Šį ketvirtadienį prasidėjo kasmetinės, jau devintosios Lietuvos Greitosios medicinos pagalbos žaidynės. Pasak dalyvių, šiemet nereikėjo įkalbinėti nė vieno greitosios medicininės pagalbos darbuotojo, visi dalyviai yra savanoriai, nes dalyvaudami varžybose įgyja dar daugiau patirties, kurią pritaikys kasdieniniame darbe.
Greitosios pagalbos medikų žaidynės
© N40 vyrų autoklubas

Varžybos šiemet vyksta Dubingiuose, gražioje gamtoje, o ir orai vasariški sugrįžo. Čia susirinkę geriausi Lietuvos ir užsienio šalių greitosios medicinos pagalbos įstaigų ekipažai, kurie mokosi ir varžosi teikdami pagalbą nukentėjusiems imituotų nelaimių atveju.

Žaidynėse dalyvauja ne tik greitosios pagalbos medikai bet ir Lietuvos kariuomenės Dr. Jono Basanavičiaus karo medicinos tarnyba, Lietuvoje dislokuotų NATO pajėgų medikai, Lietuvos Respublikos krašto apsaugos bei Susisiekimo ministerijos atstovai. Kaip ir kasmet, žaidynėse dalyvauja medikų brigados iš Lenkijos ir Kazachstano.

Šiemet prie varžybų prisidėjo ir Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) su didžiausia Lietuvoje ralio komanda „N40-NARVESEN“. Tai naujovė tokio pobūdžio renginyje, todėl medikai imituodami autoįvykį su sportiniu automobiliu šį kartą nesivaržo, kas geriau ir greičiau išgelbės tariamąjį nukentėjusįjį, jie tiesiog susipažįsta su sportine technika ir mokosi suteikti pagalbą jei nelaimė ištiktų automobilių sporto varžybų metu.

Greitosios medicinos pagalbos ekipažai budi kiekvienų automobilių sporto varžybų metu, tad medikams tenka susidurti su specifinių žinių reikalaujančiais iššūkiais. LASF ir „N40-NARVESEN“ ralio komandos atstovai parodė medikams, kuo automobiliais lenktyniaujančių sportininkų šalmai skiriasi nuo motociklininkų ir kaip taisyklingai ištraukti nukentėjusiuosius iš avariją patyrusio sportinio automobilio.

„Kiekvienose automobilių sporto varžybose budi greitosios medicininės pagalbos ekipažas, kuris suteikia pirmąją medicininę pagalbą, ištikus nelaimei. Vis delto darbas lenktynių trasoje skiriasi nuo įprasto darbo kasdieninėse situacijose. Lenktynininkų šalmai yra kitokie nei, pavyzdžiui, gatvėje sutinkamų motociklininkų.

Taip pat lenktynininkus vaduoti iš sportinio automobilio reikia naudojant visiškai kitokią metodiką, nei tai darant iš įprastų automobilių – čia medikai susiduria su sportininkus saugančiais apsauginiais rėmais, kitokia saugos diržų sistema bei „Hansa“ galvos apsaugos sistema, sportiniais kostiumais ir t.t. Tad LASF labai džiaugiasi galėdama prisidėti prie šio renginio ir taip padėti mūsų medikams kelti savo kompetenciją bei užtikrinti didesnį saugumą trasose“, – džiaugiasi LASF prezidentas R. Austinskas.

Varžybų metu dauguma medikų pirmą kartą iš arti susipažino su sportinio automobilio saugumo įranga, nors ankščiau yra tekę budėti automobilių sporto varžybose. Kelmės atstovas pasakojo, kad budėdamas Žemaitijos ralyje net neįtarė, kad auto sportininko šalmas yra prisegtas prie „Hansa“ sistemos o ši per pečius diržais prispausta prie sportininko.

„Visa sportinio automobilio saugumo įranga yra sukonstruota taip, kad maksimaliai apsaugotų ekipažą nuo sužalojimų. Saugos reikalavimai yra „parašyti krauju“, t.y. ilgametės patirties pasėkoje Pasaulio automobilių sporto federacija yra nustačiusi tokius reikalavimus saugai, kad auto sportininko sužalojimo galimybė būtų kuo mažesnė.

Bet, visa įranga kuri apsaugo žmogų, gali trukdyti tuo atveju jei vis tik kuris nors iš ekipažo narių stipriai susižalotų. Mažiausiai apsaugota sportinio automobilio vieta yra dugnas. Štai šiemet „Talsi rally“ metu vienas iš Estijos ekipažų vertėsi ir trenkėsi dugnu į medį, po ko šturmano sėdynė buvo tiesiog sutrobuota iki automobilio lubų, atitinkamai nukentėjo šturmanas, medikai turėjo per saugos lankus ištraukti sužeistą žmogų, o tai tikrai neparasta operacija.

Šių varžybų metu vykstančio medikų ir sportininkų bendradarbiavimo dėka, bent jau tie medikai kurie dalyvauja varžybose, jau turės praktikos kaip sužeistąjį maksimaliai saugiai ištraukti iš geležinių spąstų“, – pasakojo „N40-NARVESEN“ ralio komandos pilotas A. Kazlauskas.

