Nuovargis yra vienas pagrindinių epitetų, apibūdinančių Dakaro ralio dalyvio būseną. Dviejų savaičių trukmės maratone poilsiui jo dalyviai laiko skiria gerokai mažiau nei įprastai, rašoma pranešime žiniasklaidai. Kaip būsimam nemigos išbandymui ruošiasi projekto #iGo2Dakar dalyviai?
Projektas #iGo2Dakar
© Organizatorių archyvas

„Jeigu kasdieniniu režimu naktimis miegame po 7-8 valandas, tai Dakare laukia dvi savaitės su 3-4 valandomis poilsio per parą. Mes važiuojame ne kaip turistai, tad iki vėlumos būsime su mechanikais bivuake ir stebėsime, kaip jie tvarko automobilius, o ankstyvą rytą pajudėsime į trasą, kad pamatytume kuo daugiau sportiniu režimu važiuojančių ekipažų“, – pasakoja vienas projekto #iGo2Dakar dalyvių Mindaugas Plukys.

Tai – ne pirma panaši M. Plukio kelionė. Artėjantis Dakaras – tarsi ištęstas „4x4 Perimetro“ maratonas, kuriame vyras su trimis kolegomis praėjusiais metais jau dalyvavo tokiu pačiu „Nissan Navara“ automobiliu.

Pikapas gali būti patogus miegui

4x4 Perimetras“ yra ilgiausias Lietuvos teritorijoje vykstantis ralio maratonas, besitęsiantis 2000 kilometrų šalies pasieniu – šį atstumą miško keliais ir bekelės ruožais sportininkai turi įveikti per 60 valandų. Jo metu, prisimena M. Plukys, laiko poilsiui nebuvo daug.

„Per visas 60 valandų mes nevažiavome tik kokias septynias – tiek laiko pylėme degalus, valgėme, prausėmės ir miegojome. Visą kitą laiką važiavome. Panašus santykis tarp aktyvaus veikimo (vairavimo, fotografavimo ir filmavimo) bei poilsio laukia ir Pietų Amerikoje“, – sako M. Plukys, pridurdamas, jog dalyvavimas „4x4 Perimetre“ buvo bene geriausia įmanoma treniruotė prieš Dakarą.

Varžybose, prisimena projekto #iGo2Dakar dalyvis, apie miegą palapinėse tekdavo pamiršti – per parą turint tris valandas laisvo laiko, nelabai norisi pusvalandį skirti palapinei sukonstruoti. Keturiems ekipažo nariams pakakdavo įlysti į miegmaišį ir nugriūti „Navara“ salone ar bagažinėje.

„Jeigu pirmą parą kolegos dar spyriojosi, tai antrą jau buvo niekas nesvarbu. Jeigu nevairuoji ir nenaviguoji – reiškia, gali miegoti. Netrukdo net tai, jog esi sėdimoje pozicijoje, o duobės kartais tokios, jog pašoki aukštai ir tik prisegtas saugos diržas apsaugo nuo smūgio į stogą“, – pasakoja keliautojas.

Dakaro išbandymui #iGo2Dakar dalyviai pasiruošė geriau. Ekipažo mantoje atsidūrė ne tik specialūs žemai temperatūrai pritaikyti miegmaišiai, bet ir akimirksniu išsiskleidžiančios palapinės. M. Plukys netgi atliko eksperimentą: nuo pakuotės paėmimo į rankas iki atsigulimo tokioje palapinėje jis užtruko 20 sekundžių. Šis bandymas taip pat užfiksuotas trumpame video:

Tiesa, šią palapinę sudėti yra kiek sudėtingiau. M. Plukys juokavo, kad toks video truktų gerokai ilgiau, tačiau iki Dakaro starto keliautojai dar pasitreniruos.

Kaip neužmigti kelyje?

Kitas projekto #iGo2Dakar dalyvis Andrius Laucius 2017-ųjų sausį jau buvo Dakaro ralyje ir gerai žino, ką reiškia dvi savaites trunkanti nemiga. Jis teigia, kad kiekvieną dieną keliaujant po kelis šimtus kilometrų itin sudėtingomis sąlygomis svarbiausia jausti savo galimybes ir nepersistengti.

„Esame sutarę – jeigu pavargai ar nori miego, tai tą sakai ir eini miegoti, o vairą perima kitas ekipažo narys. Jeigu pavargę visi – stojam ir miegam, nes geriau jau kažkur pavėluoti negu neatvykti išvis. Kiekvienais metais girdime naujienas, kaip iš vieno bivuako į kitą pervažiuojantys pervargę mechanikai ar žurnalistai tiesiog užmiega prie vairo ir nulekia nuo kelio. Pietų Amerikoje toli gražu ne visi keliai turi atitvarus, tad tokie incidentai gali baigtis tragiškai“, – sako fotografas.

