aA
Nuovargis yra vienas pagrindinių epitetų, apibūdinančių Dakaro ralio dalyvio būseną. Dviejų savaičių trukmės maratone poilsiui jo dalyviai laiko skiria gerokai mažiau nei įprastai, rašoma pranešime žiniasklaidai. Kaip būsimam nemigos išbandymui ruošiasi projekto #iGo2Dakar dalyviai?
Projektas #iGo2Dakar
Projektas #iGo2Dakar
© Organizatorių archyvas

„Jeigu kasdieniniu režimu naktimis miegame po 7-8 valandas, tai Dakare laukia dvi savaitės su 3-4 valandomis poilsio per parą. Mes važiuojame ne kaip turistai, tad iki vėlumos būsime su mechanikais bivuake ir stebėsime, kaip jie tvarko automobilius, o ankstyvą rytą pajudėsime į trasą, kad pamatytume kuo daugiau sportiniu režimu važiuojančių ekipažų“, – pasakoja vienas projekto #iGo2Dakar dalyvių Mindaugas Plukys.

Tai – ne pirma panaši M. Plukio kelionė. Artėjantis Dakaras – tarsi ištęstas „4x4 Perimetro“ maratonas, kuriame vyras su trimis kolegomis praėjusiais metais jau dalyvavo tokiu pačiu „Nissan Navara“ automobiliu.

Pikapas gali būti patogus miegui

4x4 Perimetras“ yra ilgiausias Lietuvos teritorijoje vykstantis ralio maratonas, besitęsiantis 2000 kilometrų šalies pasieniu – šį atstumą miško keliais ir bekelės ruožais sportininkai turi įveikti per 60 valandų. Jo metu, prisimena M. Plukys, laiko poilsiui nebuvo daug.

„Per visas 60 valandų mes nevažiavome tik kokias septynias – tiek laiko pylėme degalus, valgėme, prausėmės ir miegojome. Visą kitą laiką važiavome. Panašus santykis tarp aktyvaus veikimo (vairavimo, fotografavimo ir filmavimo) bei poilsio laukia ir Pietų Amerikoje“, – sako M. Plukys, pridurdamas, jog dalyvavimas „4x4 Perimetre“ buvo bene geriausia įmanoma treniruotė prieš Dakarą.

Varžybose, prisimena projekto #iGo2Dakar dalyvis, apie miegą palapinėse tekdavo pamiršti – per parą turint tris valandas laisvo laiko, nelabai norisi pusvalandį skirti palapinei sukonstruoti. Keturiems ekipažo nariams pakakdavo įlysti į miegmaišį ir nugriūti „Navara“ salone ar bagažinėje.

„Jeigu pirmą parą kolegos dar spyriojosi, tai antrą jau buvo niekas nesvarbu. Jeigu nevairuoji ir nenaviguoji – reiškia, gali miegoti. Netrukdo net tai, jog esi sėdimoje pozicijoje, o duobės kartais tokios, jog pašoki aukštai ir tik prisegtas saugos diržas apsaugo nuo smūgio į stogą“, – pasakoja keliautojas.

Dakaro išbandymui #iGo2Dakar dalyviai pasiruošė geriau. Ekipažo mantoje atsidūrė ne tik specialūs žemai temperatūrai pritaikyti miegmaišiai, bet ir akimirksniu išsiskleidžiančios palapinės. M. Plukys netgi atliko eksperimentą: nuo pakuotės paėmimo į rankas iki atsigulimo tokioje palapinėje jis užtruko 20 sekundžių. Šis bandymas taip pat užfiksuotas trumpame video:

Tiesa, šią palapinę sudėti yra kiek sudėtingiau. M. Plukys juokavo, kad toks video truktų gerokai ilgiau, tačiau iki Dakaro starto keliautojai dar pasitreniruos.

Kaip neužmigti kelyje?

Kitas projekto #iGo2Dakar dalyvis Andrius Laucius 2017-ųjų sausį jau buvo Dakaro ralyje ir gerai žino, ką reiškia dvi savaites trunkanti nemiga. Jis teigia, kad kiekvieną dieną keliaujant po kelis šimtus kilometrų itin sudėtingomis sąlygomis svarbiausia jausti savo galimybes ir nepersistengti.

„Esame sutarę – jeigu pavargai ar nori miego, tai tą sakai ir eini miegoti, o vairą perima kitas ekipažo narys. Jeigu pavargę visi – stojam ir miegam, nes geriau jau kažkur pavėluoti negu neatvykti išvis. Kiekvienais metais girdime naujienas, kaip iš vieno bivuako į kitą pervažiuojantys pervargę mechanikai ar žurnalistai tiesiog užmiega prie vairo ir nulekia nuo kelio. Pietų Amerikoje toli gražu ne visi keliai turi atitvarus, tad tokie incidentai gali baigtis tragiškai“, – sako fotografas.

