komandos nesugebės deramai sureguliuoti bolidų ir kvalifikacijos rezultatai bus tikrai įdomūs.

Ferrari. Po įvykių Austrijoje abu ekipos pilotai jaučia spaudimą, bet nemanau, kad tai sutrukdys jiems laimėti, nebent pavestų technika, kas šį sezoną dažnai atsitinka Rubensui Barrichello. Kuris pilotas laimės pasakyti sunku, bet mano manymu pirmas finišo liniją kirs pasaulio čempiono titulą ginantis Michaelis Schumacheris.

Williams. Skirtingai nuo brolio, Ralfas nemėgsta lenktyniauti Monake ir tą parodo jo rezultatai - čia vokietis nė karto nepasiekė finišo. Apie Juaną Pablo negaliu pasakyti nieko konkretaus, nes prieš metus jis įveikė vos kelis ratus, kol neatsitrenkė į apsauginį barjerą taip vadinamoje "Baseino" (Swimming Pool) trasos sekcijoje. Jei abu pilotai bus atsargūs, bent vienas jų gali tikėtis podiumo, tačiau mano prognozė - 0 taškų šiai komandai. Manau nei Schumacheris, nei Montoya nebaigs lenktynių.

McLaren. Davidas Coulthardas tikrai gali laimėti Monake, tą jis jau įrodė 2000-ais metais, bet atsižvelgiant į šio sezono ekipos technikos patikimumą, aukščiausias apdovanojimas škotui būtų perdidelė prabanga, tačiau jis tikrai pretenduoja į finišą "taškuose". Kimi Raikkoneno šansus sunku prognozuoti. Jo nesekmių ruožas vis dar tęsiasi ir neaišku, ar jis baigsis Monake.

Sauber. Nickas Heidfeldas jau yra susipažinęs su trasa, bet Felipe Massa pirmą kartą pilotuos savo "Sauber C21" Monake, tad jis turėtų labai greitai apsiprasti su trasa, priešingu atveju jo lenktynės baigsis susidūrimu su apsauginiais barjerais.

Jordan. Po "puikaus" pasirodymo Monake, kur vos prieš savaitę vyko istorinių automobilių lenktynės, Takuma Sato turėtų būti labai atsargiu, nes į Monaką "Jordan" ekipa vešis tik vieną atsarginį bolidą, o žinant japono važiavimo stilių, galima manyti, kad vieno T-car'o tikrai neužteks.

Nemanau, kad Sato įveiks visus 78-is trasos ratus, tačiau jo komandos partneris Giancarlo Fisichella visai realiai gali papildyti "Jordan" ekipos taškų kraitį, nes šioje trasoje jis jaučiasi kaip žuvis vandenyje: nuo 1997-ųjų iki 2000-ųjų jis čia pelnė taškų ir tik 2001-ais tą padaryti jam sutrukdė St.Devote posūkio barjeras.

BAR. Pademonstravęs puikų pilotavimą ir ištvermę, Olivier Panis laimėjo begalo sudetingas lenktynes 1996-ais metais ir šių prisiminimų lydimas bandys kovoti dėl taškų. Kitam ekipos pilotui Jacques'ui Villeneuve'ui nepavyko nugalėti Monake net jo auksiniais laikais "Williams" komandoje, tačiau vos prieš metus jis finišavo ketvirtoje vietoje. Manyčiau, kad abu pilotai pretenduoja į taškus, jei nepavęs komandos technika.

Renault. Manau Jarno Trulli šeštadienį galės net kovoti dėl "Pole position", nes "Ferrari F2002" bolidų pranašūmas šioje trasoje bus minimalus, o italas jau prieš metus įrodė, kad tarp apsauginių barjerų gali lėkti taip pat greitai, kaip ir bet kokioje kitoje trasoje. Jo kolega Jensonas Buttonas teigia, kad nemėgsta lenktyniauti Monake ir jo rezultatai tą puikiai įrodo: 2000-ais jis kvalifikavosi vos 14-oje vietoje, o 2001-ais - 16-oje ir abiejuose atvejuose jam nepavyko pelnyti taškų lenktynėse. Manau šį kartą irgi nepamatysime Buttoną tarp pretendentų į taškus.