M. Plukys priduria, kad pavargus gelbsti tik vienas veiksmas – poilsis. Kava ar energetiniai gėrimai gali palaikyti bendrą organizmo tonusą, tačiau jo „baterijos“ anksčiau ar vėliau išsenka – vairuotojui svarbu pajausti, kada artėjama prie to išsekimo ribos ir jos neperžengti.

Kartais nuobodu darosi ir pailsėjus – pavyzdžiui, ilgesnį laiką važiuojant monotonišku keliu, kai kiti ekipažo nariai miega. Pietų Amerikoje tokių kelis šimtus kilometrų trunkančių atkarpų irgi bus.

„Keliones tarp Baltijos šalių miestų po 300-600 kilometrų automobiliu įveikiu gana dažnai, tad žinau, kas veikia geriausiai: nuobodžiose kelionėse man padeda dažnas vandens gurkšnojimas ar kokie užkandžiai. Kai dirba skrandis, budrumą išlaiko ir smegenys“, – savo receptą atskleidžia M. Plukys.

#iGo2Dakar projekto eigą galite sekti ir „Facebook“ arba „Youtube“ paskyrose.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gyvai / Stebėkite gyvai: geriausi Lietuvos „drifteriai“ susivienijo – Kačerginėje šonu slysta dėl vėžiu sergančių vaikų

Kačerginės „Nemuno žiedo“ lenktynių trasą visos Lietuvos šonaslydininkai , akrobatinio...

BMA čempionato finale dėl pergalių kovos ir Estijos motociklininkai

„Baltic Motorcyclists Association“ organizuojamas čempionatas keliauja finišo link: didysis...

Šlapias plento žiedo čempionatas Poznanėje – nuo motociklų krito netgi lyderiai

Iki starto lieka kelios minutės, o iš dangaus prapliumpa lietus – su tokiu netikėtumu prasidėjo...

Istorinių automobilių ralyje – ir itin retas „Toyota Crown“, ir degalams godus „Ford Bronco“ (8)

Kavarske finišavo istorinių automobilių ralis, skirtas atkurtos Lietuvos 100-čiui. Kol teisėjai...

Šlapios naktinės „Fast Lap“ lenktynės: avarijų neišvengta, nugalėtojas paaiškėjo paskutiniame rate (1)

Šeštadienį visoje Lietuvoje prapliusi liūtis neaplenkė Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos....

Top naujienos

Policija tapo draudimo kainų įkaite: nebeįperka „Kasko“, automobilius remontuos pati (194)

Kelis kartus išaugę automobilių draudimo įkainiai galvos skausmu tapo ne tik eiliniams Lietuvos...

Buvęs KGB karininkas: Rusijoje – didžiulės paranojos ženklai 2,3 mln. rusų – „stop sąrašuose“

Kremlius vis labiau ir labiau milijonams rusų apsunkina galimybes išvykti į kitas šalis. Ypač...

Miestelis, kur Žolinės atlaidai – svarbiau nei Naujieji (81)

Nė dviejų tūkstančių gyventojų neturinti Krekenava rugpjūčio 15 dieną pasikeičia...

Amžius – svarbus rodiklis imant būsto paskolą (118)

Jei esate vyresnio amžiaus ir norite pasiimti paskolą, bankai jos gali ir nesuteikti.

Sukate galvą, kuo nustebinti svečius? Metas išbandyti sūrių lentą, kuriai neatsispirs nė vienas deriniai ir pagardai (3)

Ar prie vyno, ar prie vyro, ar prie draugų, ar prie šeimos narių visuomet tiks puiki sūrių...

5 patarimai, kaip net sunkiausią dieną atrodyti stilingai (2)

Jau daug metų sukuosi mados ir stiliaus pasaulyje. Per tuos metus vienas dalykas tapo aiškus,...

Dermatologės patarimai: kaip prižiūrėti vietas, kurios pirmiausia išduoda amžių (9)

Kad ir kaip atsakingai prisižiūrėtumėte, kai kurios kūno vietos dažnai vis tiek išduoda...

Vilniaus centre eismą stabdė Pauliaus Aršausko „Lamborghini“: situacija – verta kino filmo (11)

Žolinių išvakarėse, antradienį, Vilniaus centre buriavosi šimtai pasilinksminti nusiteikusių...

Pajuokauti sumanę Laisvės alėją rekonstruojantys darbininkai netikėtai pateko į kadrą (201)

Karštą vasaros dieną rekonstruojamoje kauniečių pamėgtos Laisvės alėjos dalyje vyko...

60-metė Audronė Bunikienė sveria vos 54 kilogramus – griežčiausias kritikas yra ji pati (108)

Artimieji, bičiuliai ar klientai, išvydę dizainerės Audronės Bunikienės nuotraukas...