Sportinių automobilių gelbėjimo operacijos varžybų dalyviams suteikė daug naujų žinių. Pirmieji bandymai ištraukti žmogų iš sportinio automobilio nesujudinus kaklo buvo nesėkmingi, bet treniruotės davė savo, ir jau po keleto bandymų šis veiksmas nebeatrodė toks neįmanomas.

„Džiugu, kad pagaliau auto sportininkai ir medikai surado bendrą kalbą. Nors sportiniai automobiliai yra aprūpinti tikrai rimta saugumo įranga, vis tiek kartais nepavyksta išvengti nelaimės, todėl toks bendradarbiavimas kokį matome šiandien, yra tiesiog būtinas.

Būtų šaunu, kad ir auto sporto entuziastų klubai prisijungtų prie tokių mokymų, juk greitosios pagalbos atvykimą iki trasoje įvykusios nelaimės komplikuoja kiti saugumo elementai, t.y. greitoji pagalba į trasą gali pajudėti tik tada, kai jau būna sustabdytos varžybos, o tai gali trukti 10 ar net 20 minučių.

Atitinkamai, tuo atveju, jei klubai turėtų įsigiję minimalią pirmos pagalbos įrangą ir turėtų specialiai tam paruoštus žmones, būtų gerokai pagreitintas pirmos pagalbos suteikimo laikas. Žinoma tikimės, kad tos pagalbos neprireiks, bet džiugu matyti kaip medikai mokosi bendrauti su sportine technika ir kaip šis bendravimas progresuoja. Tikimės, kad ir ateityje ši graži tradicija bus tęsiama“, – pasakojo LASF saugaus varžybų organizavimo komiteto narys, gydytojas Vidmantas Eigėlis.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Aurum 1006 km lenktynėse“ auga įtampa (2)

Įpusėjus „Aurum 1006 km lenktynėms“, jų lyderių pulsas kyla: nei vienam nepavyksta atitolti,...

Naujas Lietuvos rekordas: elektromobiliu 1000 km įveikti per 21 val. 33 min. (15)

Aidas Bubinas , Valdas Jarutis, Vitoldas Milius ir Yogendra Pratap šeštadienį finišavo...

Atkakliose 1006 km lenktynėse Palangoje – trigubas „Porsche“ triumfas ir rekordas rezultatai, komentarai (74)

Šeštadienį Palangoje vyko didžiausias lenktynių festivalis Rytų Europoje – „Aurum 1006 km...

Šonaslydžio lenktynės vos nesibaigė tragedija: apsaugos darbuotoją išgelbėjo greita reakcija (33)

„Aurum 1006 km lenktynės“ tai ne tik visos dienos maratoninės lenktynės. Penktadienio vakarą...

Atkaklioje „Aurum 1006 km lenktynių“ kvalifikacijoje greičiausias buvo Robertas Kupčikas (4)

Stebintys „Aurum“ lenktynes ne pirmus metus jau įsidėmėjo, jog penktadienį, dieną prieš...

Top naujienos

Vieta, kuri privers pakeisti nuomonę apie Palangą ir pasijusti visiškai kitaip (18)

Palangoje , J. Basanavičiaus gatvėje, vietoj gyventojams galvos skausmą kėlusių karuselių tuos...

Užkalnis liko alkanas (156)

Vienas dalykas, kurio Lietuvai (ir Europai) reikia mokytis iš Amerikos, tai didelės porcijos...

Kauno r. nukrito dvimotoris lėktuvas (15)

Sekmadienį 15 val. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas...

Duris į NBA užkulisius pravėręs Motiejūnas: „Rockets“ šiemet žengė didelį žingsnį atgal (29)

Penki sezonai, 248 rungtynės ir 1826 pelnyti taškai. Tokiais pasiekimais per savo NBA karjerą...

Darbo pokalbis: kokio atlyginimo prašyti? (10)

Eidami į darbo pokalbį kandidatai dažniausiai bijo vieno klausimo – kokio atlyginimo tikisi,...

Agnė Jagelavičiūtė su vyru pakrikštijo savo sūnų: krikštatėviu tapo Kęstas Rimdžius (192)

Šiandien, liepos 22 d., stilistei Agnei Jagelavičiūtei ir jos vyrui, verslininkui Mantui Volkui...

Ligoninės maistas užsienyje nustebino tik dėl vieno ingrediento (4)

Labai neplanuotai teko pabuvoti kelias dienas (š. m. 12-15/7) švediškoje ligoninėje Lidšiopingo...

Neseniai išsiskyrusi Karolina Meschino užfiksuota naujo vaikino glėbyje Palangoje (26)

Praėjusią savaitę socialinių tinklų žvaigždė Karolina Meschino oficialiai patvirtino, kad ji...

Rusų žurnalistas: dideliame regione Europoje – Putino pralaimėjimas (233)

Rusija pralaimėjo kovą dėl įtakingumo Balkanuose – devynios iš 12 valstybių (ir Kosovas ,...

21 keistas, bet patikrintas faktas apie JAV (10)

Jungtinės Amerikos Valstijos (JAV) – didžiausia šalis Vakarų pusrutulyje pagal sausumos plotą,...