M. Plukys priduria, kad pavargus gelbsti tik vienas veiksmas – poilsis. Kava ar energetiniai gėrimai gali palaikyti bendrą organizmo tonusą, tačiau jo „baterijos“ anksčiau ar vėliau išsenka – vairuotojui svarbu pajausti, kada artėjama prie to išsekimo ribos ir jos neperžengti.

Kartais nuobodu darosi ir pailsėjus – pavyzdžiui, ilgesnį laiką važiuojant monotonišku keliu, kai kiti ekipažo nariai miega. Pietų Amerikoje tokių kelis šimtus kilometrų trunkančių atkarpų irgi bus.

„Keliones tarp Baltijos šalių miestų po 300-600 kilometrų automobiliu įveikiu gana dažnai, tad žinau, kas veikia geriausiai: nuobodžiose kelionėse man padeda dažnas vandens gurkšnojimas ar kokie užkandžiai. Kai dirba skrandis, budrumą išlaiko ir smegenys“, – savo receptą atskleidžia M. Plukys.

#iGo2Dakar projekto eigą galite sekti ir „Facebook“ arba „Youtube“ paskyrose.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Istorinis įvykis: Vanago komandai – gamyklinės komandos vardas (51)

Ilgametis Dakaro ralio dalyvis ir rekordininkas Benediktas Vanagas artimiausiose Dakaro ralio...

Vaidotas Žala išbandė Dakaro „Mini“ po remonto: adaptuotis reikia iš naujo

Įpusėjus rudeniui ne tik baigiasi automobilių sporto sezonas, tačiau ir prasideda lenktynininkų...

Dvi sporto federacijos prašo koreguoti „Nemuno žiedo“ investicinį projektą (1)

Vienintelė automobilių ir motociklų lenktynių trasa Lietuvoje – „Nemuno žiedas“ šiandien...

Lietuvoje startuoja unikalus projektas: dalyvauti kviečiami visi, kurie svajoja sėsti į ralio automobilį

Kasmet vis daugiau jaunų žmonių susidomi automobilių sportu. Lygiagrečiai daugėja ir pačių...

Prekybos miestelio „Urmas“ slalomo iššūkis pateiks naujų išbandymų

Per šalies miestus keliaujantis „D 1 Sport“ inicijuotas projektas „Saugūs keliai Lietuvoje“...

Top naujienos

NVSC įspėjo sporto sirgalius: už tokį elgesį gresia atsakomybė (22)

Neįtikėtinu greičiu Lietuvoje augantis naujų koronaviruso atvejų skaičius krepšinio...

Užmojis steigti virtualias oro linijas kainuos beveik 37 mln. eurų: įvardytos prioritetinės skrydžių kryptys (39)

Lietuvoje dar nepasibaigus pirmajam karantinui, Susisiekimo ministerija paskelbė apie planus steigti...

Beprecedentė situacija Utenos apygardoje: tarpiniai rezultatai rodo pergalę vos 2 balsais

Sekmadienį antrame rinkimų ture, Utenos apygardoje įvyko precedento neturinti situacija, kuomet...

Veryga: trečiadienį bus keičiamos ekstremalios situacijos sąlygos, įsigalios nauji draudimai viešiems renginiams kaukes nuo trečiadienio teks dėvėti ir lauke (646)

Lietuvoje sparčiai auga naujų susirgimų COVID-19 liga skaičius, o nuo pirmadienio į raudonąją...

Dešinieji pradeda derybas dėl naujos koalicijos: svarbiausios partijų pozicijos (340)

Seimo rinkimus laimėję opoziciniai konservatoriai su Liberalų sąjūdžiu ir Laisvės partija...

Pasakė, ar šiemet galima nukelti žieminių padangų sezono pradžią į gruodį (7)

Kol kas apie artėjančias šalnas ir žiemą primena tik kalendorius, o ne termometrų stulpeliai,...

Karantinas įvedamas dar 8 šalies savivaldybėse: tarp jų – ir didieji miestai kaukės įvedamos visose viešose vietose (317)

Vyriausybė pirmadienį netikėtai surengė posėdį, kuriame buvo apsispręsta lokalų karantiną...

Iš stalčiaus vėl ištrauktas pieno įstatymas: perdirbėjai atviri – jis rinkai tik trukdo

Prieš naujus Seimo rinkimus suskubta vėl suskubta sugrąžinti taip vadinamą vadinamąjį Pieno...

Smidrų ir braškių augintojas: tai komfortiškas verslas, atostogauju rugpjūtį (6)

40 proc. derliaus praradęs šparagų augintojas neliūdi – nuostolius atpirko braškės, kurios...

|Maža didelių žinių kaina