Jaguar. Pedro de la Rosai Monake irgi neitin sekasi. Kvalifikacijose jis užima vietą antro dešimtuko viduryje, o lenktynės dažniausiai pasibaigia avarijomis. Pedro teigia, kad ir iš šio GP nieko ypatingo nelaukia, tačiau Eddie Irvine'as visada su mielu noru atvyksta čia, o ir sekasi jam ne ką blogiau. 1996-ais metais jis buvo 7-as, nuo 1997-ųjų metų reguliariai pelno taškų, o praeitais metais jis tapo pirmuoju "Jaguar" lenktynininku, pelniusiu prizinę (trečią) vietą. Manau sekmadienį Eddie turės puikią galimybę pelnyti bent tašką, ir kvalifikuotis kiek geriau už "Jaguar" pilotams įprastas 18-20 vietas.

Arrows. Enrique Bernoldi vyksta į Monaką pakelta nuotaiką, nes jis puikiai prisimena kaip didesnę lenktynių dali už savęs laikė Davidą Coulthardą, kai pastarasis bandė įveikti brazilą 2001-ųjų metų lenktynėse.

Heinzo-Haraldo Frentzeno rezultatai Monake labai skirtingi: 1995-96-ais metais vairuodamas "Sauber" bolidą ir 1999-ais su "Jordan" jis finišavo "taškuose", o visos kitos lenktynės buvo bevaisės. Neaišku kaip jam seksis ir šį kartą.

Minardi. Istoriniame Monako GP Alexas Yoongas vos netapo nugalėtoju - pavedė technika, tačiau vargu ar jis galės pademonstruoti panašius rezultatus šį sekmadienį. Jo kolega Markas Webberis prieš metus laimėjo Monako GP, kai dar dalyvavo F-3000 čempionate. Tą kartą jis buvo pirmas ir kvalifikacijoje, tad visai tikėtina, kad australas šiose gatvėse lenktyniauja be klaidų. Pažiūrėsime kas bus sekmadienį, gal Markas pakartos pirmojo šių metų "Grand Prix" rezultatą?

Toyota. Eilinę galimybę pelnyti taškų turi Mika Salo, kuriam šios lenktynės bus jau 100-osios jo karjeroje. Puikiai Monake lenktyniaujantis suomis turi šansų pelnyti bent vieną tašką, jei tik nebus problemų su "Toyota" bolidais. O atsižvelgiant į Austrijoje pademonstruotą patikimumą šių problemų neturėtų būti.

Škotas Allanas McNishas mėgsta miesto trasas, bet Monake jis startuos pirmą kartą. Taigi jis turi labai trumpą laiko tarpą adaptuotis prie šių neįprastų lenktyniavimo sąlygų.

Laimėtojai:

1988: A.Prostas "McLaren"
1989: A.Senna "McLaren"
1990: A.Senna "McLaren"
1991: A.Senna "McLaren"
1992: A.Senna "McLaren"
1993: A.Senna "McLaren"
1994: M.Schumacheris "Benetton"
1995: M.Schumacheris "Benetton"
1996: O.Panis "Ligier"
1997: M.Schumacheris "Ferrari"
1998: M.Hakkinenas "McLaren"
1999: M.Schumacheris "Ferrari"
2000: D.Coulthardas "McLaren"
2001: M.Schumacheris "Ferrari"

Lenkimai:

Dažniausiai lenkimus galime pamatyti St.Devote, Loews (Grand Hotel), Portier ir Tabac posūkiuose.

Daugiau informacijos ieškokite www.f-1.lt.